
Navštíveno 3067x


12.11.2012, 19:18 |
m Ahoj chlapi, mám třílitr šestiválec 24V od Mercedesu. Jelikož jezdím denně po Praze, padlo rozhodnutí poštelovat ho na etanol. (při spotřebě cca 25l na sto při studeným motoru vidím už fakt jako nutnost :)
Motor má cca 200tis nalítáno a je v řekl bych velmi dobré kondici.
Tuší někdo od koho koupit nebo od koho a co nechat namontovat? Řešil už někdo?
Lidi mi říkají že takové ty jednotky stylu aukro atd... jsou už zastaralé a dělá se to už jinak, ale nikdo mi kloudně doteď neporadil, takže díky moc za rady, tipy, názory...
já

12.11.2012, 20:21 |
Ravo
reference dobrý-, stránky sice nic moc, ale práci co vidím na carbonia cupu (jak odladění motoru pomocnou jednotkou) tak i jinde tak se mi líbí (už knim jezděj na doladění i autokrosaři s programovatelnejma jednotkama už v autě..)... na jaře k nim pujdu, protže rozhodně mi nic jinýho nezbejvá než krabička uni chip- nedovedu si představit jak by mi někdo jinej řešil SW na autě s docela složitou elektronikou na kterou donedávna ani neexistoval chip tunig krom koupě "cupový" jednotky..
hlavně výhoda unichipu je asi ta že to máš 100% odladěný (používaj EGT/AF/Knock ěměřáky-takže vědějco se v motoru děje..) cenově sice dražší (a možná ještě o cenu sady novejch vštřiků+pumpy..)
kde mam 1) úplně jinej objem motoru 2) vačky....
budu se opakovat ale stále nechápu co vede někoho k montáži ethanolu když existuje LPG..
Co stojí ethanol? 28,-/litr LPG 16,30,- Kč

12.11.2012, 22:48 |
JP | Upraveno: 2012-11-12 22:49:11
25l na 100km při studenym motoru, to je fakt hodně rozežraný ne? Nemáš to rozbitý?:D 4.2 mi žere studená po městě 17-18...
P3RF3KT: Nejspíš v tom budou především nižší vstupní náklady.
Takovej krám bych hodil z Dívčích skal dolů.
Ad E85 - řada lidí už přišla na to, že úspora je prakticky nulová a rizika obrovská, tak, jako u LPG.
Zdeny: Nebudeme se tu hádat o úsporách při provozu na LPG že ne? :)

13.11.2012, 07:51 |
Duri Taky mi prijde ta Zdenyho reakce na LPG nejaka podivna

13.11.2012, 08:20 |
Tendr Zdeny myslel u Subaru ;)

13.11.2012, 08:31 |
Only_One | Upraveno: 2012-11-13 08:31:39
Zdeny.. jaké ty máš osobní zkušenosti s poruchami u LPG?

13.11.2012, 08:42 |
Zdeny60 | Upraveno: 2012-11-13 08:42:50
Mám-sice ne na vlastním autě, ale soused jezdí s Focusem 1,6 na LPG. A od něj "nakupuji" :-)
Jinak kapitolu Subaru a LPG jsem uzavřel a neřeším. prostě se nesnažím spárovat věci, které k sobě nepasují.
Buďme upřímní - řekněmě si, že jezdí kupa lidí na LPG, co o tom ani nevědí, a pak stejně velká kupa,. co řeší problémy jako na běžícím pásu - od toho, že auto nejede jak má, cuká, škube, na vyšší otáčyk se stejěn přepíná nabenzín (pročpak asi??), v zimě nejezdí vůbec, po měsící handlují svíčky, po 5tkm mění oleje a pod...To v tom lepším případě, když jsou problémy malé. Pak si vezměmě, když jsou problémy velké - ad SUbaru třebas, aby měl Tendr radost - a řeší sedla, zamlácené které skončí GO hlav. A pak servis, kdy je chtěj nechtěj zajet na seřízení ventilů, a dalších milion věcí, s LPG spojenými (od bordelu v plynu = filtry, výměny vstřiků) atd... po revize a zkrácenou STK. Stačí.
Naleju benzín a jedu. A 3litr s 25/100? Zralej do šrotu...A nebo na pořádnou opravu.Já mám taky 3litr a navíc 4x4 automat a v zimě při studeným motoru a cuorání po městě se nedostanu přes 16. Asi jezdím jinak.

13.11.2012, 08:55 |
Only_One | Upraveno: 2012-11-13 08:56:12
Radek to tady na foru psal již X krát. Jsou auta vhodné a auta nevhodné a to se dlouhodobě ví a pokud se někdo rozhodně pro přestavbu auta nevhodného je vymalováno.
Nicméně LPG má jiné požadavky na servis a je nutné je respektovat což také mnoho majitelů absolutně nerepektuje a pak se diví. Nepochopil jsem proč by někdo měl měnil olej po 5 tisící km?? Provoz na LPG má právě zcela opačný vliv na olej a v podstatě lze jeho použití prodloužit. FIltry samozřejmě plyn má, jejich vyčištění zybere pul hodiny (MAgic II) pokud je instalace provedená s mozkem v hlavě a jsou komponenty přístupné. Výměna vstřikovače, když už teda by se zalepil trvá par minut a stojí pár korun. Po 60tisích km sem měnil jedinej kus zatím. Zkrácená STK? CO?? :-) Ty wole zdeny.. toho souseda se raději neptej, protože tomuhle se jako provozovatel plyňáků fakt musím smát. Tebe fakt žere že má Subaru máselnej motor právě pro to LPG nevhodnej a jiní zde uživatelé si velsele užívají plynových úsporn na spotřební dani .. nebo netuším co za tím jiného vězí..
O_O:
hele, o LG jsem si pročetl kde co a jak říkám, je kupa spokojenejch lidí, co o tom ani nevědí, ale stejná kupa je těch, co pláčí nad výsledkem. Subaru mě fakt netrápí, to jsem už uzvařel.
Ale co mě zaráží, tak ohlasy z Volvo klubů, Ford klubů, a jin´ých také. Subaru v tom není samo. A když jsem dal onehdá adresný doatz na radka.613, aby mi z praxe řekl - KTERÝ konkretní motor snáš LPG bez problémů, neřekl mi stejně nic konkretního - protože takovýmotor asi fakt není.
Ad olej - to, že je po čase čirý, je právě ta jeho chřestýší vlastnost. Čirý ano, ale kyselý jak blázen.
Ad vstřikovače-jasně- jen je musím sehnat (na webu), nechat poslat, zajet někam, kde je vymění, seřídí ŘJ a spoustu dalšího. Já nevtrdím, že LPG je blbost, není, ale chce to vidět věc z obou úhlů pohledu = z pohledu + ale i pohledu -.
Úspora je sice dosažitelná, ale je otázkou, zdali konkretní jedinec onou úsporou vyváží ta rizika problémy. Já patřím mezi ty, kteří si LPG nepořídí. A mám klid(relativní).
A ještě dodatek - každý motor bude na LPG fungovat. Jen jde o to, jak dlouho a to je to, co si každý musí nechat projít hlavou. je to je obyčejná kalkulačka.
Těch motorů jsem v tom příspěvku Zdeny vypsal hodně, najdi si je.... a to zcela konkrétně. Ano, nebyl mezi nimi žádný boxerod Subaru a bylo mezi nimi minimum francouzských 1.x, to je fakt :-D :-D :-D
A co se týká Tvých "odborných" zkušeností od souseda, ztejména s výměnou vstřikovačů či nutností kratší STK, prosím Tě pozdravuj ho, a ať už přestane chlastat bo so koupí TDi a má klid. Což mě zaráží že ještě neudělal, když chudák tím LPG vlastně tak šíleně trpí, jak nám tu demonstruješ.......
Zhruba 3 tydenni zkusenost se sekvenc lpg v 6.1 v8 hemi, najeto asi 1500km, - jednim slovem nadseni:) o lpg opravdu nevim, nepoznal jsem nejmensi rozdil v jizde na benzin. System Magic 3.
Ca 6 let zpatky sekvenc v 3.0 r6 bmw - montovano jinde a nic moc tedy, studene skubalo, smrdelo, nedrzelo volnobeh atd.. System brc. Nelibilo vubec..
Btw s e85 taky zlehka zkusenost - jiz na 30% pomer etanolu v nadrzi ca 20% narust spotreby.. A to se vyplati:) ale je fakt ze to bylo radne znat na vykonu:) (pozitivne:o)
12.11.2012, 22:48 | JP
ono totiz neni mesto jako mesto :o)
Ja po praze s 4.2kou jezdil za tech 23l v pohode taky a to jsem to nijak nehonil.
25l na 3000ccm uz je fakt dost, ale uplne bych se nedivil :o)

13.11.2012, 13:13 |
Drtič já jsem s alfáckým nenažraným 3.0 V6 drnkal po městě kolem 15 L, pak na LPG cca 16 :-P

13.11.2012, 13:31 |
Duri radek.613: mrkni se prosím tady na to až budeš mít chvilku čas....děkuji
[ Link ]
V sirsim rodinnym kruhu + znamy nekolik aut na LPG a nikdy problem. Samozrejme instalace a odladeni systemu u cloveka, co tomu rozumi. Moje konkretni zkusenost: Strejda ma noty v cistirne, takze ho od prazdnin vozim kazdej den feldou 1,3 MPI. a zavladnu to do 8l/100 km. Na benzin si to prej vezme tak 7. Kazdej den najedu tak 200 km a zadnyho cukani a podobne sem si fakt nevsiml. Motor najeto ted tak 130kkm a LPG je tam skoro od novoty.
Kámoš prodává a montuje jednotky,který se daj koupit i na aukru,proto asi pro Tebe nebude "vhodnej".Dal si to do svýho espace III 3.0V6 24v automat na benzín spotřeba kolem 12ti-13L po nainstalování 2jednotek(jedna je pro 4válce) tak měl vysokou spotřebu třeba i přes 20L,ale pár dní si to doma ve volnu ladil,přes noťas,takže už +- ví jak na to a teď jezdí kolem 12ti L E85 při ceně kolem 25-26,-.Asi 14dní to má jeho otec v Laguně II 1,6 16v a ten po vyladění jezdí za cca 7-9L takže jako na benzín.Oba jezdí taxi.
Nevýhody jsou,že to není schválený a tak problém na STK,ale během hodky dvou demontovatelný a když se schová jednotka tak to prej téměř neni poznat,krom tankování,kdy bere jinou pistoli,dál že by auto mělo bejt v pohybu,tj nestát prej dýl než měsíc pak to naleptává hadičky pokud jimi E85 neproudí.
Výhody jsou nižší vstupní náklady cca 9tis s montáží u V6,nezabírá místo v kufru/rezervě,může se do garáží kam s Lpg ne,vyšší výkon
Je to prej hodně o naladění což je i u Lpg
hezky.. k tomu prvnímu mýmu příspěvku sem nedal odkaz:
[ Link ] :)
přepínání ma mezi benzínem a E85 není problém, jednotku schováš kamkoliv...v případě potřeby(prodej stávajicícho) vyndáš přendáš do jinýho auta a přeladíš...
jinak nevýhody LPG tu zmínil davados..místo v kufru, z mýho pohledu nevratnej zásah do auta...(držáky, otvory atd..)

13.11.2012, 16:57 |
xSam Ja jezdim na LPG rok ve volvu S60 2,4i a zatim jsem absolutne nadsen. Natankuju za 1000K a najedu cca 650km.
Ze zacatku jsme ladili bohatost a pak jiz bez absolutniho problemu. Snad to vydrzi. Mam STAG. Kluci ooffroudaci ethanol zkouseli a k moc velkym usporam nedosli. Ale tezko soudit, osobni zkusenost nemam.
ethanol ani není tak o úspoře...ačkoliv to tak vypadá... prostě ho tam musí jít skoro o 50%víc oproti benzínu...