
Navštíveno 9086x


15.06.2012, 00:42 |
cezetko | Upraveno: 2012-06-15 00:45:14
Ahoj, tak se u mého auta projevuje ona oblíbená závada, kterou se zatím moc nedaří odstranit. Prosím o typy, jestli už se někdo setkal, co zkusit hledat.
Při jízdě cca mezi 90-105km/h se někdy lehoučce rozklepe volant. Podobný příznak, jako když je oskákaná guma. Není to cítit pořád, velmi zřídka se to velmi lehce projeví při brždění. Většinou je to znát při plynulé jízde v oné rychlosti. Zkoušel jsem hledat spojitost s tahem motoru, ale neprojevuje se to nějak výrazně více. Jedná se automat, 170kW 530xd.
Co se s autem dělalo:
- stejný příznak při 17" zimních i 18" letních. Letní kola vyválcovány, vyváženy. Beze změn. Gumy obojí RUNFLAT.
- vyměněny přední (spodní přední i spodní zadní) ramena. Před jejich výměnou se to extrémně projevovalo při brždění. Po výměně se to celé výrazně zlepšilo, ale příznaky viz. v úvodu.
- test tlumičů. Tlumiče jsou v pořádku, zbývá cca 60% životnosti.
- na STK, ani žádný mechanik nenašel jedinou, jakoukoliv sebemenší vůli na podvozku.
Ten pocit klepání ve volantu je velmi lehoučký, někdo ho ani nepostřehne. Ale já ho cítím a vadí mi, že tam je :)

15.06.2012, 01:03 |
cezetko | Upraveno: 2012-06-15 01:04:01
dobrá poznámka,
- komplet desky vyměněný, kotouče rovný a samozřejmě nesjetý...
Rovný jsou tedy opticky, odchylka se neměřila.

15.06.2012, 01:35 |
MaxxT v rokycanech je pneuservis kde delaji vyvazeni osy s kolama, mne to tenkrat pomohlo, jmenuje se to bezdemontazni vyvazovani kola. Vymezi to jakoukoli odchylku, super vec, skoda, ze je to tak tezky sehnat. :-)
Nemuze byt nejakej bordel mezi kotoucem a nabojem? Kamos jednou pri vymene brzd neocistil plochu poradne a taky to trochu hazelo.

15.06.2012, 07:03 |
Dudelina | Upraveno: 2012-06-15 07:06:38
MaxxT: Kde to tam dělají?
Jinak co jsem tenkrát sledoval, když mi to po vyvážení taky pořád házelo, tak snad i poloosa to může být. Ještě geometrie?
měl jsem to samé, v autorizovaném servisu v Liberci dali nějakou opravnou sadu pro přední brzdové třmeny, stálo to pár kaček navíc ale byl klid
zkusil bych 1) ocistit dosedaci plochy kol-naboju 2) mit skutecne vyvazena kola (coz neni vzdy pravda) 3) loziska kol nebo ulozeni tlumicu (pricina kmitani jen v urcite rychlosti) 4) zmenit runflat na normal pneu (budes mit zcela nove auto a touct se do hlavy, proc jsi je nevymenil uz driv)

15.06.2012, 08:31 |
AR sry za ot ale kolik to má nahrkáno když už si musel měnit ramena?
klidne v kile muzou byt ko, u nekoho az po 150... 5ky jsou hodne citlive na jakekoliv vule, okamzite to zacnes citit ve volantu...

15.06.2012, 08:49 |
cezetko | Upraveno: 2012-06-15 08:50:17
191tis. km :) Smutny je, ze jsem to kupoval pred 15mesici a melo to najeto 130tis. km...

15.06.2012, 08:59 |
MaxxT ja bych nejdriv zajel na tu bezdemontazku :-)
Pneuservis - Miroslav Kolářdalší informace‎
Pivovarská 557
337 01 Rokycany-Nové Město
371 729 851
Dela to starej, musis se objednat a moc se mu do toho nechce, musis si to vydupat, ze chces tohle a ze jsi uz prevazoval X krat kolo a pak to udela. :-) Ja tohle resil pred 10ti lety na MR2jce, stoji to par stokorun (jestli treba 5-6 stovek).

15.06.2012, 09:01 |
MaxxT a ja tenkrat menil komplet brzdy, 2 sady novych gum, nakonec i rafky a nic nepomohlo az tohle.. :-)) muze byt nejaka vyda na poloose a to nedohonis vyvazenim nikdy, nestava se to casto, pravda, ale kdyby se to nestavalo, tak takovej pristroj neni :-)
skoda, ze to mam tak kuwa daleko. Ale asi si tam k nemu zajedu, jestli nesezenu neco bliz.
Samozrejme se mi nechce vyhazovat gumy v pulce zivotnosti, menit zbytecne poloosy, nebo tak neco.
Jak to bezdemontazni vyvazovani probiha? Jde to u 4kolky?
Hledej vyvyžování na ose
[ Link ] . MR2 jsem měl po MaxxT a je pravda, že po přezutí na nový gumy, kdy jsem nechal kola standartně vyvážit mi to někdy vibrovalo, někdy ne, dělalo to taky kolem tý stovky. Někdy to začalo dělat při brzdění, někdy když se nebrzdilo :).

15.06.2012, 09:22 |
AR cv: no holt se ta kvalita ojebava všude. mě na starem ixku vydržely přední ramena necelých 300k
Rotující nevyvážené hmoty na přední nápravě, čím větší vůle (silentbloky, čepy, ramena, uložení tlumičů) jsou v přední nápravě, tím to bude silnější. Ta nejvíc házivá kola ze sady se dávají vždy na zadek za předpokladu, že to není staggered setup (užší vpředu, širší vzadu). Pokud to i lehké přibrždění zklidní, budou to kola nebo ložiska. Pokud to přibrždění byť jen lehce zhorší, budou to natuty brzdy, doporučuju koupit kotouče vždy originál BMW, drtivá většina druhovýrobních brzd z máslového materiálu za pár šupů není schopná auto ubrzdit a ustát to tak jako brzdy, u kterých si BMW pohlídá kvalitu a které pak vydrží kotouče cca 120k, destičky á 40k.
malé OT: řešil jsem podobnou situaci na FoFo 1. Při akceleraci se mi rozvibrovalo auto - ani tak do volantu, jako auto celek. Zjistilo se, že vnitřní klouby-pouzdra na poloosách byly vymačkaný a jakmile trojzubec zapadl do té vymáčkliny, tak to dělalo bordel. Zkus vyndat a zkouknout ty poloosy. Velmi pomohlo, když se ty vnitřní klouby nacpali vazelinou. Nakonec jsem koupil a dal zcela nové poloosy včetně kloubů a vibrace jsou pryč.......pokud jsi zkouknul vše zmíněné a vše je v pořádku, zkus ty klouby.
u me pomohly cepy a ulozeni ramene (3er Compact)

17.06.2012, 12:51 |
323Marty | Upraveno: 2012-06-17 12:51:56
já na e39 taky myslel, že to jsou kotouče. Vyměnil jsem za nový včetně desek a dělalo to pořád. Nejvíc to dělá pří mírnym brždění. Když jdu na brzdy pořádně, přestane to. Teď jsou v plánu spodní ramana - vypadaj, že maj spuchřený silentbloky a že je tam vůle, ale spíš si myslim, že to je důsledek, než příčina :o(
nic neplanuj a vymen vsechny ramena najednou, pokud jsou volne tak i tahla rizeni, jinak se te vule nezbavis...
Tak kdyby to někoho zajímalo, tak závada je odstraněna. I přesto, že byly dané nové ramena (TRW), tak se v těchto ramenech vyměnili silenbloky za BMW (cena udajne nekde kolem 1200) a vibrace absolutne prestali.
Cenu presne nevim, jeste se menil olej a filtr v prevodovce a platil jsem 14tis bez papiru. Nicmene s novym kamaradem a servisem BMW jsem spokojen :)