
Navštíveno 3038x


24.04.2013, 13:31 |
motyc Najde se tu někdo, kdo by mi pomohl s problémem přehřívání na mé VB X20DTH? Opel fóra mlčí, tak jsem si řekl, že tu je zkušených lidí dost, že to zkusím tady :)
Nuže můj problém:
Při teplotách kolem 20ti stupňů a víc, se při delším stoupání nebo razantní jízdě začne ta mrcha přehřívat. Vlastním OP-com, a z live dat jsem vypozoroval a zkoušel při jízdě do kopce, že sahara spíná podle diagnostiky při 114 stupních Celsia. Podle ručičky na budíku už je v červeném. Termostat je nový. Na chladiči je termospínač pro spouštění sahary se 4mi piny (v náhradě jsem ho nikde nenašel a originál 1500Kč). V oplu mi řekli, že DTIčka měli minimálně dvě rychlosti sahary. Mně to sepne až asi na tu poslední, protože pokud nemám puštěnou klimu, tak je ticho. Kamarád měl podobný problém, vyměnil chladič a byl klid. Jenže ten chladič stojí docela ranec, tak bych radši zjistil nejdříve příčinu, než to dělat postupem pokus omyl. V oplu mi ještě řekli, že to záleží na odporu, ale ten by měl být součást sahary nebo co...nevím, moc se se mnou bavit nechtěl.
má někdo nějakou radu co vyzkoušet proměřit? Jaké hodnoty v ohmech by to mělo případně dosahovat? Jsou tam ještě nějaká čidla?
Díky každému za názor
Ondra
a vodní pumpa je zdravá? můžeš mít ohlodané lopatky nebo se protáčí hřídel a nemáš dost velký průtok kapainy a neuchladíš

24.04.2013, 13:44 |
motyc Tu jsem měnil je to tak dva roky zpátky, stará protékala. Takže doufám, že by měla být OK
Zkus změřit ten odpor, případně se koukni na relé(jestli to má, nejsem si teď jistý)
Zkusit vyčistit chladič - prolejt, nebo ta pumpa.
Dokud auto jede nějakou rozumnou rychlostí, tak seplá sahara už nemůže o moc víc chladit.
já měnil pumpu při rozvodech a po 3 měsících jsem ji dělal znova, neb se právě protáčela hřídelka. prostě kontrola by neškodila, ono tam toho nemá moc víc co být, pokud se neztrácí voda a nebyla by potenciálně prasklá hlava nebo ten krutě zanesenej chladič. I ten termostat může být jako novej otevřenej jen málo a zadřenej, nebo může otevírat moc pozdě a číňan spletl materiál na to jádro.

24.04.2013, 14:23 |
AR zkus jestli ti ten větrák na ty dvě rychlosti dokáže vůbec jet. např. u bmw dost častá porucha že odejdou regulační odpory a pak větrák nejede vůbec a nebo jen na nejvyšší rychlost a to už bývá většinou pozdě, tak třeba je to stejný případ.

24.04.2013, 14:24 |
motyc Chladič jsem zkoušel čistit minulé léto...Vytáhl jsem ho proléval horkou octovou vodou a ještě ho v rámci možností umyl i zvenčí...Ale že by to mělo nějaký úspěch se říct nedá. Z chladiče vyteklo to, co jsem tam nalil, nějaký větší výskyt nečistot jsem nezpozoroval.
Dám příklad, když jedu k mladé, tak je po cestě táhlý kopec (7 km), letím si to kolem stovky a pozoruju, jak teplota leze pomalu nahoru...Na horizontě pokud nezapnu topení, tak ručička v červeném, po zapnutí sahary jde teplota během několika vteřin zpět k 90.

24.04.2013, 14:27 |
motyc AR: A jak to zkusím? Na 99% vím, že tam je víc rychlostí, na co by i bylo 4 pinové čidlo na chladiči. A vím, že po 114 stupňů celsia je ticho, pak sepne a rachot jako kráva a teplota hned dolů.
hele to by chtělo kontrolu toho termostatu minimálně, hodit ho do vody ohřívat s teploměrem a koukonout se kde otevře přesně naplno. Jestli třeba jen nepootevře, nezadrhne a až při vyšší teplotě najednou šup a pustí plnej průtok
Nevím, zda bude můj příspěvek relevantní, nicméně:
U Omegy je to tak, že sahara sepne při 105 - 110 stupních. Díky tlaku v okruhu je to takto přímo nastaveno a auto se nepřehřeje - sahara spustí a uchladí to. Omegy mi to dělaly úplně všechny.
Akorát: všechny byly a jsou benzínové V6, takže u nafty netuším.
Podle toho, co píšeš zkus proměřit ten termospínač a ještě jednou termostat - podle mě bude zakopaný pes zde.
Škoda, že jsi ze Slavičína, mám tady u Pardubic machra na Opela.
A nebo ještě pokus - na www.opelclubrenbau.cz zkus kontaktovat člena Legend. Je to sice kolega Omegář, ale těch aut mu prošlo rukama nespočet a mohl by poradit.
já si nepamatuju, že by kdy na nějakém autě při jízdě mi sepnula sahara, aby musela za jízdy dochlazovat. Co bude pak ta sahara dělat až bude venku 40°? Ta mi spínala povětšinou jen ve městě a cukačkách na dálnici.
Jako Only.
Neříkejte mně, když jedu kilo, že sahara udělá větši průvan na chladič.
Je teda divný, že co mu to sepne, tak jde teplota dolů.

24.04.2013, 15:00 |
AR OO: mě spíná běžně na první rychlost ještě v kombinaci s puštěnou klimou to dochlazuje, nicméně na hlavní průvan je tam visca s rotorem z dvouplošníku ;)
napor/tlak pri jizde je fakt malej, ikdyz mate pocit, ze vam to urazi ruku z okna... navic pokud je zanesenej/zarostlej chladic bordelem zvenku i zevnitr... vrtule to ucelove saje skrz (vzduch nema kudy "uhnout") chladic, napor utika kolem, pripadne se ani neprotlaci skrz zebra...

24.04.2013, 15:49 |
Fox_cali | Upraveno: 2013-04-24 15:49:45
vytahni konektor z toho ctyrpinoveho cidla a malym dratkem ruzne v tom konektoru propoj ty piny a mel bys zjistit ty rychlosti, samozrejme pri zaplem zapalovani. ja to znam u tripinoveho cidla, kde jsou dve rychlosti, tak trochu opatrne abys nahodou moc nezajiskril ;)
zavolej klukům z Nové Vsi :
[ Link ] mám s nima jen ty nejlepší zkušenosti .... třeba poradí na dálku, kdyby ne,tak daleko to nemáš ... jinak mě na Vectře B spíná sahara až když je venku 30+ a to jen po cukačkách po městě .... při jízdě okreskama nejde teplota přes 90 ani když to proženu , s chladícím okruhem jsem neměl nikdy problém. Tedy na 2.2DTi - Y22DTR
metodou pokus-omyl bych vymenil vicko na expanzce
Mně se kdysi přehřívala Alfa 156 2,0 T.S. Vyměnil jsem termostat, čidlo teploty, vodní pumpu a nakonec jsem koupil ten proklatě drahý chladič a bylo po problému. Zvenku se jevil taky o.k.
A pokud můžu, tak ti doporučuji Opel servis Romana Křapy v Brně u Zvonařky tel:777620300
RomanK z Brna je velmi dobrý kamarád kluků z O.N. Vsi ti jsou stejně dobří jak Roman a motyč to má blíž .... mají o hodně jetých věcí skladem za dobré ceny (např. ten chladič)...

24.04.2013, 22:47 |
1kw Viděl bych to na termostat nebo chladič. Zkus při ohřátém motoru sáhnout na chladič jestli je rovnoměrně ohřátý. Část trubic se může zacpat a hned je problém..

24.04.2013, 23:49 |
motyc Hoši díky moc za rady. Zítra pozkouším to čidlo, jeden borec z opel clubu mi poslal zapojení, tak vím přesně co spojit a vím co by to mělo dělat. Pokud to pojede, což pochybuji, protože jsem na tom autě nikdy první stupeň sahary nikdy nezaznamenal, budu pátrat dál. Ty hochy z Ostrožské trošku znám, byl jsem tam jednou pro díly. Nevěděl jsem, že jsou to takové kapacity :) O RomanoviK jsem toho slyšel už hodně, ale tam pojedu až pokud nebudu úspěšný já sám :) Jestli to po cestě neuvařím :D Pumpa se mi dvakrát moc shazovat nechce, je tam takový naprd přístup...ale pokud to bude nezbytné, tak dolů s ní. Chladič, jak jsem již psal, jsem čistil, ale je to ještě původní, tak netuším, jestli může být "zarostený" a nevím, jak to poznat. Abych vyzkoušel chladič, jestli je teplý rovnoměrně, bych musel mít ručku jako malý kluk. I kdybych tam tu ruku dostal, tak je tam sahara a přes ni toho moc nezkusím.

25.04.2013, 07:58 |
duke Také jsem nedávno řešil problém s chlazením a nakonec byl problém ve vodní pumpě. Odešla asi týden po konci záruky (2roky) - protáčela se jí vrtulka na hřídelce.
Jinak jsem měl Vectru 2.2i a tam sahara spínala jen při cukačkách ve městě, i při ostré jízdě stačil chladit nápor, max. se zapla po dojetí.
Takže jak bylo výše uvedeno, bych hledal problém v dílech chladič/termostat/pumpa.
Termostat a pupmu jsi schopen zkontrolovat, takže tím bych začal.

09.05.2013, 16:38 |
motyc Takže to tu trošku oživím.
Dnes jsem se k tomu dostal a zjistil jsem, že když jsem simuloval spínání sahary na čtyřpinovém čidle na chladiči, tak jela pouze druhá rychlost jedné sahary. Mělo by jet i dochlazování při vyplém motoru a první rychlost sahar. Nedělo se tak. Tak jsem hledal příčinu. Začal jsem podle schématu kontrolovat relátka a zjistil jsem, že mi tam normálně jedno chybí. Tak jsem tam šoupl takové, jaké má být a ejhle. Při opětovné simulaci na čidle najednou jelo i dochlazování i první stupně sahar. Takže zatím to neřeším a uvidíme o víkendu co to udělá, až někam pojedu. Teď je jen otázka, jestli ty sahary opravdu pomůžou k tomu, aby se teplota držela kde má nebo tam bude větší problém...