Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jak na reklamaci, pokud věc nejde snadno vyměnit

 o Navštíveno 1925x o
o 03.05.2013, 12:09 | Mr.Scully
Reklamujeme hlavní domovní dveře a především domovní schránky, které se prakticky po měsíci od montáže naprosto rozpadly (firma, která schránky montovala, evidentně nepočítala s variantou, že by do schránek občas někdo hodil nějaký dopis). Asi rok jsme firmu uháněli, urgovali - ústně reklamaci uznali, ale nechtělo se jim do nápravy, resp. neuměli to prý opravit. Nakonec po roce přišli s "revolučním" předělaným systémem dopisních schránek, který tentokrát nevydržel ani týden a schránky se opět rozpadly. Teď máme místo schránek díry a v podstatě každý kolemjdoucí si v nich může "nakoupit" vhozené balíčky a dopisy dle libosti :-)

Jak postupovat s reklamací? Tohle prostě není věc, která jde vrátit a žádat peníze zpátky. Tady je jediná možnost to nějak předělat, ale pokud firma tvrdí, že neví, neumí... případně nebere telefony... máme poslat dopis s doručenkou? Co když to stejně nespraví? ČOI?


o 03.05.2013, 12:23 | michall
To jsou schránky ve dveřích? Snad jedině uvedení do původního stavu, alespoň částečně (odvezou si dveře a schránky a dají místo nich jiné + peníze zpět za to odvezené). Určitě to chce všechno písemně s potvrzením, ústní komunikace je většinou k ničemu.
o 03.05.2013, 12:33 | Luke_288
moc tomu nerozumim. předpokládám, že jde o nějakou rekonstrukci, musí k tomu existovat projekt, kde projektant určil specifika schránek. pokud zhotovitel dodal schránky jiný (jelikož nevěřím, že by projektant použil schránky, který nebudou fungovat) tak mu tuhle záměnu přece musel někdo schválit. další věc je, že zhotovitel drží generální záruku na veškerý dodaný práce a materiál.
zaplatili jste mu všechno? máte nějakou pozastávku vázanou na dobu garance? probíhalo to formou na klíč, tzn jeden generální dodavatele, kterej si pod sebe bere různý subdodavatele nebo jste si všechny vybírali sami?
o 03.05.2013, 12:38 | Zdeny60
Z mé osobní zkušenosti - nemohl jsem se dohodonout v poměrně dlouhé době s pojišťovnou na plnění následkem vytopení domu vodou - průtahy, výmluvy, nešlo se dovolat na managera pobočky, protože číslo je neveřejné atd... Po té, co jsem jim zaslal mailem doppis, kde jsem uvedl, že svůj případ předám jednak jejich konkurenci, ale i VPSP, hned druhý den na to se začaly dít věci a události nabraly rychlý spád. Do 3 dnů jsem mlě peníze na účtu.

Takže ano - ČOI a veřejné sdělovací prostředky. Není nad reklamu v mediích, šitou na míru....

Je tzo krajní řešení, ale jak je člověk v právu, nedá e nic dělat, peníze za pojistku platím a očekávám i plnění.
o 03.05.2013, 12:45 | Mr.Scully
Jedná se o rekonstrukci cihlového domu s 8 byty. Žádný "původní stav" už neexistuje, prostě se komplet měnily dveře, okna a nové schránky jsou umístěné právě v těch dveřích. Jediná varianta je nějak to opravit, ale firmě se do toho nechce, protože neví, jak to technicky udělat, aby se schránky nerozpadly zase do týdne...

Posrali jsme to možná trochu tím, že jsme při loňské první reklamaci, která byla dělaná víceméně na dobré slovo, nežádali nějaký papír s potvrzením. Dneska už by se možná mohla firma vymlouvat na uplynutí záruky s tím, že od původní montáže uplynuly dva roky - a loňskou reklamaci (od které začne lhůta běžet nanovo?) popřou. No uvidíme.

Všechno už je samozřejmě dávno zaplacené, nebyli žádní subdodovatelé, je to prostě jedna plzeňská firma, která se živí montáží dveří a oken. Ale schránky jim evidentně nejdou.

Spíš mi jde teď o to, jak formulovat dopis, aby se k tomu firma musela nějak oficiálně vyjádřit dle zákona - slibování nápravy přes telefon je jaksi málo.
o 03.05.2013, 13:15 | Tuner#2
Záruční lhůta se nepočítá znova od opravy, pouze se prodlužuje o dobu po kterou byla věc v opravě/reklamaci.
o 03.05.2013, 13:30 | michall | Upraveno: 2013-05-03 13:30:53
Foto by nebylo? Schránky jsou teda asi v pevné části dveří, tak tu vyhodí a dají místo ní výplň (sklo, plast, ...) a schránky jim vraťte a ať dají peníze zpět. Nicméně pokud se k tomu staví tak, jak píšeš, tak to asi bude na ... viz Zdeny60
o 03.05.2013, 13:52 | Mr.Scully
Tuner#2 - jenže ta záruční oprava spočívala prakticky ve výměně krytů schránek za úplně jiné (jiný systém - je to fuk, protože v popisu zakázky až takové detaily uvedené nebyly). Takže hypoteticky pokud by záruční oprava byla provedena den před uplynutím záruky, tak jim stačí tam něco přibližně nabastlit, aby to vydrželo dva dny - a cokoliv dalšího už bude placená pozáruční oprava?
o 03.05.2013, 13:56 | .mycTD
zaruka ti bezi odznova na vymenenou soucast, ale to je asi jedno, kdyz o tom nemas papir.
IMHO budete muset napred vymyslet nejake schudne reseni sami a do toho pak firmu tlacit.
o 03.05.2013, 13:56 | Mr.Scully
Jen pro představu...

foto k příspěvku  od Mr.Scully

o 03.05.2013, 13:57 | Mr.Scully
.mycTD - bez papíru jsme úplně v loji? Nestačí, když třeba pět svědků řekne, že se to montovalo v květnu 2012?
o 03.05.2013, 14:03 | .mycTD
svedci se resi az u soudu, to je daleko...
v reklamacnim protokolu by prave melo byt specifikovano, co presne se opravovalo a jakym zpusobem -prave kvuli te nove zarucni dobe. Takhle to firma bude tlacit do kouta tvrzenim, ze jen opravovali stavajici dvirka apod. To jim pak bude duchodkyne z prizemi, ktera tam jen videla nejake delniky, tezkorozporovat.
o 03.05.2013, 14:18 | Mr.Scully | Upraveno: 2013-05-03 14:19:41
Jasně, rozumím...

Takže teď další postup jedině lehce výhružný po vzoru Zdenyho? Prostě dopis, že nás serou a ať máknou, jinak jim uděláme ostudu? Nic oficiálního ve smyslu "máte ode dneška 30 dnů na opravu" nemá význam posílat?
o 03.05.2013, 14:21 | michall
Skoro bych to viděl na konstrukční vadu. Kdyby to byla jedna, tak to bude špatným zacházením, ale takhle? Ať den díl vyndají a dají jiný s jiným systémem schránek. Jen je škoda, že vše probíhalo "per huba".
o 03.05.2013, 14:25 | Luke_288
tohle vypadá na evidentní atyp výrobek, to je zabudovaný přímo do křídla vstupních dveří?
k tomu přece musel dodavatel zkreslit výrobní dokumentaci, vstupní dveře musí splňovat nějaký požární předpisy, i stěma schránkama je splňujou?
o 03.05.2013, 14:29 | .mycTD
na to oni ti odpovi dopisem, ze to mas po zaruce a nazdar.
taky se vzdycky snazim vyjit zakaznikovi vstric, ale jen pokud mam jak. pokud oni zadne schudne reseni nevidi, tak je pro ne jednodussi premyslet, ja kse z toho nejelegantneji vykroutit. proto bych radsi zkusil, treba s nekym od fochu, vymyslet nejakou finalni predstavu, jak chci, aby to vypadalo a to jim predlozit s tim casovym ultimatem.
o 03.05.2013, 14:40 | michall
Takže něco takového? [ Link ]
o 03.05.2013, 14:56 | Mr.Scully
Jj, je to něco takového, prostě atyp, co se dělá asi na míru a evidentně firma neměla moc zkušeností se zabudováním schránek do pevného křídla dveří. Ono v podstatě jde jen o ty kryty, které prakticky okamžitě (myšleno tak po pátém zvednutí) upadnou :-) A to v původním i v novém řešení.

Luke_288 - požární předpisy asi nikdo moc neřeší. Když jsem viděl, že sousedé mají nové dveře (od jiné firmy), které se otvírají DOVNITŘ a na noc se zamykají... tak to by tam všichni uhořeli :-)
o 03.05.2013, 15:00 | michall | Upraveno: 2013-05-03 15:05:03
Dveře jsou na míru, ale ta deska se schránkami je jakoby místo skla, takže téměř 100% se dá vyndat a dát místo ní jinou, byť by to bylo jen kus uřízlého coroplastu. No a pak to řešit jiným způsobem a s někým jiným.
o 03.05.2013, 15:01 | AR
Mr.Scully: jako vhodové dveře? Kam by se měly jako otvírat? ven? aby se nedaly v případě potřeby vyrazit?
o 03.05.2013, 15:06 | Luke_288
scully: no ono až k něčemu dojde a pojištovna se v tom začne rejpat, tak uvidíte jak rychle budete hledat někoho, kdo to měl řešit.
jinak já bydlim v 6let starým bytovým domě a vchodové dveře se taky otvíraj dovnitř.
já jen žasnu, co za diletantství je v týhle době vlastně možný. a přitom by stačilo dát pár korun někomu, kdo by vám tu rekonstrukci pohlídal.
o 03.05.2013, 15:16 | michall
Mno jo, jak chybí PBŘS je to v kélu, když se něco semele.
o 03.05.2013, 15:23 | Mr.Scully
AR - aha, ono jak se každé dveře otevírají jinak, tak vlastně doteď nevím, co je správně :-D

Luke_288 - jako bys nevěděl, jak to funguje :-) Jsme společenství vlastníků (bohužel jsem nedobrovolně předseda) a když se dělá nějaká zakázka, tak si na schůzi Franta vzpomene, že jeho kamarád Pepa to udělá s 5% slevou oproti konkurenci, takže se to odhlasuje... a jak to asi dopadne. Kdyby to bylo jen na mně, tak vezmu prověřenou firmu přímo od družstva, ale...
o 03.05.2013, 15:28 | Luke_288
právě proto, že vím jak to funguje a vzhledem k tomu a žádnej takovejhle spolek nechce zaplatit nikoho na kontrolu, protože co by se na tak jednoduchých věcech přece kontrolovalo, je to zbytečný, drahý...
no a tady máte výsledek :)
o 03.05.2013, 15:41 | Mr.Scully
Nj, ale tak když mi v bytě dělala firma okna a dveře, tak se to taky nijak neřešilo, člověk by řekl, že na tom není co zkurvit, dělá to dneska prakticky každý. Tady byly navíc jen ty schránky... a zrovna to se musí posrat. Pár děr se stříškou a táhne se to dva roky...
o 03.05.2013, 18:10 | Luke_288
Neveril bys kolik veci lze dokurvit na montazi oken. To ze tobe se to zda v pohode neznamena, ze to je spravne.
o 03.05.2013, 19:49 | BATMAN
Vono v dnesni dobe dokaze vic nez vyhrozovanim zmedializovani dopis od pravnika s titulem Předžalobní výzva.
Ver tomu ze se vyplati zajit za pravnikem co jim za 500-1000kc napise dopis s kulatym razitkem. Do 48hodin se ozvou sami,za to dam ruku do ohne!
o 03.05.2013, 20:09 | .mycTD
to jsou zase takove ty hospodske silacke reci.
dopis nebude za peto, ale treba za trojku a aby mel nejakou vahu, tak musi krom titulu obsahovat taky nejaky dalsi text a jestli je dilo prakticky po zaruce, tak tim vylekas tak maximalne zivnostnika frantu z horni dolni.
dle me zbytecne radikalni postup v dane situaci.
o 03.05.2013, 20:30 | BATMAN
2:mycTD: Nam jako firme pise podobne vyzvy externi pravnik za smluvenou cenu 500kc. Pro nej je ta vyzva prace na 15minut a neni na tom nic odborneho a div se nebo ne 9 z 10 firem okamzite zaplati.
Pokud je zaruka platna nebo ne mozna bude chtit delsi povidani tak to treba vyjde na 2ku,ale myslim ze u dveri se schrankama za pade se to porad vyplati
o 04.05.2013, 21:26 | CervinVega
A co se podivat jak to tam nabastlili a vymyslet za ne spravny řešení? At to podle toho predelaji a fertig:-) beztak je tam bud na kazde straně sroubek nebo osicka přes celou délku...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3131 sekund.