Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Schéma autonabíječky Pb akumulátoru

 o Navštíveno 3555x o
o 13.12.2012, 15:36 | J-T.
Popis situace:
V autě mám pager se záložním akumulátorem, který je napojena pararelně k autobaterii a prozatím mám na + akumulátoru diodu, které v případě odpojení elektroinstalace auta od autobaterie zajišťuje napájení jen toho paegeru. Tohle vše funguje OK.


Definice problému:
Problém nastává v situaci, když se záložní akumulátor úplně vybije tak následné jeho nabíjení za pomocí autobaterie trvá neskutečně dlouho.

Co potřebuji:
Existuje "něco" malého snadného co bych mohl zapojit místo té diody co by mě urychlilo nabíjení z autobaterie a zároveň sloužilo tak jak potřebuji?


díky díky


o 13.12.2012, 17:01 | michall | Upraveno: 2012-12-13 17:01:49
A není náhodou dioda i přímo v tom vysílači? Pak je ta tvoje zbytečná. Bez diody to nabíjí rychleji? Mohl bys místo běžné křemíkové diody použít Schottkyho diodu, podle odběru třeba takovou [ Link ] která má o něco menší úbytek napětí v propustném směru. Nebo dobastlit relé, které bude napájené z autobaterky a při odpojení odpadne kontakt a pager bude napájen jen ze zálohy. Nevýhodou je odběr cívky relé.
o 13.12.2012, 17:03 | J-T.
michall: Ee pager nemá v sobě nic - tu baterii jsem si k tomu dodal sám. S i bez diody je nabíjení stejné :-/
o 13.12.2012, 18:59 | michall
Možná by stačilo něco takového [ Link ] v trochu menším a levnějším provedení, ale to by se zase přidaná bateka dobíjela jen při nahozeném motoru a bez motoru by pager jel jen ze svého aku. Dej tam "šotka" a holt se to bude déle nabíjet, to je asi nejjednoduší.
o 14.12.2012, 09:23 | J-T.
michal: díky za snahu, asi máš pravdu a musím se s tím smířit :-/
o 14.12.2012, 14:59 | cubajs
já bych možná hledal problém v "když se záložní akumulátor úplně vybije". Olověné akumulátory by se neměly vybíjet pod cca 10,5V při malých proudech. Pokud ho vyleješ třeba na 5V (nevim při jakým napětí zdechne pager) a necháš ho v tom stavu vybití dlouho, dochází tam k tomu, že když chceš akumulátor znovu nabít, trvá to dlouho. Napětí vyskočí hned na plný nabíjecí napětí a akumulátor si nebere žádnej proud. Až po nějaký době si začne brát proud a začne se nabíjet. Nehledě na to že hluboký vybíjení ten akumulátor zabíjí. Pak tam záleží v jakým stavu je ten záložní akumulátor. Pokud je úplně v prdeli, nenabije se vůbec a nebo jen trochu. A tomu pageru může na funkci stačit i akumulátor kterej je KO... Takže by to chtělo zapojení který pohlídá aby se akumulátor hluboce nevybíjel tzn pod 10,5V vypnout a taky možná novej záložní akumulátor.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3375 sekund.