Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Nepřebírání balíků - ochrana ochodníka?

 o Navštíveno 4698x o
o 21.11.2012, 20:14 | CarMedia.cz
Všude se pořád omílá dokola ochrana spotřebitele, ale existuje i nějaká ochrana obchodníka? U e-shopu drahé polovičky je velmi častý jev nepřebírání balíků zákazníky. Pravděpodobně je to druhem zboží (hiphopové hadry pro mladší vrstvu - www.hoodfashion.cz ) Přitom odeslání objednávky ověřuje, zákazníkům chodí informační e-maily. Vzhledem k tomu, že má kompletní nabídku skladem, tak i odeslání je okamžité, přesto se vrátí 4 balíky z 10. Už mě to celkem štve, protože přeci jen každý balík něco stojí a tímto přichází zbytečně ročně o celkem dost peněz. Je na mateřské, čili příjem není nějak extra výživný a každá kačka navíc je dobrá. (pro koho asi ne) Zvažoval jsem zprovoznit pouze platbu předem, tím ale odradíme i řadu slušných zákazníků. Proto mě zajímá, zda-li někdo nemá podobné zkušenosti a zda-li to někdo již nějakým způsobem neřešil?


o 21.11.2012, 20:20 | Pavel 528
podle me toto je neresitelne...obcas to resim take a neudelas s tim absolutne nic,proste lidi jsou zmrdi,objednaji na dobirku a nevyzvednou a pak jiz nereaguji na nic....
o 21.11.2012, 20:28 | pepe689
hele jeste jinak ja si zaplatil balik do ruky postak se na to vysral a ja si pro to n apostu nesel --pac nebudu platit 100 za doruceni ,abych si pak proto sel napsal sem to prodejci at se nezlobi ,ale ze nikam nepujdu at si to vyridi s postou --upozornuji doma sem sedel jak kokot --postak tady vubecnebyl a pak se me vedouci posty omlouval a,ze pan na to sere .....bohuzel asi i tak to mozna je
o 21.11.2012, 20:31 | johanik
tak nejak jako Pavel, bohužel asi neřešitelné, lidi jsou ti i schopni říct, že to objednali na více eshopech a čekali od koho to dorazí první. Každopádně se dá maximálně pohrozit, k hrozbě přidat třeba zálohovku na částku za poštovné a třeba 1% z těch neplatičů zaplatí aspoň tohle...
o 21.11.2012, 20:37 | Dexter
nebo Obchodní podmínky jako tahle firmička. [ Link ]
-OBJEDNÁVKA
UPOZORNĚNÍ:Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Zákazníci, kteří si objednají zboží a nezaplatí objednávku, případně si následně nevyzvednou expedovanou zásilku na dobírku, budou zveřejněni v registru dlužníků a bude požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (tzv. smluvní pokuta) ve výši 800,- Kč. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty), budou podstoupeny předány společnosti www.uhrazeno.cz k vymáhání pohledávek včetně všech nákladů s tím spojených. Objednávku můžete stornovat max. do 24 hodin od objednání.
o 21.11.2012, 20:38 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
mne se nedavno vratil balik

objednavka prisla v noci, zvolen osobni odber a adresa z Mostu. Nic divnyho, nekdo se zaregistruje a jede pres prahu a vyzvedne si to.
potvrdim objednavku ze vyrizujem, pak ze je pripravena k osobnimu prevzeti, cili dostal uz druhy mail o stavu objednavky. Nedalo mi to, volam mu, ze se seknul ze to chce poslat, rikam neni problem, bude to +postovne, rika OK, ze se jen preklikl, zbozi bylo, a jeste ten den jsem ho poslal.
zmenim objednavku na vyrizenou prijde mu mail, posta mu posle email a sms, ja mu pro jistotu poslu jeste cislo baliku extra at si to muze vyzvednout.
vyrizeno k nemu za sotva par hodin, k veceru jeste vola ze ho neco zajimalo a nakonec se mi to vratilo.


naproti tomu minuly tyden jsem posilal balik na dobirku a jeste POSTE RESTANTE, taky napsan osobni odber,púotvrdim prijeti objednavky a pripraveno k vyzvednuti, zakaznik z SK a misto adresy jen PSC a posta u hranic. Pisu mu maila ze to bude +posta jestli to chce poslat jestli to spatne vyplnil a odpoved zadna, nedalo mi to, zbozi skladem tak jsem to druhy den poslal, rikam si max.se to vrati a bude mne to stat postovne. Balik prebran a vyplacen vcetne postovneho ktere jsem pricetl. Bez jedine reakce od nej ke mne.

ale kolikrat lidi neco objednaj a pak uz nereaguji na nic, i osobni odbery za par drobnych, kdyz se po 7-10dnech neozvou davam storno
o 21.11.2012, 20:48 | CarMedia.cz
My ten postup máme obdobný. Verča je ještě tak poctivá, že ji přijde v 18 hodin objednávka a ona letí jak blbá na centrální poštu v Pce a posílá, takže to má zákazník druhý den doma. Jak jsem psal, veškerá nabídka je skladem, tudíž ani nechápu, že by to od někoho jiného přišlo dřív. Já chápu, že si nevyzvedne 5 lidí ze 100, jak je to třeba u nás na hifině, ale 4 z 10 je už dost silné kafe. Prostě to nechápu.. :-(
o 21.11.2012, 22:55 | haskyvr6
Lidi jsou prostě dobytek, neuděláš nic. Ja si na tom zakládám že vše prebiram nebo platim vcas. Povazuji to za zakladni lidskou slusnost. Ale kdyz napriklad neco kupuji a nejlevneji ma eshop ktery neposila dobirkou (mam to nejradeji protoze uz jsem taky jednou zaplatil a 3 mesice pak z nich tahal penize zpatky, protoze zbozi nikde prestoze bylo "skladem") tak treba uprednostnuji platbu PayPal. Jestli pri tehle vasi ztratovosti by se nevyplatilo dat pri platbe predem postu gratis? Na druhou stranu jsou taky eshopy kde poslu dotaz a nikdo nikdy neodpovi ;)
o 21.11.2012, 22:57 | Sau
Dexter : Takové obchodní podmínky jakoby by ani nebyly. Nikdy nedokážeš tomu dotyčnému, kdo si to nepževzal, že si to opravdu on objednal.
o 21.11.2012, 22:58 | tappaja
O kolik zakazniku bys prisel, kdybys zrusil dobirku?
o 21.11.2012, 23:23 | CarMedia.cz
Nevím, to těžko říct.
o 21.11.2012, 23:58 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Vsichni chteji rychle. Takze cekat nez banka pripise penize je scifi. Stejne tak pohodli nakupu, malokdo bude ochotnej platit dopredu a pak cekat.

To je jak podvodny shopy s telefonama, pocitacema a tema co nemaj zadny zbozi a delaj to jako treti vedlejsak z duvodu ze maji email a internet

Jedine online platba kartou, a ta je zas draha, a nektery zbozi by se muselo zdrazit :-)
o 22.11.2012, 06:44 | Vasekkch
Kdo vymyslel dobirku toho za koule do pruvanu. Vybiram si shopy, kde jde platit predem kartou. Nic jineho pro me nema vyznam. Hotovost prakticky nenosim a pak saskovat s bankomatem, ze prisel balik.

Tappaja: rekl bych ze o hodne, protoze dost lidi si mysli, ze bude ojebanych. To, ze jim muze prijit polinko uz neresej.
o 22.11.2012, 07:00 | CarMedia.cz
Njn, takže je to prostě beznadějné, jak jsem si i původně myslel. Na platby kartou a jiné vyděračné praktiky bank nejsou peníze, převod by dle mě znamenal 80% ubytek objednávek.

Ještě mě napadla poslední věc, a to přesměrovat veškerý způsob dopravy na PPL. Tím, že lidem volají a otravují je, má i podstatně vyšší procento úspěšnosti předaných balíků, jak pošta, která vám cinkne, když dobře tak jednou a pokud to nepřeberete, tak to na 10 dní uloží a pak automaticky vrátí zpět.
o 22.11.2012, 07:27 | Dudelina
OT: Kolik platí obchodník za platbu kartou?
o 22.11.2012, 07:38 | Rajdlos
2-3% dle obratu
o 22.11.2012, 08:09 | johanik
U nás zatím dobírku využívá cca 80% zákazníků, nikomu se moc nechce platit dopředu at už převodem, nebo kartou. Každopádně jak píše Revilo, od té doby sco sme zavedli i druhou možnost dopravy a to DPD, tak u DPD je 99% balíků doručených, oproti poště to je mnohonásobně vyšší procento úspěšnosti
o 22.11.2012, 08:28 | Tarrance
Já bych zvedl dobírku o pade oproti ceníku pošty a naopak převod bych dal levnější.
o 22.11.2012, 09:30 | Vasekkch
DPD naprosto spica. Sel mi balik z nemecka kde neuvedli telefon. Na dverich do baraku byl listecek, nakonec mi psali jeste osobne na mail, ktery meli od odesilatele. Fakt jsem koukal.
o 22.11.2012, 09:49 | Nismo.Power
No nějaký "závazný přijetí objednávky" tě tam asi neochrání ...
zved bych dobírkovou cenu natolik aby ti co to vyzvednou pokryly náklady na ty co to nevyzvednou tj v současný době o cca 40 procent teda.... možná to i dost lidí donutí platit předem
o 22.11.2012, 09:53 | Vasekkch
Treba na detailingshopu je za platbu predem posta asi 49kc?
o 22.11.2012, 10:18 | TomasW
Mě se balíky vraceli malinko v prvním roce provozování shopu... zkusil jsem zrušit dobírku a shop se zastavil :-)
Jedine co jsem vypozoroval bylo to, že se vraceli pouze balíky zasílané českou poštou... nevím proč netuším :)
Zrušil jsem českou poštu, posílám pouze PPL a nevrátil se za dva roky jediný balík...
o 22.11.2012, 10:22 | Rudi
Hele a co to ověřovat telefonem a dávat tam souhlas? Mraky společností s tebou takhle uzavřou smlouvu na bůh ví co, tak proč by to nefungovalo i na poštovný...
o 22.11.2012, 11:03 | johanik
Ověřování telefonem je sice hezká věc, ale lidi ti to klidně ověří a pak stejně nevyzvednou. Zrušit dobírku fakt nejde, Češi jsou na to zvyklí, platit předem se nikomu nechce, zrušíš dobírku a pijdeš o dost zákazníků.. To samý když zvedneš cenu za dobírku, taky pak raději koupí jinde
o 22.11.2012, 11:09 | soray
Vašek mi to sebral z klávesnice :-) Bohužel nepřebírání zásilek je problém. Ono nejde jen o cenu poštovného, ale i o čas spojený s přípravou objednávky. My jsme šli cestou zvýhodnění platby předem, kde odpadnou náklady na dobírku a zbytek poštovného dotujeme (cena 49,-). U větších objednávek pak při platbě předem dáváme poštovné zcela zdarma. Některé "podezřelé" dobírkové objednávky důkladně prověřujeme a počet vrácených balíků je víceméně mizivý.

To Revilohifi: Nezkoumali jste, jestli nejde náhodou o konkurenční boj? 40% se mi zdá poměrně hodně na to, aby to byla jen nezodpovědnost běžných zákazníků... Bohužel i s touto formou podnikání mám zkušenost.
o 22.11.2012, 11:39 | tappaja
Mozna to bude taky spojeny s druhem zbozi, hiphopovy hadry, kdo asi bude cilovou skupinou? Zajimavy tema na podrobnejsi rozbor :o)
o 22.11.2012, 12:02 | JP | Upraveno: 2012-11-22 12:04:54
Jako tappaja...

Příčina je v cílový skupině, před řadou let jsem sem zkoušel tahat/prodávat první Xboxy, ale vydržel jsem to tušim 2 měsíce, rozprodal jsem první zásilku a víc než s polovinou lidí byl nějakej problém typu nepřevzetí dobírky, dokurvení mechaniky a vrácení, rozebrání/dokurvení a reklamace, rozmlácení(doslova!) a reklamace... Rychle jsem pochopil, že prodávat něco (nedej bože ještě rozbitnýho) lidem ve věku 10-20 let je prostě průser jak vrata a musel bych na tom mít dechberoucí marži aby se mi to i s těma nervama vyplatilo. Pak jsem začal prodávat ThinkPady, tzn. něco u čeho je typická cílovka 20-50 let, ajťák, IQ100+ a za mnoho set prodanejch notebooků jsem narazil na jeden takovej problém kdy mě chtěl kupující pravděpodobně okrást a JEDNU JEDINOU nepřevzetou dobírku. Předtim během dvaceti prodanejch Xboxů bylo tušim 12 nebo 13 problémů zaviněnejch čistě kupujícím. Jestli jsou problémy jen s dobírkou, tak prostě spočítej jestli se celkově i s těma nepřevzetejma balíkama vyplatí a případně jí zruš + dej na web návod jak zaplatit předem na poště.

Jinak k těm podmínkám shopu výše - jestli bude pohledávka postoupena uhrazeno.cz, tak bych se nebál, to jenom přijde trotlík Aleš Slabý hodit do schránky výhružnej letáček za kterej pak dostane podmínku a pozastavení činnosti:DD
o 22.11.2012, 12:12 | JP
Na druhou stranu já sám mam dobírku rád. Když nemusim, tak předem na účet neplatim, jedině když to jde třeba přes PayPal kde o ty peníze případně nepřijdu. Dobírku jsem nepřevzal jednou v životě od PPL protože jsem 3x nebyl doma, ale pak jsem to nechal poslat znova a zaplatil jsem prodejci i to nepřevzetí.

Asi před 3 lety jsem koupil nějakou blbost asi za 150,- s poštovnym na jednom velkym gastronomickym shopu, zaplatil jsem předem a nikdy to nepřišlo. Zato po roce přišlo předvolání na policii kde jsem podával vysvětlení ohledně "mého obchodování s obviněným". Byl jsem tam zatim(!) 2x, stálo mě to asi 200,- za dopravu + 4 hodiny času a těch 150,- jsem stejně zpátky nedostal (ten eshop dluží asi 40 mega). Kdybych to objednal na dobírku tak jsem nemusel řešit takový ho*na...
o 22.11.2012, 12:29 | Mr.Scully
JP - za výpověď na PČR máš nárok na uhrazení nákladů.

Jinak bych šel asi opravdu cestou, že za dobírku zvednout cenu a platbu předem nechat levnější, aby to lidi motivovalo. Nevím, jestli vytahaný gatě velikosti XXXL musí mít doma druhej den.

Já osobně se naopak dobírce všude vyhýbám. Platím kartou, jen v nouzi převodem a jen v totální nouzi dobírkou. Nechci řešit, že přijde balík a já nemám cash => bankomat + fronta na poště atd.
o 22.11.2012, 12:34 | JP
Jo, to asi jo, ale zase to nebylo tolik abych kvůli tomu vyplňoval další lejstra, předkládal jízdenky, účtenky za palivo a já nevim co všechno... Já jsem se nakonec vzdal i nároku na těch 150,- jenom aby se zvýšila šance že už o tom nikdy neuslyšim a nebudu muset nikam jezdit.

Já mam cash dá se říct vždycky a na poště jsem každej druhej den tak jako tak, takže pro mě je to OK.
o 22.11.2012, 13:33 | Squere
tak v tomhle mám asi štěstí, za dejme tomu poslední dva roky 3 x vrácený zboží od pošty, po domluvě sem dva balíky poslal znova a vše ok, jednou to byla firma, který sem se dovolal a že se omlouvají atd, jestli bych to neposlal znova, řikam ok, nakonec se mi to vrátilo i podruhý a už jsem se jim nedovolal, o to víc zamrzelo, že to bylo za 10k a zboží, který sem objednával a nikdo ho moc nechce, takže mi tu už rok a půl leží :-(. Je to ale tím, že prodáváme zboží, které je pro starší lidi :-). Osobně mám také rád dobírku díky rychlosti dodání.
o 22.11.2012, 15:37 | hanx
Máte dvě možnosti jak tomu předcházet - změnit přepravce (nebo přidat další možnost dopravy), Mírně zvýšit ceny dopravy nebo zboží (aby se tím vykompenzovaly zvýšené náklady za posílání)

občas taky pomůže rádoby bububu dopis s proužkem, kde budou nějaký paragrafy a výhrůžka předání vymahačům. To bych ale udělal spíš nějak hromadně třeba jednorázově lidem pár měsíců zpátky.

Víc se tím zabývat nemá cenu a řešit nepřebírání dobírek nikdy nemá význam z hlediska nákladů a investovanýho úsilí.
o 22.11.2012, 15:57 | Cenda
vykaslat se na postu a posílat to přes PPL, DPD. Volaj, dorucuji i na nekolik pokusu.
o 22.11.2012, 16:17 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
mne na posilani vyhovuje nejvic ceska posta
i kdyz nekdo objedna neco v 18h a mam, tak to jeste vyexpeduju.

mam blizko, tak 1,5km hlavni balikovou postu pro prahu
do 19h mi berou obchodaky s dorucenim druhy den.
cili dobirka jde expedovat ihned

tech dopravcu ala PPL, DPD je pro mne minus odeslani ihned bez objednnai aniz bych musel nekam na depo

kdyz si nekdo vecer neco objedna, druhy den objednam svoz, treti den prijedou a ctvrty dorucuji.

kdyz nikro neni doma tak to neulozi k vyzvednuti
o 22.11.2012, 16:22 | Area51
Já stejně nechápu jaký je rozdíl mezi platbou předem(převod,karta, paypal atd.. ) a dobírkou...

Teda, samozřejmě vím co je co, ale..

Objednám si něco na dobírku, přijde to na poštu a tam zaplatim za balík dřív než vidím obsah.

Objednám si něco s platbou předem a taky tedy platím za balík dřív než vidím obsah.

Jinak řečeno, pokud vás chce eshop odrbat, tak je jedno jestli je to na dobírku nebo kartou. Ty prachy stejně dostane...
o 22.11.2012, 16:22 | Vasekkch
DPD si můžeš vyzvednout na depu a mají asi 3 pokusy doručení.
o 22.11.2012, 17:16 | CarMedia.cz
JJ, už to tak vypadá, že změníme způsob dopravy na PPL nebo DPD. Osobně to vidím i na hifině, z PPLky se nám za rok vrátil snad jeden balík z X set, u pošty je ten počet bohužel vyšší. Zkusíme tento způsob a uvidíme.

JInak ověřování telefonem je k prdu. Čerstvě tu máme i případ, kdy se s dotyčným přímo mluvilo, dokonce se změnila i velikost a nakonec si to nepřevzal. Čili to vidím jako další více náklady, které nikdo nikdy neuhradí. :-(
o 22.11.2012, 17:24 | hanx
Area51: Na dobírku máš zboží do dvou dnů doma, při platbě předem to máš doma mnohem později, protože čekáš na přijetí peněz prodejcem ;-) to je hlavní důvod proč lidí chtějí dobírku.
o 22.11.2012, 17:34 | tappaja
Dokud to nebude jako na zapade, ze odesles prachy na jakejkoliv ucet a oni tam do p[ul hodiny jsou, tak to bude napytel. A drzet si nekolik uctu je asi nesmysl...
o 22.11.2012, 18:01 | Area51
hanx:většinou co platím online kartou tak máj peníze hned... čili stejně nebo rychleji než dobírkou... horší jsou ty vyděračsky poplatky obchodníků za to:-(
o 22.11.2012, 20:59 | Cenda
může se platit taky tak, že prodejce pošle příkaz k převodu, ty ho přes internetovou banku (certifikát) odsouhlasíš a platba je hned zařízena... v případě hadrů pro vyhulence by to ale byla příliš složitá operace :-)
o 22.11.2012, 21:27 | Fox_cali
platbou predem uz nikdy neplatim, objednaval jsem od jedne firmy co obchoduje s hadicema, udelal jsem v prubehu pul roku asi ctyri objednavky na dobirku a vzdy bez problemu, balik druhy den doma, na po pate si rikam ze usetrim kacku ze to je solidni firma a tak platim predem prevodem, po tydnu jim volam co je, do telefonu ze se mi ozvou jeste ten den, nic, volam dalsi den, nikdo nebere, odpoledne prijde mail ze balik byl odeslan, zadna omluva atd. proste jak jsou penize doma tak to maji u riti. samozrejme existuji vyjimky ;)
o 22.11.2012, 22:41 | 1kw
Já osobně pokud nemám "relativní" jistotu (poctívý, známý schop) tak předem neplatím.. jako asi včichni z nás.

Kurýr určitě dobrá volba ale každý nemůže čekat celý den doma až se uráčí balík doručit ->> Dobírka.
Zrušením dobírky by se přišlo u určité % lidí, kterým tento systém vyhovuje (nenusí na nikoho čekat).

Takže přidražit dobírku a zvýhodnit poštovné při platbě předem, jako dalšího dopravce PPL, DPD apod..
o 23.11.2012, 07:25 | tykeev
to 1kw:

proč čekat celý den doma, když lze právě u kurýra využít možnosti doručení přímo do práce?
o 23.11.2012, 07:59 | walish
Myslím, že u téhle cílové skupiny doručení do práce nehrozí :)))
o 23.11.2012, 12:41 | hopa26
Já posílám 15 až 20 balíčků týdně.Mám levnější platbu na účet a v drtivé většině ji lidi volí.
Je ale fakt,že spousta mlaďochů účet nemá-tam bych zkusil připomenout,že je platba předem levnější a v případě,upozornit,že pokud platbu poukáží předem dostanou "zcela zdarma" značkovou tužku BingBong nebo echt gold šňůru na klíče v barvě objednaného zboží.
Nebudete tomu věřit,jak hodně taková bezcená věc zabírá......
o 23.11.2012, 20:53 | 1kw
To tykeev: No právě, jde to.. ale realita je taková, že zavolají že balík přivezou v tolik a tolik a nakonec je z toho 4-6hodin zpoždění. :)

A jako napsal walish, stejně jako placení předem kartou.. :)
o 24.11.2012, 08:49 | Newman
založ blacklist s udaji o dotycnem a castkou, kterou sezrala posta za transport tam a zpet + naklady vznikle se zaslanim zbozi.

nebo platba predem.

Pokud se lide boji platit predem, tak paypal nebo si nechat zaplatit postovne a zbytek poslat dobirkou.

Pokud budes delat zakazkove veci a potom si to lide neprevezmou, ztratis zajem o veskere aktivity.

muj pripad :-(
o 24.11.2012, 13:19 | Rajdlos
Není blacklist v rozporu se zákonem? Myslím tím zveřejňování osobních údajů.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.6116 sekund.