Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > problikavani mazani oleje - Fabia 1.4MPi

 o Navštíveno 44006x o
o 16.04.2013, 19:55 | Knightey-
U Fabky rv 2001 s touto motorizaci zaclo sem tam problikavat kontrolka tlaku oleje...
Vymenil jsem tlakove cidlo a dela to stale.
Olej (Liqui-Moly) vcetne filtru (Man Filter) byl memeny pred cca 2 mesici, najeto tak 1500km na tom...
Jedine me napadlo, jestli neni ucpany "sluchatko" na cerpadle a nebo nejaky preruseny kabel. Jinak fakt netusim. VAG samosebou nic nehlasi...
Nesetkal jste se s tim nekdo?


o 16.04.2013, 20:12 | Zawe
ve svete motoru 14/2013 zrovne je o tomhle motoru u Fabii a pisou tam Zavady a problemy: Falesne hlaseni o ztrate tlaku oleje (zvukovy signal, cervena kontrolka) Olej unikajici kolem cidla natekl az do konektoru, kde pusobi jako izolant.

Tak treba to pomuze :-)
o 16.04.2013, 21:58 | Tuner#2
Může být vadné čidlo. Měl jsem ho na Žlutce taky KO a přitom to tlačilo 5atm a na volnoběh kolem 2. Čidlo spíná už při 0,5atm takže bych skusil vyměnit čidlo.
o 16.04.2013, 22:13 | mr.brain
Stalo se mi s Favoritem... musel jsem to čidlo měnit 2x, první odešlo - původní, druhý odešlo - prorazil se ten spínač.
o 16.04.2013, 23:13 | tappaja
Pise, ze cidlo menil... ?
o 16.04.2013, 23:32 | Tuner#2
Jo taky jsem ho vyměnil a stále to samé, tak jsem místo čidla našrouboval mechanickej budík půjčený od strejdy a na studený olej to vylítlo na 6atm tak jsem si říkal co to ku*va je, když čidlo spíná při 0,4-0,5atm :)))

Tyhle motory na ztrátu tlaku mazání netrpí, to už by musel mít odjeto půl mega a nebo někdo srát na výměny oleje. Zkusil bych změřit skutečný tlak a pak se uvidí.
o 17.04.2013, 06:20 | Knightey-
No cidlo se opravdu menilo :(
Mi nerikejte, ze je hned taky v haji? :)
Jeste zkusim vycistit konektor, protoze lehce oleje tam bylo v nem - asi to predesle cidlo bylo fakt nejak poskozene.
Ale taky se mi zda, ze kdyby to nemazalo, tak by to bylo slyset a myslim ze by to nejelo dlouho.
o 17.04.2013, 07:59 | Tuner#2
Sundej zátku kterou se leje olej a nastartuj. Je tam sice krycí plech ale mel by jsi z boku vidět jestli lítají kapičky oleje na vahadla. Pokud jo tak to na 99% je to OK
o 17.04.2013, 08:18 | mr.brain
Jako T2 a můj předchozí příspěvěk - čidlo jsem vyměnil a během měsíce jsem ho měnil znova (položka za pár korun, nereklamoval jsem). Prostě odešlo taky...
o 17.04.2013, 15:00 | Knightey-
Tuner: no na to jsem prave koukal hnedka :)
Proto jsem usoudil ze to maze a jeste mi matka rekla, ze s tim uz najezdila takhle 50km, kdyby to nemazalo, je to davno zadreny ci by klapaly ventily silene... Vse se chova normalne prave :)
O vikendu vycistim ten konektor a nejak odmastim necim a uvidim :)
o 17.04.2013, 20:26 | Inside
Mám uplně stejnej problém,už sem měnil 3x čidlo a dělá to pořád,vždycky když otáčky klesnou zhruba pod 2000,olej tam je a mám s tím najeto už asi 1000km,příští týden to de do servisu protože už si nevím rady
o 17.04.2013, 20:40 | Timon.z
tenhle motor má víc druhů čidel tlaku oleje,čidla jsou stejné na pohled,i barva plastu,ale přitom obj.číslo je jiné.nejlepší je obj.podle vinu,nebo překodovat budíky podle čidla.velmi častá chyba při "opravě tekoucího čidla"
o 22.04.2013, 20:24 | Knightey-
Doplnim dalsi poznatky, trebas to nekomu pomuze az bude mit stejny problem.
Takze, nez jsem se do toho pustil o vikendu, tak jsem to byl projet po prehozeni kol a vymene zadnich tlumicu...
Za studena po rozjezdu cca 100m tak to mazani na me 3x blibklo a piplo...
Potom vubec nic a jel jsem s tim 20km...
Takze jsem vytahl konektor a vystrikal kontaktolem a profouknul kompresorem asi 3x aby se to poradne vycistilo. Pak hned vedle olejoveho filtru je taky cidlo - nejspis dalsi na olej ale k nemu vede vic dratku. To ktere jsem menil - tak k nemu vede jen jeden...
Kazdopadne jsem pro prdel zkusil vypojovat kazde zvlast a pak oboje jsem nechal odpojeny ale kontrolka vubec neblikla - coz je kurva divny ne?! :(
Tak jsem je procistil i to druhe a zapojil. Ale nedalo mi to, tak jsem sundal viko ventilu a nastartoval to. Behem 5 vterin byl celej motor zajebanej od oleje, takze to opravdu maze...
Jenom se mi zdalo, ze na prvni valec (prvni dva ventily) od rozvodu to maze mnohem mene, tam temer zadny olej nevylital mimo... Nevim jestli pak v otackach to je jine.
Jinak olej je na pulce merky, takze tam je tak akorat.
Auto jsem nechal a cekam na hovor od majitelky, jestli az s tim pojede za studena, jestli to problikne ci ne...
o 25.04.2013, 17:13 | Knightey-
Takze to prej zase probliklo, prej trebas 30km nic a pak to proste parkrat pipne :(
Po cem jit ted?
Jak to ze kdyz odpojim obe dve cidla, tak to nepipa?
o 25.04.2013, 20:33 | Timon.z
nevím jake čidlo máš u filtru,protože co vím,tak 1.4mpi 44/50kw má na bloku jenom jedno čidlo tlaku oleje(jednodrátové).kontrolka nesvítí,protože je řízená přes řj jednotku a pak čidlo spojuje kostru a po nastartování kostru rozpojí(u felicie-fav.je to naopak,tam když si dal drát na kostru,tak kontrolka svítila)
o 25.04.2013, 21:12 | Knightey-
Tak pro predstavu jsem nasel obrazek na inetrnetu toho motoru.
Cervene je tam zobrazeno tlakove cidlo ktere jsem menil...
A modra sipka je k nejakymu cidlu...

Jak teda muzu vyzkouset spojeni od toho tlakoveho cidla k budikum? Muzu ten konektor ukostrit? Ja jestli se mi rozsviti ta konrolka prave :)

foto k příspěvku  od Knightey-

o 25.04.2013, 21:46 | Tuner#2
U starého řešení je to jak píše timon.z, ale jak to má elektricky Fábka netuším.
o 26.04.2013, 06:07 | Timon.z
tak to vidím prvně.
drát ukostři,zapní klíček a rozpoj kostru.asi po 15vteřinách sa musí rozblikat a 3xpípnout
o 06.05.2013, 06:36 | Knightey-
No takze auto zase zaclo rvat, ze to nemaze :/
Je to docela otravne...
Cili jeste nejake napady? Asi snad si pujcim ci koupim meric tlaku oleje, jinak uz nvm...
o 21.06.2013, 14:27 | Knightey-
Tak jsem to meril merakem na tlak oleje.
Na volnobezne otacky to olejove cerpadlo tlaci minimalne 3,5baru. Coz je docela dost si myslim.
Snimac funguje tak, ze se ten kabel co vede do od cidla se ukostri.
Tak je mi divne proc to stale zlobi. Uz to vidim asi jen na prerusene vedeni nekde od motoru do budiku...
o 21.06.2013, 15:21 | Tuner#2
3,5 na studený olej?
o 22.06.2013, 02:04 | Knightey-
ee byl teply uz
o 22.06.2013, 09:19 | KKKuba
mám taky podobnej problém, po výměně oleje(místo 5W40 se dával 10W40) v otáčkách bliká mazání a po změření tlaku oleje se ukázalo že to na volnoběh maže 0.6 a v otáčkách max 1bar. Nevíte čím to může být? Přiznávám že auto je chudák a majitel na něj totálně kašle, ale stejně nevím co se mohlo stát..
o 22.06.2013, 18:17 | Tuner#2
Kinghtey: Pokud opravdu na teplý olej (100°C) tak je to skoro až neuvěřitelný, tam se série pohybuje kolem 1 - 1,5atm. V otáčkách pak 4 - 5atm. Na studený olej je tam 4 - 5 i na volnoběh.

KKKUba: To už je na pováženou v otáčkách by tam min. 3 - 4 atm měly být. Pokud je něco špatně, tak olejové čerpadlo. Sundat vanu a mrknout na to. Můžou být vydřené prsa, soukolí a nebo broušená plocha sacího koše.
o 23.06.2013, 11:49 | Knightey-
Tuner#2: no na 100°C to asi nebylo, nema to cidlo teploty oleje, mozna jedine pres VAG se pak podivat :)
Chvili to auto jelo, takze to nebylo studene ale ani ne tak teple.
o 23.06.2013, 18:54 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-06-23 18:54:30
Jasný, takže olej tak 50 - 60°C. Jak říkám v Tvém případě neřešit když to maže tolik, bude to nějaká blbost v elektrice, třeba špatná kostra.
o 24.06.2013, 07:48 | Knightey-
Tuner#2: oki jasny, jen proste to je sakra otravne to pipani, to bych z toho auta vyskocil za jizdy :D
o 25.07.2013, 04:09 | Timon.z
už si to vyřešil?
o 25.07.2013, 07:19 | Knightey-
Timon.z: No jak se to vezme :)

Meril jsem to a zjistil jsem ze to maze, takze proste problem je v elektrice. Ten drat od cidla jde udajne primo do budiku. Coz je na howno.
Cidlo jsem meril co dela, jak se chova. A ted uz si nepamatuju presne jesli se ukostruje ci odpojuje od kostry. Sakra :D No kazdopadne to fungovalo tak, ze proste kdyz se nastartoval motor, tak se to zmenilo.
Cili cidlo funguje jak ma. A to, ze to mazani neblika hned po nastartovani, tak to udelali ve Skodovce oni.
V minulosti meli problem s tim, jak na volnobeh jim problikavalo mazani u tehle 1.3MPicek, tak u Fabie to vyresili tak, ze budiky ignorujou kontrolku mazani, dokud auto nejede vic jak 15Km/h, pak teprve zacne kontrolovat cidlo a hlasi jestli maze ci ne :)
Taky docela dobre zjisteni ze? :)

A usoudil jsem, ze problem proste bude v elektrice, v tom jednom dratu nekde, nebo spis v tom svazku kudy jde. Tyhle Fabie na to trpeji strasne a asi ten svazek je kaput. Protoze uz pred pul rokem prestal fungovat tachometr, musel se natahnout novy kabel od cidla do budiku, ten stary ve svazku je kaput, tak myslim, ze odesel dalsi.
Navic zaclo svitit servo, coz me jen utvrzuje ze ten svazek jde do riti uplne cely :(
A to servo jednou funguje a jednou ne, na diagnostiku napichnout nejde.
Takze jednoho dne se musim hecnout a natahnout novy kabel a nebo se podivat na ten svazek kde je dojebanej... ale abych rekl pravdu, vubec se mi do toho nechce, protoze to je takova jebacka...
o 25.07.2013, 08:37 | Pekys
To servo by mohl být snímač natočení kol, stará bolest fabií.
Svazek většinou lezel v levym nosniku (před řidičem) a koupal se ve vode. Stačilo ho odizolovat, aby se v nem nedržela voda a byl klid.
o 11.01.2014, 12:31 | nexus
Tak ako spomenul Knightey sú tam 2 čidlá.Problém v elektrike asi nebude, pretože sa mi odlomil ten drôt, ktorý vedie z konektoru tlakového čidla oleja a kontrolka mazania sa aj tak rozsvietila.Myslel som si že aj keď je čidlo zlé (vytiekol z neho olej) tak keď je kábel prerušený tak by kontrolka svietiť nemala, ale svieti.Nebude problém v tom druhom čidle hneď vedľa olejového filtra?Na voľnobehu kontrolka nesvieti.Svieti len pri zaradenej rýchlosti.
o 12.01.2014, 09:57 | Knightey-
nexus: na volnobeh ti nikdy svitit kontrolka nebude, jelikoz od Favoritu, kdy obcas problikavalo mazani na volnobeh a ridice to hodne desilo, pritom to zadna chyba nebyla, protoze auto mazalo. Takze u Fabii to je tak, ze ti to nikdy nebude svititi ci blikat na volnobeh ikdyby ti to bohuzel opravdu nemazalo. Auto musi byt v pohybu a to tusim cca 15km/h aby ti teprve mohlo blikat mazani :)
A ted koukam, ze jsem to psal uz o koment vyse.
o 12.01.2014, 17:01 | Tuner#2
Pokud nekomu problikavalo Favo na volnobeh, tak byl motor slusne po smrti... viz. můj prvni post.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.2907 sekund.