
Navštíveno 2526x

Pořídil jsem sadu kotoučů Brembo a později při prohlídce jsem zjistil, že pouze v jednom z nich (ač jsou jinak totožné, včetně číselného označení) je z boku takový jakoby výřez (viz. foto). Otázka zní - k čemu to slouží, proč je jen v jednom z nich a má tam vůbec něco takového být nebo se jedná o vadu?

napada mne jestli to neni neco co by mohlo oznacovat minimalni tloustku kotouce, opotrebeni
stop bod,nebo taky až se do toho místa dobrzdíš tak je musíš vyměnit

21.08.2012, 21:10 |
1kw Přesně tak, snad každý kotouč, řemenice apod. to má.. :)
2Jajinek - no, tak proč to není i na tom druhém kotouči?
Jajinek:Co to je za blbost.Je to kvůli vyvážení.
Vyvazeni? no to teda nevim nevim. V praci vyvazujeme ruzny picoviny a nevim teda jestli by se jim tohle rentovalo na prkotine za par stovek kterou je asi jednodussi roztavit a udelat znova. Ja to zatim na zadnem kotouci nevidel. Zitra kouknu na svoje bremba co jsem pred mesicme kupoval jestli to tam nenajdu.

21.08.2012, 21:19 |
AR stop bod? to by pak byly solidní žiletky ;)
Mám to na kotoučích taky, brzdí to normálně, nevibruje to, neřeším to :D

21.08.2012, 21:24 |
1kw to Proffesor_W
Takže chceš říct, že pro výrobce je jednodušší takovýto "zmetek" raději roztavit, udělat znovu hrubý odlitek, opracovat a modlit se aby neházel.. ? :)
zak to potom jo,to sem nevěděl,tak sorry za chybu.
1kw: jo myslim si to, delal jsem nekolik let v automobilovym prumyslu a proste se tam takove veci neresily, jedna chybicka a scrap, a to rozhodne nebyly kraviny za par stovek, ale par tisic, navic bez moznosti to "roztavit a pouzit znova" a rozhodne to nebyly pro bezpecnost tak dulezity veci jako brzdovy kotouce.
Je to značka určující max tloušťku kotouče a najdete to na každém kvalitnějším kotouči. Levný kotouče to nemaj všechny.
maximální tloušťku? :-) já myslel, že se měří minimální :-)) a ty značky mají jinou hloubku na polovinách,takže to k opotřebení asi nebude...
aaa sorry, minimální :o) Jako že na jednom kotouči je víc těhle výřezů a každý je jiný?? Tak v tom případě nám produkťáci přes kotouče pěkně kecali.
minuta mr. google
[ Link ] na opotrebeni se vybrousi drazka do plochy, az zmizi, je cas vymenit kotouce...

Na minimální tloušťku bejvá buď drážka a nebo důlek v činné ploše. Tady by to ani nemělo smysl. Tady kotouč obvykle tak zrezne a napučí, že určovat dle toho nějakou minimální tloušťku je blbost. Takže jako tappaja.

22.08.2012, 03:37 |
Pluto Jasný ne, na to se není třeba ani ptát :-) Dovážení kotouče...

22.08.2012, 07:31 |
AR | Upraveno: 2012-08-22 07:32:16
fordik: tak se ještě jednou pořádně podívej na tu fotku výše a uvidíš rozdíl v těch drážkách na jednotlivých polovinách. Jinak píše že na druhém to nemá, takže ten může sjet až na prach?
pluto: ale to se jim přece nevyplatí, je to přece lepší roztavit a udělat znova ;)
Značka opatřebení? To by byl celkem úlet, ne?
Moje kotouče 305mm pro systém Brembo mají rozdíl nové vs minimum pouze 2mm.
Pokud ta fotka kouzelně neklame, tak to vypadá na rozdíl spíše tak 7mm.

22.08.2012, 10:16 |
Jozzo Ještě jsem neviděl že by ten okraj desky byl někdy vidět. Vždy vyrezne vnitřek a pár milimetrů kraje kde destička nedosahuje
kontrolní bod lol :)))
ten kotouč by se při týhle tlouštce už dávno rozletěl na cimpr campr :D
když se špatně vyleje a je tam moc váhy tak se ubrušuje aby to bylo v toleranci :)
minimální tlouštka bejvá na kotoučích napsaná po obvodu.
tak bacha aby to pak nedopadlo takhle :-D

O_O: Tak temer tohle same mel kamos vzadu na Koktě, couval a najednou se mu seklo zadni kolo, kdyz ho sundal tak zjistil, ze se mu seknul kotouc dirou o desku :D Ja byl mrtvej kdyz jsem to videl :D
On měl vzadu větrané kotouče?