Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dekarbonizace motoru

 o Navštíveno 4159x o
o 22.10.2012, 23:04 | Martyn
Vsiml jsem si na US n54 forech ze opravdu hodne lidi dekarbonizuje motor resp. sani, ale hezky po staru, rozebrat a vycistit bud parou nebo pekne ruco ocelovym kartackem:) vysledky si vsichni chvali a pred/po fotky vypadaji presvedcive.. Rikam si ze bych to zkusil na winterwagen autobusu:)
Ale tady jsme zrejme o kus dal - viz treba [ Link ]
Ale pripada mi to takove vylozene na hulvata, lit jakesi "cistidla" do nastartovaneho motoru hmm? I kdyz pamatuju si Maraudera onehda jak tam kulil vodu rovnou naferovku a pry taky dobry, takze proc asi ne? Nejake zkusenosti, nazory..?
[ Link ]


o 22.10.2012, 23:14 | Thullo
Taky mi to hned pripomelo Maraudera :o) takze bych se toho nebál... ;o)
o 23.10.2012, 07:16 | Milhauzz
Já to na svý Omeze dělal právě tou vodou do sání. Nějaká barevná pára z vejfuku byla, ale celkově asi placebo efekt. Před tímto sem zaslepoval nefunkční EGR a sání zase tak špinavý nebylo.
o 23.10.2012, 08:28 | cendler
dám ti njěaké info co se psalo na našem foru od kluka co na tom byl

Takže včera proběhla velká profi dekarbonizace. Předem upozorňuji, že to nebyla žádná procházka řužovou zahradou, spíš akce pro silné povahy. Budu to psát na pokračování, bo nemám teď moc času. Dnes přihazuji fotky EGR ventilu a škrtící klapky po a před čištěním(pro dokreslení nutno dodat, že auto má najeto 60.600 km). Bohužel fotky dál z útrob sacího prostoru za EGR nemám, potřeboval bych endoskop s přísvitem, jinak se tam nedá dostat, ale kam jsem dohlédl okem osvětleno baterkou vypadalo čisto. Zítra, nebo o víkendu zkusím hodit foto dekarbonizačního přístroje namontované na úbohé alfičce a na net i video jak jsem při dekarbonizaci udržoval otáčky(byla to celkem makačka), mimochodem trvalo to cca 45 min a noha mi skoro odumřela.
Po akci to byl docela horor, protože alfice se rozhodla, že se jí nechce jet, byla totálně bez výkonu a na volnoběh chcípala. Chlápek vůbec nechápal co se děje, že se mu to ještě nestalo za 10 let co dekarbonizuje a pouze ho napadlo, že to mám jít pořádně protáhnout na dálnici. Skoro jsem tam nedojel, ale na dálnici se to fakt chytlo a postupně se dostalo snad do normálního stavu. Vyhodilo to chybu EGR ventilu, takže možná byl najednou čistý až moc a přidřel se v nějaké blbé poloze. Momentálně to jede pěkně (hodně pěkně, ale o tom až jindy) a chyba již nevyskakuje, ale minimálně půl roku s autem nechci nic řešit. Jinak náklady na celou akci se vyšplhali na 5.800,- z toho 2.500,- dekarbonizace sání a EGR ventilu, 2.500,- nutná výměna oleje a ten zbytek nějaké přípravky do oleje při dekarbonizaci, aby se všechno svinstvo navázalo na starý olej a do nafty na pročištění systému vstřikování ci co.
Hodnocení zatím nedávám bo jsem nic nenajel a pouze jsem rád, že to jezdí. Zhruba za dva týdny mě čekají delší cesty, tak budu sledovat celkové chování a spotřebu. Potom se podělím o zkušenosti.

nějaké video co dával : [ Link ]

To video jsem dělal v době, kdy to bylo docela stabilní a v některých momentech ty otáčky dost lítaly až někam ke 2000 a strašně to klepalo, takže jsem měl co dělat hlavně v závěru, kdy mi už noha vypovídala službu.
Jinak proběhla další kratší jízda a jede to fakt pěkně, ale jak jsem už psal, hodnocení si nechám až po delších štrekách cca za dva týdny.

Ještě závěrem jedna perlička:
Ten servisák co mi dekarbonizaci dělal, když se ptal proč to podstupuji v 60.000 km a já mu řekl, že mi to házelo motor do nouzáku s chybovým hlášením zaseknutí škrtící klapky, tak mi řekl, že podle něho může být vadná právě jen ta klapka. Údajně viděl několik stejných klapek, které měly zlomený zub v pohonu, nebo zatečený olejový sajrajt v motorku. Když jsem si představil, že celý můj problém bude možná ve zlomeném zoubku ozubeného kolečka klapky(oprava cca do 2000kč), tak mi bylo chvíli nevolno, že jsem za celou tu akci kolem dekarbonizace vysolil něco přes 10.000 (malá a velká dekarbonizace + 2X výměna oleje + 3 návštěvy servisu). Právě ve značkovém servisu v Ostravě mi řekli, že ta klapka je OK a že bude nutné řešit zasrané sání. Poté, co jsem se uklidnil, mi došlo, že to byla investice do budoucna a motor by měl být čistý a 2 výměny oleje taky neuškodí. Pokud mi tedy auto opět do nouzáku padne, tak rozeberu škrtící klapku nebo koupím novou a dám si panáka.

Další co jsem po sundání klapky viděl je neskutečný maras (zkoušel jsem to fotit, ale nejde to zaostřit) v prostoru sání, takže dekarbonizace zřejmě nepomohla vůbec :smt013 :smt068 . Vytahování peněz od lidí za nic mě dost vytáčí, budu to reklamovat.

no a to je všechno, kompletní vláknoje tady [ Link ] , ale pochybuji že se budete všichni registrovat, já jen že sám uznal že je to uplně kničemu
o 23.10.2012, 08:59 | CervinVega
njn, majitel Alfy :-)
o 23.10.2012, 09:09 | Newman
naprosto jako Thullo

Taky mi to hned pripomelo Maraudera :o) takze bych se toho nebál... ;o)
o 23.10.2012, 09:20 | RedBaron
Alfa má na turbodieselu škrtící klapku?
o 23.10.2012, 09:41 | slimsterD
Z principu funkce EGR musí být škrtící klapka ;)abys vytvořl tlakovej spád v určitejch režimech motoru a nasál tak výfukové plyny.
o 23.10.2012, 09:42 | unregistered
Dekarbonizaci vodou do sání (Marauder style) jsem dělal na třech autech, všechno starý Bávka, motory R6 a V8 (M50B25, M60B30, M60B40). Kilometrové průběhy 320t, 270t, 370t, všechny motory dosud jezdí bez problémů. Na US fórech je psáno že objem motoru by měl odpovídat objemu použité vody, takže do 2,5 motoru jsem nalil 2,5l vody, do čtyřlitru celý 4l. Vodu jsem rozprašoval do sání zahřátého motoru, otáčky jsem se snažil držet cca 2-3k, R6 motor se při aplikaci dusil, bylo potřeba pomáhat mu plynem, naopak V8 vodu doslova žraly a otáčky si zvedaly samy. Z výfuku šel odpornej smrad a tekla z něj černá voda. Po dekarbonu jsem auta normálně projel, po 100km, výměna oleje. Výsledek? Znatelně tišší motor, plynulejší volnoběh (hlavně u V8), lepší akcelerace. Celkově se motor "srovnal" a výrazně ztišil. Pára celkem logicky čistí jen to co je "za motorem", sací ventily ani sání vám ta voda nevyčistí, po cca 30t km od dekarbonu se dělaly hlavy na V8 a vnitřek motoru byl čistý jak dětská prdelka, výfukové ventily jak nové, sací byly normální. Takže já dekarbonizaci doporučuju s tím, že čím starší a zasranější motor, tím víc bude znát.
o 24.10.2012, 08:06 | cendler
CervinVega : na Baworáka jsem čekal
o 24.10.2012, 08:46 | CervinVega
to muselo prijit :-) kdyz mu kolabuje motor v 60tisKm, nikdo nevi co s tim a ze zoufalstvi jde zaplatit 10litru za "svecenou vodu" :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.6973 sekund.