
Navštíveno 1907x

Lidi, tohle mně palice nebere.
V garáži mám zazimované SpecB, čeká se na kupce, předběžně konec února, takže to nehoním v soli a pod. Čili, teď, jak začalo mrznout, jsem šel, že přeměřím baterii. Měla sice 12V, což je OK, ale říkám si, že ji napojím na kondiční dobíječ. Jelikož Subaru nemá zásuvku pro zapalovač pod napětím bez klíče, říák, že na kabel napjím krokosvorky a ty píchnu přímo na polové nástavce. Jak jsem myslel, tak udělal. Jdu do garaáze, že to zkusím a - a nic. Kontrolka se nerozsvítila, proud přes AS-metr tekl asi 3mA. Hmmm, že by kontakt někde? Vezmu to zase domů, zkusím zlratovat oba vývody na dobíječi, svítí, vše OK. Vezmu A-metr, zkusím zkratový proud - 70mA? tedy vše, jak má být. Znovu do garáže,na pojím a zase - nic. To už není možný. Zase domů, vytáhnu gelovku, co mám na modelařinu (12V,7Ah), změřím, 11,
7V, napojím, kontrolka na dobíječí se rozsvítí. měřím proud-asi 55mA, tedy vše OK. Dnes jdu zase do garáže, napojím na baterku - a NIC.
A teď mi někdo řekněte, kde je problém, Jsem z toho na palici, protože vše je, jak má být. Baterka v autě je OK, dobíječ s jinou baterií dobíjí....
Ještě mě napadá, půjdu do píchnout do druhého legacy, co a jak. Jdu.
a nastartovat specka jde na tu baterku? myslim tim jestli je baterka ve specce fakt dobra, nebo jestli jen ukazuje 12V... ja mel jednu baterku ta na multimetru taky ukazovala 12V, ale jak se otocilo klickem, nebo zkusilo zapnout nejaky spotrebic, tak sla okamzite ns 3V a nic, proste baterka ko, ale na volno 12V ukazovala, tak ejstli to nebude podobny... ja tu svoji nezkousel nabijet, nemam ani cim, ale pochybuju o tom ze by sla

19.01.2013, 10:56 |
CRK | Upraveno: 2013-01-19 10:56:59
Zdeny60: stejně největší závada si ty :D
edit: záhada
nebo ju nabij a propoj startovací kabely s jiným autem a nastartuj... Když to chytne tak odpoj a zapni všechny spotřebiče... Poznáš jestli je baterka OK
zřejmě se ti to nakazilo od Renolta :-) ten má taky sem tma dost potíže s elektrikou :-)
Jen taková blbá otázka k tématu. Dá se nabíjet autobaterie, aniž by se odpojila od auta? Vadí to něčemu?
baterka by měla být v teple a jestli máš kyselinu, tak raděj vytáhnout ;)
Baterie by se mela odpojit. Pri nabijeni je v okruhu vyssi proud a muze to nekdy poskodit nejake obvody bo tak nejak jsem to cetl. Osobne ji radeji odpojuju pac clovek nikdy nevi.
Nabijet se ma nad okolni teplotou (vcetne teploty elektrolytu) 15° jinak nedojde k nabiti na 100%. To se tyka kyselinovych. Jak jsou na tom gelovky netusim.

19.01.2013, 14:46 |
AR nabíjet odpojenou, udržovat klidně připojenou, nehledě na to že u některých aut je i problém baterku z káry odpojit že ;)
A zkousels to proste nastartovat?
Chlapi, blbě jste mě pochopili. Samosebou, že špecko chytá na drb. O tom to není. je to jen o tom, že další 2 měsíce se s tím nepojede, tak jsem ji chtěl napojit na kondiční DOBÍJEČ, nikoliv ji silově nabít.
Kupodivu, ten stejný problém či spíše záhada je v Legacy 2,0R. Kontrolka se nerozsvítí a nedobíjí. Takže usuzuji na problém v dobíječi, asi hio hodím do šmelcu, protože hledat se mi to nechce. Když bude nehůř, tak mám doma 2 modelářské nabíječe, které ji doklepnou za chvilku. Ale to není třeba, chtěl jsem jen zamezit dalšímu poklesu kapacity v mraze, když se nejezdí.
Jiank baterka je v suopr čupr kondici, je to stříbrný Panasonic, který v nejtužší zimě startuje na křivý pohled tak, že to může urvat startér:-)))
Stejně mio to nedá, na Suoperbu, pežotech, Oktávce jsem baterky takhle dobíjel v zimě i přes noc, tátá ve Focusus celou zimuj a baterky byly jak zvon. By mě zajímalo, kde je problém. Asi odešla jedna dioda v grécu...
O_O: kamráde, Rencek chytá jak střelnej prach. Na drb, ani se nstači motor otočit dokola. Jen ten hnědý šlem je ve víčku zase.Ale olej nemizí, voda taky ne, spotřeba 5,9. Vše OK.
Zdeny: ty si exot :D, neber to zle :D
...a jestli pordas mazdu tak si kup legitku na mhd protoze zadny jiny auto si uz nevyberes :-D

20.01.2013, 00:59 |
vypuk Zdeny60 - ten "kundí" šlem může být jenom kondenzace... :)
a stejne jsem cekal slohovku kdyz jsem cetl "etericka zahada" :-D
Mazda je už 2 roky prodaná:-)
mno dobre tak subaru :-)
zbyde Ti jen renault :-D
kral: proč se pořád plive na renault? já ho mám 6 let a nic se mi tam nepokazilo tak, že by to nejezdilo... Jen prostě drobnost, které jsou u všech aut... To samo nemluvím o brzdách, náplních, atd...

20.01.2013, 13:08 |
Only_One | Upraveno: 2013-01-20 13:10:01
Protože to je prostě sranda si z Renolta utahovat ... (ps: mam taky jednoho :-) a zatím funguje a stejěn si z něj dělám srandu
vozím třeba v kufru velkou přepravdu a prezentuju to jako připravené přepravky na dáíly co mě po cest upadnou abych je mohl předat servisu :-D
no mě to spíš příjde trapné, ale budiž..
Midnite: ja na nej snad plivu?
Jsem jen napsal ze jestli proda subaru tak mu zbyde jen renault co ma doma
Protoze si nic jinyho nevybere :-)