
Navštíveno 4357x


31.08.2012, 15:41 |
DITR zdarec chlapi mám strašnej problém mám E39 2,5 TDS rok 97 když je pod 25 stupnu tak je vše ok když je nad a třeba stojím déle na křižovatce tak při zvyšování otáček motoru začne tak divně hučet hučí třeba 10 minut as začíná se přehřívat :( taky sem si všiml že se mi ztrácí chladící kapalina dolívasl sem litr před týdnem a dnes zase tak čtvrt litru :( koukal sem i na víčko od oleje jestli tam není emulze a nic poradte někdo co stím :(

31.08.2012, 15:52 |
MaxxT videl bych to odvest do servisu :-)
Možná špatná vodní pumpa takže ti může protíkat a tím ti mizí voda.Pod autem nemáš loužičky?Nestačí se ti chladit okruch tak ti možná pak sepne visco spojka a hučí ti vrtule na chladiči.Mkni na tu pumpu jestli není mokrá.
Jako Leveler, treba pri rozvodech se ma menit pumpa, nekdo to nedela, lopatky jsou pak uplne omlety, nestaci honit vodu, prehriva se dlouhodobe. Je tam nadmernej odpar = ztrata kapaliny bez viditeny netesnosti.
to mi nerikejte ze dneska jeste existujou lidi ktery si koupej tuhle motorizaci s tim aniz by tusily ze ten motor je k hovnu :-) :-) :-) snad kazdej dheska vi ze tomuhle motoru proste praska hlava asi tak jako na dnesnim 2.0tdi vw.....
takze jednoduchy mas prasklou hlavu a vari ti auto....
naivne si myslet ze to je pumpa to ani omylem ta v tomhle motoru najede klidne pul milionu to neni zase vw pumpa kde tece driv nez sou psany rozvody.....
takze tvoje oprava spociva v tom ze to odvezes do servisu, sunda se hlava necha se natlakovat kdyz bude praskla a neoude varit co tady standardne nejde tak uprimnou soustrast na tenhle skopek sehnat hlavu je kurevskej problem aby nebyla taky praskla.....nova stoji raketu...... pokud nebude praskla tak mas stesti a pouze fouklo tesneni pod skebli takze koupit sadu tesneni, hlavu stoprocentne nechat zbrousit tak i tak , seskladat a jezdit dokud opravdu nepraskne.....znam i takovy co maj na jedny hlave jeto 750 s tim ze se repasovala uz neb brala olej a jednou za dva roky umre cerpadlo a kazdorocne aspon jeden vstrik ale auto denne v provozu a motor jede ovsem tenhle clovek opravdu vi jak se o to starat a chovat se k tomu....
Nejstrašnější je, když má nismo pravdu :o) 2,5TDS je opravdu špatná volba :o( Ale zase na druhou stranu, mám kamaráda s 528i a tomu se palice taky zkroutila, ale nepraskla, tak se dala zbrousit a jezdil dál.
S TDS je třeba jednat opravdu v rukavičkách, je to velmi hajsavej motor. Prvně je třeba, aby fungovala viskóza která s narůstajícím teplem přidává otáčky na vrtuli za chladičem. Jinak se ti auto bude přehřívat a když se ti bude přehřívat, půjde do hajzlu těsnění a nebo rovnou rupne hlava, kterou bych určitě nespravoval ale sehnal jinou (příp. celý motor). Možná už k tomu došlo, možná ti jenom lítá voda ven simeringem na pumpě, těsněním na výstupu z hlavy, prasklou nebo nedotaženou hadicí nebo radiátorem topení (i v létě si klima reguluje teplým vzduchem teplotu výdechů). Vodní pumpa se u BMW dělá tak cca každých 200 tisíc km. Těžko říct takhle od stolu, dal bych to co nejdřív k mechanikovi, bude vědět víc.
Škoda, 3.0d je úplně někde jinde výkonem, spotřebou i trvanlivostí, rozdíl v cenách mezi "tds" a "d" se nakonec paradoxně může setřít nebo i víc prodražit takovouhle událostí, jejíž pravděpodobnost není úplně malá.
Tak hodně štěstí.
323Marty : schválně mě teda někdy upozorni někde až jí mít nebudu :)))) netvrdim že sem dokonalej ale všehovšudy tu mám snad vždycky pravdu jen jí píšu stylem kterej dost lidí nepřenese přes srdce :)
RB : pokud se s tim zachází v rukavičkách a jezdíš spíš delší trasy tak je teorie fakt i milion s tim že i tak to sežere dost peněz na čerpadlech, vstřikách, turbu apod....ale jde to.... nicméně tohle by se dalo říct skoro o každym motoru výjma určitejch tříválců...
a 3.0d když budu upřímnej tak je motor o životnosti 200tis a pak kasička nehorázná, samozřejmě pokud se s tim zachází v rukavičkách tak to jde s tim najet možná 400-500 ale je z toho pak spíš traktor než auto, při třeba 170-200 ten motor prostě má velkej problém s velkou investicí a je jedno jakej to je ročník....
Nismo.Power: To je zase nějaká teorie, na E46 330d 135kW se blížím ke 240 tisícům km, při mých poletech nemá auto problém dívat se pravidelně k 5 tisícům otáček, a z dieselových věcí se nedělalo nic, slovy NIC. Starou 524td jsem používal naprosto stejným způsobem, dával jsem ji pryč když měla najeto 792 tisíc, pak s ní lítal rok kamarád a pak putovala kamsi na Ukrajinu, kde určitě jezdí dodnes ;-)

04.09.2012, 09:31 |
OMEGA Jako Redbaron, neumím si představit lepší diesel než 3.0 od BMW. Mám už druhý auto s tímhle motorem, i když jiným výkonem. TDS jsem měl...překvapivě v Omeze:D Stalo se mi to samé, ale já měl kliku..zajel na Shellku, koupil 2 ty prášky na utěsnění chladiče a byl klid. Než jsem to tam nalil tak stačilo jet 30 km kudlu po dálnici a byl jsem skoro bez vody, expanska prázdná hned atd.