Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > turbodmychadlo vs. kompresor

 o Navštíveno 1825x o
o 20.03.2013, 09:59 | hawai
Mohl by mi tu někdo nějak vysvětlit důvod, proč se u naftovýho motoru (konkrétně u traktorů, ale to je asi jedno) používá spíš turbo než kompresor? co jsem četl, tak mi vychází že kompresor je vesměs lepší, ale potřebuju nějak obhájit v několika větách proč je lepší turbo.


o 20.03.2013, 10:01 | assassin
Turbo vyuziva energie vyfukovych plynu, kteta by jinak bez uzitku odesla do okoli, takze da se rict zvysuje ucinnost motoru, u komptesoru spis naopak.
o 20.03.2013, 14:17 | Nismo.Power
kompresor neni vesměs lepší to určitě ne....

u nafty se nedá použít už jen proto že když bys pověsil na řemen ještě kompresor tak se ten motor pomalu ani nerozjede z volnoběhu, nafťák aby fungoval a táhnul "vocpod" potřebuje miniaturní poruchový turbo který od 1500od bude natlačený na 10atmosfér.... kompresor zvedá tlak spolu s otáčkama a dosažený maximum u něj neni tak nízdo takže bys měl naftu která by se chovala jako SDI do 2500tis pak by začla bejt trochu dopovaná nízkym tlakem takže by to začlo jet jak hodně slabý TDI a někde za 3tis by tě potkal maximální dosažitelnej tlak kompresoru a omezovač otáček u nafty :)
jinak kompresor nevyužívá vůbec negativní energii motoru zatimco turbo ano, turbo ti ubere maximálně tak zvukovej projev motoru jinak je prostě na vejfuku jako velmi efektivní součástka.... kompresor zevluje na řemenu a práce nutná k dosažení tlaku se odebírá od motoru takže zprvu motoru škodí než dosáhne takovýho tlaku aby moh motor efektivně vyrobit větší výkon i přes ztráty na pohon kompresoru :)
jinak kompresor je víc simply zažízení s menší údržbou....turbo relativně taky ale ne u naftovýho motoru :)
o 20.03.2013, 15:56 | Tendr
U traktorů se používá kompresor právě pro jednoduchost a také kvůli tomu, že traktor má ruční plyn, kde se nastaví určité otáčky, které jsou pro motor a kompresor optimální a využívá tak nejlepší poměr výkonu a spotřeby.
o 20.03.2013, 17:37 | petis
Neviděl jsem ještě u traktoru kompresor:-)Na tlakovej vzduch jo, ale ne na saní:-)
o 20.03.2013, 19:40 | Nismo.Power
Motor v traktoru pracuje v takovejch otackach ze bys na kompresoru musel mit asi tak 1cm remenici aby to udelalo nejakej tlak ;-)
traktory maj docela velky truba....a na motoru maj spis chycenej klasickej pistovej kompresor na vzduch...
Ale zde se bavime o lysholmu ;-)
o 25.03.2013, 13:59 | Shr3k
Nismo.Power: Hm, tak to mi teda pověz, v jakých otáčkách pracuje motor lokomotivy Sergej, že může mít jedno z dmychadel právě Rootse, bez kterého by mimochodem už z principu zřejmě ani nenaskočil.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3213 sekund.