Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jezdíte někdo na E85?

 o Navštíveno 5776x o
o 20.07.2012, 00:35 | Tuner#2

Tak tohle je přesně pro Vás:

[ Link ]

aneb konec dohadů a dotazů ;)


o 20.07.2012, 07:32 | Zdeny60 | Upraveno: 2012-07-20 07:33:27
Přečetl jsem to celé a mohu jen zatleskat a doporučit všem, kdo chtějí ušetřit, ať si tento článěk přečtou. S radostí jsem si osvěžil některé již pozapomenuté vědomosti z VŠ:-)

Závěr: svět chce být klamán.

A jako reakce na tento celkem pěkný a hlavně z 99% pravdivý článek se jistě objeví zkušenost někoho, komu motor na líh žere méně, jezdí lépe a to vše podpořeno daleko vyšší životností všech součástí auta:-)))
o 20.07.2012, 07:42 | Knightey-
No, je ot kurva dlouhy, musim procist cele az jindy ale jen tak namatkove jsem to procital...
Nejak se mi tam nezda ta vetsi spotreba o 20-30%. O zivotnosti soucastek nemam paru, jestli je to horsi ci lepsi, do toho nevidim.

Ale co si pamatuju, tak se o LPG taky rikalo jak to je na howno, jak to kurvi motory a bla bla bla a dnes na to jezdi hodne aut :)

Jde prose asi jen o ten vyvoj a az kam to dojde.
A hlavne nesmime zapominat na to, ze cechacek za vidinou kazde usetrene koruny je ochotny podstoupit cokoliv, takze se ten E85 rozsiri za par let a bude to jako s LPG :)

Navic zde jeden uzivatel AK, to "namontoval" do Audi A8 D2 4.2i a je takovej pokusnej kralik. Kazdopadne vse tam eviduje - spotreba se snad vubec nezvedla.
A testoval spotrebu na 300km useku tusim.
Info zde -> [ Link ]
o 20.07.2012, 08:33 | Freerider
Já s tím mám celkem čerstvou zkušenost. Zkoumal jsem to tady asi před měsícem, jestli se to vyplatí.
Takže na E85 v poměru 1:1 jela Omega pocitově trochu lépe, ale palubák se statečně držel na 13l/100 km. Najel jsem takto 1000 km. V pondělí jsem natankoval plnou nádrž N95 a ejhle - palubák se ustálil na krásných 9,2 l/100. Ještě jsem nenajel těch 1000 km, ale věřím tomu, že ta úspora na E85 tam není.
o 20.07.2012, 09:00 | Knightey-
S tou spotrebou to bude asi hodne o motoru, hlavne obsahu si myslim.
Freeride: co tam mas za motor presne?
o 20.07.2012, 09:09 | Freerider
Knightey: 2,5 V6 X25XE, r.v. 2000
o 20.07.2012, 09:12 | KaCzaba
Obcas k tomu taky prijdu jak slepej k houslim,tak to do jeepa wj 4.7 naredim pul na pul. Zere to neskutecne. Dvacka jen to mrkne. Najeto stylem co na benzin muzu jet za 13 a na lpg za 18
o 20.07.2012, 13:48 | Knightey-
KaCzaba: tak jestli tam neni ta "pridavna RJ" tak asi jo :)
o 22.07.2012, 20:03 | Šestikule
dal jsem teď 50:50 do A8 4.2, když jsme jeli do Alp, kde jsem věděl, že pojedu víc jak 600 km po dálnici. Vloni to stejný na cestě do Chorvatska. Žere to o cca 1,2 více než na Nat98, výkon na dálnici nepoznám, ale pokud se jede mimo dálnici, tak to při změně rychlosti hůř reaguje. Takže za mě na dlouhé štreky po dálnici s pořádným motorem klidně.

Jinak max si lebedím na rakouský OMV Nat100, na palubáku mi naskakují dojezdy 1400-1500 km, prd to žere a jede to krásně.
o 23.07.2012, 06:28 | Knightey-
Tady kdyztak kdyby nekdo chtel kalkulacku na E85 a klidne koupit ty RJ :)
[ Link ]
o 23.07.2012, 10:30 | Nismo.Power
hrozně dlouhej článek......

rozhodně nesouhlasim s vodou a korozí, samozřejmě pokud to bude dlouho někdo někde skladovat tak tam možnost je ale uplně stejná jako u běžnýho naturalu....

v americe to palivo funguje dost dlouho a bezproblémů s motorama.... vozy z originálu sou na to vybavený dost a spálit to dokážou bezproblému a to s indentickou spotřebou a opravdu lepšim výkonem...... současný mondea to samý uplně zkoušeno s natankovánim plný nádrže a zkoušeno na brzdě.....
škodovky (mrdky) to spálit nedokážou, zelený oktávky hned při startu střílej do sání jak na e85 tak na ba95... všichni to reklamujou ale prej to je vlastnost.....

jinak palivo je to velice perspektivní díky lehčej dosaažitelnýmu výkonu takže bezproblémový využití v tuningu motorů kde se jednotka upraví přímo na tohle palivo a samozřejmě se zasáhne i do komprese a předstihu to je jasný...... třeba GTR takhle jezděj srovnatelná úprava je 650 vs 800 hp BA95 vs E85
:)


běžný krabičky : k hovnu
chytřejší krabičky : docela fungujou ale má to pár ale
úrava motoru po hw stránce : zcela bezproblémový spalování


o 23.07.2012, 18:56 | gizmi
100% souhlas s Nismem :) Dukazem je Niklovo BX na sprintech - jede to neuveritelne a pekne vypaluje Hondarum rybnik s poharkama
o 24.07.2012, 06:29 | Zdeny60
Nismo: má to pár "ale". Chemii fakt neokecáš a hořením C2H2OH vzniká na měrnuo jednotku daleko více H2O, než hořením benzínu (přepočet na měrné teplo). V tomhle si dovolím s tebou nesouhlasit, nakonec v tom článku to je jasně spočítaný a je to spočítaný dobře.

A jak správně píšeš, po HW úpravách motoru, pak ano. Bez -tedy normální člověk koupí E85 do auta bez jakýchkoliv úprav - tudy cesta nevede.A čím menší motor, tím samosebou hůře (vliv účinnosti).
o 24.07.2012, 08:46 | Tuner#2
Nismo nezklamal...

Souhlas se Zdenym60.
o 25.07.2012, 11:20 | Knightey- | Upraveno: 2012-07-25 11:21:12
Z casti maji pravdu vscihni.
Je jasny, ze proste jen tak bych nenatankoval E85 do auta.
Ale proste kdyz se tomu to auto lehce prizpusobi (svicky a prida se RJ) tak proc ne?
A neni to jen tak drasticky zasah do auta si myslim.
A kort kdyz tomu nekdo bude fakt rozumet a podle motoru naladi tu RJ primo pro to vozidlo tak proc ne?
A kdyz clovek muze usetrit a nervat nehorazny penize za dane tomu statu kterej s tema prachama neumi hospodarit a stale nas zdime jak dojne kravy. Jsem jedine pro.

Viz ten clanek z audiklubu, jak tohle palivo E85 vcetne RJ funguje v A8. A myslim si ze tam funguje dobre. A kdyz to prepocita, je na tom jeste lepe jak ja s LPGckem.
o 26.07.2012, 04:00 | cendler
Zrovna to začínáme montovat, už máme nějaké auta udělané a kolega to má na svém a co se lidi vrací, tak jsou spokojený, samozřejmě je to o nalazení, ale pak tankujete v uvozovkách za pár.
o 26.07.2012, 08:53 | Knightey-
Jen tak pro zajimavost, tak zde je aktualni info o tom E85 v te Audi A8 D2 4.2i:

Tak na E85 už najeto cca 9tis km a vše ok.žádné potíže, pouze smrad slivovice po startu a při tankování. spotřeba zůstala stejná, průměr okolo 12l a to i dle dotankování.
o 26.07.2012, 16:11 | Zdeny60
Popíráte zákony fyziky:-)

Kdo relevantně změřil vliv na životost motoru? Kdo měřil na brzdě a k tomu reálnou spotřebu paliva? Máš info? Dejt o sem, mě to zajímá. taky chci jezdit levněji.

Jak jste pořešili spotřebu vs. chudou směs? Jinak totoiž nedosáhně srovnatelné spotřeby s benzínem... Atd atd atd atd... Moc neznámých veličin ve hře.
o 27.07.2012, 07:30 | Knightey-
Zdeny60: ano zivotnost motoru fakt jeste neni znama ale to chvili potrva jeste.
Spotrebu paliva tam udava. Je defakto stejna jestli jede na benzin ci E85. Sedi mu i dle palubaku a i dle dotankovani.
A na poreseni chude smesi atp je prave ta RJ.
Navic nevim jestli je E85 az tak "chuda" smes. A tusim, ze se pridava i par procent te E85 (nebo jeji casti) do obyc benzinu N95 kvuli snizeni emise.
Kdyby to tak strasne skodilo motoru, tak by to asi nepridavali ne?
o 27.07.2012, 08:41 | KaCzaba
To zni zajimave,kdyz je spotreba stejna. To je nejaka lepsi uprava,za vetsi penize,nebo ta klasicka co se pohybuje cca kolem tech 8 tis?
o 27.07.2012, 10:44 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-07-27 10:44:27
Stejná spotřeba je total nesmysl pokud nemá motor za pár km zakukat na chudou směs!!!

Vím co musel udělal kamarád za HW úpravy na Fabii 1,4 a jak se musela přetryskovat aby to na E85 fungovalo. Trysky jsou tam mnohem větší, stejně tak se musel zvětšovat KP což jsou prostě mechanické úpravy. Možná, že v sérii je nějaký motor, který si to bude schopen sám dle čidla plepání v ŘJ upravit, ale spíš tomu nevěřím a ten motor bude trpět špatným poměrem a detonačním spalováním...
o 28.07.2012, 08:45 | radek.613
Někteří nejen zdejší jedinci by potřebovali znovu do školy, dát si pár hodin fyzuíky a zejména chemie, jinak by z nich taková "moudra" či zkresleniny v životě nemohly padat.... :-D
o 31.07.2012, 08:19 | CervinVega
autor clanku na Skoda webu je opravdu nezaujaty odbornik :-)
pulka tech veci co popisuje, se tykaji starych systemu s karburatorem, nizkym kompresnim pomerem a volne vetranou nadrzi...
u dnesnich aut je kompresni pomer pres 10:1, RJ s moznosti regulovat predstih v zavislosti na cidle klepani a lambde (pruzne reaguje na hodnotu oktanoveho cisla paliva), uzavreny palivovy system a presne vstrikovani de facto primo pred saci ventil...
logicky veskere vyhody nastavaji u preplnovaneho motoru...
takze ano, na "sofistikovane pohonne jednotce" ala S120 to moc vyhod nepredvede...
o 31.07.2012, 08:21 | Zdeny60
radek.613: můžeš to trochu rozvést? Co máš na mysli? Já se domnívám, že stačí pohled do tabulke a podívta se na parametry benzín vs. líh.
o 31.07.2012, 09:58 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
a jak je to teda s legalizaci e85?

pise tam ze ze porblem s pojistovama, neschvaleny typ paliva atd...
o 31.07.2012, 10:18 | radek.613
Zdeny, přesně tak to myslím, stačí nevědět vůůůbec nic o motorech a jen si vzít k ruce dvě tabulky s fyzikálně-chemickými vlastnosmi benzínu a lihu a soudný člověk pak nemůže vypustit s úst něco jako "nárust výkonu při stejné spotřebě" či "stejný výkon motoru při stejné spotřebě" atd.
o 31.07.2012, 10:25 | radek.613
Ad CervinVega: Honzo, Jirku Čecha znám osobně mnoho let, a i když je poněkud "svůj" (kdo taky není, že :-D) a věř mi, že "zaujatost" v jeho portfoliu není. Ten článek jednoduše a srozumitelně prostě osvětluje, jak to s lihem versus benzínem je, a potvrzuje, co většina šetřílků nechce slyšet, a to to, že abych ve spalovacím motoru mohl efektivně a účiině líh E85 spalovat a využívat, prostě ho na to hardwarově musím mít uzpůsobený. Z mechanicky nepřipraveného motoru prostě buď výkon, nebo životnost, nebo spotřebu co potřebuji na E85 prostě nedostanu, ať na něj navěsím klidně deset kouzelných taemných krabiček. A co se týká regulace chodu motoru - čidlo klepání předstih koriguje v řádech max procent, nikoli desítek procent, jak v přechodových stavech potřebuje spalování E85 a právě proto je potřeba mít úplně jinou předstihovou mapu (nebo předstihová mapa na benzín, byť korigovaná od čidla klepání má stále příliš úzký a nedostatečný rozsah, potřebný pro efektivní použití E85) a lambda sonda předstioh nekoriguje ani neřídí, ta žádnou vazbu na předstih nemá.
o 31.07.2012, 12:44 | CervinVega
Ten clanek zkratka pusobi jako: pojdme si sednout a napsat vsechno negativni, casto prave poplatne starym nebo nedokonalym zpusobum pripravy smesi/rizeni motoru... Autora neznam, ale zkratka je to posunute do spektra "to nikde nefunguje, kdo si mysli opak, je debil" :-)
Neznam hodnoty pro prizpusobeni predstihu smesky lihu/bena, vychazel jsem z toho, ze RJ Bmw od cca r. 93 dokazou ukocirovat Ba 87-100 dle cidla a mapy (pokud je to malo, netusil jsem).
Tu lambdu jsem vzpominal v souvislosti s zminkou v clanku na tema chuda/bohata smes (prijde mi lehce pritazene za vlasy, kdyz se ctenari podsouva, ze ta auta jezdi na chudou smes bez definice, co je chuda smes na lih a navozujou pocit, ze se motor po par km upece)-souhlas, neni tam prima vazba na hodnotu predstihu.
Osobne v tom svetlo na konci tunelu nevidim, ale kdyz si lidi muzou montovat vetracky z PC do sani a verit, proc ne.-)
o 31.07.2012, 16:52 | gizmi | Upraveno: 2012-07-31 16:53:45
Zajimave - v severskych zemich se na to jezdi vcelku bezne.. to jsou ale hlupaci :) Mam kolem sebe mraky Hondaru co to lejou do svych aut (Honda Ridgeline trebas neni uplne levna plecka) a po upravach (nikoliv drastyckych) to proste funguje a usporne to je. Majitel Ridgelinu driv jezdil na LPG, ted lita na tohle a zatim spokojen..

PS: do dneska nezapomenu na sveho kamarada (zdejsi clen) jak rikaval - LPG NIKDY, Fosgen power a casovanou bombu si do auta nikdy nedam!! A dneska jede jednoho plynaka za druhym :o) ..
o 01.08.2012, 10:01 | Zdeny60 | Upraveno: 2012-08-01 10:03:16
ASi nemá cenu se o tom přít....

Radek.613: jj, je to holt tak, jen někteří věří na zázraky:-)Ale ten "zázrak" může fungovat omezenou dobu, než se z něj stane time bomb:-)
o 01.08.2012, 10:50 | CervinVega
jakoze ti zrezne motor zevnitr? :-)
o 01.08.2012, 11:40 | Zdeny60
Nesmál bych se tomu:-(Spíše kombinace - ventily, výfuk, hadice, vnitřní koroze, to stačí ne?
o 08.08.2012, 13:37 | Martyn
Dobrali jsme se k nejakemu vysledku?:)
Celkem me zacal ethanol zajimat taky, koukal jsem ze v US na to jezdej pacosi uplne bezne a normalne to kulej do 335i jen s upravou RJ.. Udajne po HW strance jsou tyhle auta (novejsi BMW) na e85 pripravene, snad jen vstriky odchazeji casteji (diky vetsi "chladivosti" etanolu ci co..).
Kazdopadne vykony nesmyslne na smes 40:60 etanol / benzin..
o 08.08.2012, 21:09 | cendler
u nás montujeme E85 za 4válec-5500kč, 6válec 7500kč
[ Link ]
kdyby někdo chtěl!
Telefon na mého kolegu co tomu hodně rozumí 776363377
o 08.08.2012, 22:33 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Cendler: a legalnost?
To se zapise do TP jako lpg nebo je to tam "na cerno"?

V tom clanku je ze to neni schvalene pro provoz a nasledne nemusi byt vyplacena pojistka
o 08.08.2012, 22:47 | Tuner#2
cendler: Co to je montujeme E85? :-O
o 16.08.2012, 11:46 | Knightey-
Zdeny60: jaka koroze prosim te?
Staci ti tenhle nezaujatej test? -> [ Link ]
A zajimavy je i jaky je ubytek paliva :)
Jeden tam nakoupil do petek Vervu 100, Natural 98 a E85.
Nahazel do toho vse co je na aute - plast, gumu, med atp a nechal to pusobit. A zde je moc dobre videt jaky co koroduje. Od E85 je to netknuty narozdil od Vervy 100 ci N98.
Ta A8 stim stale jezdi bez problemu. Je mozny ze ten motor je na to lepe asi pripraveny nez nejaka 1.4 ve Fabii.
Ted chteji zkusit jezdit bez te RJ. Co ten motor vydrzi a jak dlouho. Tak se uvidi :)
o 16.08.2012, 15:17 | Tuner#2
Je to marný, je to marný, jetomarný...
o 16.08.2012, 15:33 | .mycTD
ja jsem nepobral konkretni priciny te koroze. muze mi to pls nekdo priblizit bez odkazu na zakladni skolu apod?
o 30.10.2012, 08:42 | Escudo
To je skoro jak debata o bohu - jeden napíše, mám to, jezdí to, nežere to a druhej mu na to odpoví, že popírá zákon fyziky a je úplnej imbecil :o)

já se přiznám, že konkrétně do E85 moc nevidim, takže se nebudu klonit ani na jednu stranu. Vim jen to, že sestra žila několik let ve Švédsku, kde na to dranděj snad všichni a to už hooodně dlouho. Třeba služební dodávky tam v naftě skoro nejezděj, většinou jsou to benzíny s možností spalování ethanolu. Asi to jsou často motory k tomu určený, ale jezdí tam fakt spousta amerik typu Explorer a podobně, který musej bejt taky jen jednoduše upravený. Možná by to chtělo se zaměřit na zkušenosti právě v těhle zemích, tam si to už z prstu netahaj
o 30.10.2012, 08:48 | Escudo
teda ne že bych chtěl otevírat tři měsíce starý téma, jen jsem tak brouzdal a chtěl se dozvědět, kdo tu na tom ujíždí :o)
o 30.10.2012, 09:51 | CervinVega
sestra si urcite i vsimla, ze tam byva dost velka zima, coz je jeden z duvodu, proc tam nemit naftu, kdyz pominu jinou kupni silu/uroven ochrany zivotniho prostredi/dotacni programy a pod...
o 30.10.2012, 14:05 | tygrm | Upraveno: 2012-10-30 14:06:21
Podle reakcí můžu teda soudit, že u inženýři s Koeniggsegu vlastně záměrně snižují výkon jednoho z nej aut na planetě, když mu dali do vínku E85. To jsou, ale hlupáci:-)možná chtějí, aby zákazníci ušetřili :-)
o 30.10.2012, 15:08 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-10-30 15:09:02
tygrm: Typická reakce člověka co o tom evidentně nic neví... Motor od Koeniggsegu je nově postavený motor s vysokým kompresním poměrem a není to atmosféra, ale přeplňovaný motor na dané palivo přímo upravený. Jak sám Christian na jednom videu hovoří, do jiných zemí kde E85 není a nebo je palivo s menším octanovým číslem je motor upraven (snížen kompresní poměr) a patřičně přemapovaná je i řídící jednotka, která musí upravit množství vstřikovaného paliva a předstih. Takže E85 ano, ale na patřičně upravený motor, což většinou není jen o oblbnutí elektroniky odporem, ale o mechanickém zásahu.
o 30.10.2012, 15:29 | .mycTD
evidentne o tom nic nevim, ale predpokladam, ze 'oblbnutí elektroniky odporem' je fachmansky vyraz pro vetsi davku paliva?
o 30.10.2012, 15:36 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-10-30 15:37:30
.mycTD: Není to žádný fachmanský výraz, bylo to mé slovní vyjádření na všechny ty kurvítka co se na E85 (potažmo i zvýšení výkonu na benzín) prodávají a je jedno zda to oblbuje čidlo teploty, která si myslí, že je motor studený a proto dává víc paliva a nebo je to jiné kurvítku na prodloužení doby vstřiku či změnu předstihu... Chtěl jsem jen naznačit, že E85 je zpravidla i o mechanických úpravách aby se dosáhlo optimálního spalování.
o 30.10.2012, 15:38 | P3RF3KT
Jen takový hloupý dotaz. K čemu E85 když existuje LPG? :)
o 30.10.2012, 15:46 | .mycTD
Tuner#2: porad tomu moc nerozumim -mel jsem za to, ze v prvni rade je treba pro spalovani Ethanolu prizpusobit jeho smesovaci pomer se vzduchem, coz bych videl spis jako elektronickou zalezitost?
o 30.10.2012, 16:11 | Tuner#2
E85 má zcela jiné (vyšší) octanové číslo než N95 a tak jako pro N98/100octan platí to, že pokud chceš aby se to nějak rozumně projevilo na výkonu motoru, tak musíš zvětšit kompresní poměr, jinak jsou to peníze vylité do kanálu a u E85 to platí dvojnásob.
o 30.10.2012, 16:50 | .mycTD
pro BA98/100 si snad hlavne poladi predstih ECU na zaklade knock senzoru a ve spouste aut to funguje a spousta lidi nepovazuje prachu za VERVU vylite do kanalu.
Ta dvojnasobna* nevyhodnost u smesi s bioslozkou osvobozenou od spotrebni dane prameni z ceho?
o 30.10.2012, 17:12 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-10-30 17:15:15
Chceš si za každou cenu jako vždy rejpnout a nebo pochopit problém?

Tak ještě jednou, naposled a jinak... Sám píšeš, že ve spoustě aut 95/100 funguje, ale taky je spousta aut kde to prostě vylití peněz do kanálu je. Jsou totiž auta co mají předepsaný N95 od výrobce, tomu uzpůsobený jak statický, dynamický tak i efektivní kompresní poměr a do takového auta pak je nalití 100octanu rovno vyhození peněz. Pak jsou auta s vyšším kompresním poměrem ve všech ohledech a tam třeba výrobce doporučuje N98 v papírech. U takového auta má 100octan smysl a když naleješ N95 tak cítíš mnohdy pocitově (i měřitelně na brzdě) znatelný úbytek výkonu. No a díky tomu, že E85 se pohybuje vysoce nad 100octany tak asi už je jasné co se s kompresním poměrem musí udělat aby to nějaký smysl mělo + samozřejmě tomu přizpůsobit krmení a předstih. Upravovat benzínový motor holt není jen o přidání tlaku turbu a prodloužení délky vstřiku jen ať to hulí jako u kamen a vše na motoru serie...
o 30.10.2012, 17:57 | tygrm
Tunere, nepopírám, že motorům a autům rozumíš jako málokdo. Ale v tomhle vláknu od zaslepené obhajoby článku, který popírá E85 jako palivo vůbec, podpořeno chemickými vzorci, přejdeš plynule k tomu, že vlastně je to lepší palivo, ale jen u moderního přeplňovanýho motoru. Navíc pana Koeniggsega nazýváš Christianem, jak kdyby jste byli dvakrát týdně U jelena na pivu. Nebo to tak působí jen na mě.
o 30.10.2012, 21:04 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-10-30 21:05:10
tygrm: Kde vidíš tu zaslepenou obhajobu? Já jsem nikde nepsal, že tam je 100% pravdy, ale že to je k zamyšlení a že rozhodně nejde vzít sériový motor bez mechanické úpravy a šup s ním na provoz E85. Ano některé motory to zvládnou třeba díky vyššímu kompresnímu poměru už z výroby a dostatečně dimenzovanému vstřikování, ale takových moc není. Pak to každý řeší tím, že jezdí na mix. ale to je jen opití motoru rohlíkem a rozhodně mu to neprospívá. Co se týče Christiana, tak vycházím z asi 15min. videa kde povídá o jeho nápadech a výrobě aut. Příště si dám pozor a napíšu "jak sám pan Koeniggseg na jednom videu hovoří" aby mě nemohl někdo nařknout, že s ním chodím na pivo...
o 30.10.2012, 21:10 | .mycTD | Upraveno: 2012-10-30 21:13:10
jo takhle... takze penize vylite do kanalu jsou to vlastne proto, ze nekde existuji nejaka auta (priznam se, ze me momentalne zadne konkretni nenapada, bo zadneho z mych aut po r. vyroby 1989 se to netykalo), ve kterych si ECU neporadi s vyssim oktanovym cislem.

btw. 'aneb konec dohadů a dotazů ;)' = 'to je k zamyšlení ' :-D
P.S. s Christianem se netrap, to je neco jako 'kluci z Metalexu', my uz jsme si zvykli.
o 30.10.2012, 21:47 | Tuner#2
.mycTD: Hezky to vytahuješ z kontextu... Ty peníze vylité do kanálu byli myšleny na 100octan, který v motoru s nízkou kompresí nefunguje a proto jsou to vyhozené peníze protože je dražší jak sis na pumpě mohl všimnout. To že jsem napsal, že u E85 to platí dvojnásob bylo myšleno právě na tu funkční stránku věci díky ještě vyššímu octanovému číslu a jinému průběhu hoření. Pokud si myslíš, že jsem tak blbej a neumím si spočítat při dnešních cenách E85 kolik jde případně ušetřit na patřičně uzpůsobeném motoru, tak je mi tě líto... Pokud si myslíš, že všechny auta po roce 89 si poradí se 100octanem a plně ho využijou tak aby bylo spalování efektivní, tak žij v naivitě dál... Ano pár lidí ze současné dílny firmy MTX znám a tak jsem si to řečnicky dovolil použít i na tehdejší dobu... Koukám, že si asi do deníčku píšeš všechny moje příspěvky :))

Pokud nemáš nadále nic technického k tématu, tak tě musím poprosit, aby jsi přestal psát ty zvratky co zde předvádíš... Nepředpokládám, že to pochopíš ale mé reakce se už nedočkáš, tak tě tím třeba ušetřím psaní.
o 30.10.2012, 22:41 | .mycTD
jasne, takze ty tady link na clanek (ktery nesporne obsahuje spoustu dilcich pravd, ale v globalu ho vidim stejne jako cervin), uvedes slovy 'aneb konec dohadů a dotazů', dalsi debatu prokladas reakcema typu 'Nismo nezklamal...', a 'Je to marný, je to marný, jetomarný...', pricemz mym zvratkum* vycitas nedostatek technicke invence. Nevadi, nejsem automechanik.
Nakonec se dozvim, ze to bez HW uprav nejde, coz mi prijde divne, bo ve svem okoli par lidi znam, co E85 na seriovem hardwaru pomerne efektivne vyuzivaji. Pak mi napises, ze cokoliv viceoktanoveho je vyhazovani penez u vseho s predepsanym BA95, coz mi prijde taky divne, bo sam do takoveho auta platim 40+CZK za Vervu.
Kdyz se snazim dopatrat nejake priciny tohoto rozporu, tak jsem akorat oslnen vyjmenovanim nekolika typu kompresniho pomeru, ale k veci jsem se -po technicke strance- dozvedel jen pramalo.
o 31.10.2012, 11:23 | PAVELK
Jedna malá zkušenost:sám na E85 provozju fabii 1,4 MPi ( bez úpravy ) cca již 5000 km, jezdím na poměr 1:1, motor přestal cukat, je tichý, vpohodě startuje a rozhodně můžu říct že nežere ani o kousek více paliva, neprojevují se žádné vedlejší účinky, jediné co je vidět tak cena PHM :-) Můj dlouholetý kamarád provozuje Getze na čistý E85 a taktéž jezdí bez úpravy asi 40 000 km.
o 31.10.2012, 12:00 | KaCzaba
Na cisty bez upravy? Jako HW ani SW? Jak mu to startuje studeny?
o 31.10.2012, 12:30 | Escudo
Já jsem se včera shodou náhod bavil s pánem, co má Intrepida a jezdí s tim už několik let na E85 a spotřeba mu šla tak o litr nahoru. Chrysler dělal i flex fuel motory, to ale neni jeho případ. Narazil jsem i na nějaký fórum, kde po najetejch 50k mílích a třech letech někdo rozebral palivovej systém u Eva - můžete mrknout

[ Link ]

v podstatě tam píšou, že se kupuje palivová pumpa, vstřikovače a jednotka.
o 31.10.2012, 15:35 | PAVELK
ano bez úpravy, nevím jak mu to startuje ale jezdí, víc ho nezajímá :-)
o 01.11.2012, 20:15 | KaCzaba
Tak jsem ted prubnul schvalne v 3BG passatu v6 2.8 ethanol. Naredenej 1:1 a spotreba sup o dva litry nahoru. A to skocilo na dlouhodobym prumeru co se cca 5tis km nenuloval. Najezdilo se na to asi 400km. A hned to takhle vylezlo.
Ted jsem to doredil schvalne jeste vic asi 1:3 a spotreba stoupa vesele dal. Tenhle motor by mel jezdit na N98,tudiz na vyssi oktany konstruovan je. Tak by me zajimalo,jak to tem vsem ostatnim muze zrat porad stejne.

Auto je bez upravy. Proste jsem to z prdele vyzkousel i tady. Jelikoz jsem to zkousel i v jeepu v8 4.7 a tam mi to na ethanol zralo jako na plyn :-D
A to se proste vyplati:-D
o 01.11.2012, 20:16 | KaCzaba
Tak jsem ted prubnul schvalne v 3BG passatu v6 2.8 ethanol. Naredenej 1:1 a spotreba sup o dva litry nahoru. A to skocilo na dlouhodobym prumeru co se cca 5tis km nenuloval. Najezdilo se na to asi 400km. A hned to takhle vylezlo.
Ted jsem to doredil schvalne jeste vic asi 1:3 a spotreba stoupa vesele dal. Tenhle motor by mel jezdit na N98,tudiz na vyssi oktany konstruovan je. Tak by me zajimalo,jak to tem vsem ostatnim muze zrat porad stejne.

Auto je bez upravy. Proste jsem to z prdele vyzkousel i tady. Jelikoz jsem to zkousel i v jeepu v8 4.7 a tam mi to na ethanol zralo jako na plyn :-D
A to se proste vyplati:-D
o 01.11.2012, 20:23 | Tuner#2
KaCazaba: Tady místním specialistům to jezdí i v autech na tehdejší special a jezdí za stejno ;))
o 02.11.2012, 07:29 | cendler
Ethanol zvyšuje spotřebu o 10-30%, nikdy to nemůže jezdit za stejno z benzínem
o 02.11.2012, 10:00 | KaCzaba
Dle nekterych ano. Hlavne to i blbe chyta studeny u nekterych aut. Treba u CV-V
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3033 sekund.