
Navštíveno 1452x


12.05.2013, 15:41 |
kasko Témat ohledně výběru aut zde bylo nespočet.
Já si dovolím založit téma, kde bych rád znal Váš názor, popř. Vaše rady při výběru motoru.
Auto bude SII combi (z politických důvodů)
Motory jsou na výběr následující:
2.0TDi 125kW 4x4, DSG (bude se vyrábět od poloviny roku)
nebo
3,6 V6 1919kW 4x4, DSG
Roční nájezd cca 40tis. km 99% po dálnících (UH-Praha-MB)
Ve firmě máme 2.0.TDI 125KW DSG 4x2, najeto 138tis. km a bez problémů.
Já mám nyná 130tis.km na OII combi 103KW CR TDi. Měněny vstřiky a už mi tam občas blikají kontrolky, které se samovolně zhasínají, takže čekám problémy.
Vaše doporučení s ohledem na výrdž, kvalitu, spotřebu, apod.
PS:
jaký je rozdíl mezi 125KW u Škodovky a 130KW u VW? Je to jenom ŘJ, nebo je to plně jiný motor?
Díkes
1919KW musi byt masakr :P

12.05.2013, 16:29 |
Luke_288 | Upraveno: 2013-05-12 16:32:08
Mam 125kw dsg 2,5roku, najeto 77tis km a zatim spokojenost.
3.6ka kdyby mela o 15litru vetsi nadrz, tak gut.
Jestli ti firma povoli 3.6 tak nic neres

12.05.2013, 20:23 |
kasko Knightey: když píši nesmysly, tak pořádně. Místo jednoho příspěvku posílám 3, místo 191KW píši 1919, sry :)

12.05.2013, 20:24 |
kasko | Upraveno: 2013-05-12 20:26:31
camron:
díky, zkusím to.
Firmu musím nasměrovat tam, kam chci. Tzn. pokud 3,6 tak musím přesvědčit, že spotřeba není všechno a např. na servise se to vrátí z5.
Tak to good luck v presvedcovani, prtz predpokladam, ze do firmy kupujete novy nebo lehce jety, takze pravdepodobnost, ze se koupi stocena vrana je nulova. U svyho supa jsem zatim platil jen pravidelny servisni prohlidky a troufam si tvrdit, ze ty budou financne na naftu a benzin stejny.
Jak jsem psal, me by srala nadrz, ktera je i na naftaka mala, natoz pro tohodle benzinaka.

12.05.2013, 21:36 |
kasko | Upraveno: 2013-05-12 21:39:29
Luke_288: ono je to s firmou toršku složitější.
Na jednu stranu nemám žádné proti, ale na druhou stranu taky nemůžu všechno.
Blbě se to vysvětluje a když to napíši, tak si to 100 lidí vysvětlí úplně jinak, než je bohužel realita.
Já se spíše ptal na názory motorů proto, protože jak jsem psal, nyní mám OII combi, na podzim to budou 3 roky a bude mít něco kolem 160tis-170tis.
Auta ve firmě mají tento nájezd po cca 5 letech, já bohužel po 3.
Mám 103KW chipnuto na 125KW. Po dálnici jezdím cca 160km/hod.
Když to tak děláš minimálně jednou týdně a držíš ten motor v tomhle rytmu nepřetržitě 2 hodiny, po X tisících kilometrech se změní jeho zvuk (oproti 125KW, který máme je to mé traktor). Možná je to i tím, že kdybych vzal 125KW, je zase posavena trochu jinak (maximálka, turbo, apod.)
Chci protstě něco, kde mi po 50tis. km neodejsou vstřiky a oprava nebude stát 60tis., po 130tis. km se nebudou rozblikávat kontrolky ohledně filtru pevných částic, apod. (např. když jedu 2 hodiny po dálnici, tak se rozsvítí kontrolka fitru pevných částic, což znamená, že bych to měl trochu projet. Zhasne až po cca 60km klidné jízdě.
Pak se někdy rozsvítí kontrolky motoru, někdy zhasnou, někdy ne.
Věřím, že s benzínem by se to nestalo, protože tam něnížádné turbo, vstřiky, apod...
Jinak k nádrži:
je skutečně malá. A s příchodem nových modelů budou čím dál menší.
Na druhou stranu, zjistil jsem, že nemá smysl jet vce než 160km/hod. Na cestě Praha-Brno uštříš pár minut. Např. pokud poletíš jako prase a zastavíš se na benzínce vyčurat, já pojedu 160, tak v cíli jsme +/- stejně.
Od toho se odvíjí i spotřeba. A poliši při 160 se jen dívají...
Určitě bych volil 3,6 benzin, naprosto nenáročné na údržbu, dostatek výkonu skvělý příjemný chod a kultivovaný projev v jakýchkoliv otáčkách, 4x4 a DSG je super, hnusná je nádrž pořád stojíš na benzínce, ale stoji to za to

12.05.2013, 22:04 |
kasko PavelK: jak jsi na tom byl s reálnou spotřebou?
Zajímá mě průměr, dálnice (něco kolem 160km/hod), mimo město dle předpisů, apod.
Díkes

12.05.2013, 22:13 |
Luke_288 | Upraveno: 2013-05-12 22:15:25
Vedet v dobe, kdy jsem supa kupoval, jakej budu mit najezd o rok dyl, tak jezdim taky v 3.6
Tenkrat jsem mel 80tis km/rok, leta predtim prumer 50tis km/rok a ted dva posledni roky mam 15tis km/rok, takze by me nejaka spotreba netrapila.
S tim je prave spjata ta nadrz, u benzinky kazdou chvili, o spotrebu nejde
Edit: se svym 125kw dsg mam prumer 8,5l/100km- jezdim jen po praze. dpf se jeste nerozsvitilo, s motorem nebyl problem

12.05.2013, 22:30 |
kasko já s OII jezdím po dálnici za 6,8.
SII ve firmě jezdí za 6,5.
Počítám, že 3,6 by jezdila tak za 8,5-9.
Jinak v případě 3,6 bych bral ref. vůz přímo z ŠA, naftu bych bral novou.

12.05.2013, 23:09 |
Augi kasko: zapomeň s 3.6 dálnici za 8,5-9. Pokud se dobře pamatuju, měl jse m s tím dálniční průměr tuším kolem deseti.

12.05.2013, 23:16 |
kasko 8,5-9 jsem měl na mysli dlouhodobý průměr. Dálnice počítám 9-10. Záleží na stylu jízdy

12.05.2013, 23:33 |
Augi I tak myslím, že jsi optimista. Tam, kde s mým ropákem jezdím za 4, jsem s touhle V6 jel nejmíň za 7.4
Dlouhodobá spotřeba byla těch 8,5 - 9, na dálnici kupodivu méně než couračky tam jsem byl cca 10, jenže jsem si výkon řádně užíval :)
no jako kluci nahoře, jestli firmě nevadí V6 pak bych neváhal a pořídil si benzín.