
Navštíveno 3063x

Ahoj,
zajímalo by mě jaký jsou podle Vás nejméně spolehlivý auta, pro běžný ježdění. Za mě je to HTP z koncernu
vsechny na F: fiat, ford a francouzsky...
:-)
Starsi italsky VMka v Jeepech, RR, atd. Taky luxusni zalezitost :o)
ještě upřesnění, berte konkrétní modely, ne značky. Zajímá mě co se z toho vlákna vyklube
picovina, co by se vyklubalo... :-)

07.11.2012, 14:37 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-11-07 14:40:33
A HTP je snad auto a nebo nějaký model? Pokud vím, tak HTP je motor a je v poměrně široké řadě modelů a jeho spolehlivost po posledních úpravách šla docela nahoru což se nedá říct o těch oturbených verzích 1,2 a 1,4TSI... Nicméně s přibejvajícím downsizingem těch tříválcových oturbených průserů začně přibejvat geometrickou řadou když už do toho jde i BMW apod. motorářské ikony.
Každopádně Ty jsi chtěl auto jako celek a tam je to vždy dost ovlivněno provozníma podmínkama a uživatelem. Existuje celá řada tabulek se spolehlivostí, ale mnohdy s úplně jiným výsledkem a to se dělá globální přehled a ne jen mezi pár členy ahc ;)
Tuner: proto je spíš cenná uživatleská recenze, kdo s čím má jakou zkušenost, nebo spíš s čím už další zkušenost mít ani nechce.No proto jsem to ještě doupřesnil

07.11.2012, 14:56 |
vomy7 Těšim se názory Nisma:D. Jinak podle mě je každý auto spolehlivý tak podobně, pokud se mu dává to, co to auto potřebuje.

07.11.2012, 14:59 |
petis Za me VW Crafter 2.5 TDi. 150tis. km a smrt:-((

07.11.2012, 15:15 |
Hanes | Upraveno: 2012-11-07 15:18:01
Do cca roku 2004 kdy se výrobci drželi toho že má auto něco vydržet se dají najít auta co všechny přežijou, bohužel po tomto roce se začlo i u značek co dělala pověstně spolehlivá auta projevovat to šetření a snaha dělat auta na 150tis Km což bývá nájezd v záruční lhůtě, takže dnes je do 100tis Km spolehlivé každé auto a po 150 tis Km a více ho čekají někdy větší, nekdy menší investice. Bohužel v době dvouhmotných setrvačníků, vstřikovačů common rail a podobnýh věcí co dříve nebyly se není čemu divit.
Fakt se těšim co tady z toho zase vyleze.
Za tu dobu co jezdím, jsem si prošel slušnou sbírkou aut bylo nejméně spolehlivé auto: VW passat 2000 variant TDi PD 85kw

07.11.2012, 15:52 |
JP Největší mrdka je Cadillac, těsně následovaná kupátkama od Nissanu a béčkovou Omegou před faceliftem.
Jdu si sednout do křesla s lahví whisky, budu tě čekat.
Jinak taky si přidám, Lancia kappa 2.4JTD
JP: :-DDDD
Nejméně spolehlivé všechny renaulty s naftovym 1.5, 1.9 a 2.2 dCi motorem. To prostě neuměli a neumí vyrobit. Jediná vyjímka je řetězovej 2.0 dCi.
JP : :-)))), neboj pán s velkým srdcem a malým vzrůstem přijde
Nejvejtsi srot je 200SX. Neznam nikoho komu by to jezdilo dyl jak par mesicu a kdyz uz, tak to zacalo hnit.
toto téma tady opět prodbudí dlouhou diskuzi takže se ani nezapojuji :DDD
Ač to říkám nerad, tak musím souhlasit s Prófou_W... Nic proti Profovi, ale po anabázích s 2kilem mu musim dát za pravdu. ;(
Řeknme, že to je ale auto na jiné účely než se "jenom (denně) přepravovat z A do B."

07.11.2012, 18:58 |
Komba | Upraveno: 2012-11-07 18:58:31
jakmile je to bláznivej ital,tak to nebrat.Mě přijde,že se vždycky ty lemplové ráno probudí po akci,napadne je nějaká kravina,tak jdou a nalámou to do počítače a pak vyjede z linky paskvil:D jako co se týče oprav je to bída:D vzhledově už se malinko zlepšili.A něco jak psal Hanes,jakmile je to přes ten rok cca 2004,tak je tovšechno ošizený.Pak jsou zase talenti majitelé,kteří za rok dokážou domrdat funglovku a pak taky fušeři v servisech,kde se serou do všeho a dělaj machry:) takže to auto taky hovno vydrží

08.11.2012, 06:22 |
Zdeny60 | Upraveno: 2012-11-08 06:26:42
myc.TD:
a vidíš, u Pežotů ti budu vesele oponovat. Pro zapomnětlivé zopáknu, jaké Pežoty jsem VLASTNIL a ojezdil:
P405SRI 2,0i, P306TD, P605 2,2SRDT, P406 2,0HDI 80kW, P407 1,6HDI, P807 2,0HDI 79kW FAP. Nepamatuji se na problém, kvůli kterému bych nedojel a nebo autop stálo v servisu.
K tomu připočtu šéfovy vozy: P605 2,2SRDT, P406HDI 100kW - to samé.
ČILI - já Pežoty ba naopak doporučuji!
Co ale rozhodně nedoporučuji - Fabia 1,2HTP 47kW. Neskutečná spotřeba, poruchovst nehodnotím, včas jsme se tohodle zázraku zbavili.
K Fordům: opět - vlastnil jsem tyto vozy Ford: Sierra 2,0iCL, Puma 92kW, Focus 1,8TDDI, Mondeo 2,0i - a obzvláště zavrhovaný Focus s motorem TDDI hodnotím vysoce spolehlivě, neb - zakoupen v AAA jako bouraný a tříkrát stočený v roce 2007 s "zaručeným nájezdem 120tkm" jezdí dodnes v rukách mého otce stylem ráno do Heoprnovy pro rohlíky a večer na hřbitov léto zima už asi 5 let a zatím servisovla jen náplň klimy a naftu kupuje kde je nejlevnější. Mé Fordy potřebvaly jen olej a benzín, Sierra opravu přední nápravy. Jinak nic.
Jestli ty kecy o "nespolehlivosti" aut nejsou způsobeny trubkovitostí provozovatelů...
Z me vlastni zkusenosti to bylo Renault Clio 1.4 16V - nedovezlo me nekolikrat, pak Laguna tusim 2004 a pak Golf V 2.0FSI (made in JAR) ten me nedovezl jen jednou (civka), jinak to bylo super auto...

08.11.2012, 08:20 |
JP | Upraveno: 2012-11-08 08:24:38
Musim souhlasit se Zdenyho poslední větou. Měl jsem řadu let několik aut z naprostýho konce žebříčků spolehlivosti a nikdy jsem s žádnym z nich neměl žádnej větší problém, ale nikdy jsem se k žádnýmu nechoval jako prase, netočil jsem je za studena, kontroloval a měnil jsem oleje...
Zato A8 už mě během posledních 14 dnů 2x nechala stát (poprvé čidlo polohy klikovky, podruhý KO stěrače v dešti). Obě závady sice odstraněný za pár korun a vzhledem ke stáří na to má to auto nárok, ale když nepočítám špatný baterie, tak se mi nikdy předtim s Italama nestalo, že bych zůstal stát. Taková Kappa by snad nepřestala jezdit ani kdybych jí podpálil a to bylo vytopený auto s vícenásobně doprasenou elektrikou:D

08.11.2012, 08:39 |
DaveF ono taky hodně záleží na výběru při koupi, měl jsem hodně Fordů a i několik Renaultů a žádný velký závady se prostě nekonaly...ano nějaký koruny to někdy i stálo (rozvody, spojky, tlumiče, brzdy, filtry, svíčky, DMF setrvák apod.) ale to jsou všechno spotřební věci, který se objeví u všech značek, když se s autem jezdí.
To pozor s těma italama ,souhlas s JP , ty auta sice nemaj nejspolehlivější elektriku a jsou poněkud odfláklý a hnijou ale měl jsem pandu,punta a několik generací ypsilonek a s tou výše zmíněnou kappou sem taky něco najezdil a nestalo se mi že by mě cokoliv z toho někdy někde nechalo a byly to extremě opotřebený a neudržovaný stroje (ypsilonka už byla tak vylítaná že půl minuty klepala než namazala ale pořád lítala jak zběsilá ), neřikám že italové nemaj závady ale nikdy to nebylo nic co by mělo zásadní vliv na funkčnost.
A za mě je nejnespolehlivější auto co jsem měl Pažout 205ka 1,1i koupil jsem to v nádhernym stavu s necelejma 100 tis a přes to sem do toho jen cpal prachy ,to se mi před tim nikdy s italama nestalo....
podle mě to chce někoho, kdo se kolem aut pohybuje co se týče servisování, ať už starání se o služebáky, nebo přímo nějaký mechoš, co je schopný opravit i něco víc, než kulový čep... než někdo, kdo bude jen pročítat internet nebo JPP

08.11.2012, 09:13 |
Ravo Punto2 1,2 16V - tak jsem se natrápil s motorem a s elektrikou, že už nechci ani jeden Fiat doma (možná jsou to předsudky ale já už nemám nervy a peníze to zkoušet znova).
Víte, mně šlo spíše jen o to, ž jsem reagoval na myc.TDovu reakci: všechna auta na F. Prostě typický český vidění: černbílý. F je všechno na hovno, zato D je všechno špica. Ale ono to tak není.
Doporučil bych se vyhnout Opelu Zafira(2006) 1,6 16v s pohonem na CNG.
No. 1 - Chrysler Voyager s TD od VM Motori... na tom aute se sere uplne vsechno, krome motoru-mechaniky...
-italska auta, leckdy z principu nevhodne navrzene/poddimenzovane, nekvalitni vyroba a montaz, design/ocekavani ponekud predbihaji realitu, elektrika je ironie sama o sobe (kdyz beru v potaz, ze tam maji vetsinu vyrobcu kabelaze, RJ a pod)
-francouzska jsou jako italska, jen maji horsi design a jizdni vlastnosti
Z mejch zkusenosti zasadne nejhorsi auta fr a it.....
Nemci koncern sou sice obcas dost pekace s 2,5tdi, 2.0tdi, 1,6sr....
Jenze u fr a it se krom motoru posere jeste vsechno kolem od pneumatiky po strechu.....
To co pise cervin je hezky ale ten italskej srac je stejnej srac jako tds od baworaku aneb kdyz clovek vi jak se o to starat najedeto milion jezde u voyageru nikdo nedela rozvody po 20tis jak se maj delat....
Takze nejvice serouci se auta mysleno motor, vybava elektronicka... Za me renault s peugeotem a citroenem.... Hned za tim elektronickou vybavou je mercedes tam odejde i nemyslitelny......
Kazdopadne tohle tema je tezky pausalizovat protoze by se musely urcit tridy a cenova narocnost protoze to co odejde celozivotne na renaultu tak u urcitejch audi je jedna ze 4 faktur za rok.... Takze pak sou penezni velejebky ala a8l w12,760i,s600 tam se penize fakt tocej rychle neb uz tam ani neni moznost neautorizovanyho servisu a kazda picovina na w12motoru je v radu 100k....
Myslim si ze napad na tema dobrej ale nikdy z toho nic kloudnyho nevzejde neb auta sou i dost o kusu kde nekomu jedno drzi od novyho a druhymu co s tim jezdi uplne stejne se to sere kudy to jede.....
Htp je spolehlivej motor relativne jeste jenze jeho zivotnost je nekde mezi 50-150ti....samo odchazej civky tu vozi kazdej v kufru nahradni...
nismo: doted jsem zil v predstave, ze VMko ma OHV rozvod kolama?
.mycTD: jak ktery, nektery kolama, pak zjistili u espressa, ze muzou zkusit i remen...
ale jak pisu (a jak Nismo pres "rudoShajminaAmerikuVyrabenouVrakouskuPredOcima" neprecetl), na tom aute je ten motor (zelezo) to nejlepsi a to myslim vazne... vse ostatni je tragedie...
200sx,kazdej koho znam klika k.o

08.11.2012, 16:22 |
mamut jenom k tomu htp aby se na neho porad jen neplivalo neni to buh vi jaky zazrak ale ja jsem treba spokojeny.mam najeto 150 000 km a na motoru je vse puvodni krome egr ventilu ten sem menil a stal 2000 kč a to je vsechno.civku si tak radeji vozim zalozni ale jeste ji nebylo treba pouzit.Nezere ani kapku oleje to co naliju tak drzi az do dalsi vymeny.Spotreba zalezi na noze ridice po roce a pul jezdeni do prace ve ctyrech lidech denne 50 km a to nejsou to zadne rovinky tak mam prumer 6 litru na sto pro me je to spotreba hezka.Tezko to jde takhle pausalizovat

08.11.2012, 16:58 |
Proffesor_W | Upraveno: 2012-11-08 16:58:53
U 200SX se s vymenou oleje dela rovnou i cely GO vetsinou :D tomu opravdu nesaha zadnej renault ani po prahy. S kazdym seslapnutim plynu se clovek musi pokrizovat a jizda na dalnici stalou rychlosti nad 180kmh je snad zakazana. Verim ze po roce prodeju tohodle auta v japonsku stouply pocty sebevrazd inzenyru nissanu tak dvojnasobne.
S 200sx to zase tak neprehanejte :-):-):-) umi to jezdit leta bez poruchy zcela vklidu coz renault neumi zadnej :-) to ze to je auto z roku raz dva a vetsina je napadena idiotama co nevedi jak s tim zachazet to je jina vec za to uz auto ani automobilka nemuze....z toho roku je srovnatelny tak leda renault 19 apod jebky a kolik jich ted je nejak pojizdnejch zatimco dvoukila vim i po praze ze sou denne v provozu minimalne dve a jednim jezdi zenska a to denne nekolik poslednich let :-) jinak bez udrzby se to umi rozbit pokud se s tim jezdi tak jak to auto umi coz zadny bmw nenabidne takovou radost z rwd auta proste a kdyz jo rozbije se uplne stejne rychle :-)

08.11.2012, 18:02 |
Proffesor_W | Upraveno: 2012-11-08 18:05:57
Kecy, je to srac nejvetsiho kalibru jen je tezsi si to priznat. Pokud s tim mas jezdit tak na co je to zamysleno, tak se to vysere rychleji nez ja rano na hajzlu. Skleneny motory.
a radost z jizdy? :) Mnel sem moznost srovnat tuhle mrdku s 328i coupe e36 a je to nesrovnatelne ve prospech Bmw a to neberu v potaz ze mam m3 tak nadrzuju Bmw ale posez v aute,vyhled ven,stabilita na ceste atd-no u mne to Nissan prohral na plne care