Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > K pousmání Laguna 96kW 2006

 o Navštíveno 7473x o
o 16.06.2012, 15:13 | Zdeny60
Kamarád si koupil Lagunu kombi 96kW CR z roku 2006. Dle tacha 158.000km, hodně slušná výbava, snad ani nebyla bořená a dal za n bratru 150.000Kč plus mínus. Auto má TZ, PC, dual klima, atd, tempomat, HF BT sadu...
Chváli si to, jak to krásně jezdí a v jakém je - dle bazarníků (Renault dealer Brno) top stavu, serviska atd..
No "voňavka". Jak je náramná spotřeba - dálky po 5, kolem komína 6,5.

Až jednou vyrazil na nějakou cestu a si 200m od baráku se autu zastavil motor a už ho nenastartoval. Odtah do asi 15km vzdálené kůlny k "Lojzovi".Ta potupa!!!

Diagnoza se lišila dle toho, co Lojzovi přišlo na mysl. Od vstřiků (nesmyl, na to by auto nedojelo tak na ráz), od EGR (to samý), turba (ještě větší). Bonbonkem byly přeskočený rozvody. prý. Na nic Lojza nepřišel. Tak renault Šumoperk. ANi tady nic. Diagnostika, pánové, neukázala VŮBEC NIC!!! Vše se tvrářilo OK. Tak začala metoda pokus omyl. Vylučovací metodou přišli na to, že na vině by mohlo být palivové čerpadlo. Jak se později ukázalo, bylo to tím.

A nyní k jádru pudla. Ty za*aný Francouzi s p***u ve znaku, všude se na ně plive a nadává. Aby ne, kuwa, auto za 800 litrů a auž to po 6 letech nejezdí:-)))
O co prozaičtější zjištění bylo, když se čerpadlo demonotavlo z auta - a ejhle: BOSCH Made in Czech Republic:-)))

Tak rozborka. Nutno uvést že vstřikovací čerpadlo je kombinováno s čerpadlem zubopvým, podávacím. Hmmmm. Otevíráme víko podávacího čerpadla - a jsme doma!!! Na šrto, na kaši, namrvu - prostě nazvěmě to, jak kdo chce. Hromada kousků kovů, špon a dvě ozubená kolečka, z nichž jedno je osově podélně prasklé! POdrobný průzkum konstrukce mě začíná přesvědčovat, že konstruktér asi zcela přesně nechápal, co vůbec maluje . Jakási pojistka nad kolečkem, které je uloženo na kluzném uložení, se prostě rozpadla a kousky spadly mezi zuby do čerpací komory. Aby ne - ta pojistka - pánové, se podržte - je ODLITEK z nějaké podivné slitiny!!!!!!! Toto a ODLITEK! Tohle je prapůvodní příčina, naco dojel díl za 30 tisíc korun!!!
Evidentní knstrukční chyba a dle všech úvah jasně chápeme, že tento kus měl být vyseknutý z oceli!!!
Za další, jako následek všeho, se samosebou rozpadlo jedno kolečko, které prasklo v místě mezi zuby a jak se to kouslo, tak pravděpodobně mstačily ještě nalítat špony do čerpadla vstřikovacího či až do railu. To jsou už ale jen dohady.

Nicméně, problém je, že "Lojza, poté, co závadu diagnstikovali, našel čerpadlo jiné, "jen" s jiným číselným kdem a po všech možných utvrzování našich pochybností, že je TO TO SAMÉ, jej namontoval. Sborka a start. Motor chytá na drb! krása, kamarád platí 9 litrů za repasované čerpadlo s jiným kodem a vesel vyrážíme ku domovu. Auto jede krásně, musím uznat jisté přednosti francouzské limuzíny, která mi činí opravdu potěšení svým vysokým komfortem jízdy a dynamikou pohonu. Opravdu, nečekal jsem, neb na doby, kdy jsem brázsil silnice s naftovými agregáty, jsem trochu pozapomněl, je to už 4 roky. Ovšem ta dynamika 96 naftových kilovat je velmi slušná.
Od Lojzy se sjíždí z kopce, do kopce, z kopce, tedy střídá se zátah, bez plynu, zátah.. až jednou po úseku bez plynu a přechodu do zátahu: STOP - porucha vstřikování paliva-zastavte motor! Šok. Auto v nouzovém režimu a v hlavě tisíc a jedna otázka. Vypínáme motor a startujeme. Opět to jede jak z praku. Asi 3km, kdy se celá situace oakuje. Bohužel, byl již večer, takže cesta k "Lojzovi" nepřipadá v úvahu.

Kamarád mu druhý den volá, co se děje. Opět ujištění, že je to něčím jiným, čerpadlo je tutově v pořádku. OK. Tak druhý den k němu a na diagniostiku. Jenže, on žádnou nemá:-))) Takže opět Renault Šumperk - závada nezjištěna!!!Hmmm, tak to je na pováženou. Serie telefonátů, včetně dealera v brně, kde se auto před 4 měísi koupilo, co a jak.ˇ%Rada diskuzí a až z jedné vyplynulo, když se mechanik, zřejmě o něco věci znalejší, než onen Lojza a zbytek všech autorizovaných servisů, zeptal na KÓD toho čerpadla. Kamarád jej letěl opsat a hle - PANE, VY MÁTE ČERPADLONA VERZI 66-88kW!!!! Opět telefonát Lojzovi, ovšem ten pořád mele tu svoji, - pane, ty čerpadla se neliší, jen v písmenech na označení :-))) No situace se vyjasňuje a nám začíná být jasné, že sice stejně vypadající věc bude asi "poněkud" odlišní v parameterch. Jenže, Lojza se nemá k tomu, aby vrátil prachy, vzal si čerpadlo zpět a kamarád si koupil to původní pro 96kW verzi repsaované za 14 tisíc v Brně u dealera.

No, jsem zvědav, jak tohle dopadne.

Zajímavé na věci je, že auto dojelo na ČESKÝ výrobek a pak na absolutní tupost a blbost asi 3 mechaniků, kteří nedovedli najít púříčinu a byli svolni měnit vše, jen ne hledat problém. ŠAK DIAGNIOSTIKA,PANE,NIC NEUKAZJE, VIDÍTE SÁM!

Jeden dokonce vlezl pod haubnu, chvíli čuměl a pak povídá: A TO EJ CITACE!!! Hmmm, vstřikama to nebude§ A kamarád se ptá: A jak jste to tak poznal? No, vidíte, vypadají jako nové!!! :-)))))))))))))))))))Rychle jsem tam odsud ujížděli pryč...

Tak ne vše se tváří tak, jak to ve skutečnosti je a francouzská věc dojela na poctivý český výrobek Made in Czech Republic, Bosch Jihlava....

Takový páteční příběh jednoho vcelku dobrého-dle mě -auta.


o 16.06.2012, 15:48 | pepe689
to je zase dlouhý:-)
o 16.06.2012, 16:04 | Proffesor_W | Upraveno: 2012-06-16 16:04:35
Tohle je nejvetsi problem v CR, ne ty auta,ale ty lidi co o nich vi uplny hovno a hrajou si na mechaniky. Nacist si ECU umim i doma. Muzes mit auto jaky chces, ale problem je mit ho kde opravit aby se nedeli podobny veci. Mel jsem zatuhla loziska v tehlici, jel do do mistniho "servisu" kde mi chlap otravenej rekne, jo, 12 litru jedna komplet tehlice, to jinak nez vymenou opravit nejde, to je slisovany... podekuju, sednu do auta a jedo do Auto Kubicek, coz je mistni autorizovany prodejce. Po dvou dnech si od nej odvazim komplet zrepasovane tehlice, vycistene, prelisovane, PUVODNI, za 1/4 ceny. A pak tu mam cist nazory od mechaniku a verit jim? Vsechno stejna pakaz co umi akorat pouzivat google a je chytra jak radio, hubu plnou kecu a ve vysledku nepozna rozdil mezi kompresorem a alternatorem.
o 16.06.2012, 16:14 | Samantus
miluju lidi co přijedou do servisu a myslej si ze se z nich vsichni poserou :-) a pak prijdu na urad a cekam... njn urednici si na odborniky taky hrajou, kdyz hned nevyhovej mymu problemu :-) jsem alergickej na rceni: jed do servisu, on Ti to napichne a hned vis co s tim je :-)))))
o 16.06.2012, 17:05 | JP
Já od servisu neočekávám že se tam ze mě všichni poserou, ale očekávám že odstraněj závadu se kterou jsem tam přijel, od toho je to servis ne? Proč bych jinak jezdil do servisu?
o 16.06.2012, 17:41 | mr.brain
Zdeny, ne český, ale německý výrobek vyrobený v ČR :)

Obecně problém je ten, jestli servis opravuje anebo vyměňuje... Takže jako JP, odstranění závady v ideálním případě řešenou opravou.
o 16.06.2012, 17:59 | P3RF3KT
Za tu dobu co sem dělal v renaultu sem se jen utvrdil v tom že tohle sou ty nejhorší auta co se daj koupit.

Jako jeden úsměvný příběh známého co si právě u nás koupil fungl novou téže Lagunu.
Jednalo se o krásný hatchback v příplatkovém GT paketu za 580 000,- Kč včetně DPH. Což pro něj jak mi řikal bylo naprosto úžasné. Za ty peníze a ta výbava. No byl v sedmém nebi.
Jenže ejhle! Po 1500,- km nějaké cinkání v levém předním kole. Nikdo, podotýkám nikdo! Nebyl schonpý zjistit co to je. Na konec se auto odvezlo přímo na centrálu Renualt do Prahy kam musel přiletět technik přímo z Renaultu z Francie aby zjistil co to je. Trvalo to tak dlouho celej ten proces že už sem se ani pak nepídil co to na konec bylo. Jen vim že to vyřešili.
Ejhle po 5000km loupe se kůže z volantu. Po 5000km!!! kurva já mám v bavoru najeto skoro 280tis. a volant je furt jak novej. Takže znovu do renaultu a vyměnit za novej.

Prostě Renautl = katastrofa! Vidim to u těch ojetin. Jediný co je u nich fakt dobrý že za poměrně malý peníze koupíte slušně vybavený auto. Jenže jak dlouho to ,,auto" bude fungovat...
o 16.06.2012, 18:40 | tommas
máme teď na firmě tři nové Renaulty, jsem docela zvědav, jak dlouho vydrží do prvního servisu.

Čerpadla v CR motorech, co si budeme povídat. Které vydrží to co jsme byli zvyklí ze starých TDi? Žádné, časovaná bomba a je jedno, jestli to je Fabka, Laguna, nebo Ečko Mercedes. V každém autě je dneska časované kurvítko, aby zákazníka zvyklali a on zašel koupit nový auto.

Zdeny: Tak nějak potvrzuješ můj plán nechat si 66kw Octávku i v dalších letech. Tenhle týden se v najetých 300 tisících vyměnily rozvody, mikrořemen, kladky, napínáky atd.
o 16.06.2012, 18:48 | maresk
P3RF3EKT: konkrétně u kožených volantů je to pitomý, nicméně já zlikvidoval koženej volant (odlupování kůže, fleky) asi po 4000km - mám bohužel velmi agresivní pot, naštěstí mi volant uznali na záruku a čímsi napustili, aby se to už neopakovalo - octavia 1, rok 2003, nový auto s malým koženým paketem, je fakt, že když jsem z firmy odcházel, tak mělo auto nalítáno během 1roku tuším 65000km a volant byl bez chyby :-)
o 16.06.2012, 20:01 | Proffesor_W
Ty vole, technik z francie az do prahy kvuli "cinkani na levem prednim kole" u auta za pul mega? Tak o takovym servise si muze nechat zdat i ten bawor ne? :D
Ted jeste tu o smolickovi pacholickovic pls.
o 16.06.2012, 20:47 | Midnite
jako Profesor, takovou kravinu můžeš říct jen ty :)
Každé auto je takové, jak se k němu chováš.
o 17.06.2012, 11:03 | sprath
No, já myslím, že to je hodně o přístupu uživatele k autu a taky o servise a servisákovi na kterýho narazíte. Jezdím renaultama už osum let a žádnej problém. Když poslouchám co si někteří užívají s passaty a octávkami nechce se mi věřit, že se nadává hlavně na renault. Ale jak mi řekl kámoš co mi s autem pomáhá - je jedno co si koupíš, když budeš mít smůlu, tak to bude mrdka ať má na kapotě co chceš.
o 17.06.2012, 11:07 | HIGHTOWER
Servis, ND a zase servis vydělávají a o tom to je... K čemu auto na 20 let bez poruchy a mít vizitku spolehlivosti, když nebudeš mít co žrát, protože na prodeji nevyděláš...
o 17.06.2012, 11:24 | Dave1984
renault dCi jsou nejvíc mrdky auta co snad znám! chudáci jejich majitelové, nikdy neví, kdy to auto zastaví :-D Teď mám doma jednoho na výměnu serva, začalo téct, co jsem se bavil s majitelem, tak mu během roku odešlo snad vše co na tom motoru je přes Turbo, Rail lištu, všechny vstřiky a nedávno měnil spojku a nějaké další věci, auto má najeto cca 150tisíc km, dovoz z Francie se servisní knížkou...Mi neříkejte, že za to může naše nafta...
o 17.06.2012, 12:11 | mr.brain
Dave1984: A to si to přivezl sám? Anebo "je to z Francie se serviskou a má to jen 150 000 km pane! To měla stará paní, výborný kup!"? :)
o 17.06.2012, 13:35 | jezdec.1
Máme ve firmě 6x Master jenom Dci a vstřiky jsem řešil pouze na jednom a to po 100tis km když jsme měli nařízení tankovat levnou naftu z nějaké cisterny. Jinak jsem na žádným DCi nikdy neřešil Turbo,Čerpadlo,nic. První měl najeto cca 440tis km a vše původní. Druhý najeto 399tis tam proběhla výměna vstřiků. Jinak opět vše původní. Třetí má ted 300tis a opět vše původní. Čtvrty má 230tis opět bez poruchy a vše původní. Patý má 205tis opět vše původní a ted mám nového Mastera ten má ted 4tis km a zatím bez poruchy :-)
Servis si dělám sám a veškeré výměny oleje a filtru jsem zkrátil na polovinu. Mohl bych vyprávět jak se kolegům co mají poslední typy sprintera nebo craftera ty auta neskutečně serou.
Určitě na dvojkove laguně byli prvni dci nic moc,to stejny jak přišla 1.5dci ale myslím že ten motor není vyloženě horší než konkurence která se sere ve stejné míře. A taky hlavně je to dneska o štěstí a ne o značce.
o 17.06.2012, 20:00 | tommas
zrovna u Trafika Dci jsme minulý týden dělali čerpadlo a mělo to najeto 170tis km, tankováno jenom Shell, auto od novýho jedem najitel.
Ono to je prostě o štěstí. Jsou lidi co najeli bez závady na PD 125kw 250 tis jenom s výměnama oleje, jsou lidi co jim prostál půl času v servise. A to samý s Renckama.
o 17.06.2012, 20:32 | Proffesor_W
17.06.2012, 11:24 | Dave1984
Ty vole, pri 150 litrech menil spojku? Tak to uz je to auto fakt zrale do srotu :( . No jo no, holt dCi. To takovym TDi umiraj turba a spojky o 50 litru driv. Zlaty TDi!
o 17.06.2012, 20:44 | Lukin.xxx
co se muže pokazit na railové liště???co já vím životnost spojky je ovlivněna majitelem a užíváním tak asi tak mastery ma znamy na ppl kde jsou auta pod neskutečnou zátěží a velmi odolávájí!!
o 17.06.2012, 20:50 | mikevr6
No nam na oktave 81kw+chip spojka porad drzi a to uz ma na hrbu 250tkm. A to dokonce s puvodnim turbem,ramenama,cepama atd.Jedine co se menilo tak tlumice a kotouce.Takze ja sem s koncernem velice spokojenej.
o 17.06.2012, 20:54 | Proffesor_W
Tak kamos zrovna pred mesicem delal repas turba, repas prevodovky (ktera se jaksi hejbala na loziskach cela nebo co) a novou dvouhmotu na fabii rs ktera mela najety 109t. tak se ho zeptam jak byl spokojenej on.
o 17.06.2012, 20:55 | kuja
Ja mam teda Lagunu II dci, 2004 a nejak si nemam na co stezovat, jedine silentbloky zadni napravy sou vyrazne slabsi, ale jinak je to, jak uz tu nekdo psal, spis o konkretnim kusu a ne o znacce....Mam nalitano lehce pres 170tis a vstriky dobry, turbo nehazi olej a cerpadlo je taky ok. Elektroniky tam moc nemam, protoze sem chtel vedome zakladni vybavu a tempomat :) Jo a olej menim po 10tis a ne po 30, jak bylo predepsano z vyroby :)
o 17.06.2012, 21:15 | mikevr6
A byla v seriovem stavu na origo kolech a jezdil s tim jako clovek? Jestli jo tak to se potom divim protoze sem tyhle problemy videl u rs co mneli tak 2kila na tachu,chipnute co nejvic to slo,min 17kola a majitele s tim jezdily jak kdyby to ukradly tak tam pak ta prevodovka dostala zahul a loziska na hridelich samozrejmne v haji.
o 17.06.2012, 21:32 | jezdec.1
mikevr6: tak konkretně stará okta byla dobrá. Tak jsem měl kdysi 66kw + chip a dones ji mají po mě rodiče. Kupoval jsem ji když mela cca 20tis km, ted má 307tis km a spojka,turbo,vstřiky,čerpadlo původní. Olej dělám každých deset tisíc a když nepočítám běžnou údržbu ( rozvody brzdy a sem tam čep, tak jsem dělal 2 stahovačky,1x ložisko na předním kole,a ted hydrostely. Jinak vůbec nic. Vše si to eviduji. Hold stará dobra octa. Teď už je to v prdeli. Dneska výrobci nepotřebují aby auto jezdilo deset let a pul mega bez poruchy. Vždyt jak starý mercedesy a BMW byli držáky. A dnes? Škoda mluvit.
o 17.06.2012, 21:35 | P3RF3KT
proff: A jakym zpusobem by si to řešil ty? Pokud si koupiš nový auto u kterýho se během měsíce objeví závada kterou nejsou schopný odhalit ani v servisu kde si auto koupil ani na centrále v Praze? Jednalo se prostě o reklamaci kterou nebyli schopni vyřešit. Věř tomu nebo ne. Na tom showroomu sem pracoval tak asi vim co píšu, nejsem zase uplnej kokot.
o 17.06.2012, 21:46 | jezdec.1
Tak pokud se to aspoň nějak snaží řešit tak budiž, ale jen místní by tu mohl vyprávět jak mu autorizák ani nebyl schopný řešit problém s rachocením a rozvodama u nového Golfu Tsi. A to si říkal, že když si koupí novýho Golfa tak si koupi něco s vetší kvalitou než třeba frantíka itala a hovno hovno.
o 17.06.2012, 22:17 | Proffesor_W | Upraveno: 2012-06-17 22:19:03
Covece, nevim, co treba ... vymena? Ja teda nevim jak u vac na showroomu a v praze, ale co javim, tak po urcite dobe po kterou neni zaruka vyresena se muze jednat o odstoupeni od smlouvy. A jestli origo servis (kde se vetsinou pracuje stylem vymen co muzes, ono to nejak dopadne) neodhalil zavodi piskani od levyho predniho kola (hadam ze nehledal zavadu u vyfuku nebo na operce sedacek) tak si o tom servisu muzu maximalne tak myslet svoje.

Mike: cipovana nebyla, a jezdi na origo 16kach uplne normalne.
o 18.06.2012, 09:07 | mrazik
Proffesor_W nic neni cernobile, vim jak majitel nove Toyoty Avensis resil piskani protekajiciho vzduchu kolem auta, ale jen kdyz bylo mokro a jen za urcite rychlosti. Servis se mu snazil vyjit maximalne vstric, ale prisli na to az asi pri 10te navsteve. Servis se snazil, ale nekdy se ta zavada hleda strasne spatne, hlavne kdyz to dela jen nekdy.
o 18.06.2012, 09:14 | mr.brain | Upraveno: 2012-06-18 09:16:03
Tak autorizovaný servis se v případě záruky má sakra snažit vyjít vstříc, minimálně v rámci občanského zákoníku... Tedy vyřízení reklamace do 30ti dnů, neopraveno - možnost odstoupení od smlouvy anebo požadovat nové zboží. Problém je ten, že prodejci se tomuhle vyhýbají jako čert kříži :)

Ad. převodovka ve Fabii - nevím jestli ještě pořád, ale dělali se ve Strakonicích, výrobní cena jedné převodovky byla cca 5 000 Kč... Za kolik jí pak prodá autorizovaný servis ŠkodaAuto můžete hádat, ale je to v řádech několika desítek tisíc Kč :)
o 18.06.2012, 09:23 | Nismo.Power
tyvoe takový dlouhý kvůli takovýmu ničemu ??? :D
mimochodem to auto dojede tak i tak, zeptej se v jakymkoliv bazaru a jinak než do komise tam tohle auto nevezmou pokud vůbec vezmou protože vědi co to je zač a že posrat na kaši se to může cela nečekaně....
že hebne čerpadlo no bóže to je zcela normální, počkej až auto přitvrdí a potkaj ho třeba vstřiky, kartovej systém, olej. čerpadlo resp. vylágrovanej motor, turbo neb už teď ten motor má po stěnách 1cm karbonovýho knedlíku a ta dynamika motoru ti přišla jen proto že to je naftový a hnal to dci na plno neb jinak se to nehejbe :) renault má kratší kvalty a tahá mnohem hůř než jedničková oktávka stejnýho vykonu ....a stejně se mu ta převodovka posere....
o 18.06.2012, 10:36 | Zdeny60
NP:

kvli takovými ničemi že francouská mršba dojela na český čerpadlo:-)))

kdoví, kdo dělá turba? není to taky náhodou Made in Czech Repblic,to bych se nasmál:-)

Mně šlo jen o to, poukázat na prapůvodní příčinu problému. Němec to blbě nakreslil, Čech to udělal aniž by přemýšlel a na problém bylo zaděláno.

Mj, netušíš, k čemu tam je nad tím ozubeným kolečkem ta odlitá (z hliníkové slitiny) pojistka? To kolečko nemá kam uhnout...
o 18.06.2012, 10:51 | Nismo.Power
tak každej má fabriky všude po evropě a někde se dělá tohle a někde tamto.... všechno se ale dělá stejně a stejnym postupem ze stejnejch materiálů takže čech za to nemůže..... samozřejmě v případě Pat&Mat autoservisů to je něco jinýho neb fakt najít kvalitní autoservis je dost problém a zpravidla to nikdy neni ten originální kterej bejvá na úroni Vency z horní dolní......
pojistka netušim co kde myslíš :)

turba sou garett, ty samozřejmě maj svojí životnost ale v případě tohohle super naftovýho motoru kterej dělá nesktutečný množství dehtu přes EGR kterej zpravidla nefunguje a zůstává otevřenej tak to turbo umře zaprvý na usazeniny a olej v sání a v druhý řadě tim že natlačenej vzduch tlačí přes měnší průměr než je originál (rozuměj trubka bez 1cm sraček po stěnách)....
o 18.06.2012, 10:57 | kuja
NP: Ja teda nejsem zastance zadny turbo nafty, ale z tehle argumentu zatim nevidim nic, cim by se CR od Renaultu odlisoval o CR jinych vyrobcu. Vstriky maj vsichni Bosch, turba jsou vetsinou Garett, EGR ma kazdej motor a opet se dotavame k udrzbe. To se se lidi vyserou na cisteni EGR neni problem ty konkretni automobilky,ne? V autorizaku maj v garanckach predepsano pravidelne EGR vycistit, pripadne pak vymenit. A to ze se na to nekdo vysere, aby usetril 2-3tis a pak tim udela motor je uz vec jina....
o 18.06.2012, 11:53 | Zdeny60
No právě, pak by bylo dobrý vždy uvést, že auto nejede kvůli tomu a tomu. Bagatelizovat, že značky XY nejede není fér. Ona třebas nejede kvůli "kravině" typu rozpadlá pojistka z liteřiny u Laguny:-)

Ta pojistak - když otevřeš podávací čerpadlo, tak v komoře jsou dvě kolečka na klujzném uložení na hřídeli o průměru cca 8mm. A v jednom z nich je taková kruhová výseč (jakoby mezikuží), která má v jednom místě dva růžky. Ty růžky zapadají do zámku v kolečku - a kuwa, nyní mi dochází, že vlastně jedna ta hřídelka musí být poháněná a tohle je vlastně unášení jednoho z koleček... Asi to tak bude. A to oné se rozpadlo a proletělo dál. Nevím, jestli to je záměr, vyrábět to z takového materiálu a tím chránit další věci a nebo jen šlendrián .- mám doje, že to je spíše nějaaký konstrukční úlet, protže když se to střihne z jakéhokoliv důvodu, tak ty kousky mohou napadat buď do vnitřního vybrání nad zakočením té hřídelka a tam se zakousnut a nebo proleí nějakým záhadným způsobem mezi zuby (ale jak, když čerpací komora je stejěn vysoká jako kolečka) a pak jednak zniočí podávací čerpadlo a navíc proletí do komory vstřikovacího čerpadla.

Tohole mi fakt utkvělo v paměti.

možná, že by tomuhle motoru pomohly aditivní přípravky do nafty...
o 18.06.2012, 12:05 | Jozzo
Nečetl jsem to celé,většina jsou sračky a dohadování ale nechápu proč nevěříte tomu že by tady mohl přijet technik z francie,když technici z hyundaie (nošovice) jezdí po evropě kvůli přesně takovýmto chybám a to jsou auta ještě levnější-jsou to respektive chyby které jsou ve fabrice známé a tímto chtějí zatajit to,že jim tato chyba projela výstupní kontrolou a bylo to zjištěno až zákazníkem.
o 19.06.2012, 09:34 | Losky
Já Lagunu 2 měl taky a už mi to nesmí domů. Během měsíce jsem dal inzerát na prodej. 3x mě nechala v práci na parkovišti. Auto bylo od 1. majitele tady v ČR se serviskou. Přišel jsem k autu, sednul, zasunul kartu a blikal immo. Odtah domů a tam to nastartovalo. Dal jsem to do Renaultu a za diagnostiku a proměření baterie si vzali 2tis s tím, že je auto v pořádku. Auto jsme tam odtáhli. Sednu do auta a brnk, už to zase jelo. Poradili mi dát stejně novou baterii, která byla ještě z výroby. Přijel známej automechanik, dali jsme to na kabely k jeho autu a už to chytlo xkrát za sebou. Koupil jsem novou Vartu. Zapojil a už ta kurva zase nejela. Občas jsem si všiml, že volant se nezamkl. Sundal jsem dekly pod volantem a je tam taková kostka, která funguje jako elektronický zámek volantu. Vyndal jsem ji a byl tam jazýček, který zajížděl po vytažení karty do tyče řízení. Rozebral jsem to a vše bylo ok a zámek se hýbal tak jak měl. Mrknu zespodu baterkou do té díry k tyči řízení a byla tam nějaká spadlá podložka, která byla na štorc a záleželo jak byl volant. Když jsem vyndal kartu, chtělo to zamknout volant, narazilo to na tu podložku a vyhodilo to chybu, že se něco děje se zabezpečením auta a aktivovalo to immobilizér. POdložku jsem s těží vypáčil ven a od té doby to makalo. Pak se začalo ozývat nějaké chrastění, když turbo se dostalo do zátahu a bylo jasno, auto půjde z domu. 2 měsíce jsem dával inzeráty a ozval se jen jeden zájemce, údajně od "fochu". Předvedl jsem mu, co auto dělá. Slíbil jsem, že vyčistím a případně zaslepím EGR a uvidíme. Nic nemělo úspěch. Pán mě každý den bombardoval, jestli už to mám. Pak jsem mu řekl, ať si koupí jiné, že to nemůžeme odstranit. Tak že si to teda vezme tak jak to je:)))))))))))))))))) A ještě za cenu co jsem chtěl:)))
Odevezl si to. Pak jsem mu za 2 měsíce ze zvědavosti volal a prý to byl vysypaný kat, který je těsně za turbem (né pod autem). Opravil to a odešla dvouhmota s šestikvaltem (převodovka je drahá jako prase), potom kupoval vstřikovače a dělal repas turba. Takže se tam vysypal jako kráva. Byl jsem šťastnej, že jsem to prodal a od té doby mi auta s p...u nesmí domů:)
Sice auto jezdilo perfektně, milióny příjemných věcí, ale důvěru si u mě nezískalo
o 19.06.2012, 12:12 | kuja
Losky: A opet, kde je chyba konkretni automobilky? :) Vstriky Bosch z ty doby jsou nachylny na kvalitni naftu a to neni chyba jenom Renaulta. 2 hmota a 6 kvalt problem je, to silne podcenily, ale zase 2 hmota a 6 kvalt neni etalon spolehlivosti ani u jinejch automobilek :) Vzdycky ma clovek na vyber :) Ja sem si treba Lagunu II kupoval vedome, protoze sem vedel, do ceho jdu a na zaklade toho sem si vybral konkretni kus. Takze 1.9dci 74kw, 5 kvalt (motor a prevodovka z Traffica a jednohmota) a rok 2004 :) A proste auto jezdi...sice se k nemu chovam hezky a jezdi jenom dlouhy trasy (25km a vic), aby se to spravne zahralo, tankuju kvalitni naftu a leju aditiva. Menim olej po 10tis a ne po 30tis. Z nadstandardni vybavy mam jenom tempomat a jinak zaklad. Za ty penize co stala to proste nema konkurenci a pokud by se vyplnil nejcernejsi scenar(turbo, vstriky atd.),tak me to porad vyjde levnejs nez auto jiny automobilky srovnatelny velikosti, roku a vybavy.
o 19.06.2012, 12:53 | Zdeny60
kuja: nezbývá, než sohlasit.

Ale dnes jsou auta jak Lego, poskládaný z dílů, které nakupují všichni a kumšt je maximálně v tom, jak kdo zvolí kombinaci komponent.
Odejít tedy může kderco komukoliv kdykoliv.
o 19.06.2012, 13:12 | Losky
Jj, je to pravda. Dnes to vyrábí půl světa a jen to kompletujou. Já si lagunu koupil pro design, pohodlí a výbavu. Bohužel jsem pak usoudil, že radši socku výbavu a spolehlivost než nervozitu z kdejaké fičuroviny, že nedojedu. Tam opravdu malá banalita a už člověk nejede. Vše to odstaví a čus. Už jenom to, když se člověku vybije baterka. Musí mít auto pod proudem, aby odemkl volant atd.
Upřímně jsem pak chtěl po delší době ještě jednu v benzínu a v lpg, už jsem ji byl i jednou omrknout. Volal jsem chlapovi dopoledne, že si pro ní do 14hod přijedu. Ok, jsme domluveni. Volam pro sichr ještě ve 12:30, že vyrážíme a on mi řekne, že to teď prodal:)A pak jsem si koupil O1.
Můj dojem pokazil servis Renault (rádoby profíci v Sukoradech).
o 19.06.2012, 13:34 | sanjasin
Každý auto se dřív nebo později vysype, měl jsem Lagunu 2.2 Dci 110KW 2002 po prvním majiteli, celkem problémový auto, poddimenzovaný uložení vačky, vytrhaly se šrouby, v Rencku opravili jen ty vytrhaný a po roce odešel ten zbytek, takže do jinýho servisu, kde to spravili všechno o polovinu levnějc i se sundáním hlavy, pak odcházelo čidlo otáček na klice a jeho konektor. Lagunu jsem vyměnil za Forda Mavericka 96, 2.7 TD, takže Nissan a po roce se vysypal motor :), prasklá hlava a odešel šál na ojnici, moje chyba to nebyla, už to muselo bejt načlý, takže jsem si to radši opravil sám.
o 19.06.2012, 14:34 | CervinVega
Vytrhany srouby co drzi vacku... zoufalstvi...
o 19.06.2012, 18:10 | sanjasin
Edit: blbě jsem to napsal, šrouby, co drží tyč, na který jsou vahadla, ta byla prasklá, nevím, jestli prvně praskla tyč a pak se vytrhly šrouby nebo obráceně.
o 20.06.2012, 10:14 | CervinVega
to je putna, proste bud total spatnej navrh, material nebo provozni podminky... kazdopadne kdyz se neco takoveho deje, je to vyraz naprosteho zoufalstvi daneho vyrobce...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.1944 sekund.