
Navštíveno 4830x

Nu, jak začít, asi tím, že člověk je někdy opravdu otrokem vlastní blbosti ...
V úterý sjíždím z dálnice a blikla na mě rezerva. Jelikož jsou nějaký faktury po splatnosti a moje cash-flow je momentálně na nule, říkal sem si, že ještě s tankováním počkám. Takže ve středu jedu nakoupit, pak nějaký to rodinný courání a ve středu sem ujel asi ještě 50km za kšeftem. Uvažte, se starýma turbo kamnama, který žerou něco k 9ti litrům, celkem odvaha. Ale rezerva pořád svítila, neblikala. Takže sem si říkal, že tam ještě něco bude. Nechal sem se holt zmátořit budíkem, kterému jsem věřil, že i po letech měří dobře.
Nuže, včera večer sem dojel domů a říkal sem si, že budu ještě něco dělat na autě. Zaparkoval sem čumákem dolů ke garáži (mám mírně svažitej nájezd), vyřadím a drb! Zdechlo to. Tak točím, točím, chytlo, zdechlo .. a pak už nic. Koukám na budíky, bliká rezerva, tak si říkám "mno to brzo". Co teď? Najít kanystr a jít někoho otravovat, aby mě hodil na benzinku nebo půjčil auto. Jenže jak to tak na potvoru bývá, nikde ani noha, nikdo nezvedá telefon. Nakonec sem auto sehnal od švagra a jel sem na benzinku koupit 5 litrů nafty.
Hrknul sem naftu do nádrže a jal se startovat. Nic. Točím, točím, nic. Kurnik ... Všiml sem si, že auto nežhaví a budík ukazuje teplotu někde pod 90 stupňů. "Áha, musím počkat", řekl sem si. Omega má totiž jednu pitomost, kterou sem nepochopil a to je funkce podávacího čerpadla. Představte si, moji milí, že toto čerpadlo čerpá jen 20 vteřin po zapnutí klíčku a to jen tehdy, pokud motoru klesne teplota pod 60 stupňů (pak samozřejmě i žhaví). Nějak sem absolutně nepochopil spojitost teploty motoru a spínání podávacího čerpadla. Prostě zatepla podávací čerpadlo nejede. Když si ještě vezmu, že tam není žádný zpětný ventil na cestě od nádrže ke vstřikovacímu čerpadlu, tak je na problém teplých startů zaděláno. Naštěstí sem nelenil a zpětný ventil přidal, teď zatepla startuju jak nikdy. (ještě to sice není dokonalý, ale ze starýho auta nový neuděláš, že).
Takže sem tedy počkal až motor schládne a v 10 večer sem se jal dalšího startování. Čerpadlo v nádrži vrčelo a spínačku sem skoro přivedl ke kolapsu, než sem nabyl dojmu, že nějaká ta nafta by už v trubkách být mohla. Takže deme startovat. Brnklo to a zdechlo. Takhle několikrát, než sem plynem vyhnal otáčky tak kolem 2tis. Pod ně měl motor nepravidelný chod a na volnoběh chcípl (jako by jelo jen 5 válců). Takhle sem to držel asi minutku, vše se sklidnilo a dobrý. Uf uf uf, fujtajxl, to sem si oddechl.
Vzpomněl sem si na jednoho automechanika, kterej říkal: "Pane Janda, až vám tady někde dojde palivo, tak se s tím nedomluvíte". Nu, to včerejší startování bylo, jako když se baví blbej s hluchým, ale domluvil sem se s tím.
Tak .. a teď mi někdo vysvětlete, proč to pitomý podávací čerpadlo funguje jen tehdy, když má motor teplotu pod 60 stupňů. Žhavení pochopím, ale tohle? To mi hlava nebere ... :)

09.08.2012, 10:28 |
Smrada (M)
Kurwitko ;-)
To sem Ti moc nepomohl co? :-)
Kdyby tam bylo jenom jedno :) Ale v klidu, toto není inzerát, OT vítány .)
Buď rád, žes tlačiti tank nemusel :-) - jel jsem nedávno od zákazníka, začalo poblikávat hladový oko, říkám si ok, takže musím do 70km natankovat, pak oko začlo i svítit, což znamená dojezd kolem max. 50km, měl jsem to k oblíbený pumpě asi 40km, říkám si pohoda, to v klidu dojedu a na průmyslový zácpa kvůli ťukanci a lidi se neumí rozjíždět - no, zdechlo mi to 100m od pumpy do mírnýho kopečka, ta moje pracovní potvora (Rencek 19 1,7) má blbou tunu, ale tlačit to je fakt zážitek - u sebe jsem měl tak na pár litrů benzínu, kanystr jsem zapoměl na chajdě, takže nic jiného nezbylo :-)) - naštěstí hodní lidé ještě úplně nevymřeli - jel kolem mladej kluk se ZJčkem Cherokee, zastavil a pomohl mi tlačit, tak kdyby to nááhodou četl, tak ještě jednou moooooc díky :-)

09.08.2012, 10:52 |
swep jo to znám, jenže kadett nemá ani to hladové oko, takže jak ručička začne olizovat sponí rysku, tak nervozita na sebe nenechá dlouho čekat, a jak si přisaje trochu vzduchu, tak to trvá pekelně dlouho, než se to zase chytne
Hele neni to náhodou ta omega ještě s tim bavoráckym motorem? :-D

09.08.2012, 11:36 |
party_boy | Upraveno: 2012-08-09 11:38:35
Já ho mam taky :-D Na tuhle fičuru u tohoto motoru si stěžuje dost lidí co to má. Nevim proč je to tak vymyšlený. Takže jsem brouzdáním různými diskuzemi zjistil, že horší teplý starty u tohoto motoru jsou normální. Teda pokud je to nějak v normě, pak už zas může bejt vstřikovací čerpadlo v háji.
Mno jo, repase vstřikovacích čerpadel je vskutku dobře rozjetej byznys. Jenže jak se dočteš, tak hromada servisů vymění jen gumu na hlavě vstřikovacího čerpadla a účtujou si tisíce a tisíce.
Je to tak no. Ono je prej lepší se na nějaký repase vyprdnout a koupit to nový. Není to zrovna nejlevnější věc, ale máš zas na 200 - 300 tisíc kiláků pokoj.
Takovou porci km, po autě, který má už několikrát stočenej tachomter, přeci nemůžeš chtít ani omylem :)
hele a nemohlo to byt spis tim "Zaparkoval sem čumákem dolů ke garáži" ?
Proffesor_W: Takhle sem už stával milionkrát ...
to Milhauzz: jedna rada, nikdy nejezdi na rezervu, já jak mám čtvrtku nádrže tak už tankuji do plné :) a plná u mojeho je 65 ltr :) tak abych neměl tolik, tak většinou dotankovávám kolem 50 ltrů.
auto A6 C4 tdi pětiválec
já měl letos v zimě taky takovej problém, jak byli mrazy tak jsem myslel že zamrzla nafta, snad 3 dny jsem to trápil a pak jsem to vzdal, chyba nebyla v naftě ale povolilo se mi čerpadlo na vačce, takže kompletně rozhozený předvstřik.

09.08.2012, 13:57 |
Milhauzz | Upraveno: 2012-08-09 13:58:12
Mno vidíš, předvstřik, kdo ví, jak je moc vytahanej řetez za ta léta. Teď ještě najít někoho ochotnýho, kdo to na tom vetránu udělá ...
Jinak sem vždy tankoval, sotva se rozsvítila rezerva. Jednou sem se na to vyprd a nevyplatilo se.
ty jo,ja do svy C4 narval do plna prez 90 litranku...
Tak to já mám v Omeze "jen" 70 litrů nádrž. Není nad starý BMW a Mergly, ty mají rovnou 100l :)
Tadle historka mi pripomnela jak kamaradovi dosla nafta na dalnici a on zastavil na krajnici sjizdiciho pruhu z dalnice a privolal si pritelkyni s kanystrem.
Behem 10 minut se priritili odgani s napisem POMAHAT A CHRANIT na dverich auta a dali mu flastr 500 za stani na dalnici. Po podepsani blocku zase odficeli.... :-)))

09.08.2012, 19:47 |
tesil No a proc by mu nedali flastr....na dalnici muze dojit nafta nebo benzin akorat uplnymu kokotovi. Takze oni pomahali a chranili ostatni prave proti takovym vemenum.

09.08.2012, 20:06 |
Smrada (M)
Asi pred tremi lety v Rakousku sme si v 11 v noci vzpomneli, ze si dojedem dotankovat. Meli sme dojezd 150 a garantuju vam, ze nez sme nasli otevrenou benzinku, byla 1 rano a jeli sme na vypary. Po ceste z Rakouska jsem chtel v Nemecku asi 200 od cary natankovat za Eura, protoze jsem jich mel vic ne Kc. Dojel jsem az na Rozvadov. Po ceste benzinka na dalnici zadna
Motorista kterýmu nikdy nedojde nafta / benzín / LPG / vodík / elektřina je prd motorista. :-P
Moje první služebka do Německa rok 08, jel jsem se dvěma buchtama a cestou zpátky jedna z nich řídila služební koktu. Na dálnici k Rozvadovu, ještě v Říši, padal dojezd 40-30-20-10 km a děvče stále přesvědčeno o tom, že benzínka muší každou chvíli bejt, vesele dál drandila v rychlým pruhu.
Na poslední chvíli jsem ji přesvědčil ať sjede a naštěstí hned za sjezdem byla benzínka, ale taky už jsme jeli na výpary.
Bylo mi tenkrát totiž jasný, kdo by musel shánět pomoc pokud by nám došlo PHM přímo na té dálnici.. :)
A prave proto mam pro sichr v garazi pres 300 l nafty a porad plnou :D Mam panickou hruzu z toho, ze by mi nekde doslo palivo :D
Kotass - Němci mají benzínek asi tak pětinu, co my. Asi před 10 lety jsme právě taky jeli z Německa k Rozvadovu a benzínka nebyla snad 50km (přitom to byl mix dálnice a poměrně velké silnice), což jsme podcenili... nakonec nám to v podstatě chcíplo v nějaké vesnici, kam jsme sjeli a opilej traktorista nám zdarma v jednu ráno natankoval naftu v místním JZD, když se vracel z hospody.