
Navštíveno 3646x

Poohlizime se s pritelkyni po aute pro ni. Idealne by chtela taky granda WJ ale prijde mi dve tyhle obludy do rodiny jako zbytecnost :-)
Takze hledam nejake normalni auto. Ale chceme jen automat.
Nevim od jakeho dat ruce pryc a jake zase funguji v pohode
Treba nevim co Opel-vectra V6,nebo selespeed od alfy-fiat
potom koncern,jak na tom jsou ty s pricnymi motory-golf bora a podelny passat audi.
Chrysler 300M je z docela velka lod,nevim jak by s tim fungovala ve meste a co jsem cetl na chryslerackym foru o intervalu vymeny oleje 6tis km,jinak motor umre na klice,me taky desi.
Treba saab 9-5. tam ani nevim jakem motorove varianty brat. zda 3.0T nebo neco jineho...
cenova relace idelane kolem 50K plus minus samozrejme kdyz to za to bude stat :-)
budu rad za jakekolli vase poznatky.diky
z vlastní zkušenosti bych se vyhnul kompaktním 5°převodovkám JATCO JFE.. Ford Mondeo, Jaguar X-type, MAzda, část VW
Z vlastni zkusenosti bych se vyhnul nacatym automatum :D muzes koupit "pruserovej" a bude jezdit a muzes koupit "drzak" po praseti a za chvili Te bude cekat repas :o)
Automat je vzdy riziko, ale pokud radi naprosto OK, nekope, neni spalenej olej, byl pravidelne meneny olej, tak je pravdepodobnost asi nejmensi...
No a prinejhorsim to je nejakych cca 40k za repas, to mas casto treba dve spojky u vetsich aut, ale ten automat vydrzi dyl :o)
ad prasespeed u AR, to neni automat, je tam manualni skrin s robotem, ktery za tebe macka spojku atd :o)
Z vypsanych by u mě vedlo 300M, kor pokud uz jedno US auto mate, tak nevim co resis ;o))
To 300m je tak divny az hezky...:-)
Ale docela lod. A jak jsem hledal na jejich forech,tak jsem docela cumel a zacal se bat motoru. Ze jak je u nas zvykem 15000 na olej,tak tyhle motory to vicemene zabiji. A docetl jsem se o intervalu 6tis.km.
Neresim,ze bych musel menit co kazdych 6tis olej. Ale to,ze tomu tak nebylo doposud....jinak jsem mel za to,americkej automat,mel by drzet,motor bud pod,nebo nad 3 litry,taky no problem....jinak pokud to neni socka v hadru,vypada to uvnitr luxusne.
Odbocim ke koncernu 2.8 s automatem.podelne motory. Ty starsi mody meli jiny volic koukam s moznosti razeni 1,2,3.
Tam je jen jiny volic,nebo cely streva?
je úsměvné, že hledáte s přítulí auto v ceně sotva solidní a spolehlivé automatické převodovky. Kde máte ten zbytek? :-D :-D :-D
Věř mi, že past za 50k s AT a šestkrát objetou zeměkoulí není ta nejlepší možná investice, kor ze seznamu těch aut co jsi tu napsal.... ten seznam je tak roztodivný, že mi tu z toho vychází, že absolutně nevíte, co vlastně chcete, ani ona, ani Ty.... zkus užít hlavu, rozum, stanovit si podmínky využití auta a pak vybírejte.....
P.S. U ojetiny s AT za 200k se vždycky dá ukecat 30-50k dolu za repas opotřebé AT. U ojetiny za 50k nejen že nic neuhovoříš, ale už z té ceny si můžeš udělat představu, co Tě čeká. A z praktického hlediska - každá AT je tak spolehlivá, jak se k ní chová uživatel. Nejde generalizovat, jaká která značka je lepší či horší, vždycky je to o používání a pak o výrobních nákladech. Aspekt používání nelze odhadnout - debil dokáže zničit AT během 50tis km, normálnámu řidiči vydrží klidně půl milionu. Aspekt nákladů - když poptávka koncernu VW u převodovkářů začíná větou "maximální cena je 530 eur", je logické že jim ZF seskládá to nejlevnější a nejhorší co umí, kdežto když třeba skládá převodovku pro Jaguara, cena není důležitá a životnosti i konstrukci se o příznivě projeví. No a nakonec - nejhorší jsou samozřejmě AT pro montáže k motorům napříč - musí být co nejmenší a přitom se do nich musí vejít ještě diferák, tedy víc věcí, než do klasické AT pro podélnou zástavbu. Takže se pak nelze divit, že když jsou stěsnané, miniaturizované, tak jsou taky spočítané na hranicích mezé pevnosti a jdou rychle do háje. Zářným příkladem je např. JATCO, kd jejich konstruktér, zřejmě zabraný do misky s rýží, zapomněl na filtr, dodatečně ho "šoupnul" mezi půlky skříně do hlavního olejového kanálu od čerpadla a aby ho člověk vyměnil, musí z auta vyndat motor nebo AT.

02.06.2012, 13:40 |
party_boy | Upraveno: 2012-06-02 13:45:35
KaCzaba > Ten koncern s možností řazení 1,2,3 je starej 4°, ty co maj možnost manuáního řazení (takový to +- na boku) jsou novější 5°. Každopádně za 50 je asi úplně šumák co koupíš :-D

02.06.2012, 15:37 |
bafis Taky jsem zacal pred dvema roky uzivat automat, koupil se domu kvuli pritelkyni a musim rict ze do ty doby jsem byl odpurce, ale zaclo me to bavit. Meli jsme v octavii 4° najeto 280tkm a fungoval skvele, jen ve vyssim stoupani nechtel obcas preradir vyssi stupen, byl nejakej zmatenej, ale jinak bez problemu. Octa sla asi pred mesicem z domu, byla to benzinova 1.6 a spotreba byla fakt tragicka, navic motor zacal zrat olej, dal jsem to tak nejak do kupy a prodal nakonec za 33 tkc :(. Pridal jsem 30k a koupil vymazlenyho Passata B5 v nafte ten samej rok a s tou samou prevodovkou - predchozi majitel mel obrovsky problemy s puvodni prevodovkou a vysypal se na opravach a repasich cca 200 tisic !!! korun. Nakonec tam dal jinou po repasu a prodal to, sel z 90ti tkc az na konecnych 62. Trosku jsem se bal, ale zatim vse v poho, on byl totiz zavodnik a daval autu neskutecnej čoud, nacipoval to na 150 a lital jako prase. Myslim ze u nas by automat mohl vydrzet, ja uz mam zavodeni za sebou a manzelka vozi mimino. A kdyby nahodou klekl, tak tam vrazim za par korun manuala a prodam to za ty prachy co jsem koupil.
Muj poznatek co se tyce automatu je i ten, ze se s tim blbe obchoduje, lidi se toho proste bojej a prodavaj se dost pod cenou, coz je dobry kdyz ho shanis, ale spatny kdyz chces prodat.
Jinak treba spotreaba u 1.6 benzin v at byla mesto cca 14, dalka kousek pod 10 a ted 1.9 tdi mesto 9, dalka 6. Jsem spokojenej.
Hele, jediný dobrý AT se montoval do Cadillacu. Vše ostatní vydrží ne více, než 50tkm.
bafis: ad strach z AT, to nejde rict obecne... v Octavii a jeji cilove skupine asi ano, ale ve vyssi tride bych se toho absolutne nebal, mel jsem spoustu automatu a nikdy nebyl problem s prodejem :o)
Nerikal bych,ze rozpocet je o nicem. Jedno poradny auto doma mame. Tohle je vicemene jen skok do trosku neceho vetsiho a bez nutnosti kvrdlat klackem. Jezdi seicentem. Takze vse bude skok o level vejs :-)
Grand je jen v AT. Ale mit dva v rodine mi prijde zbytecny:-)
Hledam auto spis dle prevodovky. Dle zkusenosti majitelu. To,jak se k autu kdo kdy choval je samozrejme dost individuelni,a vetsinou se to dalsi majitele ani nedozvi. Proto toto hlesisko,ac nejvic ovlivni stav daneho auta,lze nejde bohuzel brat v potaz:-(
US auta jsou vicemene jen AT. Proto me napadl treba 300M. Jenze pocetl jsem neco na forech o chrysleru,a dost lidi psalo o umretych motorech z niceho nic. Oleje dost,vymena taky probihala tak nejak v intervalech. Pise se u nej rozmezi 6-10 tis. Dle trasy.couracky/dalky. Takze tam se bojim spis o motor.jak 2.7 tak i 3.5.
Potom treba B5-5.5. Tam je AT taky pozehnane. Tam jsem mel na mysli tu dva ruzne volice. Starsi maji moznost i urciteho kvaltu,ty novejsi maji jen P.R.N.D
U tech pricnejch je ten 4kvalt na skodu. Mel jsem u T4 a bylo to tim ziznivejsi:-(
Potom me zaujal Saab 9-5. Tam nevim jaky motory jsou dobry,jaky zase ne :-) treba 3.0T?
Stejne to pak dopadne tak,ze poridime druhy WJ a bude bud klid nebo bankrot :-D
Vse to co jsem vypsal jsou takovy spis levnejsi varianty misto WJ.
Proste radeji dele zjistuji,laboruji,nez do neceho bezhlave skocit. A rad si vyslechnu nejaky rady,nazory a zkusenosti.
Lukasino je taky dobrej mistni stridac aut. Ta tvoje B5 byla AT,mebo man?
Saab 9-5 3.0T me hodne zklamal :( moc to nejede, a u 7let staryho auta uz kvetly zadni lemy :(
Byt vami, koupim druhy WJ, jednotnej servis, v pripade nouze mas moznost vypujceni dilu z jejiho vozu :o) atd :o)
Ja mel B5 V6 s manualem ;)
Mistni stridac? To snad ne :o))
Jsem neco obdobnyho jako ty. Az u WJ jsem nejak pribrzdil. Ty dvoje dily jsem bral jako plus hned na zacatku :-) takze tam je volba jen druhy v8. 4.0 neprichazi pak v uvahu tudiz. Ani se ji nedivim,ze chce taky WJ :-)

05.06.2012, 10:36 |
MAX U těchamerik přidřených na klice - jednalo se jen o motory 2.7 jestli se nepletu - probíral jsem to ještě onehdá s Marauderem - měl jsem vyhlídnutého nějakého Stratuse, pak kupé(obdoba Mitsiny eclipse) a ten problém byl nejen u starších motorů do roku 2000, ale i u novějších, jen už trochu méně. Myslím, že tam nějak protékala voda z pumpy do oleje, kvůli konstrukční chybě - musel bychto pohledat..
Kaczaba: jj, WJ ma spoustu vyhod a dnes uz stoji par korun...
Pokud ma MAX pravdu, tak by to bylo luxusni, protoze 2.7ce se chce stejne obloukem vyhnout, jsou to socky bez vybav :o)
jen se priseru - co chrysler sebring? koukam po nejakym 4mistnym kabriu - tohle me zaujalo. Samo s automatem...
jsem alfar a radim selespeed nebrat :-)

06.06.2012, 18:51 |
petis Jako Lukasino, za 98000 je to pekný. A podle fofrklacku snad i petikvalt.
Ja nevim,ale rvat offroad do mesta,popojizdky a navic kdyz uz jeden WJ je,to mi prijde jako slusna zhovadilost.