
Navštíveno 6439x


23.05.2012, 20:10 |
Losky Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s motorem 1.9 110kw a 2.4 147kw? Údajně to jsou dost slušné naftové motory, ale údajně tam dost odchází Egr a nějaké swirl klapky v sání. Jedná se mi o verze v automatu.
JTDm jsou perfektní motory,s egr a DPF jsou stejné problémy jako u ostatních značek, vířivé klapky v sání občas někomu způsobují padání do nouzáku,nicméně velice jednoduchým a rychlým způsobem se dají odpojit a je klid,stejně tak EGR a DPF off. vše najdeš včetně obrázkových návodů na alfistech. Jinak se JTD neboj, jedny z nej naftových motorů a to jak spolehlivostí, tak technikou. Bohužel, někteří ti budou tvrdit pravý opak, jenže realita je takový, že nebýt JTD, tak koncer VW a další "věhlasné" značky jezdí na diesly z 80.let, jako to třeba dělala škoda snad do roku 2003, kdy stále používala s pouze drobnými změnami motor z Fiatu Croma r.88 :) Ale to jsem odbočil, prostě JTD se neboj, jen ho pořádně projeď a jestli jede jak má, tak nebude problém.

23.05.2012, 20:32 |
Losky PRávě chci jít buď do Alfy 159 a nebo do Cromy. Všude co jsem četl, tak egr mění za nový a kvůli klapkam i celé sání. Více mě láká ta 2.4. Teď mám koncern 96 kw, zvedlou na 120kw a jezdí to dobře, ale chci automat a silný motor a to nabízí itálie a za pěkné peníze oproti německé konkurenci
záleží,co chceš, zda prostor nebo design :) 159 není malá, ale Croma je prostě rodinné auto. EGR bych dal pryč a klapky se nastaví na zcela otevřené a odpojí. Záležitost pár minut. 2.4 má i docela pěkný zvuk, samo lepší zátah, malinko větší spotřeba, o něco těžší, takže větší opotřebení nápravy, ale na to bych nekoukal, ty 1.9 jsou taky hodně dobré a spíš bych vybíral dle konkrétního kusu.

23.05.2012, 21:10 |
Losky LÍbí se mi 159, ale víc chci pohodlné auto, takže spíš Croma. Jinak nemáš zkušenosti s tou 2.4 a automatem. Na netu jsem dost četl, že ten automat ten motor dost sráží k zemi. Prý se vůbec nezdá, že to má 147 kw
já jsem odpůrce dieslu a automatu :))) Ale 2.4JTDm 147kw v automatu jsem jel jen kousek a nijak ostře,ale automat řadil dobře,rychle a když se to zašláplo, tak dobře podřadil a jelo to,tak ti nevím. Nejlepší je si to zkusit :) Ono Croma stejně není na závodění :)

23.05.2012, 21:32 |
Losky S každým autem se dá blbnout;) Co jsem koukal, tak ta 2.4 se dá solidně vylepšit pouhým chipem. Byl bych rád, kdyby to jelo lépe jak má současnost. Převodovka toho fiata je stavěna na 440 Nm
Kamarad ma presne tuhle verzi 1.9 150ps a zaroven dela na dilne v autorizaku fiat. Ted prave laboruje s EGR,daval novy a znova po 15000 s nim zacina mit problemy,tudiz ho zaslepil a zatim dobry. Dal ma problem s automatem,spatne mu to radi,musi tomu urcitym zpusobem predchazet a pred prerazenim mu trosku ubrat...rika ze po nejakem urcitem najezdu..cirka 120 000km to dela temer kazda druha croma..a v neposledni rade,spotreba se pohybuje kolem 8,5l. Auto ma dlouhe prevody,na dalnici je to super,do mesta uz tolik ne..je to fajnovy dalnicni korab polykajici km
walish : koukám že tomu celkem rozumíš
Losky : co potřebuješ vědět o alfe, sám mám 159 2,4JTDm, vyndavám DPF atd. celkem ten motor znám, podívej se na alfisti.cz na forum, dost lidí mě tam zná ohledně AR159, zrovna teď jsem měl na dílně 2,4JTDm Q-troniku a super, na Cromě jsem cca před měsícem dělal DPF a pán taky spokojený

23.05.2012, 22:13 |
Losky To s tím automatem jsem slyšel, že jízda po městě je nic moc. Spotřebu jsem bral tak 8 L. Údajně ten automat to auto dost zlenivý. Takže asi lepší je pořád ten manuál. Zkusím nějaké objet, poptat se a uvidím.

23.05.2012, 22:14 |
Losky Díky za tip, mrknu na ty stránky.
cendler: co jsem napsal špatně? teda pokud to byla ironie...

24.05.2012, 00:01 |
fredy v mém okolí je Croma u dvou lidí a oba špatná zkušenost, ale mají ji od novátora a jedny z prvních tak to může být i nevychytané ještě, ale......
walish : nebyla to ironie, právě co píšeš je pravda

24.05.2012, 10:13 |
Losky Já měl celkem tři italy a vždy spokojenost. Poslední bylo nové punto a měl jsem ho 3 roky a asi s 80tis prodal a jediné co jsem měnil byli silentbloky na zadní nápravě. Ale šlo to na záruku, prý vadná série.
Ono dneska které auto je bez problémů... Jak říkám, nějaká auta objedu a pak uvidím, jestli to stojí za to či ne. Jinak co se týče toho automatu, tak je údajně mnohem více spolehlivější než manuál, tam prý dost odchází synchrony

24.05.2012, 19:06 |
clown pac automat je udajne japonskej a manual nemeckej :)))

26.05.2012, 07:55 |
Losky Prý hodně dílů je společných s Vectrou C a Volvem. Jedu to dnes objizdet, tak ještě mrknu na nějaké ty 159
mohl dneska u mě, měl jsem tam 2ks AR159 + vlastně další moje

27.05.2012, 00:24 |
clown Losky,
myslis, ze by si 3 koncerny menili dily ? to asi ne..
to nekdo asi pomotal .., ale hadat se nebudu :)
Volvo je Ford, resp. byl, pac bohuzel Volvo ted prasi cinani vcetne jejich novych a i nove vlastnich motoru ..
Vectra je spolecna se SAABem ...RIP Saab :(
Vectra C používá 1.9 JTD, ale nevím teď přesně,kterou verzi...

27.05.2012, 00:29 |
clown tak 1.9 JTD pouziva celej VW koncern .. jen tomu rikaj TDI, ze jo :)))
VW ne, ale Fr auta ano. VW používal původní Tdi z Fiatu Croma z roku 88 až někdy do 2003 nebo do kdy, jen tam byla lehce upravená hlava. JTD je common rail a o tom se VW a vlastně ani zbytku světa nezdálo v době, kdy se montovaly do AR. Teď ty jejich CR motory jsem nepátral po jejich původu, JTD koupili FR a Ford, čili HDI a TDCI.

27.05.2012, 00:51 |
clown | Upraveno: 2012-05-27 00:52:31
ja to nemyslel, ze by to kluci u VW kupovali i ted .., stejne to nekoupili od Fiatu, ale od Bosche .. pak to mrvili ruzne sami. Dle meho skoncila 1.9 TDI PD/PPD, kdyz zjistili, ze neumi na tom udelat Euro V, takze 2009/10 ???
jinak mazete dobre ?? 110tkm, 77kw PD :) nejak cuklo a prestalo jet :)


27.05.2012, 00:54 |
clown neco pro Volvisty .. S60 D5
taky dojezdilo, lehce kolem 120tkm,
spatny olej .., zde jen sundano, zatim :)


28.05.2012, 09:50 |
Losky Nechci se hádat, ale jen jsem četl, že Vectra, Volvo atd jsou na té stejné platformě. Ale Croma mě věda nijak nechytla ani trochu. Radši menší 159