
Navštíveno 2448x

Byli jsem s kolegou vybírat auto a narazili jsme na hezkou P406 (2000, asi 220.000km). Vše Ok, jen při šlápnutí na plyn to dost kouří saze. Vstřiky? Cena za repas, případně za nové??A nebo stačí jen protáhnout potrubí- pak to trochu ustalo. Auto chytlo po noci na drb, studený, skoro bez žhavení.
Jde o motor 2,0HDI 80kW, verze bez FAP, v té době se ještě nedávaly. Díky za případné reakce.

15.10.2012, 10:31 |
kuja Videl bych to na zaneseny EGR. A pripadne vstriky. Zkusil bych nejdriv vycistit EGR a vyjet jednu nadrz s aditivy. Me to u Laguny II dci pomohlo hodne :-) Ale i tak se pripravuju na vymenu nebo repas vstriku :-) Nafta v CR opravdu za nic nestoji :-(

15.10.2012, 21:50 |
JA Zdeny to není chyba to je VLASTNOST :-)

16.10.2012, 01:37 |
maresk | Upraveno: 2012-10-16 01:39:00
kamarád má kombíka, stejný rok, stejný motor - auto mu dalo docela zabrat asi po 3letech vlastnictví - umřelo mu pár věcí - nejdřív šla váha vzduchu (ta je za drobné), pak EGR (zaslepeno) a nakonec 3x řídící jednotka motoru (ta byla pokaždé cca za bůra), pak ještě zdechla spínačka (resp. elektroořech v ní), ten ořech s kabeláží stál tuším 500Kč, pomáhal jsem mu to měnit, jinak je aktuálně už čtvrtej rok klid a mír (jeho žena to trošku ťukla, ale odnesl to jen nárazník - ujelo jí to na ledu ve vjezdu do dvora)
ad kouřivost - zkuste to projet, jestli to bude takový mrtvolný, tak velmi pravděpodobně EGR ventil (jako kuja), ten se dá zaslepit jen přepojením hadiček, co vím, kamarád s tím takhle jezdí už pár let, nehulí to a emise má asi o 30% lepší, než měl s EGRem :-)
kuja: zkus chvíli tankovat u Benziny/Shellu, dle info, co mám k dispozici mají prý nejkvalitnější naftu (cisterny jsou sledovaný přes GPS a řidič musí zdůvodnit přestávku delší, než 5 minut, je to prej kvůli průserům s ředěním nafty). Osobně služebáka tankuju na Benzině nebo Shellu (Benzinu mám u kanclu, Shellku 100m od baráku) a když natankuju jinde, tak je to poznat - fíkus je pak línej jak prase - 1.6/66kw TDCI :-)
JA: já jsem měl ve valstních rukách asi 5 aut s motory HDI - od novoty do 200-360tkm. Nikdy - NIKDY-mi žádný nehulil,jak tento zmíněný. Proto jsem poněkud překvapen a snažil jsem se dopátrat, co by mohlo být příčinou. Ale výsledek je, že to může být 1 z tisíců možností, jak to už u dýzlů chodí.

16.10.2012, 15:04 |
kuja maresk: Ja tankuju naftu primo z Kralup :) Beru ji od pritelky otce, kterej bere cca 6tis l/mesicne. Ma autodopravu. Takze to taky neni zly :) Ale zkusim udelat nadrz mesicne od Benziny :)

16.10.2012, 15:12 |
eldik Ja na 1,6HDI poznal špatný vstřiky tak, že po nastartování studenýho motoru stačilo lehce sešlápnout plyn a nejdřív šly otáčky mírně dolů. Stalo se mi to po tom, co jsem tankoval cca. 5 nádrž za sebou na OMW.