
Navštíveno 5176x

Zdravím,mam dotaz na místní mechaniky.Jaký diesel koupit-ptám se z hlediska spolehlivosti.Za a)Koncern(Octavia nebo vw asi Bora)
b)Mazda konkrétně Mazda 6.
Díky za odpovědi.
vit www.mazdaclub.cz
Stručně:
- regenrce FAP - olej přetéká z motoru:-)
- vstřiky
- odstraňování EGR a FAP (nebo DPF, jak kdo chce)
- dvouhmota
- koroze
- spotřeba
Mazda je to pravé :-)

13.06.2012, 13:26 |
clown zdeny ..
ale tomu se nevyhne nikde .. :(

13.06.2012, 13:28 |
clown hele, prej uz se chysta nejake usneseni o varovani od prodejcu, ze auto ma filtr pevnych castic a ze to bude stat tolik a tolik po x km :)) prej, ze na to prodejci zapominaj :))
Kolega v tomhle Mazda motoru nehorázně vytekl. V Pardubicích nevěděli co s tím, tak to vozil na servis až do Brna. Pěkně děkuju za takovýhle auto...
Bral bych 1.9 koncern;-)
Zdeny60:
To jsi psal k Mazde nebo koncernu? Nejak to z toho neni poznat:)

13.06.2012, 14:44 |
JP Mazdu je blbost kupovat v naftě. 2.0i jede stejně, je kultivovanější, na dálku neni problém jet pod 7l/100km a ten motor při základní údržbě přežije zbytek auta (protože zbytek auta zrezne:D)...

13.06.2012, 14:45 |
JP kozlustechnykus:DD

13.06.2012, 14:48 |
clown hele ja znam frajera co mel Premacy v tom 2.2 DiD a nejak moc neplakal .., ale taky 250 tkm a pravidelnej servis .., ted to naboril a jde do ty samy .., ale taky pomerne starej motor :))
hele japonske naftove motory stojej tak nejak za prd proc asi mazda v nafte stoji pulku toh co koncernovky vetsinou to klekne na klice a ty motory proste nejsou a oprava je raketa
mazda nemáý dobrý nafty stejně jako je nemá koncern..... mazdu v benzínu a ten narozdíl od koncernovýho neni zkurvenej to dokáže domrdat jen němec a francouz benzínovej motor....
každopádně co psal zdeny tomu se nevyhne nikde, ale i tak 2.0 mazda nafta vydrží o dost víc než 2.0tdi koncern.... a novejší mazda 6 nerezne.... starší rezne o něco víc než mercedes....
Chlapci, u konkurenční firmy Dr.Kolb (ŠVýcarsko - proto to zdůraz%nuji, protože tam auta jezdí POVINNĚ na servis a garančky, jinak tvrdý pálky) měl M6 s 2,0i - psal se rok 2006, kdy ji koupil jako novou. To si pamatuji zcela jasně, protože jsem společně s ním kupovla P807 HDI - na den stejně.
V r. 2009 jsem ho potkal v jedné zrušené dnes již papírně v Poslku a jeho M6 měla lemy jak lišku!!!! Po 3 letech a to se o i staral!
Jinak benzín je u Mazdy jasná volba, dle mého názoru. Nafta - co čtu na mazdaclubu - je dost zapeklitá záležitost. Jak píše JP - s 2,0i lze jezdit v klidu za 7,5 běžný režim, pila kolem 9-10, padlý na hlavu za 12 max.
Druhá věc je servis - Mazda není kladně vnímána co do služeb... Mohu potvrdit, měl jsem 3MPS a občas jsem musel na garančku (byla v záruce). Stačilo.

13.06.2012, 14:53 |
clown tady je otazka jak moc velka to bude kasicka .. oboje je slozitej motor .. a zda se pripadna investice do naftoveho motoru porad vyplaci ..
treba bratr z 1.8 Zeteca od Forda presel na naftu v OII TDI a fakt si nepohl .., predtim jezdil mesto za 10 v benzinu, dnes jezdi za 10 nafty ... ale exmanzelky se muzou posrat, ze prodal stary auto a koupil si OII .. jeste k tomu v nafte :))
dve, bohuzel dve vyhody VW koncernu jsou ty, ze mas skodovackej servis kazdych 20km a ze v lepsim pripade se ti podari sehnat kradenej dil rovnou z fabriky, nebo ze servisu za rozumnej peniz
Nismo: co je novější?? Kdybych věděl, že mi po 3 letech nezačně hnít M6 s 2,0i, jdu do ní místo Legacy, až mu skončí "služební kariéra" = za 2 roky. Bohužel, to, co jsem viděl na nové M6 (konkretně její zadní lemy a nadkolí, mě přesvědčilo o tom, že tudy cesta neopvede a že japonští soudruzi ignorují skutečnost, že jim M6 prostě hnijí daleko rychleji, než konkurence (jakákoliv).
Jo, zapomněl jsem uvést, že bych šel do nové, protože ta se mi nekonečně líbí dyzajnem. V kombíku a černé metalíze = moje představa o elegantním autě. Nicméně, asi si nechám zajít chuť, ledaže by mě přesvědčili, že tyhle nový jsou už odolný. Uvidíme. Dle mě, nová M6 je jedna z nekrásnějších na trhu, ať si říká kdo chce co chce...Ji žeru :-)A kdyby v ní byl 2,3 DISI, je má:-)

13.06.2012, 14:58 |
Chris nismo kto ma podla teba dobru naftu ? daj konkretne auto , dik ;)
to bych taky chtel vedet:)
2 Chris, mikevr6: na vás vyvalí Cummins-a :-D

13.06.2012, 15:25 |
clown doby dobry a spolehlivy nafty jsou asi passe s prichodem turbodmychadel ... :))
Já mám celkem dost zkušeností s motory HDI - nerad se oakuji, ale stručně uvedu že s motory Pežot jsem jezdil od roku 1995 (P306 s TD 66kW, přes P406,607,407 2x 2,0HDI, P407 1,6HDI, P807), celkem přes mega km a motro bylo to poslední, co jsem kdy žešil. Auta jsem s výjimkou P407 1,6 měl vždy nová a dávl je pryč v cca 200.000km a pak některá z nich (P306, 406 a 807) jezdily u kamarádů či známých a ani oni neměli nikdy potíže s turby, EGR či FAPy (měl pouze 1,6HDI a P807). Ten FAP začal svíti mně v cca 155.000km na 1,6HDI - servisní zásah za 3 litry a vesele dál. Pak se auto prodalo a shodou náhod jsem nového majitele potkal ve městě a chrochatl spokojeností - jen ten FAP musel nechat vyměnit - 12 litrů sakum prásk s DPH a prací v autorizáku. Takže no problém.
Dnes jsem dojle domů s OI 1,9TDI 66kW na tachu poctivých 390.000km - motor nebylo sáhnuto, zato spojka, podvozek až asi 3x měněn.
Jenže: auta nevlastnil nikdy bezmozek (já se tedy za mezmozka nepovažuji) a proto se s nimi zacházelo, jako s auty, a ne jako s motykou. Když výrobce předepíše servisní úkon, tak se prostě udělá a hotovo. Jezdím jako člověk a ne jako dobytek nic max nix brzdy plyn, ale plynule a rozumem a problém fakt nemám.
Ale z druhé strany je to i o štětsí - bývalý šéf - nová XC60 D5 - loni zničeho nic zadžřený motor bez výstrahy, řada tahanic v Šterboholech a nakonec nový motor měněný přímo ve Švédsku! Čili nové motory v dnešní době = více rizika, než motoroy z období před 5-10 lety (byly jednodušší a daleko méně se šetřilo, snad s výjimku emisí. Tam se šetří dnes a výsledek je takový, jaký je).O tom, co je pro životní prostředí horší, by se dalo dlouhosáhle polemizovat.
Takže na tvoji otázku - které dýzlové motory - je má odpověď podložená 13 letou zkušeností - HDI 2,0 a 1,6. (Pežot, Citroen, Ford a všude tam, kam se dávají - Mazda 1,6HDI - tedy M3, Volvo 1,6HDI- V50, Focus 1,6)

13.06.2012, 19:08 |
Cenda accord 2.2. Zatím má 150t km, r.v. 2004, jezdim na pravidelný servisy. Za 90t km vyhořelej motorek 5.tých dveří (OK, toho tlumícího materiálu tam asi bylo moc :-) ), vadný snímač na klimě (oprava 1200), teď mi tam měnili díl na výfuku - výměna ZDARMA, byl to špatný díl z výroby (po 8mi letech!!!). Jinak jen spotřební matroš. V servisu Honda/Peugot dělá spolužák, prej na těhlech autech mění jen běžný díly, nesere se to ani s nájezdem výrazně přes 200t. Za to u nových frantíků je prý 20t km bez poruchy důvod otevřít šampaňský.
Bagatelizuješ. Opět příklad, jak lidé tvoří fámy: viz Cenda.
A já zase uvedu opak: náš OŘ má C5 r.v.2011/myslím březen. Jezdí opravdu extremně hodně a ku dnešku má kolem 85.000km. Jediné, co kupoval - byly 4 letní gumy. Jinak ani ťuk. Samosebou HDI, plná absolutní top a navíc příplatková verze s 2xLCD a R-SAT tunerem, regulace tuhosti, auto nadupané elektrikou a obrovským komforte. Měl jsem tu čest s ním jet, bohužel jen jako spolujezdec:-)
Další příklad: Peugeot Boxer dodávka, koupená někdy v r. 2010 jako sekáč s cca 150.000km , ke dnešku hrubo přes 300.000km Jezdí furt denodenně svátky soboty neděle, motor se skoro nevypíná, snad jen u pumpy.A ptáš se na poruchy?? Ani ŇŇŇŇ. Pouze oleje, filtry brzdy. Tož tak to máš - pouze fámy a bagatelizování.
A nemá ten Boxer motor z Transita? :-)

13.06.2012, 20:35 |
Cenda Zdeny: info je ze značkového servisu, kam jezdí všechna prodaná auta v HK s reklamacemi a garančními prohlídkami. Nebavili jsme se o starších autech pochybného původu. Pro tebe fáma, pro mě fakt podložený čísly.

13.06.2012, 20:39 |
Draxx Peugoty sou nejlepsi, zvlast 807 je vzor bezvadnyho auta = ))

13.06.2012, 21:55 |
clown Boxer ma 2.0 HDI 66kw ..
taky mame jeden .. :) a je to jediny, co je na tom aute v cajku vic nez moje vsechny TDI co mam dohromady..
Jen upřesním že by se jednalo o auto kolem r.výroby 2002 +- takže nee 2.0 TDI ale 1.9 nejspíše 81 kw.Tu vyvstává další otázka-rozdíl ve spolehlivosti koncernu 81kw vs. 96 kw.Samo bych radši silnější,ale jak je na tom 96kw se spolehlivostí?
Asi mam stesti, ale mam avensise s 2.0 D4D 93kW, najeto 97 tKm a nic, ani jeden problem. Snad to nezakriknu.
mrazik: tak s těma kilometrama je to ještě zánovní, to by bylo smutný, kdyby se to už stačilo posrat.. nicméně Honcke shání 10let starý TDI, který bude mít průměrnej nájezd mezi 200 a 500 tisíc km, tam už to bude asi jinak

14.06.2012, 19:25 |
MaxxT pokud naftu, tak si kup bmw, jinak bych sel do benzinu.

15.06.2012, 12:02 |
clown o kolik km se jadna rocne ??? pokud pod 30tkm rok .. jdi do benalu ..

15.06.2012, 12:41 |
clown jinak 81kw ti schvaluju :)

15.06.2012, 19:58 |
Shr3k Moje zkušenosti:
- Mazda 3 1.6 MZ-CD (motor PSA-Ford 80kW, Euro 3) 2004 - do 20000 km problémy s EDC16, asi nějaká betaverze. Po výměně pár komponentů včetně ŘJ bez problému. 30000 km čipováno na 96 kW, prodáno při 100000 km, majitel jezdí dodnes, auto má už 200000. Sem tam čistí EGR.
- Mazda 5 2.0 MZR-CD (motor Mazda 105kW, Euro 4, DPF) - 50000 km bez jakéhokoliv problému, pak prodáno, auto jezdí dál bez problémů střídavě po městě a po venkově a řídí ho ženská.
- Mazda 6 2.2 MZR-CD (motor Mazda 135kW, Euro 4, DPF) - 80000 km bez jakéhokoliv problému.
Tak mi tu pak Zdeny60 může něco vyprávět.
15.06.2012, 12:02 | clown
Proč?
Nismo pobavil.. to už je kus vola.. Ptal sem se ho už 2-3x na nějaké auto,ale nikdy nebyla odpověd..

15.06.2012, 22:09 |
clown proc ? protoze cena naftovyho auta se bude proti benzinu lisit.., rozdil ve spotrebe je to na to bych zapomel rovnou .. spis jde o to, co vse se u 10 let stary nafty vysere a o kolik to bude drazsi na dost slozitou naftu nez benal ..
a to, ze nekdo koupi 10 let stary TDI bez investic je stejna utopie jako 5 litru spotreba :) mam ted treti TDI pod rukama ve stari 4 - 7 let a fakt at poslem do sveta jakoukouli koktu se 180 az 200tkm, tak stoji vzdy ranec .. kolega si odkoupil za smesnej peniz O1 / 2003 81kw s 220tkm .., tak i pri beznem autorizaku je tam za slusnou vobloz .. turbo, kompresor klimy, uz samozrejma vymena pulky predni napravy a padajici naftove cerpadlo .., sice koupil auto pojizdne v klidu za smesnych 35t, ale behem dvou trech mesicu je tam za dalsich 50, mozna vic.. , neresim :) slepe si myslel, ze nasedne a bude jezdit mesto za 5 litru.. :))
ja kdyz to pocital u galaxy pred 5 lety, tak bych s autem musel najet pres 250 tkm aby se to rentovalo, protoze benzinovej stal 170 a naftovej 300t + .. stejnej rok :)
neco jinyho je, kdyz bude nekdo shanet treba OII rok 2009 v TSFI .., tech je kurwa malo a dost nesmysl penize, protoze ty auta jsou z doby krize od soukromych majitelu.., firmy jeste pomerne zaslepene furt tlaci naftu ...
Shr3k:
Já ti nic vyprávět nemusím. Stačí, co vyprávějí ti na mazdaclubu.
A propos, to, co píše o té první Mazdě, to mi stačí:-))) krásná vizitka:-)))
To jsem nezažil ani u odsuzovaných Pažoutů:-)))

16.06.2012, 17:06 |
Chris clown: zalezi ako sa k tomu majitel chova, ak to po nastartovani tomu naklada a nenecha vychladit tak to mu nevydrzi ani turbo benzin,
menit polku napravy? to ze je TDi trosku tahsi, tak ak chodis po rozbitych cestach je asi jedno ne ? aj tak stoji na octu par rokun v porovnani s superb/passat/a4/a6/3er a pod kde treba menit aj ramena
ono tie auta co maju na tachacu maju vacsinou 130-180tis. realita niekde inde a potom sa cuduju, ze treba polku auta vymenit....
Když sme u nafty,tak bych se rád dozvěděl kdo dělá dobrou naftu.. Nismo..

16.06.2012, 23:59 |
JP | Upraveno: 2012-06-17 00:07:31
Zdeny: a co vyprávějí ti na subaruclubu o šestiválcích?:D Mazdy alespoň většinou nemaj problémy s mechanikou jako Subaru. Já když jsem koukal po 3.0R tak jsem pročítal fóra a měl jsem pocit, že je to takovej větší a ještě mnohem choulostivější 2.0 TwinSpark:D. Přímo díky konstrukci to žere olej, přehřívá se to, občas se zadře... Fakt mi přijde že průserovější šestiválec než boxer od Subaru by člověk hledal dlouho a přitom ty s nim spokojeně jezdíš.
Ono všeobecně problém toho co se dočteš na internetu je ten, že na fóra všech značek píšou lidi hlavně když maj nějakej problém. Já měl auta který bych si po jedný návštěvě google nikdy nemohl koupit a nikdy se mi na nich nic podstatnýho nerozbilo, to samý jsi zažil ty s francouzema... Jediná stížnost na Mazdy kterou považuju za relevantní je ta koroze, na antikorozní úpravu se prostě pánové z Japonska vy*rali jak na placatej šutr. FAP, dvouhmota, vstřiky, to jsou naprosto typický problémy dieselů napříč celou tehdejší (a často i dnešní) produkcí. Spotřebou nevim co myslíš, mě 6-6.5l/100km u M6 2002-2004 MZR-CD přijde při tom výkonu jako slušnej výsledek.
JP: tak teď jsi mě dostal:-)))))))))))))))))))))
Jestli je něco opravdu výbornýho od Subaru, tak je to právě JEN A POUZE 3,0R 180kW, která NEŽERE OLEJ, nemá problémy s KLEPÁNÍM a rozvody má ŘETĚZEM, který, jak prověřily roky a stovky či tisíce majitelů, je zcela bez problémový.
A k němu převodovka AISIN 5°je to, co ti na autě přežije až do nejposlednějšího konce.
Toto vše platí, pokud majitel není hňup a nekašle na servisy.
Opravdu "problémem" je, když se ti rozsvítí kontrolka check engine a na diagnistice ti malamuti řeknou, že máš v háji ona katalyzátory. Pak jedeš domů, seženeš soustružníka, necháš vytočit redukci pod lambda sondu a vesele jezdíš léta či roky dál, protože katy jsou opravdu v pořádku, pouze nesmyslně nastavení citlivost lambda sond vyhlásí tuhle poruchu, přičemž oba díly (lambda i katy) jsou samosebou v cajku - opět VUIZ naše forum.
Tak se nad sebou zamysli, člověče:-)
Jinak Mazdu jsem -sice krátce-měl a věř,. že jsem pročetl nejen česká, ale hlavně anglická fora. A o tom, co jsem se dočetl za hrůzy, si musí udělat obrázek každý analfabet.
Nejklasičtější je nafta v oleji, regenrace a anokenc demopntáž FAP, vstřiky a propouštění nafty, koroze křížem krážem, závady řídících jednotek - no, to by mohlo stačit...Jo a ještě fatální ztráty komprese u některých edicí naftových motorů...

17.06.2012, 14:05 |
JP Takže Slim tady
[ Link ] (BTW píšeš tam něco o těch bezproblémovejch rozvodech) asi kecal z hladu když o svym 3.0R 180kW psal "Ešte k oleju, mám zdravý motor, ale trebárs na spomienkovej jazde domov, keď mi to trvalo 5:30hod z domu do domu, som každé tankovanie dolieval 1l oleja na trase 870km (tankoval som 4x), do the math " ?:)) Já se s tebou hádat nebudu, nemam to zapotřebí už proto že je tady na fóru časem ověřený, že jsi vždycky nejchytřejší i když tvrdíš sebevětší blbost. Subaru jsou skvělý auta, stejně jako Mazdy. Že ses někde dočetl o jednom případu auta co mělo nějakou závadu neznamená že je to běžná věc, která potká každej druhej kus.
Zkus se zamyslet - tedy jestli Slim uvedl pravdu - že po cestě 5:30 4x tankoval na 870km... Vác ti napovídat nebudu.
H6 jsou nejhlepší motory od Subaru, klidně si dupej, že nejsou, který jsou právě známý tím, že - na rozdíl od 2,2 a 2,5 do roku 2004 NEŽEROU olej.
Jinak jestli JAKÝKOLIV normální motor (tedy nezávodní speciál) bude provozován na hranici únosných otáček (což Slimův zajisté při jeho jídzě byl), tak by bylo něco setsakta blbě, kdyb olej nežral. Jinak by se, ty datle, zadřel!
No to je zase hlaska :) prej kdyby nezral olej tak by se zadrel :))))
To bude tim horkem....
Zkus se zamyslet, jak funguje mazání motoru a možná ti to začne být jasné, kudy se ten olej při tomhle uvedeném režimu ztrácí.
PS: uvolněný výpustný šroub na vaně to není :-)))
Collinposledni dobre tdi bylo 66kw pak uz to slo do sracek -))kdyz neco co vydrzi tak felina 1,9D milion najeto a kdyby ji majuitel nerozpulil tak by jezdila snad jeste ted -))
2 Zdeny: 1. tankovanie v Prahe, 2 tankovania s dolievaním oleja na trase a 3. tankovanie asi 60km z domu bo by som už nedošiel, no a tým pádom 3x dolievanie litru oleja. Asi som to napísal dosť nejasne vtedy ;-)
H6 sú veľmi dobré motory, nebudem haniť ale ani z nich robiť übermašiny, lebo by to nebola pravda. Jazdíš ale so Subaru ktoré má pod 100 tisíc najeto tak pozor na výroky o spoľahlivosti :-) Moje som predal so 189 a teraz má 245 bez jedinej závady, ale nový majiteľ už sa ohrňa bo ho volali do servisu na sundanie hlavy, pretesnenie všetkého, výmenu vodnej pumpy, kladiek, kontrolu reťaze atď a ceny sa mu nepáčia... Takže z toho auta bude bohužiaľ tiež čoskoro asi niečo čo dokáže, že nie sú nesmrteľné... Ale tu hraje hlavnú úlohu to, že si to kúpi niekto kto časom zistí že na to nemá, to je jasné a takto by odrovnal aj litrový motor od stieračov :-) joj a tým som chcel povedať že ani ja nemôžem s istotou ešte rozkrikovať aké sú to držiaky... Až to bude mať pri údržbe 400 tisíc, kľudne u siedmeho majiteľa, vtedy si to poviem, inak to nemá cenu komentovať :-)

17.06.2012, 18:07 |
Zdeny60 | Upraveno: 2012-06-17 18:08:05
Já se nad spotřebou oleje nepozastavuji a tohle téme otevřel JP.
Já vím, že motroy SUbaru mají své chyby, jako ostatní značky, ale konkretně JP evidentně netuší, že právě H6 a verze 180kW je to nej, co Subaru uvedlo na trh.
A je měn jasné, že při normálním režimu jízdy, prostě bez otáčkových a výkonostních excesů, tyhle motory prostě olej nežerou. Ale při stejném režimu - bohužel 2,2 a 2,5 mnou uvedené oleje žerou - díky konstrukčním tolerancím a některým ne příliš dobrým materiálům. To se také ví.
Ale divit se, aby motor při takovém režimu, co ty jsi uvedel, nežral olej, to je už fakt na pováženou - a jak znovu opakuji - ZADŘEL by se. Přeber si o-t MIKE VR6 - jak chceš, ale bohužel je to tak.
O funkci oleje v motoru asi víš hodně, protože jinak by ses takhle nedivil. (Paradoxně, on tam není jen na mazání, víš?)

17.06.2012, 18:34 |
Shr3k Zdeny60: Mno ale vypravis tu zkusenosti cizich, protoze jsi sam zadnou mazdu s dieselem nemel. ;-) Tomu se zase smeju ja.
Neměl. Ale fora jsem pročetl, když jsem sháněl benzínovou.
A jako zkušenost mi stačila, ta co měl kolega od konkur. firmy - při pohledu na sežraný lemy po 3 letech jsem doznal, že něco není v pořádku.
Zdeny80:ze by tam byl pro-mazani,chlazeni,tesneni,protikorozni ochrane,cisteni atd? Nebo sem na neco zapomnel? A ohledne toho zadreni,motor se zadre kdyz zeslabne olejovy film a vydrou se ojnicni nebo hlavni salky coz muze spusobit jejich nadmerne opotrebeni,porucha mazani,prehrati oleje,nedostatecny tlak atd.Nejak sem nepochopil to ze kdyz motor zere olej tak ze je to ok? A ze timhle se jako nezadre? Takze mame motor co pri rychle jizde spotrebovava olej,klesne jeho hladina,v zatackach se odliva ve vane a cerpadlo nasaje vzduch,poklesne tlak prave na salkach a kdyz se to tak bude stavat casteji tak kam ten motor pujde-asi do haje ne? Mne trebas blba m3 3.0 na 10tkm ostrou jizdou spotrebuje asi pul litru oleje ale je to motor co toci bezne 7500ot/min a jezdi se s tim autem skoro porad naplno.Proste pokud je ten motor dobry tak olej nezere a kdyz je to kram tak olej zere,je to sice o stylu jizdy ale jak rikam-u bmw to proste neubyva ani kdyz ji honim a to je auto z 94r.

17.06.2012, 21:26 |
JP Zdeny60, jedinej datel kterej by se měl zamyslet seš ty, 4x tankoval a dolejval 1l oleje při každym tankování, tzn. 4l za 870km, což je prostě neuvěřitelnej masakr. Taky mam šestiválec 3.0 a sice jsem s nim nikdy nejel v kuse tak dlouho naplno, ale ani když jedu 200km po dálnici "co to jde", tak prostě žádný na měrce viditelný množství oleje neubyde, natož dokonce litr.
Je zajímavý že sis tak pěkně vydedukoval co já vim a nevim o 3.0R přestože jsem o něm prakticky nenapsal nic co o něm vim, ale jen to co jsem se dočetl na internetu (stejně jako ty o Mazdách). Takže polopatě: o KAŽDYM motoru najdeš na internetu hromadu zmínek o závadách a nevypovídá to skoro nic o tom, jak je ten motor ve skutečnosti spolehlivej když si ho koupíš. To jediný jsem se ti snažil říct:-)
vinzek: Felina je držák i v benzínu.. ;-) Ono snad každé auto najede 500t km a více.. Ovšem jde o to, kolik to bude stát na servise kaček..

17.06.2012, 22:34 |
JP | Upraveno: 2012-06-17 22:37:18
Nebo radši ještě víc jednoduše - můj názor na motory Subaru je úplně přesně stejnym způsobem mimo mísu jako tvůj názor na motory Mazdy, protože to máme oba vyčtený z internetu bez jakýkoliv znalosti statistik na téma četnosti těch závad, okolností za jakých se objevily nebo i jen osobní znalosti lidí kterejm se ty závady přihodily. Každopádně aby žral šestiválcovej motor z roku 2000+ bez závady skoro 5l oleje na 1000km, to je prostě úlet kterej rozhodně neni omluvitelnej tim, že šlo nejspíš o vysokorychlostní dálniční přesun. Samozřejmě že každej motor žere olej, ale ani když jsem s něčim jezdil "na krev" po dálnici tak jsem se nikdy nedostal rozhodně ani na pětinu týhle hodnoty. Vlastně si nepamatuju že by mi někdy nějaký auto žralo víc jak 1l/10tkm a to mluvim převážně o autech který by na to i měly nárok (jak vzhledem k typu motoru, tak k tomu jak jsem s nima jezdil).

18.06.2012, 00:05 |
Shr3k | Upraveno: 2012-06-18 00:06:23
Zdeny60: Mno i kdyz nevim, jak souvisi rezave lemy s motorem, asi skocim rano do garaze vyfotit svoje trilete.
JP: já například nemusím dolévat na 12.000km ani deci. tak si to přeber. Ale je možné, že kdybych jezdil tak jak bylo uvedeno od SLima, dolévta bych možná musel.
To, ež motor při zvýšené námaze bere olej, je zcela normální jev a dělají to všechny - více či méně. SLimův to dělal více.
Jinak kupříkladu nová Hionda Civic 1,8 r.v. 2011 žere v reálu (řízená 1 člověkem v důstojném věku) až 0,4l/1000km. Dle vyjádření výrobce: v normě. Reklamace zamítnurtá. jinými slovy spotřeba oleje je 4l/10.000km.
O problémech se spotřebou oleje bylo napsáno nekonečně článků všude možně a není snad obyvklá značka (tedy včetně BMW), které by se to vyhlo. Kus od kusu, stav od stavu... Ty máš štěstí, ovšem nelze to tvrdit jako dogma. Projdi si google a možná se dočteš něco jného. Tak, jako u SUbaru, u Hondy, BWM či VW. Prostě je to tak.Přesně, jak jsi to napsal ty.
K tomu, co víš či nevíš o motorech Subaru: nevím, kolik toho víš, ale jedno bys vědět měl - že právě tenhle 3,0R je nejlepší z technického hlediska.Práve ten je známý minimálními problémy se spotřebou oleje.Přesto, jak vidno, výjimky jsou.
2 JP: ale tu sa musím zastať Zdenyho, Subaru motory (nehľadiac na nevýhody pri prestavbe na LPG) nie sú zlé a to že mi to bralo pri redline toľko oleja je dané konštrukciou. Spýtaj sa hocikoho kto tie motory opravuje a vie o nich niečo. Keď som jazdil celých 10k km piánko (10k = od výmeny k výmene oleja), tak som nedolieval ani deci, presne ako píše Zdeny u svojho. Keď som kravil, tak to proste vzalo, hotovo, nie je to ani vada, ani nič, proste si to vezme a s tým musí ten kto si to auto kúpi na ostrú jazdu počítať. Ak to kupuje ako normálne auto, nehrozí to, hotovo tečka, už sa v tom nešprtajte prosím :-)

18.06.2012, 15:13 |
Cenda | Upraveno: 2012-06-18 15:14:14
Ježiš, JP to napsal po lopatě stejně nechápete. Píše, že se TO DOČETL NA INTERNETU a tudíž jeho názor MŮŽE BÝT A pravděpodobně JE stejně ZCESTNÝ, jako ZDENYHO VYČTENINKY O MAZDÁCH.
Mimo to, výrobce se jistí nemyslnými údaji o spotřebě oleje, proto následně žádné reklamace prakticky neuznává. Např. u Supa 2.8 je to 1l/1000km, což je motor po smrti. Podobnou spotřebu měl 2.0 V6, kde ten motor byl na generálku. Ona i spotřeba 0,4/1000 km není normální a to ani kdyby s tím jezdil po okruhu v Brně.
0,4 oleje na 1000km na okruhu bude zcela v poradku, spis ho bude potreba vic... je vhodne si uvedomit, ze cele olejove hospodarstvi je staveno na urcite otacky, pro bezne motory to je neco mezi volnobehem a 3/4 k redline (predpoklada se, ze nebudes tocit motor pulhodiny v omezovaci-jsou motory, co to snesou, ale je vice tech, ktere se zadrou), potom nastava problem napr. s pruchodnosti potrubi na odvetrani kliky (olejova mlha nestiha stekat zpet do vany, ale je spalovana pres sani), stiraci pistni krouzky mohou ve vysokych otackach nechavat vice filmu na stenach valce, veskere tesnici elementy pri vyssi teplote maji tendenci poustet olej (spec gufera na ventilech)...
takze to, ze si obyc motor vezme olej pod plynem neni nic nenormalniho....