
Navštíveno 11840x


29.07.2012, 19:15 |
MAX | Upraveno: 2012-07-29 19:17:57
Tak po týdnech vybírání dopravního prostředku padla volba na už dříve zmiňovaný Dodge Caliber - jelikož to bude auto na firmu, potřebuji auto s odpočtem DPH a narazil jsem na pěkný černý kousek se serviskou, najeto cca 100.000km ale s tímhle VW motorem - a tak mne zajímá, co se na tom motoru nejčastěji sere a kolik stojí opravy? Vstřikovače? Turbo? (mám kamaráda u AutoHeller - takže počítám, že bych se mohl dostat k lepším, než ofiko cenám, a taky to mám kousek do Polska a tam je těchle dílů docela dost.)
Najezdím cca 80-100km denně jen do práce - tedy 24.000Km ročně, takže kromě benzínu s LPG je to varianta..
Vím, že je to uvnitř "plasťák" ale zvenku s SRT paketem se mi to auto fakt líbí, dokonce jsem se dočetl, že třeba (nejen) Startech tyhle diesly upravuje
[ Link ] a zvedá jim výkon o cca 30kW - takže už to jezdí vcelku obstojně.
Důvod proč o tom uvažuju je jednak můj nájezd, jednak to je něco jiného, než to co na cestách běžně potkávám, jednak i to, že v mé relaci do cca 200.000 s DPH je to relativně nejmladší auto - když nepočítám frantíky - konkrétně r.v. 2008.
Navíc to mám kousek do Polska a koupit tam SRT nárazníky je otázka cca 6000Kč a pak to auto vypadá docela k světu. Vím, že origo SRT je jiné kafe, ale 300 koní je pro mne zbytečné živit - ze závodění jsem vyrostl..

jezdí k nám do servisu holčina a je neštastná:)je to šrot

29.07.2012, 19:40 |
MAX buď pls konkrétní - jako to TDI? Nebo auto celkově? A nebo prostě měla smůlu a koupila šrot po někom? Taky jsem před 20 léty koupil svou první Hondu a byl to šrot - bouraná a skládaná..
V Dodge VW motor? Já se poslední dobou nestačim divit :-D Sorry za OT ale tohle mě překvapilo.

29.07.2012, 19:48 |
MAX Pak se mi líbí ještě Leon (2.0TSFI) a nebo amerika - SUV Ford Maverick - konkrétně tenhle
[ Link ] Jenže tohle bez LPG živit nechci a přece jenom - designově to není taková paráda, a občas se taky doslechnu, že ten třílitr se 4 stupňovým automatem není taky žádný zázrak a v Mazdě Tribute (která je vlastně to samé jen v jiné kastli) to nebylo úplně bezproblémové..
Potřebuju co nejdřív vyřešit auto, i s odečtem DPH - nechci frantíky ani audi nebo vw - tohle se mi z venku fakt líbí a je to docela velké a pohodlné - chci hlavně pohodlné auto, a to ten Leon moc nebude.. :-/

29.07.2012, 20:06 |
MAX Party boy - jj, globalizace. V polovině Amerik pro evropu jsou "světové motory" - třeba ta 2.4 nebo 2.4 turbo v SRT je od Mitsubishi, jestli se nepletu a podvozkovou platformu snad Mitsubishi Lancer sdílí s Volvem V50 (a snad i s Fordem Focus?) Motory jsou také tuším stejné i u Volva.. Nekde jsem četl, že i ten pohon 4x4 který má Caliber RT4 je od Mitsubishi.. Ale přesně to nevím, takže za případné nepřesnosti se dopředu omlouvám - nejsou pro tento Topic ani moc relevantní..
O motoru se píše zde -
[ Link ] a o ostatních zde
[ Link ] - motory jsou tedy ze společné palety Daimler Chrysler Mitsubishi a Hyundai - kvůli snížení nákladů a hlavně konkurenceschopnosti v evropě. Motory jsou tedy "japonské" a diesel od VW..
Ale o to ani tak nejde - spíš že mi to příjde jako dobrý poměr ceny a výkonu - r.v. 2008, 6st. převodovka v docela rozšířeném dieselu, pohodlný podvozek a neotřelý design společně s 18 palcovými koly.. Není to exot jako moje současná Honda 1.8 VTI na kterou nešlo sehnat ani zrcátko mimo originál servis, protože jich je jako šafránu..

29.07.2012, 20:09 |
MAX JO a tady se píše o tom značkovém "chiptuningu" od Startechu přímo u dealerů..
[ Link ] Tedy ne, že by na tom nějak extra záleželo..
Tak díky za info. Nejsem zas taková trubka a vim, že motor, který se strčí do vw najdu i v audi a tak, ale že už je to dneska tak provázaný napříč značkama, jsem nevěděl.

29.07.2012, 20:41 |
MAX PartyBoy - já to nemyslel, že bys byl trubka - ;-) já taky nevěděl, že 2.0 CRD je vlastně Tdi od VW, dokud jsem se nezačal zajímat o ten Caliber.. Používají i nějaké motory od Mercedesu pro Jeep apod..
MAX:tak ses nám tady pochlubil se svým vozem a nyní čekáš že ti napíšeme závady atp. trochu pozdě ne
16V 2.0 je prošpikovaná kurvítkama. Doporučuju sehnat speciální čísla Světa motorů - Diesel, Ojetiny. Tam je tématu věnováno dost prostoru.

30.07.2012, 01:19 |
MAX Pavle - nečteš.. :-) neukážu reál foto - nečetls můj příspěvek? Ptám se, protože jsem ještě nevybral..
Ale abych byl konkrétní:
V merku jsem měl tohohle 2.0CRD - jednak kvůli možnosti odpočtu DPH, servisce, najetým km a takyčerné barvě a interiéru s 18 palcovými koly -
[ Link ] - mám to kousek od baráku, byl jsem na něj zatím jenom mrknout a na živo se mi v té černé hodně líbil. Projet jsem se ještě ani nebyl - chtěl jsem si nejdřív něco zjistit na netu, než tam budu otravovat..
Dočetl jsem se jenom, že ta CRD je motor od VW (měl by to být snad 2,0TDi 103kW PD DPF ) a na něj jsem se dneska dočetl skoro samé katastrofické scénáře, až mě nadšení přešlo..
Tommas asi mluví o tomhle článku, který jsem dneska taky našel
[ Link ] No a jinak jsem před časem koukal na tenhle Caliber RT4 (AWD ale s divnou CVT převodovkou) - ten mám taky kousek od domu, ale není s odpočtem DPH -
[ Link ] no a nejvíc mě nadchlo tohle parádní, leč bourané SRT z Prahy (Auto Rudná)-
[ Link ] - jenže je to kapku daleko (Praha z Ostravy) a netuším jak moc to bylo bouchlé - jestli je hnutá náprava atd.. Plechařiny bych se nebál, do Polska mám kousek a díly tam jsou..

30.07.2012, 01:24 |
MAX To Pavelk: no teď když to po sobě čtu, tak to fakt vypadá, že jsem to už koupil.. :o))
Ale ne, zatím jsem jen narazil na jednoho, který se mi líbil jako to SRT a vyhovoval mým požadavkům (DPH, serviska, malý nájezd a co nejmladší ročník.)

30.07.2012, 01:30 |
MAX Tak tady nějaký koment ohledně CRD na dodge fóru: Motory maju 3 druhy znaceni 2,0 crd (bsy)ECD to je bez dpf filtra a bez problematickych vyvažovacích hriadelov.Nepraskaju žiadne hlavy over si to v motorcare.Potom sú BYL,ten nemá dpf ale vyvažovacie hriadele má a BWD-ECE tieto majú Dpf filtre aj vyvazovacie hriadele.S motorom kod BSY absolutne žiaden problem,s ostatnymi kodmi neviem. javascript:emoticon('')
Motor je to posledne čo by som sa u týchto aut obával.Problemom bývali viacmenej predné tlmiče sachs(hlavne prachovky ktore sa utrhli a dostal sa bordel do tlmica a začall tiect.Potom na prednych ramenach zadne silentbloky.Predne ramena komplet v motorcare okolo 300 eur kus,nedaju sa tam samostatne kupit silentbloky ani spodny cap. Na internete zoženieš cez autofru na alegre komplet všetky silentbloky aj so spodnym čapom samostatne za par eur.Tlmice oba za 180 eur v motorcare.Podvozok je robení v spolupraci Hyundai a Mitsubishi.
Píšem len s vlastných skúsenosti,Problémove motory bývali v rokoch 2003,04,05 a to sa caliber nevyrabal od 2006 sú motory v pohode.Spotreba dlhodobo 6,2.Pneumatiky zimne 215/60 r17 99 eur ks matador nordica kupovane v roku 2010,nepostrehol som pri hociakom rozmere 17 nejaky obrovsky rozdiel v cene.S pohonom 4x4 sa auto vyraba ale nie pre náš trh asi len dovoz s usa takže zas jedna múdra pripomienka
[ Link ] 1,8 benzin má sice 115 kw ,ale odvez sa v dieslu a zistiš že máš o 2l nizsiu spotrebu a neporovnatelny výkon.
ještě žes to nepořídil :-) tento motor nebude rozhodně dobrá volba, i když se najdou dobrý kusy, pokud najetý km 100 000 budou sedět tak se nemáš čeho bát budce to jezdit naprosto v pohodě, přeji dobrý výběr

30.07.2012, 09:42 |
MAX Pavle - tak teď jsem zmatenej - o kterém motoru mluvíš? Pořád o tom CRD (2,0TDi 103kW PD DPF) nebo o některým tom dalším benzínovým??
psal jsem o Dieselu, benzínu bych se nebál vůbec
v dodgi se na něm nesere nic.....
JOKE :D těžká mrdka, motor domrdanej víc než u VW snad, interiér caliberu je prostě jako fábie takže zlatá střední mrdka (výjma SRT4 ta má lepší introš) a auto je prostě ošklivý podle mě i když to je SRT origo :)
OT-kdyz u 2,0TDi slapnu na plyn a soucasne brzdu (a je jedno co me k tomu vede), je normal, ze motor prestane zcela tahnout (nemyslim zpomaleni v dusledku brzdeni, myslim OFF pocit z motoru)?
jen takova akademicka otazka, nevim jestli to byla vlastnost nebo zavada :-)
CV : elektronickej plyn..... něco jako má motokára ochranu proti brzdě i plynu zároveň :)

30.07.2012, 21:09 |
MAX Sakra, smazalo to můj elaborát, že prý nejsem přihlášený..

30.07.2012, 21:18 |
MAX Hele, velikostně je ten Caliber na pomezí nižší střední a střední třídy, tedy srovnatelný s Oktávkou ne s Fabií, ale designově o něčem jiném - prostě se mi líbí a SRT zvlášť - už jen proto, že je fakt jinej.. Dovnitř na introš mi nikdo čumět nebude a já ho snesu..
A v tomhle nájezdu, se serviskou, DPH a rokem výroby nic lepšího nenajdeš asi - to je samý Fiat, Alfa, starý Hyundai nebo Kia, nebo francouzi..
Potřebuju nějaké rozumné "obchodnické" auto, tedy žádnou 13 let starou raketu, byť by byla od BMW, a byla v kůži a nebo nějaké mafiánské limo..
Potřebuju něco, co zákazníky neodradí a ani nepopudí - nechci poslouchat kecy zákazníků o tom, že jsme drazí, protože si vozíme zadky v Audi..;-) Někteří lidi jsou pitomci.. ;-) A Octávku nebo Golf nechci..

30.07.2012, 22:29 |
MAX Tak jsem celej nasranej prolezl znova sAuto a kromě dvou Nissanu Murano (ale jak si rozumí s LPG netuším) našel krásné Subaru Tribeca v bílé, co vypadá jako Cayene.. ;-)Ale amík a ještě v AAA.. :DDD - to už bude možná na provoz lepší to CRD.. ;-)
[ Link ]
MAX:tak to už bych opravdu volil raději Tribecu než Dodge

31.07.2012, 07:59 |
Zdeny60 | Upraveno: 2012-07-31 08:05:17
Tak tak. S Tribecou chybu fakt neuděláš, pokud ti nebude vadit 12-14/100.
Věř mi, jsem přeučený subarista:-)
Jinak tribeca a LPG = neeéé. Bohužel problémy u SUbaru jsou, pokud není upravená přímo z výroby a navím komplikace s vytaováním motoru pro kontrolu ventilových vůlí. To radši těch pár kaček naúčtuj zákazníkovi:-)
Jinak osobní zážitek s Tribecou mohu dodat, předloni jsem už pro ni jel, ale nedojel - potkal jsem legacy SpecB a bylo vymalováno:-)
POZOR: ta bílá z linku je USA verze!!! Sice to je na CZ značkách, ale například řada dílů je jiných, než na evropskou verzi, počínaje skly blinkrů, uchycením blatníků, ŘJ atd - nešel bych do toho, navíc podezřele nízká cena o něčem vypovídá. SLušná tribeca evproského původu nejde pod 350 litrl, aby za něco stála.
Už jsi v tom jel? Myslím, jako vůbec někdy? Jdi se svézt a myslím, že tvoje rozhodnutí bude jasné. Tohle auto je silně nedoceněné a přitom patří mezi MPV rozhosdně k tomu njelepšímu a navíc v kombinacis nejlepším druhem pohonu (H6, AT, zadní dif s omezeno svorností, VDC...)A uvnitř ticho TICHO T I CH O jako v kostele.
Nová 3,6 je taky výborná, ale už ten dyzaj není to pravé. Nicméně, motor si líp rozumí s AT a těch pár kW a Nm je znát i na jízdě. Ne, že by 180kW nestačilo, ale občas by to chtělo tak 20-30kW navíc. přeci jen, Tribeca je poctivý kus železa a něco váží a navíc motor táhne až ve vysokých otáčkách (třeba na předjíždění), jinak na dálnic ve 130 si vrní asi 2800rpm plus mínus.(dnes se podívám přesně, sám si nejsem jistý, kolik vlastně:-)
Dodge SRT a Tribeca jsou jasny favorit coby alternativa "usmudlaneho auta chudeho prodejce" :-)

31.07.2012, 11:43 |
MAX Jojo, Zdeny - jel jsem do Norska a zpět v té novější - má stejný motor 3.6 a vlastně i stejný interiér - bylo to docela dobré svezení.. :-) 12.7 litrů průměr na tu několikatisícovou štreku.
Že je to amík mě taky napadlo už jen podle tacha a taky jsem si myslel, že tenhle typ se ještě neosazoval tou 3.6 ale ještě "starým" 3.0..
Tohle ale nepřipadá moc v úvahu bez LPG při mém nájezdu jen cestou do práce.. ;-)
Koukal jsem ještě po EU verzi Murana, ale s LPG si taky moc nerozumí - resp. jejich katalyzátory, které se prej můžou vysypat a keramika se může dostat přisáváním zpět do motoru, kde poškrábe válce..
Koukal jsem tady na ty kousky..
[ Link ] a
[ Link ]

31.07.2012, 11:49 |
MAX CV - no tak Subaru popudí míň než šéfova Audi A6 3Tdi - :-) A SRT lidi moc neznaj, každý si myslí, že to je "nějaká plastová amerika" což mají víceméne pravdu.. Tedy já se přikláním více k SRT - ta Tribeca je už trošku mimo.. ;-)
u Murana asi nebude problem ty katy vyndat, nicmene to lidi zkousnou asi jeste hur, protoze nemaj predstavu o cene...

31.07.2012, 14:34 |
MAX Vyndat katy? Co na to ŘJ- já s vyndaným katem ustarý hondy měl problém - žralo to pak jak tank a moc nejelo..
Ad tá biela Tribeca, sú si istí v AAA že to je 3.6l a že automat má 6 stupňov? :-D

31.07.2012, 16:28 |
MAX Taky si myslím, že by to měla být 3.0.. Jsem si říkal, že by US verze byla 3.6..
No to rozhodne bude 3.0R 180kW, ak to teda nie je skladačka, práve že Tribeca ako taká je US auto, a 3.6R bola predstavená práve s faceliftom (Tribeca B9 sa omladila behom dvoch rokov a dostala názov Tribeca bez podoznačenia Bx)... A automat Subaru nikdy nemal 6 stupňový.
Americke auto s dieslovym VW motorem? No to je muj splneny sen! Jiz vlhnu!

31.07.2012, 19:39 |
MAX Proffesor - hehe - a z čeho bys nezvlhnul? V době, kdy automobilky napříč planetou staví na jedné podvozkové platfomě a s jedněma motorama? Volvo, Mitsubishi, Ford, Hyundai, atd.. ?
Mně je jedno jestli je to amerika s japonským nebo jiným motorem, stejně jako škodovka s německým.. (A koukám, že těch se taky prodá dost, byť nejsem jejich zastáncem, stejně jako vím, že japonci neumí až na pár vyjímek zase dieslový motor, a cokoli od vw je asi lepší, než jejich některé paskvily..
Pokud nemáš k tématu něco konkrétního a relevantního, tak je ten Tvůj příspěvek jaksi nadbytečný, pokud to tedy není Tvůj splněný sen, nemyslíš?

31.07.2012, 20:52 |
Proffesor_W | Upraveno: 2012-07-31 20:54:51
MAX k tematu mam to co jsem napsal, pokud se ti takova zbesilost zamlouva tak haleluja, jsi osvicen a ja ti popreju hodne stesti s tim plastovym vylepsenym domamontem.
To, ze ten motor muze mit o 30kw vice povede k jeho drivejsimu umrti, popripade nehezkym nakladum na servis, coz ma jiste pozitivni nasledek v tom, ze si budes vybirat posleze neco jineho.
Z ceho bych ja nezvlhnul? Nechapes ironii, urcite nevlhnu z takodle.
Ptas se co se na tom bude srat, no pokud jak pises je to vse jedna platforma tak co to asi muze byt? Podvozkove dily? Dvouhmota? VW diesel a s tim spojena jeho "bezudrzbovost"? U VW nebo Skodovky se k tomu vsemu alespon pridava jakasi kvalita v interieru, dobry plasty atd. A interier u tohodle? No nevim teda, pokud je to to na fotce, tak to mluvi za vse.
Doufam ze muj prizpevek je ted uz relevantni, konkretni a nenadbytecny.
Jak pises: "A v tomhle nájezdu, se serviskou, DPH a rokem výroby nic lepšího nenajdeš asi" - a napadlo te ze to ma treba i nejaky duvod?

navrhari interieru nekdo sebral krivitka a nechal jen pravitka :-D
dneska stálo jedno u nás před barákem a je to opravdu plastovej hnus..
a dělat SRT look s tím, že ti v tom bude kadlovat TDI, no nevím, každýho věc..
ale zase SRT 300k TDi :-)

31.07.2012, 21:41 |
MAX | Upraveno: 2012-07-31 21:53:24
Proffesor - No OK, tohle už relevantně začíná vypadat..
Apropos - mi se ten interie v černé ale docela líbí - fakt. Na živo vypadá líp - ale máš pravdu, že ta šedá varianta je otřesná i na živo. To se hádat nebudu.
Jinak se mi prostě hranaté tvary (zvenku i zevnitř) prostě zamlouvají.. A to SRT je v pohodě i zevnitř (tedy pro mne).
[ Link ] - Samozřejmě to nebudeme srovnávat s RangeRoverem sportem ze stejného roku - to by za ty prachy byly 4 Calibery, že jo..
Na diesela jsem se ptal, protože vím, že jich tu mraky jezdí - podle kamáráda od AutoHellera je třeba turbo a jeho kondice i záležitostí údržby - měnit vzduchový filtr u nás po 90.000Km je podle něj taky jednou z cest do pekel, vstřikovače asi člověk ovlivní jen výběrem kvalitní nafty. Jeho resumé na 2.0 Tdi bylo takové: "máme tu zákazníka, staršího chlapa, co jezdí jako člověk, který ma na tom TDI najeto 300.000 km a bez větších (drahých) potíží. Koupí si zase to samé.. A pak blbečky, co to honí do červeného, 400km cestu po dálnici jedou jak závodníci v kuse a naplno, nenechají turbo ani dotočit a chcípnou ho a pak se diví, že jim ten motor po 50.000km nakope do prd..le..
Já ten motor nehájím a ani jej nemám, zastávám spíš benzín a jezdím rozumně, ale dle jeho slov to není jednoznačně odsouzeníhodný motor.. A něco na tom asi je..
Add interiér - mi se líbil tenhle kus a ten černý mi nevadí.. Ale uznávám, že to plasťák je - jenže pokud je tohle cena za rok výroby 2008, nájezd a cenu, tak to snesu. Horší by bylo, pokud by se sypala elektrika jako u Renaultů tak, že nenastartueš elektronickým klčem, klekaly motory jako u Roverů nebo Saabu a podobně..

31.07.2012, 21:48 |
MAX | Upraveno: 2012-07-31 22:02:20
Jinak hoši - já psal i o tom, že bych uvažoval i rovnou o tom SRT, pokud to není řízlý hodně..
A mimochodem, kadla nekadla - Startech
[ Link ] a
[ Link ] nebo Königseder
[ Link ] upravují jen ty diesely.
Samozřejmě je otázka, jestli upravovat diesely není pi.ovina, ale obecně se tak děje.. Asi ne každý má na stokilometrové dojíždění do práce v 6.2 V8, že jo, a přesto nechce seriový vzhled..
Tady je zmínka o tom modulu SD3
[ Link ] - i s tím, že se na motor i s ním vztahuje plnohodnotná záruka od výrobce - to jen pro rejpaly ohledně tuzingu nafty.. :-)
Ale tak pokud máte jiné návrhy, které budou smysluplnější, rád si je vyslechnu.
Psal jsem i o konkrétním Nissanu Murano a ptal se na provoz na LPG a nebo mě napadlo ještě tohle SUV -
[ Link ] - ale tady ten interiér - byť není plasťák nemá taky moc "koule".. ;-)

31.07.2012, 22:05 |
MAX MuSlim - já si taky myslím, že u té Tribecy je to buď překlep nebo skládačka - měl jsem taky za to, že až po FL byla ta 3.6 - s tou jsem jel do toho Norska. To ohledně automatu mě ani nenapadlo, ale máš asi pravdu - Subaru mělo i u Outbacka z těch let 4.stupňový..

31.07.2012, 22:19 |
MAX Nevím no - třeba tady mi ten interiér u toho SRT příjde docela luxusní - ale vím, mám jinej vkus, no...

2 MAX: 4° malo len 2.5, trojliter mal automaticky 5° aj u Outbacku. 6 stupňovú prevodovku majú akurát manuál, ktorý nájdeš trebárs v kombe s 2.5GT alebo 3.0 Spec B. (s novým motorom neviem, nesledoval som to). Rozhodne to bude nejaký divný inzerát a tej ceny by som sa trochu možno aj bál v tomto prípade...

31.07.2012, 22:51 |
MAX MuSlim - ahaa - tak to jsem taky nevěděl - myslel jsem si, že i 3.0 měl 4' automat..
ale máš pravdu - už jen tohle v kombinaci s AAA je znak toho, že se nemá cenu tím zabývat.. I když v bílé barvě tahle Tribeca vypadá famózně.. Skoro líp, než SRT.. ;-))

31.07.2012, 23:14 |
MAX Já si nemůžu pomoct - je to z venku tak americky okázalé a nabubřelé, divně hranaté a extrovertní, až je to zajímavé..
Viz Honza Koubek.. :-)
[ Link ]
2 MAX: no ono keď by sme šli do detailov tak aj 3.0 malo 4° automat, ale to bolo s ofiko označením H6 u modelu do roku 2003. Je to na dlho a zbytočne veľa OT :-)))

01.08.2012, 00:02 |
MAX No ale aspoň nějaké normální řeči - o Subaru jsem taky uvažoval - o Outbacku nebo Foresteru, ale moc si nerozumí s LPG, takže jsem to tak trochu vypustil.. Navíc v dobrém stavu se do mé hranice vleze jen velmi velmi těžko..

01.08.2012, 01:50 |
MAX JInak k tomu "SRT look" a TDI - prolézám všemožné bazary - Tipcars, sAuto, Yauto, Ottomoto, sportovní vozy a každé druhé TDI Audi je S-line nebo S look - a je to úplně normální, takže proč by to nemohlo být u Dodge...? Prostě design, no..
to je jako kazda fabia 1.2htp, 1.4 je taky RS :-)
a tech octavii prekopanejch na FL
tak tohle překopávání mě naštěstí opustilo u Jawy 638 fejsliftovaný na 640 :D jinými slovy navoněná bída, si představ, že to někdo na parovišti bude okukovat, "ty vole SRT, to bude zvuk" a až to nadrbneš kadle kadle tak si budou všichni myslet že už zase někdo chtěl něco na co nemá..
jinak H6 zaplynovaný má můj bratr a žádný problémy zatím nehlásil..

01.08.2012, 09:55 |
muSlim | Upraveno: 2012-08-01 09:55:52
2 MAX: no k LPG len toľko, že moja bývalá 3.0R jazdí už tiež na plyn, zatiaľ má chlapec najeto dobrých pár tisíc km s LPG a v pohode. Chce to len zainvestovať do lepšieho LPG systému a nezabudnúť okamžite prihodiť kit Flash-Lube. Nevravím že to rieši problémy ktoré Subaru motory majú s LPG, ale pomáha to dosť :-)
Motory, které mají tvrzená ventilová sedla již od výrobce FHI, mají ve VIN na 5. pozici písmeno F. U nich problém s LPG prakticky není, přesto se doporučují kontroly. Tyto vozy jsuo již dodány od výrobce (nikoliv od českého importéra!!) s LPG systémem.
U nás dělá přestavbu řada firem, ale s ohledem na čistotu LPG nikdy nevíš, co a hlavně kdy tě potká. Mnohdy se problémy svalují na špatné seřízení, ale příčina bývá i jinde. Obecně se k tomuto radši nebudu vyjadřovat, na to nemám dost zkušeností. Jedno ale je jisté - pokud vše funguje, jak má a je správně vše seřízeno, pak na LPG jezdí auto o fous lépe a to při soptřeba asi 2l LPG nad spotřebou benzínu.

01.08.2012, 22:23 |
MAX | Upraveno: 2012-08-01 22:28:29
No pánové, tak je to vyřešeno - ten černý krasavec na těch SRT 18' kolech a s tím hezčím černým interiérem, 90tisícovým nájezdem, serviskou a odpočtem DPH je fuč, takže máme po srandě.. CRD nebude..
Teď už zbývá jenom to ťuklé SRT z Auto Rudná, jinak ty šedý interiéry jsou fakt hnusné, tyhle nechci.. ;-)
Ad SRT look - nevím nevím, šéf má Audi A6 3.0 Tdi v S-line edici, a nikdo se mu nesměje, že si hraje na Sko.. :-) Prostě u Audi se to asi toleruje, u oktávky RS paket taky a ani u Leona mě FR nárazníky na naftě nepobuřují, naopak - líbí se mi víc než normální Leon - prostě pěkně továně upravený nafťák - žíly mi to fakt netrhá a to jsem na tuning nikdy nebyl - jediná úprava na Hondách byly OZ Racing kola a hudba od Utopie.
Nejsem zastáncem nafty, nikdy jsem jí neměl, ale pokud to takhle decentně upraví výrobce nebo nějaký "značkový" úpravce (jako třeba ten Startech, tak je mi u prd.ele, že je to na naftě.. Ostatně AMG upravuje taky nafťáky a taky se asi nikdo nepohoršuje, i když je to 120kW 2.7 chrochta..

01.08.2012, 22:26 |
MAX Zdeny - jj - o tom jsem četl´. Ale najít takovéhle Subaru je skro nemožné.. o nic - půju projet toho Maverica / Escape - ten 3.0 V6 má rozvod řetězem a hydroštely, tak snad to bude na LPG lepší a uvidíme. Mám spíš obavy z toho líného 4. stupňového automatu.
Pokud to bude blbý kouknu na to Murano a nebo e někdo z Pražských koukněte na to bouchlý SRT - jestli jsou to jen plechy nebo i náprava atd..

01.08.2012, 22:31 |
MAX No tak co pánové, kdo se zajde fundovaně kouknout na tohle
[ Link ] SRT???