
Navštíveno 2639x

Zdar, potreboval bych poradit ve veci vyberu auta.
Nedavno me kamarad provezl v O1 RS, jak jsem tyhle auta nikdy nesledoval, tak me to celkem prijemne prekvapilo.
Sice jsem necekal nic, z ceho bych padnul na zadek (a skutecne zadny duvod na zadek padnout neni), ale pro moji potrebu jako poskakovadla do prace a zpet mi to prislo jako celek relativne pouzitelny.
V tom aute se citim celkem prijemne, jakz takz to jede, podle toho, co jsem se docetl a co rikal kamarad, tak se to nijak zasadne nesere a porizovacka je rozumna.
Auto by najelo cca 15.000 rok, 60% mesto, zbytek dalnice, pouzival bych ho jako priblizovadlo do prace (10km tam a zpet + nejaky pojizdky).
Se skodovkama a celym VW koncernem (krom meho prvniho vozu Skoda 110 LS) nemam zadne zkusenosti.
Zkuste mi napsat vase zkusenosti s timhle povozem resp. motorizaci, pripadne potvrdit nebo vyvratit muj napad si to poridit.
Co se tam sere, jake jsou provozni naklady, jake byly vybavy a motorizace, moznost zastavby LPG, na co si dat bacha pri nakupu atd...
Pokud byste o nejakem vedeli, tak zkuste doporucit i konkretni kus.
Diky.
1.8T proc ne, vyzkouseny motor, ale na kratky postrky nejsou preplnovane motory ty uplne idealni ;)
Na druhou stranu, zvladne to taky a proc by ses kvuli tomu mel tahat v nejakym yarisu 1.0 :o)
Motorizace jediná, 1.8T 132 kw. Dlouhodobá od bývalýho šéfa 7,5-12 l/100.
Auto asi jak říkáš, neurazí ale ani nějak zásadně nenadchne (AMG Mercedes to není). Dobrý, nenápadný přibližovadlo co pěkně jede.
Problém bude sehnat nevylítaný, tunerem nepostižený kus. Podívej se na octaviaclub, na fóru najdeš nějaké karty lidi co to mají, někdo jezdí bez servisu, někdo se do toho nehorázně vysype. Ale je to hodně o tom, kolik a jak má to auto najeto.
Jinak to je Octávka, jednoduché nápravy, ceny dílů přijatelné a snadno dostupné. Turba vydrží při dobrým zacházení dlouho, co vím tak se častěji řeší podtlaky.
LPG je asi bez problémů, co vím tak se s tím tenhle motor popere v klidu.
Vetsinu motoristickyho zivota jsem jezdil s oturbenyma autama, s benzinama mam vlastne najeto vic nez na nafte.
Vim, ze na moje poskoky by byl nejlepsi nejakej malej atm motorek, ale ja tyhle travni sekacky nemam rad. Turbiny, co jsem kdy mel, mesto davaly bez problemu taky, navic hledany povoz neni pouze jednoucelovy do mesta. Obcas se pojede i nekam dal a to by vozitko jako yaris uz nedalo resp. ja bych to v nem nedal.
Co jsem zatim nacetl a naposlouchal, tak tahle motorizace je asi to nejlepsi, co za posledni dobu z VW vypadlo.
Prave me O1 RS celkem laka kombinace nenapadnyho auta za rozumnou cenu a s prijatelnyma jizdnima vlastnostma.
Jinak s podtlakama jsem si uzil na fiatim 20VT, takze vim co cekat.
Na octaviaclub se podivam, diky za tipy a komenty...
Tak oproti klasické 1.8T je tam všechno jiný a dražší,takže jestli není lepší klasika 1.8T než eReSo.
A než se to tady zvrhne,tak bacha na to,je to jen posraná škodovka která stojí za ho.no,sice ju má minimálně milion lidí,ale aji tak ;-)
Já rs mám už rok,trochu sem do něho nasypal,ale nic závažnýho a jak píšou nademnou,ty hadičky,to je peklo,kupoval sem dvě na podtlak a cca trojka fuč. Jinak bych rozhodně kupoval se serviskou atd atd,když sem byl loni po koupi v autorizáku na výměně oleje,filtry atd atd tak sem dostal zdarma všechny cívky ke svíčkám,protože škodovka uznala chybu kusů a všechny kokty rs s platnejma serviskama(nebo jak to říct)jim to vyměnily vrámci prohlídky. Jinak nevím na co dávat bacha,co sem sám vyčetl a poptal tak dou do kytek: cívky svíček,podtlakový hadičky a jinak už nevím,samozřejmě záleží jak se k autu chováš.
Výbavy máš jak který,od holé bez xenonů a climatroniku až po komplet plnou,ale to je jako u každýho auta ;-) a motor je jen jeden,1.8t 20V 132kw 5kvalt. Průměr je těžkej,první majitel jezdil dlouhodobou 8,2L já to mám 8,8-9,6L.
Jediný co mě na tom autě vadí tak je to,že to nemá 6kvalt a lepší/větší cooler idealně za nárazníkem. Jinak já osobně su spokojenej,ale přiznám,že su na škodovky,takže su asi zaujatej ;-)
Aha, ja zil v domeni, ze motorek v RS je stejnej jako normalni 1,8T akorat s jinou ECU.
Takze na motoru odchazi civky a podtlaky, to neni nic zas tak moc silenyho.
Spotreba fajn, mel jsem strach, ze to bude rozezrany jako atm 1.8. Btw prekvapuje me, ze je to jenom 5q. 6q se vubec nedelaly?
Jaky je na tomhle aute polocas rozpadu resp. odchod spotrebniho zbozi typu svicky, spojka, tlumice atd...
Ja skodovky nijak nemusim, mam je v kategorii spotrebak/delnik, takze taky za timhle ucelem hledam a nic jinyho od nich necekam. To ale neznamena, ze hledam nejakej vrak na dojeti, prave naopak...
Teď je zrovna jedna libovka na prodej :)
[ Link ]
tak s takovou libovkou bych se styděl i pro rohlíky do krámu :-)
tak to bych se stydel dat i do srotu :(
Mari... "lak ma prasklinky" to vypovida za vse :-D
ani bys to sešrotovat nemohl, ten šrotovací lis by dostal záchvat smíchu a sekli by se mu čelisti při pohledu na to :-D

04.06.2012, 10:19 |
Rudi bejt za 15 ta okta, tak jí vezmu, na polítačku, zimu , případně autocross ideál :-)

04.06.2012, 10:26 |
Kamil07 | Upraveno: 2012-06-04 10:27:06
Tak to je dobré peklo :-)
Inspiraci na hudbu nemá doufám z AHC.
Tak pohled Jajinek je asi nejfundovanější, protože auto má doma.
Jiné díly tam některé jsou, ale zase to jsou ty které z RS dělají RS. Větší brzdy (které se zase nekoutí tak jako 280mm na TDi), tlumiče, stabík s větším průměrem, silenty v ramenech má stejně každá druhá Octávka plný z TT, pak asi ještě výfuk. Jinak by Tě asi nemělo potkat nic navíc.
Cívky jsou u tohohle motoru spotřebák, ale mění to na záruku, případně jsou už obvykle stejně všechny vyměněný protože hoří jedna za druhou. Ale to je u všech benzínových koncernů poslední doby, nestojí svět. Podtlaky vyřešíš docela snadno a máš pokoj zase na pár let.
Jinak spotřebák asi jako všechny Koktáfky
klimakompresor 200 tis km
alternátor 250-300 tis
řízení 250-300 tis
spojka je hodně relativní, je to sportovně pojaté auto ;-) Pokud to koupíš od majitele firmy nebo kluka s rovným kšiltem je rozdíl ;-)
Občas vysvícený xenony a občas klapka climatronicu, zlomený kabel ve dveřích nebo potřeba přeletovat plošnák v zámku dveří, protože se nerozsvítí lampička při otevření dveří.
M.a.R.i: Jako promiň, ale za mě skurvené RSko :( Hezčí by bylo v originálu...

04.06.2012, 11:45 |
Kapka (M)
RSko mam doma..už ma najeto 205 000km..kupoval jsem ji v 90000km..a za me naprosta spokojenost..za rok najedu pouze 15000km..takže spotřebu nejak zase neřeším..civku jsem menil pred 2 rokama pouze zatim jednu..brzdy za me pohoda..mam teda na ni par uprav..ale i seriovka je o pohode

04.06.2012, 11:56 |
Pajk M.a.R.i: to není RS :)
motor 1,8T RS je stejný jako 1,8T od určitého roku. Vyjímka je kód motoru AGU (menší vstřiky, jiný sací parohy, klapka s lankem, jiná váha vzduchu atd)
RSka jsou jen v 5q, ale dá se sehnat překopávka s 6q. 6q májí VW GIV GTI nebo některý Leony.
tady jedna pěkná
[ Link ] jinak jel jsem v leoun cupra 132 kw po úpravě v D někde kolem 300 koní a jelo to jako prase. za mě spíše cupru než octavii když už. nevím jak seati ale škodovky se kradou.
Pajk: Tak ono se dá sehnat aji eReSo s 300koňama když se chce ;-)
Jinak bych ještě dopsal k té spotřebě,že já jezdím 5km do hokny a kdybych jezdil dál tak se dostanu taky níž. A jak psal tommas,sou tam věci který z eresa dělaj ereso-brzdy(312+256 oboje chlazený,větší stabik,nižší pružiny..... a hlavně logo vrs :-DDDD )
Unihero: proč má ostřiky xenonu a nemá xenony,hm? Nevím jak škodovky,ale seati vcelku dost hnijou co sem viděl,ale Cupra je taky dobrý svezení a hlavně oproti koktě je o dost levnější,ale taky je taková jakoby zevnitř ´´nedodělaná´´ nebo jak to říct,něco tomu prostě chybí,ale každýmu se líbí něco jinýho.
[ Link ] to jajinek: v octaviích se vůbec nevyznám,takže jstli nemá ostřiky tak opravdu mě nenapadne že to není rs. ale jak někdo psal výše je to podel výbavy, asi neznamená RS a hned ta nejvyšší možná výbava. jen vím že jsem si jí chtěl nedávno koupit v kombi tdi a přešlo mě to posvezení :)
tvrdý jak prkno.
Auto je to dobrý - dostatečně jede a brzdí pěkně.
Nějakou aktivní jízdu nečekej(pakliže to nepošleš na podvozek ,což jsem udělal já a stal se z toho trakař) a i přesto jsem to po půl roce prodal, protože to auto nemá sportovní ambice (alespon pro mě nemělo, co jsem taky ve 20 čekal že :).
Jako rodinný wagen ideální volba. Motor good ,spotřeba taky.

04.06.2012, 18:02 |
Pajk Cupra je pěkná jen z venku. Absolutně se mi nelíbí budíky, nemají maxidot, je to prostě ořezávka, co se týče některých věcí uvnitř. Nejlíp je na tom Golf si myslím nebo A3/S3.
K těm ostřikům... normální, někdy to tak prostě je.
Na Octávce hnijí jenom páté dveře, když se proklepe lak kolem lišty a ještě z vnitřní strany kolem okna u kombíků. Pokud hnije, je po nehodě. Moje má najeto přes 300 tisíc a krom 5. dveří a několika škrábanců nikde není porušený lak.
Leony, konkrétně Cupry se kradou určitě ještě víc, je velká poptávka po dílech.
Ostřiky a xenony na Octávce: Ostříky měla každá s xeny a vyšší výbavy s H4 nebo za příplatek klidně i socka. Vypadají hnusně, je tam místo 3 litrové nádržky 5,5 litru a to se sakra hodí ;-)
Sportovnivozy,cz:ta přední maska me připomíná ten mluvící kotel ze sam doma :-D

04.06.2012, 23:33 |
endru.ondra | Upraveno: 2012-06-04 23:34:48
Ta druhá octa nebude rs, ty měli vždy černý koberec a černou stropnici, většinou se prodávali v nejvýžší výbavě. Jinak bych si vzal sebou vag a napíchnul, je tu hodně přestavb. Měl jsem 1.8T v oktě a byl jsem zpokojen :) jízda z 9O% město a i zácpy a spotřeba kolem 12 litrů
edit: mimo město sem se dostal i pod 8 ale to sem to jen lochtal a klidnej provoz. A na co si dát pozor, spojka a turba, klima. Jinak vše klasika :)

04.06.2012, 23:42 |
Pajk Ale prd Ondro. Černej strop atd. je od 2003.

05.06.2012, 00:09 |
Jajinek | Upraveno: 2012-06-05 00:10:59
tak ostřiky se dávaly podle toho jak si kdo připlatil sem byl poučen od všeznalího kamaráda a k těm kobercům a stropnici-mám 04 a mám černej strop a bílej koberec. o těch blbostí je víc,ale kdo si na to má vzpomenou ;-)
koberečky sou ošitý bílou niťou a je tam logo vrs,některý mají na palubce asr a kdo si připlatil má esp,tak stejně baňky/xenony,klasická musí mít vzadu za sedadlama výztuhy před podběhem do středu auta,chlazený všechny kotouče,perforovaná kůža na volantu+ručce+šaltrpáce a na ní logo rs,né jak ta žlutá z aaa,jinak snad vše už bylo napsáno.
Edit: prolez si octaviaklub,tam to kluci dost leští a fotí tak to všechno očum a je to ;-)

05.06.2012, 07:44 |
codexx | Upraveno: 2012-06-05 07:55:04
Panove diky za rady.
Jinak jsem koukal na Cupry, zvenku moc pekny, zevnitr nic moc. Takze z hledacku vypadava stejne rychle jak se do dej dostala.
Koukal jsem v CZ na nabidku O1 RS a zadna vasen, celkem fest vybydleny nebo dobastleny. Zkusim se podivat v DE, navic co jsem se docetl tak u helmutu se davaly i lepsi vybavy...
Snad nechci moc - nedobity nedobastleny a nevybydleny auto po nekom, kdo se z nej nesnazil udelat "sportovni vuz"...
to Jajinek - octaviaklub pomalu prolejzam a delam si seznam podle ceho poznat bastl a jak by RS melo vypadat... Zatim co jsem videl tak co kus to original, nejak se mi nedari najit dve stejna auta...
A to jsem si myslel, ze vybrat delnika na poskoky do prace bude otazka chvile u kompu :)
chvíle u kompu to bohužel nebude. Sehnat dneska slušnou Octávku je problém. RSky jsou braný jako sportovní nářadí a podle toho se k nim přistupuje a TDička mají půlmilión na hřbetu.
Jinak dobrá připomínka byla od Jajinka, RS musí mít výztuhy za zadníma sedačkama a valná většina přestaveb je nemá, takže se to podle toho dá docela dobře poznat.
Ta vystuha je dobre poznavaci znameni, uz jsem to na nekolika kusech zaregistroval. Kazdopadne me prekvapuje, kolik prestaveb je a ze temer vsechny jsou deklarovany jako "originalni RS".
Najit schopny kus bude fakt asi problem :(
Jinak pristup k RS jakozto sportovnimu nacini nechapu. To auto nikdy jako sportovni zamysleno nebylo a at se s tim autem udela cokoliv, sportak z toho nebude.
RS chapu jako stupen vybavy, ktery z bezne oktavy dela (z meho pohledu) pouzitelne auto, ne neco, co zasadne meni charakteristiku a zpusob pouziti auta.
:-DDDDDD jojo,replik je plná pr...vlastně víc jak originálů,kamoš zhání taky ereso tak na to tak koukám a je to jak říkáš,akorát já sem nečekal,že to bude lehký najít ´´solidní/slušnej´´ kus a už sem viděl aji koktu 1.4mpi v rs kabátu a to mě dostalo. Všichni tam lepí vrs nálepky,znaky atd a jen já to sundávám,su divnej.
Ono svez se v klasik koktě a pak v eresu a uvidíš,že rozdíl tam je velkej.
Prave s obycejnou O1 TDI jsem parkrat jel a proste ne.
O1 RS je natolik jina, ze je pouzitelna. Ale rozhodne to neni sportovni auto.
Podle me je RS fakt jenom stupen vybavy (i kdyz ze zakladu toho moc nezustane) a diky tomu je to auto celkem pouzitelny. Neco jako Volvo a jejich R modely (s tim, ze Volva jsou pouzitelna velmi dobre i v zakladu).
Uprimne receno, pokud by RS melo byt sportovni nacini, tak by muselo byt uplne jine - podvozek (poslat k emi a pritvrdit opravdu nepomuze), hmotnost, rizeni, reazeni, brzdy...
Cekal jsem, ze kdyz je vsude mraky O1 a spousta RS v inzercich, ze najit dobre auto nebude problem. A hle, on je to problem temer neresitelny :( Predelavek je fakt vic jak originalu a ty co jsou origo, tak jsou dojebany "sportovci" pri sportovani s plnym kufrem na chatu nebo s ksiltem na stranu... Zatim sice porad koukam, ale uz se nejak s predstavou RS loucim :(