Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jak funguje tento ventil

 o Navštíveno 2830x o
o 14.05.2012, 11:46 | zipp | Upraveno: 2012-05-14 11:50:35
Na autě (1.8T AEB) jsem vymontoval tento ventil, který byl plný oleje. Rád bych se však zeptal na dvě věci:

Jak má fungovat? Ve výchozím stavu je průchozí (zkoušel jsem i foukat i sát) Když jeden vývod ucpu a z druhýho nasaju, tak cítím, že se vevnitř něco pohne

Další otázka: patří na tom ventilu tahle malá dirka? Připadá mi, jako kdyby tam byla navrtaná dodatečně

[ Link ]


o 14.05.2012, 11:51 | zipp
Měl by to být blow off ventil, sundaný ze sání.
o 14.05.2012, 12:19 | Nevřis
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. Rozdíl mezi seriovým ventilem (viz tvuj obrázek), nebo sportovním je pouze ten, že u seriového ventilu neslyšíš žádný zvukový projev a nahromaděný tlak se vrací zpět do sání. U neseriového ventilu se tlak vypouští do atmosfery (motorového prostoru).
Co se týče té dírky, bych řekl, že by tam neměla být..
o 14.05.2012, 12:31 | tomi666
Ta dírka, asi úprava předchozího majitele :D
o 14.05.2012, 12:32 | Nevřis
asi tak nějak :)
o 14.05.2012, 12:32 | zipp | Upraveno: 2012-05-14 12:35:35
Nevěříš: díky za vyčerpávající popis, ale asi jsme si nerozuměli. Jak funguje bov vím, spíš mě zajímalo, jak konkrétně má pracovat tento, co mám v autě, kdy se má jak zavírat/otvírat. Neměl by být ve výchozím stavu uzavřenej a až při přetlaku se otevřít?

EDIT: má jen dva otvory (ne např. 3, jako novější modely). Jeden je napojenej do sání za airboxem a do druhýho vede kovová trubka od někad z motoru.

Vím, že na novějších bývá ještě nějaká podtlaková hadička či co, ale to já v autě nemám
o 14.05.2012, 12:34 | zipp
Ta dírka: to je dost možný, předchozí majitel byl tak neuvěřitelnej matlal, že bych se tomu vůbec nedivil. Co já teď na autě nacházím ulámaných držáků hadiček, intercooleru, místo spon izolepy,... hrůza
o 14.05.2012, 12:49 | tomi666 | Upraveno: 2012-05-14 12:52:24
Po takových se nejlépe opravujou auta :D k tomu tak kýbl nervů :) Taky už jsem zažil. Nevřis ti to přece napsal. Funguje to jako podtlak/přetlak. Jeden vývod je před klapou druhý za - v sání. Jakmile se klapa zavře, vznikne v sání podtlak který otevře ventil a ten přepustí tlak který se hromadí před klapou směrem za klapu. Jakmile se klapa otevře, podtlak se změnší, ventil se zavře a zase jde plný tlak rovnou do sání.
o 14.05.2012, 12:51 | tomi666
A jestli jsem napsal blbost tak at' mě opraví nějaký turbo koncernový guru :) U turbo motory se nezajímám, jen logicky usuzuji jak by to asi fungovat mohlo.
o 14.05.2012, 14:23 | zipp
Takže ve výchozím stavu má být ventil uzavřenej? Může mi to někdo potvrdit? Logicky mi to tak dle jeho funkce připadá správný.
o 14.05.2012, 19:51 | JEF
Tohle není BOV, resp. v normálním případě DV, ale je to regulátor přetlaku, kdyby zatuhla wastegate na turbu. Propouštět má směrem z boku nahoru (podle obrázku), jen při překročení nějakýho tlaku, kterej pusou nenafoukáš. Obráceně je to fuk.
o 14.05.2012, 20:11 | JEF
Sem zas myslel na blbosti :-) Je to na odvětrání klikovky.
o 14.05.2012, 20:14 | Pajk
Přesně tak, jak píše JEF. Když je KO, propouští na obě strany - půjde profouknout ústy.
o 14.05.2012, 20:22 | zipp
Ok, ta klikovka by těm hadicím odpovídala lépe, to je pravda. Takže když je v demontovaným stavu průchozí oběma směry, je KO, správně? To potřebuju vědět celou dobu :-)
o 14.05.2012, 20:29 | Rajdlos
Tohle ma do blow off ventilu opravdu daleko :)))

Je to odvetrani klikove skrine jak pise JEF, proto je to zahnojene od oleje. Smerem od motoru musi byt pruchozi, zpatky ne, je to jednocestny ventil.
o 14.05.2012, 20:32 | zipp
Rajdlos: já si říkal, že mi to přijde nějaký divný :-D Ok, díky tedy za rady, koupím novej

btw: netuší někdo, jak se to může projevovat, když je otevřenej oběma směry?

Motor mi při plným plynu cuká, tak hledám možný příčiny :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3703 sekund.