
Navštíveno 3860x


15.12.2012, 19:02 |
KAJEL Zdravím má tady někdo zkušenosti z mondeama MK3?chci si pořídit tak rok 2001 a mám dotaz na motory hlavně teda benzínový jaký vybrat a jak je na tom z korozí,díky

15.12.2012, 19:12 |
Lubak Na mondeu MkIII bacha na korozi dveri casta zavada.motor neljip 2.0 140ps. Rozvod retezem neni to zadnej zavodnik za to velice pohodlne auto se slusnou spotrebou.

15.12.2012, 19:21 |
KAJEL a můžu vědět tak nějak tu spotřebu?právě přemýšlím mezi první Octávií a právě mondeem.
Kamarád s tím jezdí dálky okolo 7 litrů a loudal to není

16.12.2012, 15:32 |
Mišell | Upraveno: 2012-12-16 15:36:03
Určitě ber 2.0 Já mám 1,8 92kW. Trocha výkonu navíc by neškodila. Jinak prostorný, pohodlný auto. Spotřebu mám v létě dálku za 6,9 , jinak tak 7,2. V zimě sem měl max asi 8,2 ale jezdim hodně krátký vzdálenosti.
edit: určitě mrkni po Ghia výbavě, výhřev př.okna a sedaček atd. Možná bych popřemejšlel, jestli si nepřiplatit a nevzít po FL (03 a výš).

16.12.2012, 18:09 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2012-12-16 18:11:00
ohledně spotřeby když tak 1.8 96 kW SCI, 6-ti kvalt, to je právě motor dělaný hlavně na spotřebu -
[ Link ] Jinak ať Ghia a nebo Titanium, ale aby to mělo výhřev čelního skla, výhřev předních sedadel, ESP něco jako tohle:
[ Link ] Já jsem ten 2.0 107 kW párkrát řídil a motor mi přišel líný, těžkopádný, nevím, moc mi nesedl...

16.12.2012, 18:21 |
dj.DEKL | Upraveno: 2012-12-16 18:21:52
Bral bych 2004+, V6 2.5 + plyn + co nejlepší výbavu...
Hlavne si dejte bacha u 1.8 na spotrebu oleje, co znam lidi kolem me, tak je fakt brutalni, jednomu sem uz menil motor, pac mu to sezralo skoro 2l na 1000km neni to vec, ktera se da poznat hned, a neni to guferama na ventilech,...

17.12.2012, 17:09 |
KAJEL bohužel jsem omezený penězi takže můžu auto kolem 70000 a právě našetřit nemůžu,protože po novým roce bych potřeboval něco koupit ale díky za postřehy:-),chtěl jsem taky tu 1.8 ale ten dvoulitr mě začíná celkem zajímat, taky jezdím krátký vzdálenosti ale občas delší dám a to auto se mi celkem zamlouvá

17.12.2012, 20:42 |
DaveF | Upraveno: 2012-12-17 20:43:10
Mě to bere cca dálky 7,5, dálnice 8,5, město 9, krátký trasy po městě do 5km 10-11 litrů, záleží kde a jak budeš jezdit.
Mám 2litr r.2002 147PS, a samozřejmě žádnej rychlík to není, ale na normální ježdění je to úplně v pohodě.

17.12.2012, 20:46 |
DaveF a jinak jak už tu zaznělo - koroze spodků dveří, dále klapky v sání, zadní brzdiče, dvouhmotovej setrvák...to je skoro vše co tě může potkat pokud nekoupíš nějakej vrak. Pohodlný, prostorný, spolehlivý, nějak se mi ho nechce ani po těch letech co ho mám zbavovat.
Otec koupil před měsícem 1,8 92kW. Jel jsem s tím kousek při test drive, pocitově to jelo asi jako moje Legacy s 2,0R a 121kW, takže dobrý. Tatík jel k nám na návštěvu (cesta Hlinsko-Šumperk asi 120km a spotřeba 7,0 dle PP).Zatím jsem spotřebu oleje neřešili, tak nevím.
U toho motoru SCI byly někde na webu nějaký dohady ohledně konstrukce válců - přidírání či co, něco se mi v hlavě motá...
Já za sebe doporučuji ten 2,0i. Není to sprinter, ale ani lenoch......rozhejbat se to dá taky slušně.
Ta 1,8 SCi je přímej vstřik, takže pak kdybys chtěl LPG, tak to není zrovna vhodný motor. 2,0i je vhodnější vzhledem k nepřímému vstřiku. Já jezdím za cca 7,4 spotřebu.
Problémy? zmiňovaná koreze dveří - mám chytlé dvoje, ale je to OK zatím.
ALE HLAVNĚ TY VÍŘÍVÉ KLAPKY V SÁNÍ!!!!!!!! NA TO BACHA!!!! Určitě demontovat a zjistit stav, protože jestli jsou(a ony budou u tohodle roku) hodně načatý, tak to vlítne i s částí osičky přes ventil do válce a máš PO! Po faceliftu (rok 2003) předělali uložení těch klapek a je to lepší. Tuhle věc bych určitě neopomenul! Podotýkám, že můj motor sežral ty klapky dvě - naštěstí bez těch osiček, ty zůstali na sání, takže se nic nestalo - motor olej nežere a ani další problémy. Jen jsem v té době musel koupit celé nové sání, páč nebyli k dispozici jen ND těch klapek a to sání celé stálo desítku.
Jinak jsem s autem tak jako takovým nadmíru spokojen.

18.12.2012, 17:01 |
KAJEL a můžu se zeptat kolik to tak stojí ty klapky vyměnit nebo co se snimi dělá.
Jinak, co jsme udělali na druhém mondeu, co má brašule, tak tam se ty klapky jen vytrhali a nechalo se to bez klapek. Auto jezdí normálně a zcela bezproblémů.......nyní už i na LPG.

18.12.2012, 18:57 |
KAJEL díky a je pravda že po roce 2003 už ty klapky trochu vyřešili?
Přepracovali uložení klapek - zatím jsem neslyšel, že by se to někomu v autě po faceliftu utrhlo.
Podotýkám, že tyhle problémy s vířivými klapkami se netýkají pouze fordu, ale třebas naftové E39ky s automatem tím trpí taky(manuál je tam prej nemá).
Jinak fotky staré verze a přepracované verze najdeš v tom vlákně.

18.12.2012, 19:20 |
KAJEL takže asi bude lepší když přišetřím na ten rok 2003 a tomuto problému se vyhnu co?
Já bych šel do faceliftu no.

18.12.2012, 19:38 |
KAJEL díky celkem dost mi to pomohlo,nechci si koupit auto a za chvíli řešit takovou závadu

18.12.2012, 20:50 |
Lubak jj po faceliftu je to rozumnější.

19.12.2012, 17:24 |
KAJEL a vzít radši i po tom faceliftu ten i dvoulitr?
jj, když jsem vybíral mondí, tak jsem byl před V6kou varován, že jich je většina přidřena na spodku - vina konstrukce olejové vany - když se neudržuje olej na horní rysce, tak se při ostřejší jízdě v zatáčce nasaje vzduch a je vymalováno.
1,8ka je slabá........takže takovej střed 2,0. Je to cesťák, není to sporťák.
Ale to se týkalo jen 3litrů, ne? ST220?
1,8 proběžný ježdění bohatě stačí.
Týkalo se to jak standarního šestiválce, tak i řady ST.
1,8 nestačí, už to není bezpečný.
Já bych naopak varoval před 1.8+2.0 můžou pěkně žrát olej při nájezdu 150tkm +
nežere dekle.............nežere a moje má 200+ a brašuleho 250+.
LK: Tak zacne zrat :-))
ad Virivy klapky pred FL - Vymontovat a je to :-) os. zkusenost

21.12.2012, 10:37 |
KAJEL a ten facelift se začal dělat kdy?protože když se kouknu na rok 2003 tak to má ještě tu nechromovanou masku.

21.12.2012, 10:45 |
Lubak facelift je od r.v. 2004 tzn. poznáš podle předního nárazníku starej má kulatý mlhovky, facelift už má ty podélné

21.12.2012, 16:58 |
KAJEL nebo poraďte jaký auto do 80000 kč v kombi,r.v.2001,benzín,a aby to tolik nežralo a kdyby tak ani moc nerezlo,já vím docela velký nároky za ty peníze
Jestli chceš nerezavějcí auto, kup si PUGa. Frantíci maj lepší antikorozni úpravu. Ale 406ka v kombajnu přeci s tímto motorem bude baštit víc než to mondí.

21.12.2012, 17:27 |
KAJEL 406 mě moc nebere,sestra ji má a nějak mě nenadchla
19.12.2012, 20:11 | Lucni.konik
Nahlásit závadný příspěvek porušující pravidla tohoto diskusního fóra.
Týkalo se to jak standarního šestiválce, tak i řady ST.
1,8 nestačí, už to není bezpečný.
Smím se tě zeptat, CO není bezpečný???
Jestli mi odpovíš, že to není "bezpečný" na předjíždění, pak dovol, abych si o tobě něco myslel- a nic hezkýho to nebude.
Já si tedy myslím, že nebezpečný pak není auto, ale ten, kdo ho řídí. Já osobně, když jedu a potřebuji předjet, si napřed dokonale rozpočítám, zdali mi to vajde, abych nikoho a ni sebe neomezil, natož ohrozil. Pak mi stačí i to Clio s 1,2 a 60HP. Jestli ale ty předjížíš tak, že všichni kolem tebe musejí dupnout na brzdu či vjet do škarpy, pak bys měl jezdil radši na trojkolce.
Tyhle kecy mám nejradši. Já nevím. Já to Mondei s 92kW v rodině mám. A za volantem jsem seděl. A rozhodně, ROZHODNĚ slabý není. je takový, jaký je a kdo si ho pořídí, tak ví, s čím musí počítat.A znovu opakji, že pro normální lidi je to naprosto dostačující motorizace. Ba naopak čím dál tím víc se kloním k tomu, že se slabým autem jedu bezpečněji - protože mě nenutí nic "předvádět" riskantní man=évry, protože jednoduše vím ( a od tho mám hlavu), že na ně prostě moje auto nestačí.
Ovšem sejde li se kombinace silného auta a pilin v hlavě = výsledek nebývá často hezká podívaná.
Takže ano, Moneo 10,8 92kW JE opravdu dostatečná a slušná motorizace.
92kW je prostě na tak těžký auto málo. Ano, je to tak, než se to rozhejbe, tak je "týden" v tahu. Navíc spotřeba u motoru, který se bude honit bude jinde než u motoru, který si přede. Mysli si o mě, co chceš, já si o tobě myslím zase svý. Já zas na cestě vyloženě miluju letce s malorážkama tipu třeba clio 1,2, co předjíždí a po "hodině předjíždění" v polovině kamionu vidí, že to nestihne, tak to zabrzdí a strhne na mě, kterej jede vzadu v koloně.
A bavíme se tu o autu né o charakteru lidí, takže zkus vypustit svoje výplody všeználka o lidech - to si nech pro svou drahou polovičku nebo svý děti. Chápu, že bys pak neměl co psát, ale to si holt skoč na jiné fórum.
Pro normální lidi je Mondeo s 92 kW plně dostačující.
S ohledem na provoz na našich silnicích, s ohledem na výkony ostatních aut,představuje Mondeo s 92kW naprosto normální motorizaci.
Nesnáším frajery, kteří si myslí, že jim patří svět a předjíždějí tam, kde je například souvislá kolona z jim zcela neznámého důvodu jen proto, aby se mně pak vesrali do mezery přede mnou,protože stejně nikam neujedou, spíše s sebou někoho vezmou a pak na pangejtu bliká svíčka v trávě...
Ti, co si to v polovině kamionu rozmyslí, tak ty bych málitl bejsbolkou taky. protože když nemají odhad, mají jet za kamioném až na konec světa. A věř, že těch v Cliích s 1,2 je mezi nimi fakt naprostá menšina.
Ale že tě seru, co?? :-) Zvykej si, synku, bude hůř:-)
nevim... me to prijde, ze jsi spis k smichu :-)

23.12.2012, 18:53 |
Lubak Zdeny tvoje slohovky to je material nekdy.
Konik chtel rict asi jen to ze 2.0 je skutecne vhodnejsi a bezpecnejsi a ja s tim souhlasim!!
1.8 neni spatna ale spis pro nekoho kdo jezdim fakt pianko.
Nebot s 2.0 alespon predjedes kolonu 5x clio nebot ty vesmes cekaji na 3km rovinu aby to predjeti klaplo.
Nevim co je spatneho predjizdet kolonu aut na prehlednem useku?
jako mycTD.......můžeš si psát, co chceš, jen je to krapet mimo, když vše převedeš do osobní roviny.
Takže píši, když mondeo MK3, tak 2,0i protože 1,8 je slabá. Mluvím ze své osobní zkušenosti s několika kusy, výbavami a díky tomu, že ve fordech "jedu" už 12 let, tak mám, co nabídnout za rady. Kdybych chtěl, tak mám doma V6 mondeo(nejlépe ST) stejné generace, protože to pak je odpovídající motor. Vzhledem ale k chybě týkající se konstrukce vany je 90% těchto V6(nejen ST) přidřených na klice.
1,8 92kW je pro Mondeo zcela dostačující motorizace. 92kW dnes nemá řada aut na cestách an jezdí.
Lubak: uvažoval jsi nad tím, že třeba řada lidí nechche silné auto? Mají třeba z něj strach, nechtějí platiti vysoké náklady, sjou to začátečnícic a pod? Tak těm pak nezbývá, než čekat ty 3km na předjetí. Je jich spousta. Ti mě vůbec nevadí.
Vadí mně to, že se najde vocas, kterej dojede kolonu a začně předjíždět za A) tam, kde nveidí a za B) ujede o 10 vteřin a přitom asi tak 10x nejen že omezí, ale přímo ohorzí všechny okolo, protože se rve do mezer, kam se narvat může jen s problémama a všechny před sebou donutí jít na brzdy. A to jsou pak ty řetězový nehody. Však to znáš z Prahy, ne? A ve vsýledku jede s tím 2litrem naprosto stejně, jako s tou 1,8. To je to, co jsem chtěl říct. (volně přeloženo - pojede přibližně stejně rychle například Oktávkou 1,6 jako s BMW 3,0). Rozdíl v trvání trati 10 minut považuji za naprosoto zanedbatelný.
Čili, ano 92kW pro Mondeo zcela stačí:-)

24.12.2012, 09:28 |
.mycTD | Upraveno: 2012-12-24 09:30:05
hele, me treba zase na dalnici ohrozuji jedinci, kteri nejsou v pripojovacim pruhu schopni zrychlit pres 60kmh - kamion do leveho, 5-6 aut v levem na brzdy... (ale mas recht, vzdyt v souctu jde jen o 10 minut), takze motoristicke navyky ruznych jednotlivcu bych z vyberu mondea asi vynechal.
1.8 sice asi muze na bezny provoz stacit, ale jestli se da za stejnych podminek poridit zivejsi 2.0, tak proc ne?
.mycTD:
jasně - takhle napsané to beru a nebudu ti odporovat.
Jde o stylizaci a podtext.
(PS: samosebou i já bych si zvolil, pokud bych to musel řešit, raději 2,0i než 1,8i, ale ještě spíše bych is vybral 2,5 a s njevětší pravděpodpobností asi ST 3,0).
S tím připojením na dálnici asi nic neuděláš. Ne všechny vozy a jejich řidiči se bduou snažit tě nijak neomezit. Vadí mně to taky, ale s tím jsem se smířil.

24.12.2012, 14:36 |
KAJEL měl jste někdo možno se projet v saabu 9-5 a i mondeu?zájímal by mě rozdíl mezi nimi,sám jsem jednu 9-5 vlastnil tak by mě zajímal rozdíl v pohodlí a tak