
Navštíveno 4482x

Tohle video je asi notoricky známé... :))
[ Link ]

20.09.2012, 21:47 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-09-20 21:48:28
A proč ho sem teda dávám? Mě se hned vybavilo při zkouknutí současné produkce Dacie Sandero :DDD
[ Link ]

20.09.2012, 21:51 |
Augi Vracíme ke 30 let starmu fungujícímu principu... ;-)
hustý...ale s tim rozdilem že trabanti stale jezdi ta dacia nevydrží ani třetinu..
nic zvláštního.. tohle se děje všude, klasickej případ kusu, kterej není vyrobenej špatně, ale je nutné ho doladit :-D , jen to jiné automobilky nikdy nedopustí, aby si to někdo takhle natočil...
O_O: Nejsem dnešní a je mě jasné, že výlisek dveří chce dopasovat téměř vždy a nemám nic proti nějakému rozumnému našponování jak se říká přes roh. Ale mlátit do protikusu zámku kladivem a kopat do čalounění dvěří až tam pomalu něco praskne mě jako normální nepřijde ;)

20.09.2012, 22:28 |
ddawe klepe do povolenýho smyku gumovou paličkou než je dotahne, to je normál.
jsem zvědavej jak na tom bude lodgy, navrženo v rumunsku/vyraběno v africe :D
Jako ddawe, protikus zamku je pohyblivej...
Žádnej problém v tom moc nevidím :) Obdobný věci jsem viděl předloni v BMW a vůbec jsem se nad tím nepozastavil...nějak se to dopasovat musí.
vse na tom videu je normalni vec...... nic k podivu nebo k nepochopeni..

21.09.2012, 00:14 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-09-21 00:15:33
Byl jsem v BMW v Dingolfingu a nic podobného jsem tam neviděl. Naopak ke všem dílům se tam chovali jako ke "svátosti" a to se mě na tom líbilo... Pravda už je to nějaký ten pátek a třeba se přístup taky změnil :-/
Asi mám jinou představu o kvalitě práce a přístupu k věci, možná i proto jsem nenechal nikoho na baráku dělat bez dozoru a i tak jsem lecos musel dodělat/upravit atd. Po tom co tady čtu se tomu už ani nedivím... Mám pocit, že nezájem, pajčování a nekvalitní práce je český národní sport :-(
Tak mi vysvětli, jak souvisí běžný dopasování dveří s prací zedníka na stavbě? Jasně, taky mohl vzít T-40 nebo kolik tam je na pantech ve dveřích a hýbat s pantama... Nicméně je třeba mít při práci nějakou efektivitu a s ohledem na koncovou cenu 200 000 Kč za Sandero a přes 800 000 Kč za 3er se asi projevuje i v tom, že to použití paliček je tam minimální :)
Nicméně z toho plyne (a já jsem poučen), že nejlepší je si všechno udělat sám (bohužel) :)

21.09.2012, 04:27 |
Tichy Tuner#2: "Mám pocit, že nezájem, pajčování a nekvalitní práce je český národní sport :-(" hehe mozna se jed nekdy podivat do sveta a pak mluv o cesky nekvalitni praci :)
mr.brain: Nebylo to myšleno na zedníka, ale obecně na všechny řemesla. Možná je to tím, že jsem detailista a mám rád věci udělané pořádně a jsou prostě úkony a postupy nad kterýma kroutím hlavou. Jinak souhlas s tím co píšeš je to bohužel tak... ;)
Naprosto normální věc. A to můžu jako zaměstnanec automobilky zodpovědně říct. Dolícování dveří, kapoty a zadního víka probíhá alespoň co vím v celým koncernu stejně.
úplně vidím, že nejvíc se to takhle rovná u těch nejvíc nejdražších aut.. Ferrari a pod... prásk s dveřma... kladívkem poklepat a zase.. prásk ho :-D
No je asopn videt, ze vystupni kontrola i u dacie funguje a zalezi jim na tom, aby dvere pasovali. Blahove si myslet, ze tohle se u jinych automobilek nedeje, muze jen velice naivni clovek. Vetsina aut potrebuje dopasovat, ne vzdy to sedne napoprve.
Myslím,že na dopasování dveří/zámků se prostě (nejen)od dob Trabanta nic nezměnilo(a ani snad nedá měnit)..jak to taky jinak udělat?Snad jedině tak,že se to všechno udělá na první dobrou. :o)a to je utopie.

21.09.2012, 09:57 |
AR se zeptejte tunera jak to de udělat jinak a šetrněji.
AR: Zámek jde povolit, doštelovat a utáhnout bez oklepání okolního laku. Zároveň přešponovat dveře křížem jde bez toho aby kopnul do plastové "čalounění"... Asi mám k tomu všemu jiný přístup...

21.09.2012, 10:30 |
Tendr Já bych tě tam chtěl vidět u toho auta, jak bys to dopasovával.. Myslíš, že ti lidé co to dělaj každej den nemají osvědčený způsoby a postupy jak to spasovat aby to hrálo? Podle všeho jsi hroznej perfekcionista.
Zajímavý je, že první video který jsem viděl s tímhle tématem, bylo se škodnou 100 - 120, ted přesně nevím, ale bohužel ho nemůžu najít.. To byste asi koukal, pane Tuner, že to prováděli i s Vaší oblíbenou značkou automobilů.

21.09.2012, 10:30 |
AR A díváš se na stejné video? Pokud vidím tak zámky poklepává palicí a ne kladivem, takže se dá předpokládat že ty protikusy měl povolené aby se s nima dalo šoupnout. Kdyby to měl vždy povolit úplně a pak zase přenastavovat tak to jedno auto bude ladit půl dne.
A co se týká kopání do čalounění, tak opět na videu nikde nevidím že by do něčeho kopal, jen se kolenem o ty dveře zapřel a pokud to takto dělají tak zřejmě bude vědět kde to koleno může dát aby nic neruplo jinak by kvalitáci ty lidi z finálky sežrali....
ale ok asi žiješ v jiném světě než my. Někde jsem čet že se na to dají sehnat i prášky ;)
Pane Tendr kterou mou oblíbenou značku auta myslíte? Nemám žádnou vyhraněnou značku a z každé automobilky se mě líbí jen něco a nebo třeba jen určitá etapa a z komerčních značek to rozhodně dnešní období není... Takže nevím zda jste měl na mysli Horacia, či do toho stejně kope pan Christian von Koenigsegg a nebo se tak pasovalo staré Mini? Ano jsem perfekcionalista a nesnáším lidi co na konkrétní dotaz mě odpoví, že to nemám řešit a že je vlastně jedno co si koupím... Obzvlášť v dnešní době si to nemyslím a bude hůř... Myslím, že my dva se tím pádem neshodnem ;)
AR: Asi mám puštěné jiné video ;) a jinak souhlas. Některá řemesla co jsem na svůj život potkal od aut počínaje po barák konče na hodně silné prášky byla. O tom není pochyb...
Tuner perfekcionismus muzes ocekavat pri rucni vyrobe aut a ne pri takove masovce jako je pasova vyroba, kde kazdych par minut sjede hotove auto. Lidi na vystupni kontrole po praxi jiz vi, co projde a co neprojde, kam bouchnout, co pripadne ohnout. Kdyby meli zahazovat vse co se musi nejak srovnat, pak by nejvetsi zisky melo vrakoviste, kam by to vozili.
Byt perfekcionista je hezke, ale byt posedly perfekcionista je na odstrel.
Jestli ten zamek postrci rukou, nebo palickou, nema na funkci dveri zadny vliv. To neni zadny perfekcionismus, ale obycejne vysirani :-)
Tak Tunerovi jde spis o to, ze ten zamek tam nevisi ve vzduchu, ale lezi na lakovane casti, takze kdyz s nim hne, tak se ten lak dost mozna poskrabe a diky tomu posunu to bude videt, ne?

21.09.2012, 15:19 |
Tendr Ten zámek není nikdy snad kov na lak co vím, vždycky je tam něco měkčenýho, plast, etc.
myslim, ze je tam ctvercova dira + zvrchu centralni* matice.
jinak ty montazni postupy nema delnik ze sve hlavy ani v rumunsku a zvlast u techto low-costu team lidi dost premysli nad kazdym pohybem, za ktery ho plati. Verim, ze kdyby meli problemy s podrenym lakem, tak radeji pridaji tu podlozku, nez aby ho to nechali delat jinak.
Je to klasicka praca, ktoru ovlada kazdy autoklampiar. Ako uz bolo vyssie spomenute takto sa dopasuvavaju bezne vsetky nove seriovo vyrabane automobily. Pri tej kapacite ktoru produkuju sa to inak neda urobit.
Aj na rucne vyrabanych autach sa to robi takto, ale este pred lakovanim. A ked je nasledne auto kompletne (nalakovane) moze sa doladovat tak ako to myslis ty, s citom :-)

21.09.2012, 22:39 |
1kw Setkal jsem se s výcero auty kde se zámkem nešlo ani hnout bez použití paličky/kladiva, plech se závity zámku byl přivařen dalším "pérovým" plechem ke kastli aby to vše bylo pohyblivé....
Stejně tak dopasování rohů dvěří nebo rámu oken - na pantech to vždy doladit nejde..
Chte to, si uvědomit, že v takové výrobě je nejdůležitější rychlost.. :)
Můžu vám osvětlit situaci z automobilky, kde dělám na kvalitě. Začnu tím, čím většina z vás svůj příspěvěk končí. U nás mají lidi na slícování jedné strany auta tzn. LP a LZ nebo PP a PZ dveře 2 minuty. Kolega Tuner by mohl zkusit jít na linku svým popsaným způsobem tzn. povolením pantů případně západky zámku jít spasovat jedno auto. Zajímal by mě jeho čas. Co se týče laku. Panty jsou dotaženy na dveřích a sloupcích již ze svařovny na předepsaný moment. Dále je pak olakována celá karoserie včetně pantů. Tzn., že by se pak postupem Tunera všechny kastle musely znovu lakovat a nebo v jednoduším případě štětečkovat. Dolícování dveří probíhá v několika krocích. 1) se nalícují dveře na západce zámku. K tomuto kroku - na západce je z rubové strany plastová podložka, která po mírném povolení západky klouže po laku a s lakem se nic nestane, pak se dotáhne na moment. 2) Pokud dveře tzv. padají a nenajíždí na západku, resp. pokud nelícují na spáry k prahu, k zadním dveřím případně postranici, se přes páku přizdvíhávají. Znovu říkám, je to kvůli tomu, aby se nemuselo znovu lakovat. Zámek dveří se nikdy nepovoluje! 3) Dolícování rámečků dveří k postranici a dveře mezi sebou na tzv. šupinatost. Toto se děje pomocí gumové palice nebo si někteří zaměstnanci pomůžou ohnutím rámečku přes koleno viz Dacia. Pokud si to Tuner maluje, že je to v nějaké velkosériové automobilce jinak, nechte ho v tom a doporučuju mu koupit si nějakého Wiesmanna, Morgana apod., kde dělají kusovku.
Kazda mince ma dve strany. Je hrozne popularni dneska nadavat na slendrijan, ale kdyz dojde na placeni, tak se drtiva vetsina lidi divi, proc napr zednici na stavbe nedelaj za 75kc/h za ktery by ocekavali spickovy remeslo
přesně jak Jirka156, jenom bych za "svojí fabriku" doplnil, že se k takovému postupu ještě udělá návodka a je z toho oficiální výrobní proces. Navíc jsou ještě postupy, které se pro kvalitativní a efektivní hledisko dělají taky, ale jaksi nejsou "humánní", ví se o nich, mluví se o nich, ale nemají se dělat, dělají se, ale při auditech a prezentacích se samo neprovádějí ;-) A to se u nás dělaj celkem důležité součásti i do červených autíček z Italie :-)

22.09.2012, 13:03 |
Tendr Tak teď jsem zvědavej na Tunera, jakou kličku si zase najde, neb Jirka přesně potvrdil to co jsme tu psali..

22.09.2012, 17:32 |
AR Tak ono při cycle time cca 4-5min to ani jinak nejde a pokud si někdo myslí že jde tak ať to jde těm automobilkám ukázat a patentuje si to.
K návodkám. Návodky jsou sestavovány technologem zodpovědným za daný úsek a to po konzultaci s konstrukcí a nebo se přímo převezme návodka z koncernu. To, že je tento postup nezávadný nebo jak to mám nazvat, potvrzuje to, že každý rok procházíme jak Škodováckou, tak koncernovou, tak nezávislou certifikací Nord TUV. A za oněch 16 let, co tady pracuji, neměl nikdo problém. Ještě tady někdo psal, že se to lidem neukazuje nebo snad utajuje. To bych neřekl. Každý týden máme v továrně exkurze, které procházejí i pracovištěm lícování. Jinak trochu reklamy. Dne 6.10.12 bude u nás v Kvasinách den otevřených dveří, tak si můžete provoz prohlédnout.

23.09.2012, 03:27 |
Tendr On už sem pan Tuner asi nezavítá, ale kdyby přece.. Věřím, že eMková škodná byla spasovaná na první dobrou a ve finále se na ní už nemuselo šáhnout....
Kdysi jsem si myslel, že takhle ujetý můžou bejt jen ženský, všechno tam kde to má být a ani krok jinde, nikdy jsem takovou nechtěl potkat a díkybohu nepotkal... aŽ jednou na fóru.....
mně zas udivuje,že když nějakej designér udělá návrh kastle z hlíny,vyrobí se to a pak se do interieru udělá funkční celek z mnoha dílů,který do sebe zapadnou a to v docela krátkým čase na vývoj a v pár hodinách na výrobu celýho auta na lince

23.09.2012, 16:03 |
Tendr Davados: Nechybí ti tam nějaká věta? Přečetl jsem si to třikrát a nějak mi uniká pointa..

23.09.2012, 16:08 |
clown bych rekl, ze bezny postup ..,
kdyby nekdo videl jak se ruzne spojuji a licuji veci treba i na intros na Porsche u nas, tak by plakalo hodne lidi :)) Vse se dela dle predpisu, nezapomente na to, ze auto co vydrzi 15 let je nezajimave k vyrobe ..
Kor, kdyz vam reknou, ze nove auta jsou staveny na zivotnost 120tkm ! :))

23.09.2012, 16:59 |
Davados | Upraveno: 2012-09-23 17:02:15
no jakože nejdřív někdo navrhne kastli a pak se do toho dovyráběj věci a ty tvořej funkční celek.no prostě mně to fascinuje

23.09.2012, 19:42 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-09-23 19:46:59
Proč bych se něměl chodit? To soudíte podle toho, že jsem nebyl dva dny na netu? Tyhle komenty fakt nechápu...
OK uznávám, možná je tohle běžný zůsob ve všech automobilkách, ale mě se rozhodně nelíbí a vidím na většině věcí kolem sebe kam to směruje. Lidi na jednu stranu nadávají na to, že dneska se všechno podělá ihned po záruce, ale na druhou stranu schvalujou lakování auta se zámkama s kterýma pak místo aby se pohnulo po polení, tak raději dostane pár ran kladivem, ehm gumovou palicí. Pak se nemůžete divit, že na staré "plečce" si zámky kdykoliv seřídím a ať ho šoupnu kamkoliv všude mám vidět lak, ale u nové s tím za chvíli nepohnou, neb to bude navařené jako některé závěsy dveří apod. Pak tady ovšem nenadávejte na to, že se Vám daná věc kazí obvykle bez možnosti opravy a nebo jedině jako výměna obrovsky velkého celku za nesmysl cenu...
Jen taková perlička z mé branže. Jedna firma nám před 8mi lety tloukla do hlavy svou skladbu AV receiverů, že v levo je obrovské trafo na vlastním subšasi, vedle menší na stanby a pomocné funkce + pomocné ovládací desky a přes celou hloubku receiveru je pak chladič s tranzistorama a ten zároveň odděluje a stíní desky s elektronikou. Všechny ostatní firmy to dělali v komerční branži laciněji a při té prezentaci to bylo řádně zdůrazněno. A ejhle dnes i ta poslední firma co se tím pyšnila to dělá úplně stejně o kvalitě zpracování kam to šlo raději nemluvě...
Luke_288: Moc firem/soukromníků jsem na stavbě neměl, ale ten nejdražší, taky nejvíc věcí zku*vil a odchláknul...
Po pravdě jsem dost dobře nepochopil, co chtěl Tuner říci ve čtvrtém a pátém řádku svého příspěvku. Ale jen dovysvětlím pojmy, aby se to nepletlo, protože mně připadá, že se bavíme každý o něčem jiném. Panty neboli závěsy dveří jsou na A a B sloupku karoserie pokud je karoserie čtyř nebo resp. pětidvéřová. Tyto závěsy jsou, alespoň koncernové, dvoudílné a rozebiratelné. Možná bych Tunerovi doporučil navštívit naší továrnu na den otevřených dveří 6.10.12, kde uvidí, o čem se bavíme. Jakmile je auto olakované v lakovně, a lakuje se komplet s dveřmi, tak jde na montáž, kde se jako první sundají dveře. Tzn. jedna část závěsu zůstane na sloupku a protikus na dveřích. Vedle hlavní linky je předmontážní linka dveří, kde se smontují a až je celé auto smontované, nasadí se na něj hotové dveře. Další pojem zámek. Zámek je to, co je namontoané na dveřích. To, do čeho je protikusem zámku je namontované na B resp. C sloupku a to je západka zámku. Takže. To, co se dolaďuje při lícování dveří onou paličkou je poloha západky zámku. Pokud je třeba většího zásahu lícování, je vůz odstaven na repase svařovny, kde se dolícují dveře nebo ostatní panelové díly karoserie povolením na závěsech. Po té se však musí jak šrouby, tak panty, tak okolní plocha závěsu zatřít tzv. reakťákem a barvou příslušnou dané barvě vozu. Tento postup je schválený a samozřejmě platí záruka.
Jirka 156: To by mě zajímalo cos na tom konkrétně nepochopil? Pokud tady chceš někoho poučovat jaké přesné termíny používáte na závěsy dveří, zámek a jeho protikus, tak to si laskavě zkoušej na někoho jiného...

23.09.2012, 21:00 |
Tendr Tuner: Nevím, proč hned útočíš na Jirku.. Jen vysvětlil jak jistý věci správně nazývat.
A už jsem tu psal a Jirka to potvrdil, že tzv. západka zámku, kterou já nesprávně označil zámkem, je dotažená na určitej moment a je pod ní plastová podložka, čili při finálním slícování pak není problém s touto západkou paličkou hnout bez oklepání okolního laku, jak zdůrazňuješ..
Já nevím proč se Tunere uražíš a napadáš mě, když jsem Ti chtěl, a nejen Tobě, vysvětlit (viz Tendr), jak se co na autě jmenuje. Nikoho nepoučuji. Jen jsem psal, že jsem nepochopil, co jsi chtěl říct řádkem 4 a 5. Toť vše. Pokud tě to uráží, promiň. Ustoupím. Z tvého příspěvku jsem pochopil, že jsi asi zdatný v elektrotechnice a tam zase já plavu, takže by jsi mohl učit ty mě. Ale poučovat? To se budeme hádat jako děti o blbostech? Zkrátka to uzavřeme. To co je na videích je normální běžná technologie, s tím se všichni smiřme. Teď nevím, jestli je to video s Trabanty celé, ale kdysi jsem to na YouTube viděl a co mě a mé kolegy v práci rozesmálo, bylo tvoření šupinatosti dveří pomocí flexi :-)
Tuner: a podle čehos vybíral? já tomuhle prostě nerozumím, pokud si beru někam nějakýho řemeslníka napřímo, tak si zjistím reference (a ne nějakej seznam, ale skutečně se pár lidí poptat co jim něco dělal) a zásadně neplatit předem.
Tunera znam osobne.... ale ted me fakt zarazis... jestli jediny auto ktery si za zivot opravil nebo postavil je Zlutka tak to pak chapu.... ale tohle co tu popisujes je zdarnej pripad autoservisovyho vysirace, kterej je pro nas nocni mura.. nevysvetlis mu nic.. jede si svoji :-) to samy jako se tu driv vedly spory o tzv. kroucenym spoji v autoelektrice... prasarna nejvetsiho kalibru a ted je to najednou preferovanej spoj a dokonce ho skodovka uvadi i ve svych postupech..(mysleno montaz prislusenstvi origo kabelaz se opravuje zlutyma servisnima sadama) za sebe treba muzu rict ze kroucenej spoj je stokrat spolehlivejsi jak pajenej, kterej sem kolikrat videl za pajenym mistem upadnout, nebo uhnít... ale jinak mi je uplne jedno co si tady myslíte nebo píšete :-)))
Luke_288: To je na dlouhé osobní vyprávění, navíc tátovo známej... Oba nás pak uvidilo kolik si naúčtoval za práci vzhledem k počtu hodin a tomu co jsme mu tam vše připravili. Když to porovnám s jinýma, tak prostě tohle byl úlet.
Samantus: Neboj, auto jsem v servisu neměl ještě ani jednou (když nepočítám laserou geometrii, kterou si u známýho stejně dělám sám) a Žlutka není jediné auto v rodině, které mě prošlo pod rukama ;)
ok respekt, ale zamysli se nad tim co pises, sou to fakt kraviny :-))