
Navštíveno 6970x

Tak mi volal kolega, který ode mě s důvěrou koupil auto, že neudělal STK, protože kola na autě jsou 5.5Jx15, ale v TP jsou zapsané 6Jx15. Kola jsou original Toyota na tento typo auta. Výsledek je vyhodnocen jako vážná závada a má měsíc to dát do pořádku. Rozměr pneumatik souhlasil (185/55). A to jsem si připadal jako king, když jsem na toyotě vyhádal tento rozměr kol - mě v té chvíli vítězství fakt nenapadlo zkontrolovat tu šířku. Nechci tady plakat, jen to berte jako informaci.
P.S. Přijde vám to normální ?
Bohužel, nyní musí... proto musíš na STK jet jedině se sundanými poklicemi, atd.
Jako nehoráznej hazardér, jezdit na 6J místo 5,5J :(((
at prehodí na zimní a má to ne?Budou řešit i et asi co?
bohužel normálka-kamarád minulej týden vezl na Evidenčku auto,co si koupil a frajer na kontrole ho sjel za neočištěný VINko v mot.prostoru a následně za 14" x 6J,jelikož v TP je pouze 5,5J..(přestože auto tak dodal autosalon před 16ti lety a od tý doby nebyl na STK nikdy problém,až teď).takže kvůli kolům ho nechtěl nechat projít a až s hroznym lamentem to nakonec pustil...(možná čekal obálku,nebo nevim)
Ty kola v TP vs. realita jsou vždycky problém... já si to před STK třikrát kontroluju a i kdybych tam měl přijet v červnu na zimních alu, tak to vždycky udělám tak, abych prošel. Je to jedna pětiminutová kontrola. Ale je fakt, že zrovna šířka alu je údaj, který když se liší takhle málo, tak by mohli přivřít oči...

19.06.2012, 17:02 |
Draxx To musi bejt slusny buzeranti = )
ET je v poradku, jen ta sirka nesouhlasi. Dokonce v katalogu prislusenstvi pro to auto ty kola jsou taky 5.5J. Zimni k tomu ma, takze to bude nejjednodussi varianta. Jen cekam kdy zacnou buzerovat i za vyssi rychlostni index.
Nějak nepobírám, proč se někteří rozčilujou, že neprošli TK, když na autě měli, co tam být nemá. Je uplně jedno, že to je blbých půl palce šířky, prostě je tam něco předepsané, tak hotovo.
A obálku dneska čeká jen uplné jelito, kdy jezdí po republice kontroly a klidně nechaj zavřít stanici na hodinu. Celkem folklor, že si počkaj venku na auto, a když má známky a něco na něm nesedí, tak je vymalováno.
A důvod, proč se sundávaj poklice při vjezdu rači ani nezmíním, páč by to někteří očividně neustáli ;-)
byl jsem teď 2x na stk s firemníma a kola nekontrolovali vůbec, u jednoho se vykašlal i na emise a načetl je z jiného auta, jinak ze skušenosti co stk tak razantní rozdíl
Já byl taky před dvěma týdny na evidenčce a nekontroloval prakticky vůbec nic... akorát chvíli hledal typ motoru a protože ho nemohl najít, tak se na to vysral a řekl, že je vše OK.

19.06.2012, 23:21 |
Ravo | Upraveno: 2012-06-19 23:21:42
nechápu co je mu na evidenčce po rozměru kol. Tak bych ho zjebal a pohrozil že si půjdu popovídat se šéfem, že by toho rychle nechal.
Evidenční kontrola je od toho, aby zkontroloval originalitu auta (čeknul VIN, typ motoru, barvu a jiné identifikátory) - toť vše. Po technickým stavu mu nic není, od toho je STK. I kdybych to tam dovezl na podvalu bez kol a rozsekaný na předek i zadek, tak musím projít evidenčkou

20.06.2012, 00:48 |
Lu82 Ravo : nemáš pravdu, evidenční kontrola je kontrola spočívající v porovnání údajů uvedených v technickém průkazu a v osvědčení o registraci silničního vozidla
Takže i šef by se technika zastal a ukazal ti kde jsou vrata, bohu dík se snad celkovy stav STK zlepšuje a vymitěj se ze silnic auta ktery nanich nemaj co dělat (takove ktere ani na STK nebyli a nebo byli ale prošli za uplatu). Je smutný že řešej šiřku 5,5 když ma byt 6 , ale jednou je to takhle zapsany tak to tak ma bejt.
Hold když sem na oktavku zapisoval 19" a podvozek bylo to vyběhavani, zabralo to spoustu času, ale mužu si říct je to legální a když se náhodou něco stane neodseru to za neschvaleny věci a je to lepši i pro svuj vlastni klid, nemusím se bát že když mě cajti zastavi. Na všše vozím atest a kopii velkeho techničáku
Technicky stav vozidla byl v poradku, resit to, ze disk je o 7 mm sirsi je buzerace - pro pneu 185/55 jsou podle tabulek mozne sirky 5-6.5, takze jako proskoleny technik by tohle mel zhodnotit jako v poradku. Ano neni to dle TP, ale zaroven to nepredstavuje absolutne zadne riziko. Unika mi tedy smysl prohlidek, kdyz jen zkontroluji VIN, kouknou jestli to brzdi, sviti, co z toho auta tece nebo netece - to muzou udelat v kdejakem servisu pri pravidelne prohlidce a cele STK muzeme zrusit.
me pouze upozornily, ze mam mit 7x16 a mam 7,5x16 , ale jinak prosel
mě s tým po jedné zkušenosti ( boreček čekal na obálku za blbě sjetů gumu , ale nedočkal se ) jezdí tatík.
poprvní s tým byl a dyž dojel , bylo veselo , prej co ta kapota , ty pružiny, lamináty v interiéru , sání v motoru , výfuk , bla bla atd. po chvilce se borec vykecal a auto jinak naprosto v pohodě prošlo , bez závad. dyž jel podruhej , kořeň tam napsal aspoň netěsnost výf. soustavy , protože to strašně řve.
ale co se týče emisí , prej už tam takový auto moc dlůho neměli.
dyž občas vidím , co z stk vyjede ze známkama , člověk se nestačí divit. a esi negdo řeší půl palec na disku , tak je podle mě trochu mimo.
ty voe neni lepsi met zapsany vsehno na cem jezdim ? ted sou to fakt koko..na tom estekacku
já spíš hledím, jací jsou tady mravokárci :D to mě pose* :D
já jsem minulý rok byl na evidenčku a měl jsem na Oktě 17 225/45 :D místo 16 alu a první co bylo při vjezdu ,, Dobrý den, no podíváme se na ty kola " :D a pak jen dodal mám rád slivovici. Skočil jsem přes cestu do tesca dal mu ji na přední sedačku a měl jsem vyřešene :D Nyní pojedu na STK na plechách bez poklic bez všeho a je to :) ...
vono na evidencce ho kola zajimat vubec nemusej -))je to kontrola kodu a cisel ne STK
byl jsem asi pred 3ma lety s bmw e30 na stk a technik co mne vubec neresil sel okolo a rika, to je jasny, kola prekracuji obrys vozu. Mel jsem predni i zadni stejny, 9x16 s 215/40R16. Rikam ze je to OK, ze vzorek je v blatniku, te podle TUV je to OK a nemci nemaj problem. on zas , to je jasny, kola prekracuji obrys vozu. moje posledni veta byla ze mi je to uplne jedno ze je mam napsany v TP :-)

21.06.2012, 08:24 |
Lucni.konik | Upraveno: 2012-06-21 08:25:19
No jo, zapsaný. Před pár lety třebas papír od FoMoCo stál pro dodatečný zápis rozměru 2000,--. Dneska chtějí 5 000,--.
Průšvih u dovážených aut je, že líná píča za přepážkou tam napíše jeden rozměr(zpravidla ten nejdebilnější a nejdražší) a zbytek ne. Pak něco vyběhávat.....pro zlost.

21.06.2012, 08:24 |
Transportérák | Upraveno: 2012-06-21 08:26:55
A jak kontrolujou origo koncern alu na kterých jsou údaje většinou z vnitřní strany disku? To ty kola jako budou sundavat? Taky mám vše zapsaný v TP ale tohle je už prostě moc. Taky nevidím důvod, proč bych já jako majitel auta musel sundavat kryty kol. Když je na STK chce sundat tak ať si je sundá a zpět nandá sám. Ty kryty jsou většinou na autech z výroby a tak nikdo nemůže říct, že tam nemaj na stk co dělat. Nebo je to jinak? Ale je fakt, že je to asi jako se vším tady v tom státě...Všude platí pravidla jinak. Zaplať panbůh za naši normální STK co tady máme u nás.
Transportérák ta sirka disku byla samozrejme z vnitrni strany na jednom z paprsku a technik si tam svitil, obchazel cele auto, az mel stesti a na jednom paprsku zevnitr to nasel a pak nekolik minut to lustil jak krizovku. Sel cilene a hledal, dokud nenasel. Jak by postupoval, kdyby to fakt nenasel, to nevim.
Na STK jezdím na zimákách taky :)
Hlavne na sirku je i merak, takovy plastovy kleste zvenku, ma to kdejakej pneuservis, stejne tak jsou meraky rozteci
Ten co to komentoval mne predemnou vuhodil kluka ze se mu blbe zasekava bezpecnostni pas. Tahal za vsechny a zkousel jak se sekaj, nikdy jsem nevidel ze by to nekdy nekdo zkousel
Jednou jsem byl s bmw na evidence a strasna sranda kdyz rekl at najedu dovnitr a prvni je jama s zelezama po krajich aby tam nekdo nespadl , rikam ze to bude asi problem ze jak je to vysoky tak se to asi nevejde pod auto, takze objet stk a procouvat halou :-)
nevim, jestli se ted primarne hlida delka kontroly, ale prijde mi, ze se v posledni dobe v techle ukonech vyzivaji -navijeni pasu, vnitrni madlo na zadnich dverich (nebo co tam vlastne zkoumal), kontroloval mi dotazeni vsech sroubu na kolech (proto asi ty poklice) atd...

21.06.2012, 18:35 |
Lu82 druha věc je že EU chce zavést STK na 1rok
Když bude zdarma, tak klidně každý měsíc...