Navštíveno 1724x

Ahoj,dne 8.6.2012 jsem měl pracovní úraz a zlomil si obratel v páteři.Jsem už doma druhý měsíc a výplata by mi měla chodit okolo 20tého.Je 27 a stále nic nepřišlo,tak jsem volal účetní kde je chyba a ta mi řekla,že už něco odeslali.Když jsem se zeptal jako jak něco,tak mi řekla že asi 60% platu.Když jsem jí řekl,že je to málo,tak že prý ještě něco dostanu od pojišťovny nebo sociálky.Když jsem se zeptal jestli náhodou pracovní úraz nemá platit celý zaměstnavatel,tak nevěděla.Má otázka tedy zní na kolik mám tedy právo (osobně si tedy myslím,že na 100%) a kdy mi to má vyplatit?
Předem díky za každou radu
Otázka pro právní poradnu:
Dne 7.3.2011 jsem si při výstupu z auta na místě výkonu práce přetrhal vazy.Sepsán protokol. Dne 21.4 jsem nastoupil na operaci vazů. jsem stále v PN jelikož mě čeká ještě plastika kolene. Zaměstnavatel mi poslal za celou dobu 5640kč. Jak mám dále postupovat když nemam z čeho žít?
Odpověď právní poradny:
Dobrý den, pokud zaměstnavatel uznal pracovní úraz, je povinen doplácet Vám měsíčně ztrátu náhrady na výdělku během pracovní neschopnosti. Vyzvěte ho písemně dotazem, ať tak učiní a pokud by nedošlo k nápravě, podejte stížnost na postup zaměstnavatele na místně příslušném úřadu inspekce práce (adresář na www.suip.cz)
UTFG :o))
super,díky.Zase jsem o něco chytřejší :)

27.07.2012, 21:57 |
Ravo Mnohdy je pracovní úraz braný jako klasická neschopenka (tj nějákých 60% výplaty) a teprve až po ukončení neschopnosti (až budeš zdravej) a po přehodnocení úrazu posudkovým lékařem a potvrzení že je to opravdu pracovní úraz dostaneš ten rozdíl doplacený.
Nevím jak to je správně podle zákona, ale takhle to měl kámoš...asi bych si pozjišťoval na sociálce/úřadu atd.
no mají i protokol a pracovním úrazu,všechny potřebný papíry taky,tak by je nemělo nic držet.Nehledě na to,že to co mají dát po uschopnění nemá být výplata,ale odškodnění.V pondělí zkusím zavolat na sociálku a uvidim