
Navštíveno 7400x


04.04.2013, 15:27 |
fredy Konkrétně mě zajímá. jestli máte zkušenost někdo na tento leasing nabízený pro zaměstnance Partners :D vkládám jejich nabídkový text :)
hovno Operativni leasing
aneb Pojd do Partners
kde jinde ti po mesicni zkusebce daji moznost tohodle??
Nejprve si pojďme shrnout základní výhody benefitu Partners - Operativní leasing pro spolupracovníky.
Jednoduchost - mám „čistou hlavu“
a. všechny paušální náklady v jedné splátce
b. nemusím trávit čas s koupí a následným prodejem vozu
c. netrápí mě ztráta hodnoty mého vozu
d. jezdím vždy v nejnovějším modelu
e. jezdím každé dva roky v novém autě
f. neřeším nutnou údržbu staršího vozu
g. neřeším rizika spojená s koupí ojetého vozu – stočené km, havárie, špatný tech. stav
h. veškeré poruchy a závady jsou opraveny zdarma, neb vůz je v záruce
Finanční efektivita – zaplatím méně oproti vlastnictví vozu
a. výhodná sazba flotilového pojištění POV a HAV
b. snížená sazba úroku úvěru – cca 5%
c. v rámci splátky mám mimo jiné i silniční daň a dálniční známku na 2 roky
d. splácím pouze rozdíl mezi pořizovací a odkupní cenou
e. díky vyjednaným slevám je pořizovací cena vozu výrazně nižší
f. odkupní cenu garantuje leasingová společnost a počítá ji z ceny před slevou
g. proto se měsíční splátky podařilo vyjednat takto nízké
h. nikdy mě nepotkají typické náklady starších vozů – kotouče, rozvody, svíčky atd.
Flexibilita
a. benefit se vztahuje na tři výrobce
b. široký výběr modelů a konfigurací
c. vůz je možné po dvou letech odkoupit za garantovanou cenu (např. do rodiny)
d. leasing je možné přenechat i za jeho trvání 3. osobě
e. možnost i vlastní konfigurace
f. možnost i klasického leasingu/úvěru na více let
Tak, chápu tomu správně že sice dostanu auto bez peněz s měsíční splátkou, ale po 2 letech co odemě to auto odkoupí budu muset ještě doplatit rozdílovou částku bezi nákupem a výkupní cenou?
např. auto mě stojí 400 000,- platím měsíčně 5 000,-kč
po 2 letech jsem zaplatil 120 000,-kč ve splátkách, ale je tam nějaký 5% úvěr z pořizovačky, tj 40 000,-kč za 2 roky což musím odečíst z peněz které jsem zaplatil ve splátkách, takže s emě na platbu za auto počítá jen 80 000,-Kč.
Ted sice garantují odkupní cenu, řekněme že po 2 letech bude 280 000,-Kč /myslím že to může být i klidně méně/ tj, já splatil 80 000,- zbývá tedy 320 000,-Kč a rozdíl v odkupu je 40 000,-kč a tuto částku bych měl doplatit při odkupu?
Pokud to tak je :d tak je to pěkný výsměch, myslel jsem že operativní leasing jsou měsíční splátky jakoby za půjčení vozu, ale né že tam je nějaký úvěr, který pak musím při odpodeji vyrovnat, to pak to auto během 2 let stojí krásných 160 000,-kč? místo 5 000,- to je tedy ve výsledku 6 666,-Kč měsíčně? :D
ono rozdíl 1 666,-Kč měsíčně je prd, ale když to má borec z partners doplatit naráz, tak potěš koště :)
no a je tu jasně vidět účel tohoto´: podívej, franta je u Partners teprve 3 měsíce a už si jezdí v nové Ochcávce :D tomu se daří, pojdme taky do toho :D

04.04.2013, 15:37 |
EFCA operativní leasing znamená, že nejsi vlastníkem vozu a není pravda, že splácíš rozdíl mezi pořizovací a odkupní cenou, protože jelikož nejsi vlastníkem, tak od tebe nikdo auto neodkoupí, prostě ho jen po té dané době vrátíš a hotovo
ve firmě mám flotilu aut na oper. leasing, vše na 3 roky a zaplatíme za tu dobu splátkama celou pořizovací hodnotu vozu (plus pojištění)

04.04.2013, 16:20 |
hanx EFCA: a jaký je smysl operativního leasingu u vás ve firmě, když za 3 roky auto splatíte celé?
Jasně, netrápí vás náklady po záruce, ale to auto po zaplacení není vaše - někdo ho prodá a má na tom vývar. 3 roky staré auto se ještě za slušnou sumu prodá i když je vylítaný.

04.04.2013, 16:34 |
Lubak Operativní leasting - vlastník je vždy leasingová společnost.
Záleží na tom u jaké společnosti si nastavíš detaily ale v měsíční splátce máš zahrnuto většinou.
Komplet pojištění auta(spoluúčast lze nastavit), servisní náklady, dálniční známku, zimní/letní gumy, silniční daň.
Po uplynutí nasmlouvané doby je vozidlo prodáno leasingovkou a ty máš prd.-)

04.04.2013, 17:00 |
Sau U operativního leasingu sa tak nejak nepředpokládá odkup auta od leasingovky, ale po jeho skončení plynulý přechod k dalšímu novému autu a tak furt dokolečka. Pro běžné lidi sa to nemože vyplatit, smysl to má pro firmy, které majů o starosti míň.

04.04.2013, 19:26 |
EFCA Smysl to má ten, že při flotile x aut nemusíš mít ve firmě zaměstnanýho člověka na to, aby pořád hlídal servisy, gumy, známky, zelený karty a já nevim co ještě. A věř, že s tím je práce mraky. Navíc veškerý náklady si můžeme odepsat, takže no problem.

04.04.2013, 20:55 |
KFL Efca: mame 200 aut a dva kluky, ktery se presne o tohle staraj. Servisy, znamky, gumy atd. Rozdavaj to lidem, objednavaji servis, organizuou prezouvani atd. V tom vyhoda OL moc neni. Aspon u nas :).
Ja jim rano dam klice a odpo dostanu auto zpatky (podle ukonu) nebo nahradni, pokud bude v serisu dyl.

04.04.2013, 21:17 |
JA no a z druhý strany...operák byl pro mě noční můra, když se měla stanovit zůstatková cena odkupu. Tipněte v roce 2006 u nového modelu Astry H, za kolik půjdou jetý v roce 2009.A hlavně v jakým stavu se vrátili z AVISu..a některý s automatem...pak najednou do majetku spadlo 40kár a muselo se to na bazaru prodat...
Slyším Partners a už jsem vzteklej :oD
Operativní leasing je pronájem.
Auto vždy ve vlastnictví leasingovky.
Vždy odkupuje po uplynutí sjednané doby nájmu 3. osoba - leasingovka, nebo někdo další - tedy i Partners.
Financování zůstatkové hodnoty - v okamžiku, kdy se ukončí operativní leasing, zůstane částka, kterou musí někdo zaplatit (pokud si auta leasingovka nevezme zpět) - když si to vezmou Partners (například), můžou to tomu dotyčnému prodat a lze to financovat úvěrem.
Kalkulace může být typu Full servis (komplet servis, gumy, CCS, známka a podobně) a nebo může být jen holý pronájem, kde je jen ta finanční část.
U operáku se s tím dá opravdu vyhrát a ušít to na míru.
ALE: pro fyzickou osobu s jedním autem to nemá moc význam a je to dražší i kvůli DPH z finanční služby, které, když není plátce nijak neodepíše.
Ty argumenty výše jsou naprostý píčoviny.
Úvěr na auto 500 000 s DPH při 5% úroku - 9436/měsíčně
Operák na auto 500 000 s DPH při 5% úroku 10041/měsíčně (je to i s DPH) a kalkulovaná zůstatková hodnota je 15% - tzn. 75 000 - tzn už na té splátce je to dražší 600.
Když spočítám operák se ZH 40% na 2 roky - 16863 s DPH jen čistá splátka bez služeb.
No to je terno tedy....

30.09.2014, 15:38 |
Vaseck | Upraveno: 2014-09-30 15:40:20
Výhoda u operativního leasingu je, že nemá minimální dobu smlouvy pro splácení a to, že nemusíte řešit provozní náklady kromě pohonné hmoty. Nevím, proč by to mělo být nevýhodné jak píše Hanx, protože, je to daňově uznatelné náklad. viz
[ Link ] , kde je vypsaný rozdíl mezi operativním a klasickým leasingem i jinými zdroji financování.