Stalo se mi tak jednou, že jsem nedával pozor a na křižovatce si přepl digi klimu na vnitřní okruh a poté vrátil zpět na vnější a začala jakoby vrčet...fouká, funguje v pohodě, jen vydává takový divný zvuky, které při vnitřním okruhu nevydává...nesetkal jste se někdo s tím? je o ní pečováno, pravidelně kontrola a plnění...jen to dělá takový vrčející zvuk :/
PS: kdybych se to rozhodl neřešit, je nějaký rozdíl jestli stále pojedu jen na vnitřní okruh? ve spotřebě nebo tak :)

04.06.2012, 00:11 |
Ravo | Upraveno: 2012-06-04 00:15:19
VAG a načíst si chyby jednotky klimy - asi ti tam vyskočí chyba některé z klapek, které se starají o míchání vzduchu zvenku/zevnitř atd. (teplotní klapka - V68, centrální klapka - V70, tlaková klapka - V71...)
Pokud tam bude chyba, tak zkus udělat základní nastavení, třeba se to probere, jinak pak doporučuju klapku vymontovat a vyčistit potenciometr aby jednotka věděla jak je klapka natočená (to dělá ten divnej zvuk, jednotka se pořád snaží najít nulovou polohu klapky a pořád s ní točí sem a tam atd.)
Až poslední akci doporučuju výměnu celé klapky, pokud bude poškozený mechanismus klapky (mechanická závada, ne elektrická).
Tak či tak začni VAGem abys věděl na co se soustředit. A taky si pak najdi montážní návod kde jaká klapka je a pak si ještě zajisti hodně pevných nervů, vymontovat klapku někdy znamená udělat rozborku skoro celé palubky (milhauzz by mohl se svým supem povídat ;-)
A k dotazu na provoz jen na vnitřní okruh - dlouhodobě naprd, nejde ti do auta čerstvý vzduch, pomalu si ho budeš "vydýchávat". V zimě by se ti mohly mlžit okna - vlhkost bude zůstávat v autě (a nebudeš klimovat, tzn nebudeš ji odlučovat ve výparníku). Na spotřebu to nebude mít vliv
mám manuální klimu a okna se mi potí jako blázen, po pár KM mám okna mokrý jak v prádelně ...
při za(vy)pínání vnitřního okruhu větrání, se nic neděje, nic není slyšet, že by KO ovládání klapky? je to vůbec slyšet?