
Navštíveno 7194x


23.04.2013, 12:28 |
J-T. Určitě je tady dost motorkářů, kteří snad rádi poradí...
Prvotní info:
Řidičák na motorku (bez omezení) mám už cca 16 let, ale nikdy jsem na ní kromě autoškoly neseděl... Vzhledem k tomu že mě manželka už nudí :-) a po letech mám konečně garáž tak jsem se jal svůj mladistvý sen o motorce realizovat. Momentálně jsem po 6 kondiční jízdě v autoškole, ještě mě jich cca 10 čeká a pak se uvidí zda si troufnu nebo ještě potrénuju – nejsem už nejmladší …
Takže jsem úplná moto prvnička :-)
Rada:
Co byste mě za motorku kolem 60 - 70 tis. doporučili? Jestli je potřeba znát nějaké míry tak: 180 cm a 80 Kg.
Rozhodně chci ale něco sportovního. Dost se mě líbí Honda CBR250R nebo Kawasaki Ninja 250R. První rok bych se rád držel při zemi, přeci jenom mám respekt. Motorka bude jen kvůli zábavce po Praze a na trasy do 100 km = nemám ambice pořádat dlouhé vyjížďky.
Rád ocením i tipy na nějaké ověřené, shopy s moto oblečením, kde jsou good ceny. Jak jsem říkám, nemám absolutně nic a budu vše pořizovat. Oblečení bych rád nové, motorku starší. Cenový rozpočet mám cca 100 tis. Kč.
Takže poslouchám moto guru :-)
díky


23.04.2013, 12:46 |
Ravo | Upraveno: 2013-04-23 12:47:15
Pod 600ccm bych nešel, řekl bych že to budeš už mít vzhledem k věku v hlavě vpořádku, takže není důvod sedlat tyto "komáry". Stejně by jsi nejpozději příští sezonu zjistil, že je to slabý a začal by jsi řešit nákup něčeho silnějšího.
Koukni se rovnou na CBR600F nebo YZF-R6 (takový ty klasiky), i při tvé váze a velikosti to bude lepší... a za rok dva stejně půjdeš do litru ;-)
presne jako Ravo,jdi do 600ccm,ja sam loni koupil po xletech nejezdeni R6 a jsem max spokojenej a to ze plno lidi rika,ze pak stejne pujdes do litru,tak tomu neverim a pokud nelitas na okruhu,je 1000 podle me zbytecna...
Nez tyhlety malorazkovy sporty bych pohledal nejakou hodnou ctyrvalcovou 600+

23.04.2013, 12:56 |
J-T. Ravo: To je na mě už moc :-/ Moc dospělá motorka... Prvnička by taky nešla do postele s porno hercem :-)
Jsem smířenej s tím, že příští sezónu asi budu kupovat něco silnějšího, takže s finanční ztrátou počítám. Jen se mám prostě rád a co jsem zatím zkusil líp se mě ovládá lehčí motorka než silnej "mastodont"...

23.04.2013, 12:59 |
J-T. Hmm koukám že všichni mluvíte stejně :-/ Je možnost si to jít někam vyzkoušet kde na mě nebudou koukat jak na debila a budou mít pro prvňáčka pochopení? Nemusí to být jen Praha klidně někam rozumě dojedu...
A co ten shop? Máte tipy? Co za značky by jste doporučili? rozhodně chci textil, ne kůži...
jak píše Ravo, nemá smysl kupovat nic pod 600, nebál bych se ani toho litru, stejně by jsi u něj dřív nebo později skončil, pokud tě zase nezačne bavit manželka :) koukni po fároších, není tak zlá jako gsxr,yzf,zx, má lineární průběh a hodně odpustí
Me prijde ten napad s tou 250 jako fajn, je to moderni motorka, tu sestku bys poridil nakou starsi a budes se prat z hmotnosti, tohle se prijemne ridi, vykon te omrzi, ale zabavny to docela je.
Taky muzes kouknout na naky pseudomotardy, do mesta a okoli fajn. Treba neco jako xt660x, fmx nebo bawo g650x naucis se na tom snaz nez na velkym sportu.
Pokud se bojíš prvních metrů, tak si zaplať kondiční jízdu v autoškole, stojí to pár korun. pak se dá taky půjčit v půjčovně motorka na víkend. Není to sice zadarmo, ale taky dobrý řešení.
Pokud to jenom trochu dostaneš do ruky, kup něco 600-750 a budeš na dlouhou dobu spokojenej.
Tyhle malorážky nemají smysl, jestli se chceš jednu sezónu vyjezdit před nákupem ostrýho sportu, tak si kup třeba Fazera. Pomůže Ti to podle mě víc, dostaneš to do ruky a uvidíš dál.
Tommas: malorazky nemaj cenu? Proc? Ja mam doma deset let litr a ted po praze na 400 a bavi me to mnohem vic...
Praha a vylety po okreskach v blizkem okoli na naky obstarozni 600-750 je fakt za trest...a pochybuju ze za sedm petek koupi nakou lehkonohou baletku ala r6r...a ani s tou bych se po praze moc nesvezl....

23.04.2013, 13:26 |
gizmi chlape ja mam velke Acko a taky jsem si poridil 125tku NSR na nauceni a letos pujde z domu :) Pokud se naucis sedlat nejake prskatko, tak pak na velke budes uz jako doma. Vetsina lidi na motorkari.cz tvrdi, ze srovnat cloveka co zacinal na necem malem a sel vejs s clovekem co rovnou sedl na velkou nelze - ten rozumnejsi umi vic :) Ale je treba jak jsi sam rekl pocitat s financni ztratou. K obleceni: ja sel do veci od 4sr a nelituju. Kupoval jsem u nich bundu s paterakem na skutra a ted se jen dokoupi kalhoty a je to. Ja trebas nechtel jezdit v kuzi, moto nemam na dalky.. Je to o kazdem cloveku co zvoli - jakou cestu :)

23.04.2013, 14:18 |
Cenda tohle je fakt zbytečný. Na naučení si klidně klup starší typ CBR (typ
[ Link ] ). Je hodná, nezáludná, skoro až nudná :-) pro začátek a chlapa/ženskou s rozumem je OK. Pak už můžeš jít rovnou na pořádnou střelu ala GSXR 750. Litr v opravdovým superbiku je zbytečnost a na silnici to k ničemu není.
Jako nademnou, do menší než 6ky bych nešel. Vůbec se toho nemusíš bát. Třeba v této ceně se dá sehnat hezká suzina gsr600, pokud by jsi teda překousl naháče.
Ja jsem dva roky zpatky taky naskocil po nejakych 6-7mi letech, vzal jsem rovnou gsr 600 a nelitoval jsem, pohodova masinka, rad na ni vzpominam:) a trosku lituju ze jsem ji prodal, uz zase pokukuju:D doporucuju..

23.04.2013, 16:25 |
erix7 (K)
tak tak na 250 se vyprdni, rozjedis se do mesice a pak ti to bude lito.
Souhlas s ostatníma, jestli to máš v hlavně srovnaný, tak proč rovnou nekoupit něco co ti už na delší dobu zůstane a bude i následně vyhovovat. Já sám začal na 1100 a zůstávám nadále spokojenej, je to přesně to co jsem chtěl :)

23.04.2013, 17:25 |
mishan | Upraveno: 2013-04-23 17:34:41
tak já jdu příští měsíc dělat papíry, motku už mám taky, Kawa Ninja Zx6r 600ccm,taky jsem z toho měl strach a v sobotu testoval a bomba!! 250 bych vůbec neřešil, to tě přestane brzo bavit. Rozumu mám dost, takže není třeba se bát, že si budu muset někde nahonit ego...a čekat od okolních lidí kritiku...že sem blázen...

po 7 rokoch pauzy som tiez sel do fzr600 a nelutujem. Idealne na take zabehnutie. Ovladanie super a vykonu uuuplne dostatocne.


23.04.2013, 17:55 |
JR Ja musim souhlasit s assassinem .... tyhle novy 250 nejsou vubec spatny. Taky zalezi co J-T chce za typ motorky ... jestli nejakej supersport nebo nahace nebo neco uplne jinyho. S tim rozpoctem je na velmi slusny motorce.
Za sebe bych takhle na zacatek a po Praze nebral sestkovej SS, ale nejakyho klidnyho nahace jako je Gladius, Bandit, CBF ...
Obleceni je spousta ... s rozpoctem kterej mas bych se kouknul na 4s a chybu urcite neudelas.

23.04.2013, 18:06 |
golfik69 | Upraveno: 2013-04-23 18:07:58
J-T.-Asi bych neřešil nějakou 250tku,ta tě fakt brzo přestane bavit,to že jsi na tom nikdy neseděl tak s toho si nedělej hlavu,já osobně jsem taky nikdy neseděl na motorce a ve 42letech sem si udělal papiry na motorku a rovnou koupil R1 rv.2000.Ze začátku jsem měl s toho taky strach ale brzy si zvykneš.Na cestování po Praze bych ale sporta asi nezvolil,pokud za to netaháš tak tě za chvilku bolí ruce atd.asi bych volil něco pohodlnějšího.Jinak posílám odkazy na nějaké to oblečení tak si snad vybereš.
[ Link ] [ Link ] [ Link ]
Jako kluci nademnou, do 250 bych nešel, samo první měsíc budeš spokojený, ale pak to bude málo a budeš si nadávat, takže minimálně 600+ a hlavně co se ti líbí, jak píše JR, naháč, bandit, supersport atd. na výběr je toho hodně.
Kdyby jsi chtěl třeba si to jenom i vyzkoušet, prodávám svojí Hondu (
[ Link ] ) kamarádi motorky prodaly a samotného mě to nebaví a tak zvyžuji koupit kabrioleta na letní projížďky, tak je mi líto, aby chudák stála v garáži, jinak jak už tu někdo psal, Hondy jsou dobré i pro začátečníka, nemají takový ukrutný nástup jako kawi a dost toho odpustí, když jsi někde dlouhý a do té moji nebudeš hned na začátku muset sypat, pouze sedneš a jedeš.
Jak jsem psal, kdyby jsi si to chtěl i klidně jenom vyzkoušet není problém kdykoliv přijet a z Prahy to zas tak daleko taky není.

23.04.2013, 19:38 |
Jozzo

23.04.2013, 19:41 |
Jozzo možná bych si dovolil ještě :-D
[ Link ]
Jozzo : jasně, slyšel jsem to, já za 2 roky bez problémů, zase musíš brát, kolik se u nás prodá Hond a jiných značek, to je jako kdyby jsi naspal, že na koncenrech odcházejí přední ramena

23.04.2013, 20:21 |
JR Jozzo: jj v Honde davaji nahradni regl jako prislusenstvi :-)

23.04.2013, 20:33 |
Jozzo cendler: ukaž grafy ,jinak neuvěřím

23.04.2013, 21:06 |
Cenda Jezdim s bandou supersporty 15 let. Sam jsem mel jen domino, ale hond okolo me jezdi/lo dost lidi. Vim jen o jednom regulatoru, kterej odesel na starej cbr z roků 95. Kdyz se v tom zacnes stourat, zjistis, ze kazda znacka/model maji svoje mouchy.

23.04.2013, 21:14 |
Jozzo takže jak je vidno,argument s prodejem hond byl zcestný a tím se vracíme k tomu že jsme nedávno viděl jeden fakt spolehlivý regulátor z hondy...ne moment, byl to jen sen :-D :-D

23.04.2013, 21:23 |
JR Nechte toho, tady se resi neco jinyho nez je posranej regulator ...... a ze tech je u Hondy hodne :-D
Nechapu, proc by nemela pro J-Tho potreby stacit 250ccm. Do mesta fajn lehka a obratna motorka s dostatecnym vykonem. Co vic chtit?
výkon?:)
250 je prostě slabej obsah. Přijde kopec a půjde o 2 kvalty dolů, jen aby ho plynule vyjel.
33k je do mesta malo?
Nejdriv bych si prosel par profilu na motorkarich, tam bude preci jen vic zkusenosti z praxe ;-)
[ Link ]
do města je to až moc, ale za město je to už málo.
Ale nečet jsem, že to má jen do města..

23.04.2013, 21:46 |
Jozzo a taky je třeba si uvědomit jak jde doba.... dnešní šestikilo má větší výkon něž starší litrovka
Ten, kdo by si kupoval jednu stopu ciste do mesta, tak bude blazen, kdyz si koupi cokoliv jinyho nez skutra. Sam jsem si po 50tce skutru koupil Z750, po Praze byl ten skutr bezkonkurencni, ale kdyz se chce clovek projet za mestem, tak proste nezaludnej vetsi ctyrvalec s citelnym motorem je imho lepsi volba nez vyhonena 250.

24.04.2013, 08:51 |
Cenda Motorka bude jen kvůli zábavce po Praze a na trasy do 100 km.
Jako to, že se sraly regulátory u Hond fakt není argument, proč si Hondu nekoupit. Na GSXR 1000 K5-6 praskaly rámy, BMW 1000RR zadírá motory a odchází převodovka, na 750 a Suzach obecně rychle odchází nýtování kotoučů, Bandit měl elektroniku citlivou na vlhkost a praskalo sedlo, na Kawách se ti posere na co se podíváš a dá se pokračovat.

24.04.2013, 08:57 |
Losky | Upraveno: 2013-04-24 08:58:40
Kolega z práce má Fazera a najezdí na něm ročně tak 1tis km, radši jezdí na MZ 250 a na nějaké krosce od Kawasaki 125. Prý ho tyhle slabší stroje baví víc. Jo a není to žádné ořezávátko, na fazeru věčně po zadním atd:)
PS: Banditů jsem viděl mraky, ale nikdy jsem na něm neviděl prasklé sedlo či problémy s elektrikou:)

24.04.2013, 09:22 |
JR Cendo to chce klid, vzdyt my si jenom rejpem ....
J-T zatim furt nerekl jakej typ motorky by se mu libil. Jen tak pro zajimavost tady je test CBR250 od Karla Taborskyho
[ Link ]

24.04.2013, 11:52 |
Cenda Jirko, já Hondy třeba vůbec nemám rád, ale tohle rejpání okolo jedné součástky mě vytáčí :-)
Losky - praskalo polstrování hned u nádrže, ročníky 95-99, myslím. Vlhkost se nějak týkala startování, přesně si nepamatuju. Nějaká součástka tam je blbě uložená a má špatný krytí.

24.04.2013, 12:36 |
J-T. Díky za tipy i Vaše názory, dost jste mě nahlodali :-/ Myslel jsem si že mám už cca vybráno a vše jinak...
Jak jsem psal líbí se mi sportovní motorky. Rozhodně ne naháč, nebo enduro. Prostě plasty :-) Právě něco jako je ta Kawasaki Ninja 250R, v černý vypadá good.
Když se tedy odprostím od té 250ccm tak co bych podle Vás kolem toho 500ccm mohl zvládnout? Jde mě o lehkost ovládání ne o výkon. Cenovka okolo těch 70 tis..
díky


24.04.2013, 12:39 |
J-T. JR: Díky za tu recenzi. Mě to prostě pro mě přijde v této fázi pro mě ideál...
Myslim, že kawou, hondou, suzou nebo yamahou chybu neuděláš. Být Tebou, jdu rovnou do 600ccm rok 04 a vejš. Oblečení doporučuju od 4SR.
Nedávno jsem byl s kamarádem z práce kupovat taky motorku, nikdy na ničem nejezdil, udělal autoškolu, koupil taky šestku a zvládá to v pohodě. Ta 250ccm tě do dvou měsíců omrzí.
Hlavně šestku, pokud netočíš tak nejede. Takže se toho vůbec nemusíš bát.

24.04.2013, 13:26 |
aTTim Ta 250 bude hlavně hrozně mrňavá, teda krom toho že to vůbec nepojede. Na druhou stranu bude lehká, čili mnohem lepší na ovládání než 600+ motorky, z toho pohledu rozumím výběru. Jinak teda 1000ccm superbike je asi výkonem zbytečný jak píše Čenda, ale obecně může tě pak ubíjet, že na vyjížďce s kámošema budeš furt vzadu. Nějaká modernější 600 bude tak akorát.

24.04.2013, 16:11 |
JR Tak pokud nejakou kapotu, tak asi CBR. Za tyhle prachy koupis hezky.
Nevite nekdo jestli uz je Gerry prodala?

24.04.2013, 16:51 |
J-T. JR: Takže myslíš něco jako je toto?
[ Link ] Popravdě nevím jak starší motorku hledat. Absolutně nemám páru co je na motorku najeto hodně co málo, jestli je stáří 11 let OK, nebo ne - nějakej rychlo kurz by nebyl? :-)

24.04.2013, 17:50 |
JR J-T: Ma naprodej CBR600 tusim z roku 2005, kterou ma od novoty. Testuje motorky pro Motohouse, takze se v tom trochu vyzna. Vecer se ti prej ozve .....

25.04.2013, 10:14 |
J-T. JR: Tak ta by se mě taky líbila :-) Otázkou je co za to... Rozhodně ale rád koupím tady od někoho na foru, než někde jinde naslepo... Snad se tedy ozve - zatím nic :-)
J-T: Ahoj. JR mi říkal, že něco hledáš a sosáš informace. Podotýkám, že jsem fórum nečetla, tak se to možná bude opakovat, ale nemám čast to číst :) Jsem redaktorkou v Motohouse časáku, jezdím, testuju motorky a píšu o nich. Rady ti lidi můžou dát, ale rozhodnutí je vždy a jen na tobě. Nevím kolik ti je let, ale vzhledem k tomu že jsi ženatý a papíry máš 16 let, tak asi nebudeš 18ti letej janek a v tom případě ti s klidem na srdci doporučuji motorku od 500 - 600 ccm a od roku 2005. Ten byl ve sportech v 6tkách přelomovej, protože v tomto roce už byla Upside-down vidlice na předním kole. Nic menšího nemá smysl. To, že máš respekt je naprosto v pořádku a nepostradatelné. Já začínala na CBR600RR bez zkušeností, každej mi říkal, že se zrakvim atd....no jsme tu do dnes já i CBR :) Pokud jsem se s touto motorkou porvala já jako holka, nevím proč bys nemohl ty ;-) vše je totiž o jezdci a né o motorce. Dnes je jíž spousta motoškol, pokud budeš chtít, napíšu ti jaké. To ti dá hodně zkušeností a naučíš se ovládat moto. Já mám na prodej CBR600RR, první majitel byl kamarád, kterej si ji hejčkal a já v tom pak pokračovala. Rok je to 2005, ale do provozu šla 2006. K oblečení, to že jsi nejezdil by mělo být momentálně pro tebe impulzem aby si co nejvíc chránil svojí tělesnou schránku. A to znamená kůže. Pokud chceš kupovat sport tak o to víc. Textil patří na cesťáky a důra. Dnes se již dělají kvalitní prforované kožené věci. Klidně se ptej co chceš vědět. Gerry.


25.04.2013, 13:00 |
ps Ninju 250R jsem začínal i já a možná tě "omrzí", ale jen když jezdíš rovně ;-), v zatáčkách díky váze docela konkurenční. Než se na ní naučíš a položíš to pořádně do zatáček, tak to chvilku trvá.
Já mám teď ZX-6R a pohodička, docela hodná. Je to o hlavě. Stejně za to budeš chtít tahat a kdo říka, že ne, tak kecá ;-).

25.04.2013, 13:41 |
J-T. Gerry-205: Díky, každá dobře mířená rada je teď pro mě přínosem. Můžeš mě hodit do e-mailu tvoji cenovou představu + nějaké bližší info? Ke kůži mám osobní odpor, ale na druhou stranu se mám zase dost rád a bojím :-) Doporučíš mě něco konkrétního? Nějakej tvůj ověřenej shop?
Abych řekl pravdu tak po dnešních jízdách, kdy jsem poprvé seděl na 600 ccm jsem tak trošku v rozpacích ... Je to na mě dost těžký a ta 250 se mě 100x líp ovládala. Ale asi jde o zvyk a pár jízd .... Mám před sebou ještě 10 jízd s instruktorem tak třeba budu mluvit po pár jízdách zas jinak :-)
díky
no zajimalo by me kolik lidi s obstaroznima 600 a 1000 co tu psali ze 250ccm motorka je na nic se na tom svezlo...
me by po mesici nudil vykon sestistovky za 70litru, abych pravdu rekl tak hornet,fazer a gsr me nudilo po peti minutach jizdy...
ta 600rr uz je motorka z generace co se hezky ovlada a i jede... ale porad si myslim ze pro to co chces by naka z tech modernich 250 byla lepsi...
Jsem zvědav, jestli zvítězí vlastní pocit a zkušenost nad doporučením většiny.

04.06.2013, 12:20 |
J-T. Tak jsem nakonec fakt dal na rady zkušených a pořídil HONDU CBR 600RR :-) Týden jí mám už doma...
Nemám porovnání s něčím slabším, takže těžko hodnotit, nicméně podstatné pro mě je, že jsem spokojenej! První jízdy byly a i budou peklo :-( Evidentně jsem se nenarodil s geny motorkáře, takže vše musím od píky a v mým věku to už není taková prdel. Podstatné je, že mám respekt tak doufejme to nikde nepoložím :-/
To počasí mě ale se*e, takže se na ní zatím chodit jen dívat.
JR: Řekni si Kláře o provizi :-)


04.06.2013, 14:05 |
JR No vidis, sem si o vikendu zrovna rikal, ze se musim zeptat jak to dopadlo, ale byl jsem linej to tady hledat :-D
vybral si DOBŘE!
Gratuluju a hlavně pomalu :o)

04.06.2013, 14:35 |
Kamil J-T. - gratulace

04.06.2013, 15:39 |
J-T. Díky, díky.
Sice zatím k těm ujetým 58 km není proč :-/, ale snad se brzy vyčasí a pojede se na výlet :-)
parada,dalsi sestkar..o))

04.06.2013, 16:04 |
Jozzo stačí velká vracečka s malou rychlostí a ležíš ani nevíš jak :D
Dokoupí kolečka :-))
Stejně to za metr prodáš a koupíš litra :-))

04.06.2013, 20:45 |
JR Me se u tohodle strasne libi ten vejfuk pod sedlem.
Proč by kupoval litr,dyt tohle uz jede krasne

08.10.2013, 10:35 |
J-T. Tak se nám blíží konec sezóny a začátečník - rozuměj já :-) by měl několik dotazů na ostřílené matadory.
1. Do kdy tak jezdíte? Dneska jsem už zvažoval že se na to vykašlu ta mlha ráno je peklo :-/ A moc motorek už nepotkávám :-)
2. Co je potřeba udělat před "uspáním" moto na zimu? Je něco na co bych určitě neměl zapomenout?
- co baterka? Máte jí hozenou na dobíječi, nebo vyndanou?
- co benzín? Koupil jsem nějakou sračku do nádrže, nicméně nejsem moc toho příznivcem. Je lepší jí vyjet a mít přes zimu prázdnou? Nebo je to fuk?
3. Nějaké postřehy co mě nedocházejí? :-)
Díky díky
BTW: Jinak musím uznat že pořád se bojím, teda nejsem si moc jistej v zatáčkách a v Praze na kostkách a kolejích už vůbec ne :-( Snad to bude v příští sezóně lepší... Letos mam najeto cca 3.000 km

08.10.2013, 14:05 |
Nora Jezdit se dá tak dlouho, dokud nenasněží nebo tak dlouho, jak ti to dovolí hadry a výbava. Pokud ji plánuješ déle odstavit, tak nejlépe na centrální stojan, nebo na jednotlivé stojany pod kyvku, aby se ti zbytečně neotlačily pneu. Nejlépe natankuj plnou kvalitního benzínu, než to nechávat suché. Baterku můžeš nechat i v moto, pokud parkuje někde, kde nemrzne.

08.10.2013, 14:30 |
Jozzo baterku jsem dával v zimě na nabíječku a měl jsem ji tam skoro celou zimu pokud jsem nepotřeboval nabíječku. jinak Nora píše pravdu takže se tím řiď

08.10.2013, 14:30 |
Jozzo baterku jsem dával v zimě na nabíječku a měl jsem ji tam skoro celou zimu pokud jsem nepotřeboval nabíječku. jinak Nora píše pravdu takže se tím řiď

08.10.2013, 15:05 |
J-T. Díky!
No centrální stojan to nemá :-/ Mám toto:
[ Link ] ale to je ve vzduchu jen zadní pneu. Co s tím? Zas další stojan se mě moc kupovat nechce :-(

08.10.2013, 15:13 |
Nora tak to neukládej na zimu a občas vyjeď

08.10.2013, 15:18 |
Cenda měl bys ji omejt, nastříkat řetěz, dát plnou. Občas s ní přes zimu popojeď - pokud ji nemáš na slikách, a to asi nemáš :-) , tak se ti ty pneumatiky hned tak nezdeformují. Na ostatní kašlu, jen to přes zimu párkrát natočím a nechám zahřát.
jak ti tu vsici pisi a pak idealne na stojany a prikrejt

Hodim to na ten stojan co mas v linku, vyndam baterku, vyperu a namazu retez a nic jnyho nedelam. V nadrzi necham to co zbyde.