Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > LPG, dotaz pravdepodobne Radek613

 o Navštíveno 9765x o
o 26.06.2012, 18:02 | Briann
Cau, mam dotaz ohledne LPG. LPG je asi dva roky stare, znacka D.T. GAS System, 4valec vstrikovani.
Kdyz mam zaple LPG tak se samo prepina zpet na benzin a pak musim x krat zmacknout tlacitko nez to jede opet na LPG. Zajimave je, ze to vzdy udela v prvni vetsi zatacce a pak uz ne az zase vypnu a nastartuju motor. Celkove to nejak blbne, protoze ani kdyz zastavim a dojedu na plyn, tak pak kdyz nastartuju jedu na benzin a nechce se to prepnout ani automaticky ani rucne na LPG...
Vim ze je to spatne vysvetleno ale lepe se to asi neda.-) diky


o 26.06.2012, 18:53 | Drtič
Rekl bych, ze ti rada stejne nepomuze si to opravit sam a tak jak tak to lupnout nekde do dilny, kde montuji lpg. Jinak teda zaplat pan buh, ze me se problemy s lpg uspesne vyhybaji uz po 6 letech jizdy na lpg a 4 autech.
o 26.06.2012, 20:03 | Briann
Me se jakekoliv s LPG vyhybaji deset let, todle je v podstate prvni..
Na otazku proc se zde ptam je lehka odpoved-V CR je kazdej specialista, ale kdyz sem to dovezl do prvni LPG dilny narovinu priznali ze absolutne netusi:-) a ve druhe na to cumeli jak tele na novy vrata a prej to muze bejt vsechno.-) proste musis ty mechaniky nekam navest jinak sou bezradni.-)
o 27.06.2012, 07:34 | GooGoo
Nedela ti to od posledniho naplneni LPG? Nebo to dela po vic vyjetych nadrzi? Filtr mas vymenen kdy? Jsou tam urcite dva. Pak jestli uz ma najeto dost, cca 70tis tak uz muze byt spatna membrana. Nedela to spis jen na studeny motor? Mi rikej ze si stim nikdo nevi rady. Kdyby jsi jezdil kolem Moravske Trebove, tak tam mam super plynare, ktery mi delal LPG a rozumi tomu.
o 27.06.2012, 13:32 | Dudelina
To by mohl být blbej i ten přepínač, nebo kabeláž k němu (?).
o 28.06.2012, 10:08 | radek.613
Kouknul bych na kabeláž k přepínači, jestli jak ji plynař vedl nějakou naprasáka udělanou dírou v přepážce mezi motorem a kabinou, tak jestli se časem neprodřel některý z drátů nebo se v těch zatáčkách nekostří o plech kastle. Už jsem viděl i dráty namotané na volantovou tyč, možné je všechno :-D. Altermativně celý přepínač zkusit odpojit, neb systém ho k chodu nepotřebuje - i bez přepínače musí normálně fungovat - start na benzín, po ohřátí vody a splnění přepínacích otáček sám přepnout na lpg. A pokud to není elektrika, tak to jsou celkem učebnicové příklady nízkého systémového tlaku - ucpaná trubka od nádrže, ucpaný filtr, prasklá membrána v reduktoru, netěsnost kdekoli na tlakové části (od reduktoru ke vstřikům), kdy systému padá tlak, on to vyhodnocuje jako docházející plyn a přepíná do benzínu. Stačí prasklá hadička, povolená hadicová spona, cokoli i malounko netěsného. Nicméně nechápu, jak si plynaři co je jejich denním chlebem plyn dělat nedokáží poradit a těhle pár věcí projít.....
o 28.06.2012, 21:19 | Briann
Diky radku, tohle zni dosti logicky!!Pomohl jsi.
Ono je to jednoduche, v cesku dela kazdy vsechno, ale jen malokdo necemu rozumi...Uz jen nasi politikove jsou toho dobrym prikladem.-)))
o 29.06.2012, 10:11 | Knightey-
Jen takovy dotaz kdyz tu ctu o tom filtru na lpg.
Jak casto se to meni a kde to je?
Nebo se to dela pri revizich plynu a dela to firma?
o 29.06.2012, 10:26 | Lucni.konik
mě to dělá firma při revizích, co mi montovala LPG. Jezdím každých 10 tis. Filtry se měnili po 20tis. Každých 10tis. se kontroluje, či mění něco jiného.
o 04.07.2012, 19:53 | radek.613
Filtr na kapalné fázi - 30tis km, filtr na plynné fázi cirka 80-100 tis km. Platí pro systémy vstřikování lpg.
o 05.07.2012, 10:55 | Jozzo
abych nezakládal další vlákno
mám seata ibizu 2001 44kw 1.4 benzin
plyn landirenzo sekvence,teď bude končit platnost bomby a filtry se měnily asi před rokem a něco

startuju vždy na benzín,na plyn se přepne samo po chvíli

problémy jsou studené starty
nastartuju a když chci přidat plyn tak to chcípne, není možno se plynule rozjet
když to nechám po nastartování bublat na volnoběh,tak má tendenci chcípnout
někdy se vzpamatuje že se skoro z 300otáček chytne zpátky na volnoběh ale jindy to nezvládne a chcípne,takže musím znovu nastartovat

když je motor teplejší tak není absolutně žádný problém

vyměněno čidlo teploty vody které se objevovalo na diagnostice

čím to může být? přisává si to někde plyn a proto to chcípá?
o 05.07.2012, 11:19 | .mycTD
Jozzo:to, co popisujes je pri provozu na benzin?
o 05.07.2012, 13:14 | Jozzo
jo protože na plyn to startovat samo neumí
vždy první studený start na benzín
o 05.07.2012, 18:52 | radek.613
Nejspíš příliš nízká přepínací teplota vody (už v tom volnoběhu se to snaží přepnout či přepne, ale skoro se to neudrží). je třeba nastavit ji výš, aby motor déle běžel na benzín,. víc se ohřál, a pak teprve přepínal. Dále zkouknout jak jsou nastavené přepínací otáčky, tam může být problém hned násleedný - přepíná se ti to studené a ještě třeba při pouhých 300 ot/min, což čtyřválec malého objemu prostě neustojí. Samo nastavené ty hodnoty třeba můžou být dobře, může být však v čudu čidlo. Podotýkám že lpg nepoužívá čidlo co je origo na motoru, ale má svoje vlastní čidlo teploty vody, nejčastěji přímo vestavěné v reduktoru lpg.
o 05.07.2012, 18:53 | radek.613
P.S. Nezavedeme tu zvláštní rubriku na lpg? :-D :-D :-D
o 06.07.2012, 01:05 | kozlustechnykus
Jo a ty si z toho udelas placenou poradnu:-DD
o 06.07.2012, 08:49 | Jozzo
dělá mi to i když mám plyn vyplný nebo mi plyn došel ,takže to asi nebude tím že se brzo přepína nebo chce přepnout :(
o 06.07.2012, 09:34 | kozlustechnykus
To je jak stara skodna bez sytice, takze asi bohatost pri studenym motoru.
o 06.07.2012, 10:46 | Jozzo
a takový amatérský dotaz,co na těchto motorech přesně určuje a ovládá bohatost?
o 06.07.2012, 11:01 | radek.613
Pokud i s vyplým lpg, tak máš dvě možnosti - vadné řízení volnoběhu benzínovou jednotkou (obtokový ventil, natáčení klapky, či cookoli jiného co u tohohle motoru má na banzín udržovat stabilní volnoběh) nebo, k čemuž se přikláním spíš, někde je ruplá/prasklá/zpuchřelá hadička na podlaku, a to na části od klapky po spalovací prostory, saje to falešný vzduch, tím pádem ochuzuje studenou směs, tím pádém to nechce držet a nejde uregulovat.Takže pokud je v poho vše benzínové - ecu, klapka, obtokáč (pokud ho to má) nebo servo nadzvedávající klapku, atd, pak prostě projdi všechny hadičky a přípojky, jestli někde není falešný cuc. Každopádně za to v tomhle případě nemůže lpg, problém je třeba hledat na benzínové straně...
o 06.07.2012, 11:17 | .mycTD
to fakt neumi nastartovat na plyn, ani kdyz treba drzis tlacitko prepinace? bo jestli to na plyn pobezi normalne, tak vylucovaci metodou uz moc komponent k checkingu nezbyva.
ja jsem mel stejne priznaky- po studenem startu vynechavali nejake valce a pri rozjezdu to sem tam strelilo, ale jak to prepnulo na plyn, tak motor bezel jako hodinky. kazdopadne o par dni pozdeji odeslo palivove cerpadlo a od vymeny uz to necukalo.
o 06.07.2012, 11:47 | Jozzo
no já nevím jak tenhle nouzový start udělat
kolega co má nějaký český plyn říkal že mu stačí podržet tlačítko 40 sec a je to.

zkoušel jsem to i déle a nic ,
na netu jsem taky neuspěl
o 06.07.2012, 12:47 | .mycTD
ja si ty intervaly taky nepamatuju, tak:
-zapnu klicek
-zmacknu tlacitko
-startuju (tlacitko furt drzim)
o 06.07.2012, 13:20 | radek.613 | Upraveno: 2012-07-06 13:21:56
Landi tuším přímý start na lpg nemá.... nicméně i u Magica či KME (kde to jde) je to čistě nouzová featurapro servisní účel, nikoli funkce určená pro pravidelné používání řidičem.
o 20.07.2012, 20:24 | Jozzo
vyřešeno,opravdu to byl podtlak
sám jsem to už dávno tušil,ale nechtělo se mi do toho vrtat
Dneska jsem to celé rozebral a vytahal ven.
Vše rozdělal a nechal jsem hadičky i ventil proprat v ultrazvuku ,zkrátil rozpraskané konce hadic a pořádně to tam dodělal na míru.
Bylo tam dost málo místa a nemohlo to fungovat protože asi když montovali plyn tak to tam celé zmačkali stranou.
o 12.09.2012, 10:32 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-09-12 10:34:08
Takže abych taky nezakládal nové téma :).

4.0 V8 vvti, lpg sekvenční Magic, přestavba v říjnu 2011, od té doby najeto cca 25tkm.

Během zimy začalo auto někdy pocukávat při udržování rychlosti a lehce sešlápnutým plynovým pedálu a začal se objevovat problém že při vyšším výkonu, se systém přepínal na benzín.

Dal jsem nový svíčky Brisk (cukalo to ještě víc), tak jsem koupil origo iridiový Densa (žádná změna).

V létě když začali vedra se objevila další čupr závada. Když jsem ráno přijel do práce a cca po 4h sednul do nevyhladlýho auta, tak po nastartování auto valilo na plyn a po chvíli se přeplo na benzín. Musel jsem vypnout a zapnout systém a cca po 2km se to přeplo na plyn.

Auto odvezeno do SVA na reklamaci, zvednuly tlak a vyměnili všechny vstřikovače a zvýšili teplotu pro přepínání na plyn na 40stupňů. Teď už se auto při vyšším výkonu už nepřepíná na benzín, ale stále se objevuje závada lehkýho, téměř nepatrnýho pocukávání při udržování rychlosti a celkově takovýho nervozního chodu motoru v nižších otáčkách. Na to jsem si snad i jakžtakž zvyknul a možná bych to i přežil bez odstranění závady, ale nejvíc mě štve, že se mnohem častěji objevuje přepínání na benzín při nevyhladlým motoru. Teď to dělá mnohem častěji a navíc třeba i když sednu do nevychladlýho auta, po cca 500 se to přepne na benzín, po cca 2km zase na plyn, stojím cca 4minuty s nastartovaným motorem, pak se rozjedu a zase se to přepne na benzín.
Když je motor totálně vychladlej tak to nedělá a nebo pokud je motor zahřátej po delší jízdě a auto stojí jenom chvíli, tak to funguje taky normálně. Zkusil jsem změnit teplotu přepínání na 25stupńů, ale nepociťuji žádnou změnu.

Už jsem z toho docela nešťastnej, v auto SVA mi technik řekl, že si s tím neví moc rady. Prý se mu zdá, že "padá" voda z reduktoru. Prý by zkusil dát reduktor níž, ale zase by to na pytel topilo. Ale spíš to je jenom laborování a zkoušení štěstí :). Nerad bych zase trávil zbytečnej čas odvozu auta do Benešova a půjčoval si auto.

BTW opravdu je Magic tak debilní systém? Tady na jihu na to servisáci nadávaj kudy chodí...

P.S: ještě mě napadlo, že když jsem byl včera na změně teploty přepínání, tak diagnostika ukazovala, že jsou v motoru trysky 1,5mm a program doporučoval minimálně 1,7mm, ale snad v Soběhrdech vědí...
o 12.09.2012, 10:53 | radek.613
Primární řídící veličina pro přepnutí na benzín je teplota chladící kapaliny, měřená čidlem v nátoku do reduktoru. Tak to má Magic, Landi, AG, Stargas, BRC, defacto všichni výrobci. To co tu popisuješ vypadá na problém s cirkulací chladící kapaliny okruhem motor-reduktor-výměník topení, respektive ne tak problém, jako specifické chování s velkými diferencemi teplot v různých částech okruhu. Ty jsou dány konstrukcí chladícího okruhu motoru, nikoli konstrukcí reduktoru na LPG. Pokud při fyzickém přemístění reduktoru může být ohrožen výkon topného výměníku, nechal bych reduktor kde je, odpojil na něm vestavěné čidlo teploty a namontoval přídavné čidlo jinam na vodní okruh, do místa, kde nedochází k takovému kolísání a diferencím teplot - např. na výstup vody z hlavy, a podobně. Tohle čidlo připojit na dráty toho "reduktorového" a zkusit co to udělá, mělo by to být jednoznačně lepší, respektive plynulejší vyhodnocování a zaniknou přepnutí plyn-benzin-plyn z důvodu kolísání teploty chladící kapaliny, což se děje teď, neb dle mě po chcípnutí motoru "sedí" někde v chladicím okruhu větší množství kapaliny které vychladne víc než zbytek okruhu, po následném startu a rozjetí tenhle chladný "špunt" vodní pumpa dopraví až nahoru k hlavám a krze topení do reduktoru, ten zjistí že chladne a nastane důvod k přepnutí. Poté co se chladící okruh celý prohřeje, zase se to přepne na plyn a už to dá pokoj. Je to nějaká featura Toyoty, Magic je v tom nevinně.

BTW: Magic je naprosto pohodový systém sekvenčního vstřiku LPG, s jednoduchou servisovatelností, dobrou dostupností dílů a hlavně s velmi širokými možnostmi osobního seřízení a naladění na konkrétní motor/vozidlo. Ale samozřejmě je to systém (na to co umí) poměrně levný a HL na něj nedává montážníkům rabaty ani 30, ani 55 procent, jako třeba AG či Vialle, takže existují jedinci, co ho nemontují právě pro to, že se jim zdá, že na tom nic nevydělají. A co se týká nadávek - chce to nadávat konkrétně a ne obecně po třech pivech. Stačí totiž chvíli poslouchat a člověk kolikrát zjistí, že 95% nadávek na chybu je nadávání na špatnou montáž, neschopnost seřízení či neznalost systému, a tak 5% jsou opravdu mechanické vady či nedostatky výrobku Magic jako takového.

PS: diagnostika neobsahuje trpaslíka se šuplerou, který vyskočí z ntb a změří průměr trysek, diagnostický údaj softwaru KME o průměru trysek je informativní veličina zjištěná podle nějaké interní tabulky tlak versus bohatost a podle toho, jaký úvodní graf TP/TG byl použit při prvotním seřízení po instalaci. Jaké opravdu jsou trysky ve vstřikovačích program ani diagnostika nepozná, nemá jak.
o 12.09.2012, 11:05 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-09-12 11:06:33
Díky moc Radku, s tím přemístěním čidla teploty je to hodně dobrej nápad :).
A nevíš co s tím cukáním? Svíčky nový, vzducháč novej, dle diagnostiky cívky taky OK. V Toyotě akorát diagnostika hlásila chybu vyšších teplot spalování, což je nejspíš OK.
Slyšel jsem z více stran, že prý by to chtělo mapu vstřikování LPG více sladit s benzínovou. Prý bude problém v tomhle, ale nerad bych to nechal rozhasit ještě více než to je.

Tak je pravda, že třeba v LPG Bartušek, se technik přiznal, že diagnostika Magic je moc složitá a nerozumí jí :). Pak ještě říkal, že prý strašně odchází vstřiky a dál už si to nepamatuju.
o 12.09.2012, 11:10 | M.a.R.i
Ještě mě napadá, doporučil by si někoho tady na jihu, kdo se opravdu v Magic dobře vyzná? V HL propan mi řekli třeba Bartuška, kterej absolutně proti Magicu, tak mi to nepřijde jako dobrej nápad :)
o 12.09.2012, 12:29 | RedBaron
M.a.R.i: Zkus Dana Váchu, má dílnu u Nemanickýho rybníka. Tel. +420 776 799 855
o 12.09.2012, 12:43 | radek.613
Na cukání bych, po vyloučení mechaniky (třeba nějaká desetiletá zpuchřelá hadička, neviditelně vedená odněkud kdovíkam, jak mají japonské konstrukce motorů v oblibě) vzal k ruce osciloskop a podíval při provozu na obě paliva, za stejných podmínek, jestli třeba ECU nekrátí doby vstřiků nebo třeba neutíká předstihem někam "za roh". Protože z Toyoty těžko vyrazíš popis strategie řízení toho motoru (aneb popis toho, co se v benzínové ecu děje když vyrábí dávku pro vstřikovač - výpočty, korekce, strategie).

Položit na sebe mapu benzínu a plynu bych neviděl jako dobré řešení, neb při tomto stavu by jsi přišel o výkon (fyzika ZŠ/SŠ - spalné teplo versus výhřevnost benzínu oproti LPG), takže já jsem pro držení lpg mapy nad benzínovou, i za cenu určitého nárustu spotřeby. Nejpodstatnější je nemít nikde v mapě "díru" s příliš chudou směsí jen proto, že chce člověk jezdit za co nejmíň i na lpg, to není dobrá cesta. Jinak mapy lze krásně ladit, zkoušet a přehrávat, když je s nimi potíž, ale není to věc na počkání,je lepší tak týden s tím jezdit a během něj to postupně optimalizovat, ale málokterý zákazník s tím souhlasí, že bude třeba týden bez auta....

Alespoň že to přiznal :-D Diagnostika Magicu je naopak nádherně přímočará a jednoduchá. Ale je to diagnostika pro lidi znalé systému Magic a hlavně znalé způsobu řízení spalovacích motorů. Neboť diagnostika Magicu není postavena na dnes zaběhlém standardu, kdy absolvent zvláštní školy metodou pokus-omyl a výměnkářským způsobem opravuje auto podle vět "vyměňte XX" a "vyměňte XY" které čte na nějaké krabičce od pana Bosche či displeji noťasu, ale je postavena na tom, že poskytuje údaje, hodnoty a informace o stavu, o kterých musí člověk vědět co znamenají a jak spolu všechny navzájem kooperují a fungují, a tak vidět případné konflikty, nevhodné či chybné údaje a průběhy a tak dojít efektivně a zdárně k jádru pudla. A o tom to je.

Ad vstřikovače: byla várka s materiálově špatnými Okroužky, ke které se HL legálně přiznal a uspořádal plošnou výměnnou akci, kdy všem svým partnerům poskytl nové bezchybné vstřikovače pro všechny jejich zákazníky, kterých se ta špatná serie týkala. Jinak vydrží hodně, mechanická závadovost tipuju tak do 5% množství, elektrická výjimečně. Ještě je dobré si uvědomit, že i když náhodou ten vstřikovač odejde, stojí jako díl nějakých směšných tuším 650 korun bez DPH, oproti třeba Prinsu za 2900 či Vialle za 3500, které odcházejí taky, a to v drtivé většině na nečistoty v LPG, na které jsou naopak vstřiky HL hodně imunní. Jejich imunnost je dána jednoduchostí jejich konstrukce a hlavně tím, že jsou navrženy a konstruovány na znečištěné LPG, neboť jsou vyráběny zde v ČR. Hyperpřesné a choulostivé Prinsy či AG, dovážené sem za eura ze zemí, kde je LPG 50x čistší než tady jsou drahé a vydrží míň, případně je nutné je pravidelně rozebírat a čistit, aby fungovaly. "Jet" od HL není špatný vystřikovač, má rozumnou cenu a příjemně jednoduchou konstrukci, přičemž ani když je nutné ho pro závadu opravdu vyměnit, majitele auta to nijak nezruinuje.

U vás na jihu je stran moderních lpg drobet země "neoraná", od "budějc" se stále setkáváme spíš s auty bez elektroniky, přestavovanými metodou klasiky "podtlak do sání". Ale poptám se. Bartuška Ti řekli proto, že je u nich registrovaný odběratel, oni neví že je proti Magicku či že s ním neumí, to už se jim nepochlubil :-D

o 11.12.2013, 08:17 | Bart 007
Jak je na tom fordí motor 2,3 107kw s LPG?
maká to dobře? má tady někro tuhle kombinaci?
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3444 sekund.