
Navštíveno 2360x


16.11.2012, 16:05 |
KAJEL Zdravím,přemýšlím o pořízení Octavie I s motorem 1.6 74Kw chtěl bych vědět na co si dát při výběru pozor,co ten motor,spotřeba,výdrž a poruchy nebo jestli radši nepořídit naftu ale to je s 15000kč ročně a kratší trasy asi blbost,díky

16.11.2012, 17:35 |
PK Za mě rozhodně 1.8T :) Je to na OI tak akorát. Dlouhodobá spotřeba 7.2 l. Mimo město to jde za 6, ve městě tak kolem 10 l. Záleží hodně na stylu jízdy.
co jsem viděl tyhle motory, tak žerou olej, ztrácej tlaky .... Když benzin tak asi opravdu jen 1.8T
4 roky mám 1.8T se 195 tis a ani jediná motorová závada....Takže můžu doporučit.
Stačí si hlídat podtlakové hadičky,nechávat dochlazovat turbo a poctivě měnit kvalitní olej.
Spotřeba O.K a docela to peláší.
Mám 2001 AGU. Tam je klapka ovládaná lankem.Má to jen 1 lambdu. Žádnej MAP senzor na cooleru.
Má to méně kurvítek oproti novějším motorům.
Jsem spokojenej maximálně :D

16.11.2012, 22:10 |
Crimson | Upraveno: 2012-11-16 22:11:37
15let mám tuhle Octávii 1,6i 74kW , neznám lepší motor,
olej jsem v životě nedolejval, pouze výměna každých 20tis.
nikdy nebyla v servisu, pouze mi praskla stahovačka po 14letech a ted mi odešel spínač varovných světel
spotřeba mimo 5,8l , dálnice 6,7l, město nevím
foto příjezd do HR po ujetí 866km (furt dálnice)

JJ 1.6 74 kw sem měl jako iremní a spotřeba byla opravdu pod 7 l. Jelo to slušně a motoricky problémy nebyli. Jen mi ke konci začal trochu kolísat volnoběh za studena. Ale to bylo taky způsobeno tím, že se tomu moc servis nedával (firma šetřila) a auto mělo přes 200 tis najeto. ale fakt mě ten motor překvapil. A olej to nějak nežralo. Měl jsem to na starosti a mezi výměnama sem nedolíval.
Je fakt že kámoška koupila 1.6 74 kW za 30 tis a má najeto 350 tis a šlape dobře.

17.11.2012, 08:10 |
KAJEL díky zatím za postřehy docela mě ten motor začíná zajímat,protože toho najezdím celkem málo a k tomu krátký trasy takže chci něco nenáročnýho co zase tolik nežere.

17.11.2012, 08:12 |
KAJEL kdyby měl ještě někdo k tomu něco třeba na co si fakt dát pozor a tak byl bych moc rád
Měl jsem taky pár let, rok 04. Tak nějak mimo běžný spotřebák se mi vysypala páčka s tempomatem, výhřev sedaček a zámek u řidiče :) Motor za mě naprosto bez problémů.

17.11.2012, 12:07 |
PK Jinak taky mám AGU jako Ondrero, najeto necelých 160 tis. Na motoru se taky za celou dobu nic nedělalo. Jestli jezdíš krátký trasy po městě, tak se studeným 1.8T budeš jezdit i za víc jak těch 10 l, většinou mi to ukazuje kolem 12. Když je motor ohřátej, tak to spadne pod 10. S tou 1.6 jsem nejel, takže nemůžu srovnat. Ale myslim si, že každej trochu větší benzín bude jezdit ve městě za podobný peníze.
v reálnym světě ale jediná horší 1,6 ka už je jen od renaulta..... hned za nim se vleče tohle co tu řešíte většinou :-)
někomu žere 6 někomu 12 že ano....
někomu žere olej někomu vůbec že ano....
někomu vaří někomu ne že ano....
někomu utekly tlaky někomu ne že ano....
prostě motor velmi náchylnej na cokoliv, často foukající těsnění pod hlavou, často selhávající plastová příruba vody k bloku ala felicia, často olejožrout na druhou, často a velmi často ztrácí tlaky do pobody neopravitlenýho motoru.... a to že se na tom posere koncerní altík a startér je ta poslední věc už
1.8t je opravdu mnohem lepší varianta a at si řiká kdo chce co chce tak na dálku jetí do chorvatska jak dal crimson tak tam mezi těma motorama bude rozdíl max půl litru s tim že turbína je samozřejmě asi tak 3x pružnější než tahle 1,6 která vpodstatě nejede v žádnym spektru chová se uplně jak 1,4ka fábie .....samozřejmě ale město veme 1,8t víc resp. někdo s 1,6 se dostane město klidně víc než někdo s turbem ale u 1,6 je teorie dosáhnutí nižší ale člověk musí jet fakt normálně :)
takže ve finále ten motor může bejt dobrej ale ty si musíš dávat sakra majzla kterej si vybereš, samozřejmě cokoliv mimo tlaků se dá relativně dobře opravit dílů je na to spousta a nejsou nějak drahý.... jinak chovat se k týhle 1,6 jako k turbomotoru takže dochlazovat když přijede po delší cestě, ten motor se fakt kroutí před očima proto praskaj ty příruby a foukaj těsnění....dokud se k němu budeš chovat takhle a měnit olej někde 10-15tis (20 sorry ale kdo ví něco o olejích tak 20 je nereálný a je to moc) tak by ses měl vyhnout většině známejch problémů co to má, altík neovlivníš tam je to odfláklou výrobou a startér se dá opět za dobře opravit nemusí se měnit.... vyhneš se setrvákum dvouhmotovejm což u nafty sotva, nevyhneš se homokynetákum oktávka ale to berme jako spotřebák ač u jinejch aut se to prostě za celej život posrat nemusí....
uplne v pohode motor na bezne jezdeni,neni to vylozene zadny rychlik,ale spis z bodu A do bodu B,muzu doporucit.

17.11.2012, 18:50 |
KAJEL nečekám od toho nějakej zázrak mám teď saaba 2,3T a prostě na to moje popojíždění je to škoda to auto potřebuje delší trasy a právě ty malý kousky jezdím kolem 11 litrů a to je dost:-(

18.11.2012, 14:31 |
Olda Taky mám 1.8T AGU sice jen krátce, takže najeto 1500km, ale nejede to uplně zle. turbo dochlazuji a za studena lehká noha.. Snad vydrží :)
menit olej po 20 t???hm zajimavy
mám taky AGU , r.v. 99 , najeto 121000 a kupodivu pořád dobrý. spotřeba s lehků nohů kolem 6,5l , ve městě je to negdy aj za 12 , ale kerý auto v městě nežere. olej měním po roku , tj. po cca. 2000km a jediný co odešlo byla váha vzduchu a stahovačka , jinak pohoda. 1,6 jsem jezdil ,ale je to takový utáhaný , za mě 1,8T :o)