Navštíveno 2818x

Tankovali jste v poslední době benzín, naftu? Viděli jste aktuální ceny? Co s tím?
[ Link ]

25.08.2012, 15:31 |
AR hmm not found

25.08.2012, 15:36 |
AR nechtěl si totok?
[ Link ] btw blíží se volby a mečící ovečky pudou za tím kdo jim slíbí levnější benzín no ;)
Mně jsou ceny benzínu u zadku - když bude drahej, tak budu jezdit jiným dopravním prostředkem :-) Jezdím autem do té doby, dokud se mi to vyplatí. To je jednoduchý tržní princip. Z tohohle pohledu jsou ceny benzínu "normální".
Jiný pohled ovšem je, že nemalá skupina ekonomů se domnívá, že snížením spotřební daně na pohonných hmotách by ve skutečnosti výběr daně neklesl, protože by začalo tankovat víc tiráků apod. a v důsledku by to podpořilo i ekonomiku. Takže ano, snížení spotřební daně by ZŘEJMĚ byl správný reformní krok.
(Jsem tedy laik, ale řekl bych, že Lafferova křivka nejde určit úplně stoprocentně dopředu).
hlavně mi někdo vysvětlete jak může být rozdíl cen po čr 4kč tak je to u nas zlínský kraj

25.08.2012, 16:54 |
/// MiŠeL /// | Upraveno: 2012-08-25 16:55:53
dřív se benzinky předháněly o desetníky teď se s tím neserou

25.08.2012, 18:25 |
AR Mišel: jak? žeby marže? nic jiného tam roli nehraje a holt si musíme asi zvyknout že na jižní moravě mají obchodníci marže nejvyšší.

25.08.2012, 18:32 |
hanx | Upraveno: 2012-08-25 18:33:50
Kouknu na ty dva obrázky a je to hned jasný - podívej se co to je za benzínky. Na tý horní jsou kdovíjaký benzínky se stojanama co zažily Sajuz pochybné kvality co ti načepujou do nádrže krom benzínu i dešťovku a trochu rzi kde když si chceš nafouknout kolo tak obsluha má pocit, že na ně mluvíš sprostě. Naproti tomu ty na druhym jsou jen ty nejdražší kde si připlatíš i za čistý hajzly který na benzínce použiješ jednou za 10 let. Trochu objektivně to musíš brát, benzínka někdy neni jen o benzínu ale o dalších službách a hodnotách, který se z něčeho musej zaplatit (z ceny benzínu)