
Navštíveno 2685x

Vybíráme větší rodinné auto (mpv) do 100tis.
Docela se mi líbí Ford Galaxy (nebo 2.Alhambra, 3.sharan) od roku 2001. Problém je sehnat něco s benzínovým motorem. (2,3 l ve fordu je celkem dost, ale do toho se mi moc nechce).
Jak je na tom nafta 85kw? Těch je asi nejvíc.
Druhé co by připadalo v úvahu je Fiat Ulysse (nebo 2.Citroen C8, 3. P 807) od roku 2002.
Tady je to to samé, nafťáků mraky, benz. moc výběr není. Co je lepší tady v naftě 2,0 nebo 2,2 ?
Měl někdo možnost porovnat Galaxy/Ulysse?
Je mi jasný, že to jsou stará auta, do kterých se něco investovat musí.
Jakej motor pro Galaxy/Ulysse je nejvhodnější, spolehlivej ? :-)
SAG neznam.
Pokud jde o zbytek, zkus se podivat i Lancii Phedra. Je to stejny jako 807/Ulysse/C8, akorat ma vyrazne lepsi vybavu.
Z naftovych motoru bych se soustredil na 2.0 JTD (coz je 2.0 HDI z PSA), 2,2 JTD (opet 2,2 HDI od PSA) je vetsinou pruser - zkus pohledat temata o tehle motorech treba v Lagunach nebo P607. Motory bohuzel nemaji s italskymi JTD nic spolecneho, ten 2.0 je ale celkem OK z hlediska spolehlivosti, neni to ale zadny zavodnik.
Pokud bys chtel benzin, tak 3.0 v automatu je v pohode, bezproblemova je i konverze na LPG (vim v mem okoli o 3 a vsechny OK). Za mne asi idealni varianta - celkem to jede, zere celkem v norme (na krabicoidni auto), po konverzi na LPG se o spotrebe nema smysl bavit, v tehle motorizaci je vybava na slusne urovni a vetsinou i najezd a stav je lepsi nez u naftaku.
Pro auto bych ale jel ven, u nas to byly totalni vrazdy, jak nafta tak benzin (zkoumal jsem tak pul roku zpet). To se tyka hlavne Lancii a Fiatu, francouzu je u nas celkem dost na vyber, ale zadna hitparada to neni (pokud je aspon trosku OK stav tak jsou to vetsinou socialni vybavy):(
jo na phedru jsem zapoměl, ale těch je málo - v německu na mobile.de jich je 80 :-(

20.05.2013, 21:54 |
kuja Codexx: Ja te trosku doupresnim :) 2.2HDI neni to samy jako 2.2dci u Renaultu, kde to je opravdu pruser :) Sou to diametralne odlisny motory. Takze ani u PSA se 2.2 tolik bat nemusis :) U 807,C8 a Ulysse je problem u hodne elektronicky vybavy problem prave v elektronicky vybave :) Konkretne v pristrojovce, prednich stahovackach a elektrickejch posuvnejch dverich, kde si to sem tam dela co chce :) SAG je v tomhle lepsi, protoze jich vetsina ma tak pulku vybavy co druhy vozy....
A zrovna u ty 3.0 V6 od PSA bych byl opatrnej...vetsina jich totiz nedostava tu spravnou udrzbu, kterou potrebujou :) Takze je to mozna jeste trosku vetsi loterie nez u HDI.
Švagr si jel do germánie koupit vysněného Sharana TDi a vrátil se s Galaxy 2.3 benzínem, s polovičním nájezdem, v nádherném stavu a za 70% ceny toho ojetého ropáka. Nelituje. Fordí 2,3 atmosféra je v pohodě, není důvod se jí bát. Jezdil jsem s tím kol 9ti při obsazení do dvou lidí, po plynofikaci to jezdí dlouhodobým průměrem 12 plynu bez ohledu na náklad. Žádný závodník to není, ale lenoch taky ne, a hlavně je v tom autě klid - nic se netřepe, nedrnčí, nechrochtá, prostě rozumná volba pro klidné přesouvání rodiny na dlouhé cesty.
SAG je OK. Ale počítej, že s naftou prázdný váží +-1800 kg, takže v benzínu za 7 nepojede. Na tuhle váhu to krouťák, takže nafta je rozumná volba. Já jsem zvolil verzi 96 kW, 85 také nebude špatná, záležet bude hlavně na stavu konrétního vozu.