
Navštíveno 3418x

Ahoj mate nekdo toto auto, potrebuju nejakeho kombika a padlo mi do oka. Chtel jsem se zeptat na co si dat pozor, popr jakou muze mit spotrebu, neco jsem nasel ale nazory jsou ruzne. A zadneho majitele primo neznam...

22.10.2012, 11:16 |
Zdenek (A) | Upraveno: 2012-10-22 11:18:10
Ja mam presne tohle... od ledna 2012... funglovku. Najeto mam kolem 18.000 km. Zavada zatim zadna, takze tezko referovat. Nicmene:
Jeden maly problem jsem zaznamenal, kdyz bylo venku asi minus 25 stupnu. Po nastartovani se rozsvitila kontrolka posilovace rizeni a volantem skoro neslo otocit. Chvili jsem to nechal ohrat, zhasnul jsem motor a znovu nastartoval. Pak uz bylo vse 100% OK.
Spotrebu nemerim pocitanim, ale jen podle palubniho pocitace. Aktualne jsem na 7.1 L/100km. Jezdim svizne, nikoliv ale na maximum, zadne praseni. Po meste se moc necouram. Vetsinou mimo mesto a dalnice. Spotreba je ponekud vyssi, nez jsem puvodne ocekaval, ale kdyz jedu dalku a dodrzuju na dalnici 130 a mimo dalnici jedu s lehkou nohou, tak se to da dotlacit nekam mirne nad 6 litru.
Motor ma 125kW (170 HP). Zatah je prijemnej, ale dluzno rici, ze pri nizsich otackach je to liny. Slapnes plyn na podlahu a NIC se nedeje - turbo dira jako prase. Nevim, zda je to bezna vlastnost TDI. Pred RS jsem mel vyhradne atmosfericke benziny, krome Calibry. Manzelka ma dieseloveho Mysaka ASX (motor 1.8 DI-D MIVEC s promennym casovanim). Tam ta turbo dira neni tak zasadni jako u meho RS.
Nenapada me, co ti jeste napsat. Ptej se...
odchazejí hodně vstriky, chce to vyndat filtr pevných častic + cip a auto jede pak velmi pěkně i spotřeba klesne...
zaleží kolik OII RS tdi bude mít nalítano podle toho se navazuji další věci...
spíš než spotřebu u tohohle auta řeš spotřebu motorů....
předpokládám že asi řešíš ojetý když řešíš na co pozor
takže :
tejden jedeš / motor kaput, dva dny jedeš motor kaput.... no a takhle kaput do tý doby než tě to definitvně nenasere že kolem kaput motoru budeš řešit další chůjoviny že to buď drkneš ze skály nebo se to budeš snažit prodat jako ostatní s tim že "houká turbo za studena" , "nejde řadit občas" , "asi to bude výřivejma klapkama" , "občas netahá" , "sem tam padne do nouzáku", "to nejsou ložiska to hučej gumy" , "nebojte to se asi pustilo DPF" ......
toť lehčí výcuc frází které jsou často užívány při prodeji takovéto oktávky aneb nejhorší možný variaci motoru co lze v oktávce sehnat..... když ti někdo řekne nebo jen naznačí cokoliv z toho vejš snad výjma ložisek to se prostě stává tak se prostě seber a odjeď ušetříš si hodně času a nervů s autem.... když nikdo nic neřekne klidně to kup ale pak si tady nestěžuj :)
a jen tak z reality tak je uplně jedno zdali koupíš PD (podělanej dehet) který se sere fakt statečně vzhledem k průměrnýmu stáří dnes nebo common rail kterej měl odstranit chyby PDček ale místo toho ještě pár chyb přidělal..... ale když už tak common rail má lepší spotřebu a líp to jede pocitově resp. nemá to tak nechutnou turbodíru jako PD který zatáhne jen v rozmezí 1000otáček a hebne tam CR jede jakoby pořád ....
závěrem : pokud chceš spolehlivýho kombíka, kup si pár let starý mondeo, to hdi nejede tolik co oktávka samo ani po čipu ale zase se to nerozpadá kudy jedeš...
Jasne resim ojete, najeto cca 163tis km.
Dekuju vsem za nazory potreboval jsem se jen vicemene ujistit. Puvodne jsem chtel novou C5 kombi 2,0hdi, ale byly drahe, kokta byla malicko levnejsi, silnejsi a manzelce se libi ta blede modra barva. Ale co jsem si precetl tak jsou jen problemy, kazdy rika, dily sezenes na oktavku vsude, ale ja zas rikam, proc shanet kdyz nemusim. Seru na celu oktavku jako zaryty citroenak si chvilku pockam, pohledam a pujdu do te c5tky. Forda nechcu.
Dik moc vsem.
LionVTS:
ono je to třeba brát s rezervou. Vzhledem k počtu ktávek na silnici je celkem logické, že bude všude nejvíc psáno o poruchách. Dobré věci člověk z principu nekomentuje, že.
Nismo to vidí trochu skepticky, neříkám, že nemá kus pravdy. Vždy se něco najde.
Já se na všc dívám ale trochu jinak. Minulý týden ženě nějakej dobrák naboural SUbaru a jako náhradu dostala od ČP Sˇ-O III 1,6CR dýzl. Musím uznat, že pro zcela běžné ježdění z bodu A do bodu B to je více než dostačující a to při velmi slušném (na dá´ýzla odhlučnění) a výtečné spotřebě. Ale to je asi tak vše, protože auto musí člověku v pravní řadě sednou. A jí nesedlo a já mám také výhrady (které jsem kupodivu neměl u svých dvou kusů I O 1,9TDI). V případě manželky je to obtížné nalezení polohy za volantem navzdory nastavení volantu v 2 osách, hrana sedáku ji tlačí zezadu do lýtka, což u O I nebylo. Dále "podivné" chování v zatáčkách - toho si všimla hned první jízdu po usednutí z Legacy - když nasadí oblouk zatáčky, jak byla zvyklá ze SUbaru, tak zatáčku prostě projela bez korecke. O této Oktávky se musí zatáčka korigovat a to tak, že pokud je oblouk utažený, tak nasadíš a auto pak ještě jakoby samo do té zatáčky padne - tedy musíš kontrovat. Podotýkám, že je zcela nová a má asi 30.000km, tedy nevylítaná.
Dále, co vadí a silně, mně je totáně blbá idiotská sedačka. Tam,kde by člověk potřeboval oporu pro stehna, tam nějaký idiotský konsruktér seačku prostě uříznul - vedení tam už prostě nění, takže v každíé zatáčce ti stehan bimabjí jkao barové děvce. Dále, u této není bederní opěra - a delší trať je utrpnení, protože - opět vivat konstruktér-zádová část pod bederní páteří je rovná=rozumněj po pár km se prosedí a sedíš se zády do luku. A takot cestovat 1000km, to si ani nedovedu představit. opět, v OI to bylo o hodně lepší.
Za další - nehápu, proč knstruktér navrnul tak široký práh - není snad možné, aby člověk při vystupování si jednak zezadu nezašpinil kalhoty a jednak to, že práh musí být za chvíli zákonitě okopanej včetně krytu reproduktoru. Opět mi nedá, než to srovnat s Legacy, kde je sedačkam širší, práh užší a navzdory daleko nižšímu posedu v Legacy práh překročím, kalhoty si nezamažu a dveře neokopu.
Oktávku bych si klidně koupil protože provedení je fakt dobré, ale ergonomie zřejmě konstruktérům vrásky nedělá. Takže navzdory levnému provozu (spotřebu odhaduji, neb tam není PP) na nějakých 5/100 bych si pořídil asi jiné auto a to by byl zřejmě asi Citroen C5, nebo Audi A4 či Ford Mondeo.

22.10.2012, 12:26 |
clown mam ctvrte auto oktavii tdi v rade za sebou, dostavam je kolem 90t, dojizdim do 210, nejvic problemu 150 - 200tkm .. kasicka .., ted najizdim ctvrtou, od lonska zatim jsem jen na 110tkm (od lonskeho listopadu 45tkm) a zacina odchazet DSG i turbo, odesla podpera zad (dalsi 3t) .., zhaveni uz mam za 10t vymeneny .. :)
souhlas se zdenym .. tohle auto neni na 1000km, to jsem z toho vylamanej vzdy .. :) a to nemam uplnou social edition :(

22.10.2012, 12:43 |
LionVTS | Upraveno: 2012-10-22 12:45:42
zdeny prave ta C5 me sedla uplne paradne, na koktu me lakala manzelka ale jen kvuli te barve jinak je ji uplne jedno jak to jede, hlavne ze tam nacpe kocarek. Byl jsem na vazkach, ale i kdyz vsecky nemusi byt spatne tak ji nevemu...
a jestli pojedu za 5l a nebo za 6 neresim. Dulezita je spolehlivost.
tak ono když to vezmu logicky tak vidim VTS .....tzn že si moh mít jedině nějakýho malýho citróna VTS takže si byl relativně spokojenej protože ses vyhnul malý naftě citroen což je peklo a vyhnul ses vpodstatě jakýkoliv možný výbavě .....
takže podlě mýho koupě C5 neni vůbec dobrá myšlenka protože si dobrovolně koupíš nejhorší auto od citroenu (po c6) a naděláš si zase kopu problémů...... šel bych spíš variací jednoho z nejprodávanejších a velmi spolehlivejch aut současnosti tj. ford konkrétně mondeo a nasfta v něm kadluje od citroenu což je opět (bohůžel) jedna z nejspolehlivějších variant naftovejch motorů která řekněme jede fakt na pikaču nemá to prostě výkon je to uplně mdlý ale prostě se to aspon neposere takže bych zvolil super auto který je hezký tj třeba mnodeo titanium nebo titanium S a motorizací 2.0tdci rozumej hdi a budeš si chrochtat a vyhneš se francouzský pomstě ala hydramatic a problémum s elektroinstalací kterejch prostě citrón má a měl vždycky dost...
jinak samo oktávka s najetejma 160k ani omylem to je začínající smrt a už aspon jednou dělaná hlava (lehce ověřitelný pohledem na motor zezhora) :)
Nismo, kuwa, ty dneska hulíš?? :-)
C5 má motor PSA (tedy praotcem byl Pežot). 100kW jede dost dobře a proti Oktě tišeji, pravda, má o fous větší spotřebu.
Hydramatic žádný snad nebyl? Ale hydractive a ten se nemusí kupovat - stačí vybrat autio bez něj - i tak to jede parádně. Vím o čem mluvím, neb jej má náš FŘ a občas s ním jezdím.
Jinak souhlas - mondeo není špatná volba, jen je těžší než C5.
Hlavy na oktávkách jsou už dávná munulost prvních 103kW 2litrů někdy v letech 06-07?? nevím přesně, už to nesleduji, ale dnes už (jsem někde zaregistrval) je tohle vyřešený. Navíc mám názor ten, že neormálnímu člověku hlava nepraskne, mimo té jeho vlastní.
Nismo: Dovolim si oponovat i kdyz citron neni TOP tak oproti Fordu bude uplne na stejne urovni co se tyka poruchovosti. A nemel jsem saxo VTS, ale C4 v plne vybave takze vim co cekat od elektriky benzina i co cekat od dieselu mel jsem 205 gti, diesel, xsaru benzin a TD a C4 benzin VTS a podle meho nazoru jsou naftove motory od PSA krome 1,6stek hdi docela v pohode. Ale vsecko je o lidech jak s tim jezdili. Bohuzel na nove nemam tak musim verit :-( Akorat tu C5 bych bral bez hydroactivu jen s normalnim podvozkem je to lehci a min veci k posrani.
Mondeo nevim, moc se me nelibi vevnitr :-(
Tedy pánové - citroena a bez hydry? Kvůli tomu se to snad kupuje, ne? :)
U posledních C5 nevím, ale že by se jinak hydraulika pokakávala? Když říkáte... ;-)

22.10.2012, 14:24 |
vomy7 Podlě mě mají tu hydru už dost vychytanou, přece jen jí nějakej ten pátek dělaj. Takže souhlas s Dudelinou.
Celkově jsem osobně pro C5..
Mimochodem, Nismo opět nečekaně zabíjí :D neřeš spotřebu, řes spotřebu motorů :D:D:D

22.10.2012, 14:31 |
Zdenek (A)
Hosi, vy me jenom strasite, ze?!?!? Doufam, ze nebude tak zle... :-o

22.10.2012, 14:52 |
clown Zdenku .. me strasi jen ten rozdil v kvalite interieru po roce 2007 .. :( 2005 mame 2x a oboje 230tkm a klid nic nepraska .., ja a kolega mame 2008 a kolega je jak kdyz vozi prepravku na psa .. neustale v tom neco praska .. , me drnci cela palubka :)
Ale co mame unikat, do vsech 4 kokt tece za silnejsiho deste u spolujezdce :)) Celkem z 6 aut, co tu jsou je na tom nejlip kolegova v manualu, co ma ve 100tkm v prdeli dvouhmotu :) Jinak sesta radi DSG po 2 - 3 sekundach, co ji slapnes na krk :))
Takze dobrej oddil :)
Zdeny : ad bod 1 .... ne jenom dneska :)
ad bod dva : ano je míň hlučnej ale prostě to nejede at to je 2.0 nebo 2.2 nebo cokoliv ba i V6 nafta.... prostě je to mdlý, netahá to ani jedno a na rozjezd se musí frantík vytůrovat aby nechcípnul což ale vlastně takový PD taky neb už to neni rotačka ale pořád to neni tak hrozný jako FR .....
ad bod 3 : prostě z pohledu servisáka a člověka je mondeo lepší volba už proto že je mnoooohem hezčí vypadá to jako auto ne jako rozšlápnutá žába s interiérem kde si designer splet palubku s kufrem.... nehledně na to že si řikejte co chcete ale mondeo je upně stejně komfortní jako ten slavnej "hydractive" a dokonce to má i jízdní vlastnosti což žádná C5 prostě nemá to je kocábka prapodivnejch jízdních vlastností.... u starý C5 já mluvim o autě který nezatáčí a nebrzdí za žádnejch okolností....
ad bod hlava tak máš asi špatný informace jedná se o všechny PD dvoulitry hlavně o ty 16V samozřejmě a je uplně jedno kterýho je roku/výkonu/orientace v autě takže je uplně jedno zdali to je oktávka/superb/touran/passat atd každýho čeká hlava prostě..... jedná se o záležitost cirka 30tis od koupi (klidně rupne) po max řekněme 150tis kdy už ale od 130ti ubejvá voda....sou výjimky že to je třeba 5tis po koupi nebo 200tis najeto ale to je velmi ojedinělý všechno se točí někde za 100tis najeto reálnejch a po výměně hlavy se jedná spíš o poloviny protože nová je drahá tak každej shání ruzný repase z německa apod.... u CR se to prej děje taky ale upřímně na vlastní oči sem to ještě neviděl spíš vim o dalších x problémech resp. výrobních vadách a svolávačkách na CR dvoulitry....
Lion : já si prostě myslim že bys moh jednou za život zkusit zdali existujou i lepší auta.....tim se nezastávám forda ale pořád když nic jinýho je to "little less shit" proti francouzovi....
Zdenek : tak myslim že by stačilo hledat už jen tady po foru to bys moh vědět :) postu s problematikou těchto motorů je tady kopy stejně tak dotazů co s tim může bejt nebo odkazů kde byly ty motory testovaný a bylo o nich řečeno že to přebírá štafetu po 2,5tdi a zapisuje se do dějin nejhorších nafťáků této doby :)
Pokud se k tomu člověk chová s citem je to stejně jen otázka času "kdy?" ale stane se to :)
Muj motor, moje spojka a turbo by podle tech povesti mely bejt asi tak 3 meneny, tuhle povest delaj staceci kilometru a cech, kterej veri, ze 8 let stary diesel auto ma najeto 100tis km a je po panu doktorovi rocnik 37...
Auta se serou vicemene stejne napric vsema znackama...
Vsechno se jednou pokazi,ale je otazka co a kolik stoji oprava. Prodavam ND takze si dokazu spocitat kolik co vyjde a kokta vychazi proste vic :-( nebavim se o karosarine, tam je to jasne, ale pokud klekne hlava nebo vstriky tak uz je to pruser :-(. Coz je jak to tak procitam a mam to potzvrzene i primo ze skodovky docela casta vec, naopak PSA techto problemu tolik nema....
Kazdopadne diky Nismovi se divam uz i na Forda, mas pravdu neni tak hrozny, ale zarazi me cenovy rozdil oproti jinym autum je Ford prekvapive levnejsi a to by mel byt lepsi? No hlavne, ze me nenuti nikdo Renolta, toho bych opravdu nezkousl..
Ford je levnej protože se jich sem tahaj mraky ted takže je velká konkurence....
Tapp : o tom to fakt neni, jasnej případ míla.... auto zcela prokazatelně najeto 100tis, jen při rozebrání sem zjistil že už bejvalá majitelka měla měněný těsnění pod hlavou neb bylo na druhej přebrus podle značení tj. nebylo originál z výroby ale originál audi přebrusový tudíž to dělaly v audi už někdy během těch 100tis.... pak teda mílovy začla brát vodu a ještě do toho mu fouklo turbo.....
ty sám sis přes svoje přesvědčení o kvalitě koupil kompletní hlavu do zásoby se vstřikama, nevim kolik měla mít najeto ale vim že jí od tebe míla bral a když mi to dovez tak sem mu jen řek že je prasklá taky.....takže ve finále míluv motor reálně najeto 100tis fouklo turbo sehnaly jsme jetý asi za 7kkč , hlavu jsme sehnaly repas z německa kde spodek byl docela ok (myšleno tak na 50tis najet) ale bok k tandemáku byl totálně posranej takže průser po smontování a další vopruz navíc.... dále vstřiky znaečený takže po složení stejně ještě vstřiky na čištění a nový těsnění +koníky.....takže ve finále autu kleknul vpodstatě celej motor naráz vytek do toho přes 50tis s tim že jsme všechno koupily levně a po smontování už byla dvouhmota na odchodu jenže měl DSG a tam je jiná resp. drahá takže se tohoo zbavil a po dvou autech s 2.0tdi už to nechci nikdy ani vidět :)
Ja si komplet palici nekupoval, ja koupil to Milovo puvodni turbo s tim, ze z nej pouziju obal a necham to nekde udelat. Palici jsem dostal jako bonus do srotu :o)) Nevim k cemu by mi byla.
To mi sakra pripomnelo, ze to o vikendu zabalim a zacnu vybirat, ktery firme to poslu na repas.
Lion: vykasli se na ne :o) kdybych poslouchal vsechny rady, tak jsem si nikdy zadny auto nekoupil ;o))
Kazdy auto ma svoje a co si budeme povidat, muzes koupit neco povesti vylozene pruserovyho a jen tam lejt PHM, nebo koupit kvalitni toyotu a jezdit s tim od servisu k servisu, je to casto jen o kuse.

22.10.2012, 19:11 |
Duri at se tu nenudime:-)))
06/11 koupeno pri 160tis z Leaseplanu r.v.2007, 2.0TDI 125kw kombi tacho 160tis
nyni tacho 260tis za me delany
vymeny oleje
rozvody
vymeneny tlumeny tlumice
jinak si nevzpomina ze bych neco resil
auto se chova normalne, nepada do nouzaku, spotreba kolem 7,5
jezdim 90% jen dalnice DE tempomat 160-170
Nisma by mělo už konečně zajet auto nebo na něj spadnout auto z heveru za ty hovna co tu pořád mele dokola :o)

22.10.2012, 20:11 |
Lubak Tak ač názory Nisma jsou někdy dost mimo tak s popisem frantíka naprostý souhlas:škoda, že spousta lidí to nechce přiznat a pochopit, že existuje lepší komfort než sedět v křesle jak z obejváku z kterého při první ostré zatáčce vypadnu:-)
Nehledně na to že si řikejte co chcete ale mondeo je upně stejně komfortní jako ten slavnej "hydractive" a dokonce to má i jízdní vlastnosti což žádná C5 prostě nemá to je kocábka prapodivnejch jízdních vlastností.... u starý C5 já mluvim o autě který nezatáčí a nebrzdí za žádnejch okolností....
Nejen že jeho názory jsou mimo, ale hlavně nejsou objektivní, on má takovej svůj svět a podle mě vychází z toho co mu řekli kamarádi a co si přečetl ve světě motorů, neříkám, že autům nerozumí a neumí je opravovat, to soudit nebudu, jeho práci jsem neviděl a neznám, ale dle jeho názorů mi příjde, že opravuje všechny auta co jezdí po ČR a z toho dělá statistiky a reference :o)

22.10.2012, 20:25 |
Lubak Každej je nějakej no:-)
ale každopádně spolehlivost, pohodlí, kultivovanost Mondeo verus fratník je vcelku jasná pro Mondeo.
OII, 2.0Tdi, DSG....190tis. najeto. By mne zajímalo, kde udělal výrobce chybu, že se to ještě nerozpadlo na kaši a vše je původní?!
Brácha měl 2.0 RS v naftě. Dost s tím prasil, takže průměrná spotřeba přes 9 litrů a při nájezdu 98tis už to začalo házet různé chyby, takže šla rychle pryč. Spotřeba oleje Long Life tak 2-3 litry na 10tis, což byl interval výměny. Jinak pakarna byly také kroutící se kotouče při tomto stylu jízdy. Takze opravdu RS...
Tak to bych rek, ze mu vydrzela pomerne dlouho, hehe...
Kdyz su ty kokty take mrdky, proc si porad drzi cenu tak vysoko?
Pro zajímavost, teď tak prasí s Passatem Variant R32 DSG 4 motion v plné palbě (1890kg) a průměr má 11.7L, jen se asi časem ukáže zda vzhledem k té obrovské haldě elektroniky také neudělal chybu. Ale už nyní má najeto cca 160tis a zatím bez problémů.
LionVTS: dělej s tím to co píše hifim@ni@k a nevdrží tě ani Audi, BMW, Citroen. To není závodní speciál, ale trochu rychleší a lépe vybavená Octavia. Já měl 2.0TDI 103kW a žádný problém, olej jsem nedolejval vůbec. Jak se k tomu budeš chovat tak to bude vypadat
Ja s zadnym autem takhle prasit neplanuju, chcu jen nejakeho pekneho kombika, ale je otazka jak se choval k autu predchozi majitel. Mu to treba drzelo, ale me uz by nemuselo :-(

25.10.2012, 16:57 |
vomy7 Tak pak máš jedinou možnost a to koupit nový auto, jinak vždycky kupuješ tak trochu "zajíce v pytli" nebo jak se to říká;)
Pravda, ale na nove není, takze nezbude než zariskovat, proto shanm i formace a podle toho co mi dnes řekli kluci primo ve skodovce tak myšlenku na RS pouštím z hlavy. Asi vyhraje ta c5.
Nismo fakt sem se snažil prijit na chuť Mondeu, ale ne nepřišel jsem tomu na chuť, hlavne ten interier nedokazu rozdychat, promin
tak jsem pří čtení tohoto téma dosti zasmál,Nismo-strašnej odborník,až na to že je jak jiní píšou úplně mimo,ptáš se na octavii RS tdi.....koukal jsi s ekolem sebe když jezdíš? O II - strašnej krypl ale je to nejpoužívanější služebák mezi osobákáma,ty historky o poruchovosti taky do značné míry zkreslené,často způsobené neobjektivností,dále kamarád mi říkal,brate ,švagr,znamý měl.....a taky absolutní neschopnost některých mechaniků,octavky II nejsou tak dobrý jak OI ale není to žádnej propadák,je to slušný auto, a tvrdit o Fordu mondeo že je spolehlivý......
Nevím, no. Na OIII mám aktuálně 167 tisíc km bez jakékoliv poruchy - ťuk ťuk
S tchanovou C5 SW (r.v. 2010) jsem najezdil cca 4500 km a je to dle mě hodně slušně udělaný auto - má v tom tedy 1,8 benzín - naftu nechtěl. A i na to, jak je to těžký auto ten motor stačí - jezdilo to za cca 7 l. Pohodlný je to hodně a hlavně je to to, co vystihuje můj názor na to, jak vypadá hezkej kombík :o)