
Navštíveno 8154x


08.07.2012, 20:44 |
bobmasitr | Upraveno: 2012-07-08 20:45:03
Ahoj,
jak se dá normálně zlepšit chod a pružnost motoru u 12 let starého 1.8 Td 66kw?
samozřejmě nový vzduchový filtr, vyměnil sem zadní díl výfuku jelikož foukal, ted odešel i střední takže to foukalo i tam, takže ten taky. Je mi jasný že turbo nemělo plnej tah. Budu měnit olej, auto sem koupil a olej dle štítku chce měnit až teď, jelikož to je ford dám tu jejich předepsanou normu 5w30, rozvody sou taky hotový,ale to je vše co mě napadá jak zlepšit pružnost. Má ještě někdo nějaký nápad jak tomu nepatrně trošku pomoct?
zjisti si skolik fouká turbo, vyčistit a rozebrat si sání, podle mě bude hoodně zanečeně a usazené nanosy oleje, případně se podivat na klapku jak je zanesená,
poslední zaklad, pokud más katak kouknout v jakém je stavu, někdy se stane,že motor spiše dusí pokud nefunguje jak má
Zaslep EGR, přiveď studenej vzduch k filtru a případně k IC což je u Escorta / Mondea problém...kat vyhodit.
Je to mondeo. EGR sem měl zaslepený už na jednom naftáku ale nevím jak to jezdilo předtím,takhle sem to tenkrát koupil
Jinak tohle je Mondeo. Vím že to je lenoch ale stejně se mi nezdá že by to mělo bejt až tak.Jako ten rozjezd je hodně bídnej a s klimou ještě víc. Ono i občas musím kopce na dvojku,přikláním se k tomu diravýmu vejfuku. Ale ten EGR zkusím po těhle základních operacích asi taky
ja myslim, ze u stareho TD se dirou ve vyfuku neda nic moc zkazit.
na 5w30 zapomen...fordí přežitky nerespektuj..... do takhle starýho motoru hod 10w-40 jakejkoliv dobovej protože specifikace splnuje o x tříd lepší než ty co motor potřebuje a lehkoběžnej fakt bejt nemusí....
co se týče výkonu tak s timhle to je složitý, první věc je tu fakt dekarbonizace celýho motoru protože v trubkách bude knedlík jak hovado, pak teprv bych manuálně zvedal tlak na turbu ..... když to uděláš ted tak si můžeš bejt jistej že se to posere protože malym průměrem už to má problémy teď tlačit ten vzduch...
Jako vim že to je auto starý 12let, váží to 1500kg a má to 90koní to závodák bejt zákonitě nemuže. No to chceš říct že 5w30 se dneska vyrábí pořád stejnej jako pře x lety? Ty oleje se taky vyvíjej. Zanesený karbonem to určitě někde celý bude. Ale uvažuju o tom zaslepení EGR. Přeci jen to auto má už nalítáno 270tis. poctivejch, tak má nárok na výměnu dílů

09.07.2012, 14:36 |
MaxxT souhlasim s nismakem, urcite bych nezvedal tlak na turbu, protoze jestli to je nekde pricpany, tak turbo bude tlacit jako blazen a nebude mit kam a prvni co ti odejde bude lozisko na turbu a pak ti lopatky skrtnou o stenu a jsi v prdeli. :-) jestli mas pred vymenou oleje, zajed si sem
[ Link ] a pak vymen olej, doporucuje se to delat pred vymenou oleje.
MaxxT díky za TIP ty s tím máš nějaký zkušenosti?
Ja mam takovej dojem, ze tomuhle motoru nepomuze uz nic, uprimne, vycistil bych co se da, urcite to bude zahnojeny a nesahal bych na to. Fordi TD nebyl etalon spolehlivosti, tak bych na to nesahal...
ono asi co jakej kus :D hele ted sem měnil vodní pumpu a byla puvodní, ten vejfuk co ted dávám komplet novej je taky z roku 2000. Takže 12let životnosti takovýhle díly mi přijdou fajn. A to že se dožil 270tis. je taky dobrý. Asi to je o tom jak se o to kdo stará. Já to koupil od starýho dědka co s tím jezdil do servisu k fordu.Ale je mi jasný že před prodejem do toho už neinvestoval
jestli se v tom rad vrtas, muzes cely saci trakt rozdelat a vycistit, hlavne IC (jestli tam nejakej je), jak ti radi nahore... pripadne dat lepsi IC, udelat mu spravne vedeni chladiciho vzduchu a nezvysovat plnici tlak
Mě jde o to jesli to takovej lenoch je od přírody :D nebo se stím dá něco dělat :D

09.07.2012, 16:56 |
MaxxT 270tisic neni nic najeto.. :-) u meho tri roky stareho auta mam 220 tisic a verim, ze na vstriky a turbo v pohode ujedu dalsich 100.. jinak ano, mam s tim zkusenost, delal jsem to na lexusu a tam mi to pomohlo. mel jsem tam dost mrtvy spodek.
Maxxt: jenže Ford neni Lexus a ani mercedes diesel. Jesli se nějaký mondeo v naftě dožije 400tisc tak asi ne s prvním motorem :D Co že ta sranda stojí? nějak sem to tam nedohledal.
"Řešil" sem podobnou záležitost. Omega 2.5TD a dle váhy s prázdnou nádrží - 1810Kg a s 96kW (který tam už dávno nejsou, že) to je celkem slušnej lenochod. Takže:
Vzduch filtr - zlepšení nula.
Zaslepení EGR a pucung sání - pocitově asi jo, ale řekl bych že nula od nuly pošla.
Dekarbonizace - z výfuku sem tam něco vyletělo, ale zase stejný placebo jak u EGRu.
Výměna řídícího vstřiku - tekl - lepší starty.
Nový přepadový hadice - po vyčištění motoru sucho :)
Cesta cca 350km, většinu cesty plnej knedlík - po tomhle "zájezdu" auto citelně ožilo. Od té doby není problém točit dle otáčkoměru 5tis (samo že horký, nejsem hovado).
Vyčištění intercooleru a oprava větráku před ním - nu, je to funkční, dobrej pocit je, nepoznal sem nic.
Naposledy výměna oleje s filtrem - panečku, ono to zase jede! :)
U všech aut co sem měnil olej, tak sem poznal prd, ale tady je to jako by mě někdo nakopl do prdele a ono to konečně alespoň trochu jede. Takže asi prvním a posledním u starýho ropáka bych začal olejem a ničím jiným, protože když se podívám na seznam svých akcí, tak nevím, jestli jde ještě něco udělat pro zlepšení běhu motoru jako takovýho. Jasně, je tu chiptuning, ale nejsem magor, chci aby to jezdilo, ne aby se to rozpadlo.
A dochlazovat ... :)
Milhauzz taky si myslím to so píšeš, hlavně ten kvalitní olej. Oni jako píšou u forda 15tis měnit ale radši budu měnit po 10. Táta kdysi měl 525TDS a co vím tak říkal že od spoda mu to taky nejelo. Na dálnici zase pohoda.
bobmasitr: Tak v tý omeze není nic jinýho, než přiškrcený TDSko. Má to jinou hlavu, menší intercooler a možná ještě něco, nejsem z oboru. Tak tak, do 2 tis nic, pak pomalu začne tahat a skončí až v omezovači. Město nic moc, okresky když chytneš dobrou cestu, dobrej kvalt a motorou se chce, tak to taky není zlý, ale na dálnici se s tím dá pěkně jezdit.
Tak to říkaj asi všichni stejně s těma Tdsama, je to spíš auto na dálky no.
To je tak trošku klišé,ale budiž. Na mě jaksi Omega zbyla, nikdy sem po ní moc netoužil, ale zasáhla mě "krize". Potřeboval sem stěhováka, rodinný kombi, dělníka, aby to bylo laciný a dalo se na to sehnat kde co za pár korun. Sice bylo problém sehnat nerezlou, protože 9 z 10ti omeg kvete jak jarní louka, ale podařilo se.
Tak to samý sem řešil s mondeem stejná situace a bohužel taky pulka jsou rezatý že je zkrz vidět
Milhauzz: ja bejt pred stejnym rozhodovani vezmu Audi A6 C4 2.5TDi R5. To me jen tak napadlo kdyz jsem cetl tvuj prispevek :)
2bob:Durazne varuju pred vyraznym rypanim do tohoto motoru. Asi to slyset nechces,ale bud raz ze to neni kasicka a ze to jede.
Mel jsem ho v mondeu taky a ver ze jakmile neco rozrypes muzes spustit lavinu problemu pri jejichz reseni do toho nasypes nehorazne prachy a pak ti to pravdepodobne lip pojede avsak za cenu zdvojnasobeni hodnoty auta.
Vetsina tipu uz byla popsana vyse takze se asi budu opakovat,ale muzes zkusit toto:
Olej + filtry. Kasli na 5w30,urcite dej 5W40 nejake slusne znacky. Filtry taktez nekupuj nejlevnejsi co ti nabidnou,ale aspon zlaty stred.
Na turbo nesahej. Pokud nejsi dost zrucny k tomu aby jsis ho vyndal a pripadne procistil.
Totez patri o vstikovacich. Zrejme uz budou slusne zakarbonovane. Pokud se ti nechce davat par masaryku za cisteni ultrazvukem. Maximalne prekontroluj prepadove hadicky k nim zda neprotekaji a neprivzdusnuji.
U techto aut se casto vyskytoval problem privdusnovani u palivove pumpy(filtru) ale to bys pravdepodobne poznal u delsich studenych startu. Taktez doporucuju na tu pumpu nesahat,membrana byva po nejake dobe sterela a jen pouhym pumpovanim ji muzes prorvat a bez jeji vymeny (opravy) neodjedes.
Vaha vzduchu-muzes vysrubovat a opatrne steteckem a benzinem ocistit. Vetsinou bez efektu,nebo jen slabe placebo.
Jak psal Milhaus EGR a jeho zaslepeni + ocisteni sani muze pomoci,pokud vubec jeste funguje.
Asi nejznatelnejsich vysledku muzes dosahnout onim "vyhnanim pavouku" = natankovat idealne vervu diesel a celou nadrz davat po zahrati autu na prdel a jezdit ve vyssich otackach.
Na chiptuning zapomen,temhle motorum rady praskaly hlavy.
Idelni by bylo svezt se nejakym stejnym mondeem kdo ho ma v perfektnim stavu abys videl jake maximum od toho sveho muzes cekat. Ale vzhledem ke stari auta a jeho neoblibenosti mezi beznymi motoristy i tuzery se ti to asi nepodari.
Batman: díky za vyčerpávající odpověď. Co se týče dílů tak to nejlevnější nidky nedávám, fakt používám ten střed. To auto je v dobrým technickým stavu, jak říkám po prvním majiteli 1944. Prostě asi na to nejsem zvyklej . Vyměním olej a dám kvalitní.ted povyměnuju ten vejfuk. natankuju vervu a dám na tvou radu.

10.07.2012, 16:44 |
MaxxT bobmastir: myslim ze kolem 3500 to maximum co muzes udelat.. (cisteni sani, vstriku, plus neco do nadrze jeste na protazeni).
Maxxt: to neni tak zlý. minimálně se tomu autu uleví :)
Jeste na jednu vec jsem zapomnel.
Pokud te petikilo neboli nalej do ty nadrze Vervy tohle:
[ Link ]
To tam naleju 500 mě nezabije. vyměním vejfuk a vlnovec, kterej mi v pátek přijde,dám novej palivovej filtr. A na podzim nejspíš koupím MK3 s 85kw. Nějak se mi ty mondea prostě líběj. Jsou cenově dostupný a hlavně velký auta