
Navštíveno 2048x

Vim, ze tohle neni zrovna autohifi tema, ale chodi sem i dost offroadaku...
Proc je Nissan Patrol mnohem lepsi v pisku nez Toyota LC Prado? Oboji je na zoufalych pneu, tema to neni... v LC (ktery je lehci) bych cekal vetsi pohodu, pritom Patrol po tom pisku pluje jak velka lod, bez uzaverky, jen s 4x4... u LC musim dat i "low 4x4" (to je hadam zamknutej mezinapravovej) a porad je to utrpeni, do kopecka se z mista zahrabe... Patrol se chova jak na silnici, jen je citit prokluz a odpor :-)

28.08.2012, 16:48 |
assassin | Upraveno: 2012-08-28 16:54:33
obavam se ze patrol se zarazenym 4x4 jede s pevne spojenejma napravama. toyota s mezinapravovym diffem prenasi na odlehcenou napravu max to kolik je svornost toho mezinapravovyho diffu... low 4x4 bych rekl je jen 4x4 + redukce.
jestli ma toyota uzaveru - (jen nektere modely a jeste se to lisi na ruznych trzich) obvykle byva spolecne mezinapravova a zadni a vyjede min nez patrol tak nekde udelali soudruzi v japanu chybu....
prado co sem tak v rychlosti googlil ma jen vzadu LSD.. jinak zadny uzavery...
Oboje ma stejne siroke a nafoukane pneu? Do pisku to chce co nejsirsi a fakt hodne ufouknout...
Patrol by mel mit v zakladu zadni speru, ale tu asi nepouzivate ze?
Prado bude mit podle me stejny system jako patrol, tj. priraditelny predek bez mezinapravy.
Low znamena pomaly kvalty - redukce
U toyot se pri redukci automaticky zamyka mezinapravovy diff, takze to by mohla byt odpoved jestli je prado stala 4x4 s mezinapravou. Pokud tomu tak je, tak je to nejmensi pridelat vypinac na samotnou uzaverku bez redukce ;)
Jinak to, ze by byl patrol lepsi jak LC ani nerikej, to neni mozny! (LC pozitiv :D)
a je vubec v mekkem pisku pevna 4x4 lepsi, nez diferaky? nezahrabava se to?
lukasino: cece LC co ja vim tak jsou full time awd... a co jsem googlil tak ne vsechny LC maj ve standardu zavery...
lepsi/horsi je jasny ze se nerozlouskne, na neco je lepsi zamceny diffy na neco otevreny....
mycTD: ciste teoreticky mi prijde ze pevna 4x4 hrabe minimalne dvouma kolama, diferakova jednim... zahrabe se spis to druhy...
assasin: no 80/100/200 jsou stopro fulltime, ale treba 70/73 je parttime, a prado je pokracovani 70/73 takze predpokladam ze to bude to same...
To same hilux, 4runner, atd. taky jen parttime ;)
.mycTD: pevna 4x4 a 4x4 s mezinapravou je fuk, protoze mezinaprava musi mit uzaverku ;o)
Jinak treba ja u LC80 jsem v pohode jezdil i s otevrenou mezinapravou, protoze to tam je stejne "visko" spojka, ktera to castecne uzavira sama i bez spery ;)
Ted cucim na wiki, 90ka je uz full time, takze to mozna fakt ma mezinapravu, v tom pripade je to dost mozne, ze to zacne prokluzovat a chce ji to uzavrit ;)
To fakt nema samostatne tlacitko na mezinapravu?
starej patrol je prostě jeden z nejlepších offroadů :) LC neni špatný ale je moc civilní...
jinak jako lukasino...
patrol ma odpojitelny zadni stabilizator a jen zadni uzaverku diferencialu. Ten stabilizator by mohl mit vliv na komfort jizdy v terenu, co jsem ale jezdil v Y61, tak proti landcruiseru 120 dost tragicky auto, elektronickej plyn byl v terenu hrozne neprijemnej precitlivelym chovanim, s tou 2.8TD clovek musel jet vsechno dost na tvrdo protoze to v nizsich otackam postradalo silu i na redukovanou prevodovku.
Landcruiser 120 mel podle me mezinapravej diferak s omezenym prokluzem a uzamykatelny uzaverky predku a zadku, a daleko lepsi pruchodnost, ale je pravda ze muzu soudit spis blato, v nejakych pisecnych dunach jsem nikdy nejezdil.

28.08.2012, 21:48 |
assassin | Upraveno: 2012-08-28 21:49:06
Lukasino: uff snazil sem se ucit ptaka litat :-) takze jak rikas... Navic se evidentne ty lc i dost lisi tim na jakej kontinent se dodavaly, takze kdovi co je v tom co ma cervin za techniku...
Nismo: no jezdil sem se starym patrolem a treba gcko me teda zaujalo vic :-) u toho lc uz asi hodne zalezi na setupu, kdyz to bude mit komplet uzaverky, asi to vyjede vse...
Na dunach jezdim casto a velmi rad. (vyradis se, "zalitas" si, zkusis si najezdy sjezdy atd. a auto je temer netknuty a nemusi se pak tejden vymejvat jako treba od blata.)
Bohuzel vam neporadim se specifikacema Patrolu a Landcruiseru (a to i pres to, ze jich tady jezdi obrovske mnozstvi) protoze tu byli ruzne "akcni modely" a spousta aut si doma upravuje temer kazdy - da se rict, ze najit standartni off-road je dost tezky..
Ja na dunach jezdim v Hilux Surf (v evrope 4runner)- vepredu nezavisle zaveseni se zkrutnymi tycemi a v zadu klasika tuha se samosvorem. Nemel jsem nikdy na pisku problem (krom teda utra jemneho a cerstve navateho pisku nekde v zavetri duny). Na pisku hlavne zalezi abys dostatecne vypustil kola a dodrzoval par zasad jak sjizdet (s trochou plynu, nikdy brzda!) vyjizdet a vubec cist teren.. Ale to plati na jakykoliv povrch.. Mimochodem jsem na dunach byl i s 2004 Subaru Forester a cumeli by jste jak je to auto paradni v terenu a jak se stim skvele jezdi v extremu (lehoucky a mrstny oproti velkejm off roadum - na forestra nedam v zivote dopustit)
jj, ta LC ma u low lock mezinapravoveho difu, je to hned citit v rizeni... na stejnem useku (rovina) je s ruznyma LC problem jet, slabsi jedinci tam ani nejezdi, protoze zustanou viset... s Patrolem nevim, ze se neco deje, dif nezaviram, jen priradim high 4x4, low je zbytecna... a to mam 2 pneu uplne ojete (na stejne strane, takze teoreticky by mely klouzat a auto stat)
o nic nejde, jen me to prekvapilo, jak velky rozdil to je... treba jedna LC (takova ta vetsi a starsi) mela ko predni poloosu, presto hrabala 3 kola a autem neslo prakticky hnout ani s tlacenim 3 lidi, pomohlo az lano+auto
co mas za motor v tom patrolu? Nemas nejakou tu verzi se 4,2 D?
Protoze u 2,8TD a 3,0 Di v Y61 proste podle me je ten problem s malym vykonem, vim co ty auta delaly kdyz jsem s tim jezdil jen v blbym hlubokym snehu na standartnich pneu, jak se tomu nechtelo jet...
Patrol je na R16 235 a ma silu od volnobehu (nekdo mi tvrdil, ze je to 4litr, takze asi ten 4,2), Prado ma R17 225 nebo 235, bez turba je to zoufalstvi, s turbem jede od cca 1800rpm...
vcera jsem jel za LC (ex UN auto, patrne odprodane nebo darovane nejake NGO, nyni v dezolatnim stavu rizene nejakym mistnakem), predni kolo se klepalo tak, ze to bylo videt z cca 20m...
pred tydnem jsem videl, jak vykladaji auta z lode, mazec na Ntou, jerabem za lana pod autem+naferovku kolem dveri/blatniku, takze promacknute plechy jen timhle, samo na lodi zaskladane ostatnim cargem:-)

31.08.2012, 08:14 |
hanzz to badczech: jj, v Austrálii jezdí hezky upravení Foresteři a Outbacky :)