Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jak vyřešit chlazení vyšších teplot?

 o Navštíveno 1345x o
o 22.02.2013, 12:12 | DaveX
Jde mi o tepelnou ochranu uzavřeného prostoru při požáru. Bude to podvozek, takže svým způsobem to bude uzavřená krabice s pohony a řídicí alektronikou, která nesnese vyšších teplot. Otázkou je, jak tento prostor chladit ve vyšší teplotě? Vzduch a voda určitě ne. Napadá mě jedině dusík nebo CO2 (suchý led. Má někdo nějaký tip?


o 22.02.2013, 12:36 | Cenda
záleží na konstrukci a požadavcích, co konkrétně bude uvnitř umístěno. V principu lze udělat dvojitej plášť a ten chladit. Stříkat dusík přímo do prostoru - to bych asi nedělal.
o 22.02.2013, 12:38 | Midnite
hlavně dusík je hodně finančně náročný
o 22.02.2013, 12:55 | DaveX
Uvnitř budou elektromotory a řídicí elektronika, která se musí držet kolem těch 45 - 50°C. Dvojitý plášť nezní vůbec špatně.
o 22.02.2013, 13:51 | Cenda
kontaktuj firmu, co dělá chlazení, takhle je to střílení od boku. Z Ostravy zkus třeba Microwell.
o 22.02.2013, 14:21 | DaveX
No zatím mi jde jen o nástřel :) takže v pohodě, veškeré návrhy jsou pro mě dobré k případné analýze :)
o 22.02.2013, 15:14 | Cenda
jenže z tohohle ti nikdo žádný nástřel nedá. To ja jako bych se zeptal stylem "mám auto s černýma kolama a jakej mi do něj navrhnete motor".
Jedna z možností je onen dvojitej plášť a způsob chlazení je už druhá věc.
o 22.02.2013, 16:17 | DaveX
Ale já nehledám přímo návrh chlazení, celý projekt je v plenkách. Spíše mě zajímají způsoby chlazení, které se dají použít.
o 22.02.2013, 19:13 | jok3r
no jestli sem to dobre pochopil nez otom zacnu premejslet, ten "box" bude namahanej teplem ze vsech stran? a zaroven v nem jakoby musi bejt konstantni teplota at je venku +300 nebo -50? oco jde? :)
o 22.02.2013, 19:36 | semysak
podle me je nejjednodussi reseni tlakova nadoba s co2, kde se pri pozaru/zvyseni teploty nad neco aktivuje expanzni ventil, pres ktery bude stlaceny co2 expandovat a tim se ochlazovat do toho chranenyho boxu, ale je dulezity o kolik to ma chladit jak dlouho a jak velkej objem
o 22.02.2013, 19:40 | DaveX
jok3r: jj, prostě ten podvozek bude jezdit do požárem zasažené oblasti. Elektronika, která bude uvnitř snese max 45 - 50 °C, takže na tuto teplotu se to bude muset chladit.
o 22.02.2013, 19:59 | CervinVega
A co normal klimatizace?
o 22.02.2013, 21:13 | Midnite
a co izolace podobná azbestu? :) (samo že jen podobná, když je zakázán)
o 22.02.2013, 21:27 | Lufas
co neco na podobnym principu jako lednicka :-) takovy chlazeni mame u jedny masiny kde se zaroven chladi elektronika i nadrzka s vodou ktera chladi neco jinyho:-)
o 22.02.2013, 23:49 | Cenda
Principy bez hodnocení vhodnosti pro tvoji aplikaci: např. kapalny dusík a expanze, akumulace chladu v nádržích (kombinace kapaliny a tuhé látky), absorpcni chlazení kde vyuzivas okolní žár pro chlazení. První se používá především pro rychle ochlazení a nízké teploty, druhé v hodně aplikacích, mj. i v mobilním chlazení, třetí je dost těžká technika. Pro malé výkony se nekde používá i prostě odparovani vody podtlakem. Nemusíš taky chladit cely prostor, ale jen důležité součástky.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3234 sekund.