Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Optima Redtop - Gelová baterie do staršího auta?

 o Navštíveno 4893x o
o 08.07.2012, 11:08 | StreetFighter
Ahoj :-)

Má někdo zkušenost s nahrazením baterie ve starším autě - s tekutým elektrolytem, za Gelovou - konkrétně za Optimu Redtop?

Na webu jsem se dočetl, že v případě montáže Gelové baterie do vozu, kde je z výroby baterie s tekutým elektrolytem dojde ke zničení Gelové baterie z důvodu neustálého přebíjení, jelikož této baterii není přizpůsoben nabíjecí obvod ve voze.

Má někdo zkušenost? Nerad bych jí pár týdnů po montáži vyhodil.

Díky


o 08.07.2012, 11:11 | clown
co je starsi auto ?
mam 5 let yellow top v aute z roku 99 :) dobiji to normalne :)
o 08.07.2012, 11:19 | StreetFighter
Clown: tohoto dotazu jsem se obával :D

Zkusím asi prvně v jednom autě, když se osvědčí, obměním i v ostatních.

2000 Toyota LC100 4,2TD, jsou tam baterie 2.
potom asi do Smarta
+ další neznámé, v ČR neoblíbené vozy, převážně US auta :o)
ale asi bych jí dal i do stařečkého Civica, mám k němu citovou vazbu, který více odpocívá než jezdí - tam je ročník 89 :o)

a teď "babo raď"...
o 08.07.2012, 11:20 | StreetFighter
info o nemožnosti záměny jsem čerpal zde:
[ Link ]

viz úryvek:
Z výše uvedeného je zřejmé, že nelze v automobilech ani motocyklech nahrazovat baterie s tekutým elektrolytem (lhostejno jestli údržbové či bezúdržbové) gelovou baterií. Pokud tak učiníte, gelovou baterii zničíte, neboť nabíjecí obvod, který není uzpůsoben pro nabíjení gelových akumulátorů, jí bude trvale nabíjet plným nabíjecím napětím kolem 15 V a zničí ji. Obráceně to možné je zcela bez problémů.
o 08.07.2012, 11:23 | petis
Tak auto který nabíjí 15V nemá vpořádku altík. Možná bych se kouknul po jiných baterijích, já tem Svitkovejm moc nachut nepřišel. Ale to je tím že jsem mel Maxximu, Tak proto mám neduveru ke svitkům.
o 08.07.2012, 11:27 | StreetFighter
Petis: toto je úryvek z článku, který jsem našel na webu, není to podložené mým osobním měřením dobíjení.

Beru samozřejmě jako předpoklad, že je dobíjení na autě v pořádku.
o 08.07.2012, 11:30 | petis
běžně dobíjí 14,4V Takže by neměl bejt problem. 15V je mezní nabíjecí napetí kdy se otevírají odvzdušnovací ventily na baterce. Jakakoliv AGM, tedy i svitková(optima) by se tedy neměla nabíjet nad 15V takže klasický nabíječky, co běžně přebíjí nad 15V jsou nepoužitelný. V autě by neměl bejt problem.
o 08.07.2012, 11:35 | Jozzo
na jeep foru přesně tuhle baterku někdo zkoušel a šla do kytek
o 08.07.2012, 11:47 | StreetFighter
Petis: tomuto naprosto rozumím, vím, že se nesmí nabíjet nabíječkou s +15V.

Jozzo: tohoto jsem se obával :-(
o 08.07.2012, 12:02 | clown
no Galaxy dava 14V, takze jsem se toho nebal a i v klidu prezije listopad > duben v aute bez jakekoli udrzby a auto pak v klidu na jare nastartuje :)
o 08.07.2012, 12:29 | Lukasino
Mozna uplne blbej dotaz, ale proc tam cpat gelovku? :o)

Treba konkretne ta LC, jsou tam dve baterie, startovani jako vino a me LC80 s 4.2TD (1HD-T) startovala naprosto luxusne a kdykoliv s dvema obyc Starlinkama...
o 08.07.2012, 13:19 | StreetFighter | Upraveno: 2012-07-08 13:21:13
Lukasino: u LC kvůli častému stání i přes noc s parkovačkama či varovnýma, webasto a další odběry při vypnutém motoru. Byly mi doporučeny Gelovky, že snášejí toto mnohem lépe. Potřebuji se 1000km od bydliště opravdu spolehnout a nebýt na nikom/ničem závislý.

U Smarta hlavně kvůli otřesům - baterie je přímo na přední nápravě a auto je opravdu hodně tvrdé - jiný podvozek, kola + pneu. Gelovka by měla tyto otřesy snášet bezvadně, spíše pro klid duše, jezdí s ním přítelkyně, tak ať je na něj v tomto směru spoleh.
o 08.07.2012, 15:24 | Lukasino
SF: Predpokladam nejaka expedice, nebo neco podobneho...

Neni lepsi udelat zvlast okruh a dat tam nejake ledky co malo zerou a napojit to na nejakou dalsi baterii, ktera se bude pri jizde dobijet?

Webasto baterku vycucnout nemuze, pokud jsou baterky OK a webasto nejede xx hodin denne, nehlede na to, ze original webasto by se melo pri poklesu napeti na urcitou hodnotu samo vypnout...

Osobne bych tam dal kdyz uz, tak radeji dve vetsi klasicke, nez vymyslet nejake drahe gelovky :-/ Mel jsem tam 74Ah baterie myslim a nemel jsem nikdy problem, at jsem svitil jak jsem svitil :o)
o 09.07.2012, 02:54 | RadekFM
Hlavne ta Optima neni gelova.
o 09.07.2012, 15:51 | CervinVega
je gelovka lehci, pri stejne kapacite?
o 10.07.2012, 07:22 | Rajdlos
Jako Radek, je to trakcni baterka a rada Red Top stoji za vyliz :( Temer kazdy kdo ji mel, tak vydrz v radech mesicu (staci prolezt diskuzni fora). Yellow top je o necem jinym, ta drzi bez problemu, pokud se nabiji spravne. O tolik drazsi zase neni.
o 10.07.2012, 20:47 | StreetFighter
Lukasino:nene, tahač :o)

Zůstává se stát s parkovačkama přes noc - celý auto + přídavné světla + vlek + občas webasto. Webasto není origo,to, že webasto vypne je hezké, ale pak je zase zima :o)

RadekFM: aha, tak to se teda lépe poinformuju, zatím jsem to řešil "letem světem", dostal jsem tedy mylné info.

Rajdlos: taky díky za postřeh, zkusím tedy ještě zjistit podrobnosti.
o 10.07.2012, 23:18 | RadekFM
Jak uz tu psal Petis, je to svitkovy akumulator, podobne jako treba "tuzkovka". Ale i kvalitni aku pro "trakcni" provoz vadi uplne vybiti, takze pro dlouhou zivotnost si hlavne pohlidej kapacitu. Pokud se ti prez noc vybije obyc aku 45 Ah a ty misto ni das 45 Ah gelovku, nebo svitkovou, tak si nepomuzes, protoze se vybije taky a casem taky lehne. A kdyz das aku s vetsi kapacitou treba 2x tak se ti pri stejnem odberu vybije jen do pulky a to uz jeji zivotnost neohrozi.
o 11.07.2012, 08:34 | badczech
Jeste je moznost udelat treti zalozni baterku pres switch na kterou by ty svetla a webasto jeli pres noc a ty dve nechat tak jak jsou origo? Prijde mi to jak levnejsi tak i lepsi, bez nutnosti zasahu do setupu od vyrobce..

foto k příspěvku  od badczech

o 11.07.2012, 08:44 | badczech
Jestli ti nedela problem anglictina tak tady je to hezky probrane - typek to chtel na extra napajeni vozejku.

[ Link ]

A LC100 4.2TD zavidim teda....
o 11.07.2012, 15:15 | StreetFighter
RadekFM: díky za objasnění, problém v LC100 mi to tedy neřeší. Ovšem do Smarta jí nejspíš dám, pro klid duše. Když bude dobíjet +-14V, nemusím se tedy obávat jejího brzkého odchodu?

Badczech: English je pro mně absolutně "no problem"

není co závidět....je to dělník ;)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.318 sekund.