dám ti njěaké info co se psalo na našem foru od kluka co na tom byl
Takže včera proběhla velká profi dekarbonizace. Předem upozorňuji, že to nebyla žádná procházka řužovou zahradou, spíš akce pro silné povahy. Budu to psát na pokračování, bo nemám teď moc času. Dnes přihazuji fotky EGR ventilu a škrtící klapky po a před čištěním(pro dokreslení nutno dodat, že auto má najeto 60.600 km). Bohužel fotky dál z útrob sacího prostoru za EGR nemám, potřeboval bych endoskop s přísvitem, jinak se tam nedá dostat, ale kam jsem dohlédl okem osvětleno baterkou vypadalo čisto. Zítra, nebo o víkendu zkusím hodit foto dekarbonizačního přístroje namontované na úbohé alfičce a na net i video jak jsem při dekarbonizaci udržoval otáčky(byla to celkem makačka), mimochodem trvalo to cca 45 min a noha mi skoro odumřela.
Po akci to byl docela horor, protože alfice se rozhodla, že se jí nechce jet, byla totálně bez výkonu a na volnoběh chcípala. Chlápek vůbec nechápal co se děje, že se mu to ještě nestalo za 10 let co dekarbonizuje a pouze ho napadlo, že to mám jít pořádně protáhnout na dálnici. Skoro jsem tam nedojel, ale na dálnici se to fakt chytlo a postupně se dostalo snad do normálního stavu. Vyhodilo to chybu EGR ventilu, takže možná byl najednou čistý až moc a přidřel se v nějaké blbé poloze. Momentálně to jede pěkně (hodně pěkně, ale o tom až jindy) a chyba již nevyskakuje, ale minimálně půl roku s autem nechci nic řešit. Jinak náklady na celou akci se vyšplhali na 5.800,- z toho 2.500,- dekarbonizace sání a EGR ventilu, 2.500,- nutná výměna oleje a ten zbytek nějaké přípravky do oleje při dekarbonizaci, aby se všechno svinstvo navázalo na starý olej a do nafty na pročištění systému vstřikování ci co.
Hodnocení zatím nedávám bo jsem nic nenajel a pouze jsem rád, že to jezdí. Zhruba za dva týdny mě čekají delší cesty, tak budu sledovat celkové chování a spotřebu. Potom se podělím o zkušenosti.
nějaké video co dával :
[ Link ] To video jsem dělal v době, kdy to bylo docela stabilní a v některých momentech ty otáčky dost lítaly až někam ke 2000 a strašně to klepalo, takže jsem měl co dělat hlavně v závěru, kdy mi už noha vypovídala službu.
Jinak proběhla další kratší jízda a jede to fakt pěkně, ale jak jsem už psal, hodnocení si nechám až po delších štrekách cca za dva týdny.
Ještě závěrem jedna perlička:
Ten servisák co mi dekarbonizaci dělal, když se ptal proč to podstupuji v 60.000 km a já mu řekl, že mi to házelo motor do nouzáku s chybovým hlášením zaseknutí škrtící klapky, tak mi řekl, že podle něho může být vadná právě jen ta klapka. Údajně viděl několik stejných klapek, které měly zlomený zub v pohonu, nebo zatečený olejový sajrajt v motorku. Když jsem si představil, že celý můj problém bude možná ve zlomeném zoubku ozubeného kolečka klapky(oprava cca do 2000kč), tak mi bylo chvíli nevolno, že jsem za celou tu akci kolem dekarbonizace vysolil něco přes 10.000 (malá a velká dekarbonizace + 2X výměna oleje + 3 návštěvy servisu). Právě ve značkovém servisu v Ostravě mi řekli, že ta klapka je OK a že bude nutné řešit zasrané sání. Poté, co jsem se uklidnil, mi došlo, že to byla investice do budoucna a motor by měl být čistý a 2 výměny oleje taky neuškodí. Pokud mi tedy auto opět do nouzáku padne, tak rozeberu škrtící klapku nebo koupím novou a dám si panáka.
Další co jsem po sundání klapky viděl je neskutečný maras (zkoušel jsem to fotit, ale nejde to zaostřit) v prostoru sání, takže dekarbonizace zřejmě nepomohla vůbec :smt013 :smt068 . Vytahování peněz od lidí za nic mě dost vytáčí, budu to reklamovat.
no a to je všechno, kompletní vláknoje tady
[ Link ] , ale pochybuji že se budete všichni registrovat, já jen že sám uznal že je to uplně kničemu