
Navštíveno 1924x

Vzhledem k tomu, že nastal pomalu čas se stěhovat do nového bydlení (cca září-říjen),bude třeba začít využívat mazlíka (rozuměj Omega 2.5 V6) častěji a častěji. Dokud jsem s tím najezdil okolo 7000 km za rok, neřešil jsem to, ale při dnešních cenách N95 a nafty mi z těch nákladů jde hlava kolem.
Najezdí to cca 25 tisíc ročně. Plyn moc nepřichází v úvahu kvůli nemožnosti použít následně kufr (díru na rezervu to nemá).
Natural 95 37,50 Kč, E85 25,4 Kč.
Tady u nás nabízí přestavbovou jednotku za 4 tisíce, ale nevím, co to je, volal jsem a bylo mi řečeno, že to montuje běžně - no takových lidí jsem potkal hromady a povětšinou to skončilo průserem :oD
Motor je v cajku, má poctivých 170 tis. km.
Jezdí to teď v průměru za 9,5 litru, co E85? bude ta spotřeba cca nastejno, nebo je to o tom, že to bude jezdit za 13 l E85?
Míchání pokoutně odhadem do nádrže moc nechci absolvovat, přece jen je to otravný, navíc nevím, jestli to motoru neublíží - pro š´touraly - mám to auto rád, mám je ve výborným stavu a nechci mu ublížit, i když je to 12 let stará bábina.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Co zápis v TP?
Díky.
Free
Co se jeste zamyslet nad tim LPG? Da se vyhodit benzinova nadrz, dat tam jen nejakou treba dvacitku a misto ni dat LPG nadrz...
Kde to vozi rezervu? Pod podlahou? To tam fakt nejde dat toroid?
Tapp: nevim jakou omegu ma Free, ale ale B sedan ji ma vlevo v blatniku v kufru...
Resim to stejne na delnika, LPG nepripada v uvahu kvuli pocatecni investici, auto ma hodnotu 5,- Kc, tak do nej nebudu cpat LPG za 20 tis.
Zatim jezdim na cisty E85 bez upravy, ale kdyz je chladno, tak jsou starty nic moc a v zime to musim redit 1:1 s N95, pak to slape dobre. Na cisty E85 jezdim po meste pod 2,- Kc/ km, na benzin to bralo zhruba 3,- Kc/ km, takze tam nejaka uspora je.
Nicmene do zimy byh chtel poresit prestavbu na E85, at to nemusim redit.
já jezdim 2.0 16V omegou v průměru tak 12-13L s E85 stupidní jednotkou nebyl problém jezdit za 18.... takže pokud E85 tak jedině profi jednotku s napojenim na lambádu a teplotní čidla.... jinak to nemá smysl....
a LPG do omegy uplně vklidu, vykopni rezervu a do toho blatníku nacpeš 60L toroida jak prd.....

09.05.2012, 11:49 |
Kamil07 | Upraveno: 2012-05-09 11:54:05
Nismo.Power: Na kolik cca vyjde ta profi jednotka s montáží? Díky.
No jo, jenže co jsem se ptal, tak přestavba na LPG cca 30 tisíc (V6). :-( to je i dost
Omega B (facelift) sedan má rezervu v levým blatníku
Jde spíš o to, co se vyplatí.
Počítám to jednoduše při 25 000 km:
N95: spotřeba 9,5 l/100 km - 89063 Kč/rok (N95 37,5)
LPG: spotřeba 11 l/100 km - 50875 Kč/rok plus cena přestavby 30000 - 80875 Kč (LPG 18,50) - návratnost tedy cca 3,5 roku
N85: spotřeba (budu brát to, že na fórech a u montážníků nekecají) +10% oproti N95, tj. 10,5 l/100 km - 66938 Kč/rok plus cena přestavby 8000, tj. 74938 Kč - návratnost cca 7 měsíců
Takže jde spíš o to, jestli nekecají s tou spotřebou.
A taky o to, jestli je reálná cena té přestavby za cenu 8000 Kč, aby to fungovalo a nebyly s tím problémy - protože problémy nemám moc čas řešit a navíc s tím bude jezdit manželka, tak aby jí to někde nenechalo.
Investice do plynu se asi nevyplatí - pokud to stojí 30 tisíc, cena té omegy je když to přeženu 60 K, to nemá smysl...
tam už ceny nic moc.....
ale zase se při správnym neprogramování dá hovořit o zvýšení výkonu a stejný či lepší spotřebě, prostě musíš motor donutit aby ty oktany ukočíroval nějak rozumně což standardní ECU se sériovym čidlem klepání neudělá....řešení rozhodně neni u levnejch jednotek "přiměřený" prodloužení doby vstřiku paliva v závislosti na nějakym stupidnim termistoru uvnitř krabičky což se bude lišit od místa montáže a teplem pod kapotou..... musí to prostě komunikovat s voltama od lambda sondy a odporem teplotního čidla nasávanýho vzduchu, tyhle lepší jednotky se pak daj píchnout k pecku a doladit na potřebný hodnoty zatimco levná krabička prostě jen cpe víc paliva....
[ Link ] jinak je fajn jezdit s 2,5kou za 9,5 .... teď sem zkoušel ekojízdu s dvoulitrem a taky sem se dostal na 9,5 :D
Free, mas tam chybu, lpg nema navratnost 3,5 roku, ale 3/4 roku, nebo kolik to je, vzdyt uz prvni rok Ti to usetri ;) a ty dalsi roky jezdis podstatne levneji jak s E85...
jiank co máš za omegu že myslíš že její cena je 60k ? :) ani béčka s FL se už neprodávaj nad 50 skoro ..... béčko normální je dneska cena tak 10-30, FL sou tak 25-50 reálný podle stavu :)

09.05.2012, 13:10 |
M.a.R.i | Upraveno: 2012-05-09 13:12:59
Freerider:
Mně stála V8 s toroidem 33k v auto SVA, tak si myslím, že se do 25 vejdeš.
Nějak nechápu tu tvojí spočítanou návratnost. Pokud by si dal za rok za benzín 89063Kč a za plyn s přestavbou 80875Kč, tak se ti to snad vrátí za necelej rok ne? Navíc auto bude mít po přestavbě větší cenu.
Ještě taková poznámka. Vím, že jsem pro mnohý magor a plynaři to nechápou :). Ale mně třeba sere u novejch systémů spotřeba benzínu. Najedu ročně 20-25tkm. A v tomhle počasí si to veme 1,5l BA95 a když byly mrazy -20C, tak si to vzalo 4l BA95. Což se docela promítne do nákladů na kilometr. Ale jezdím 30km do práce a 30km z práce a nějaký pojezdy po městě, takže průměrně auto ohřívám 3x denně. Kdybych jezdil delší trasy, tak už ta spotřeba benzínu nebude hrát roli.
Jinak já mám 209kW 4.0 V8, 1900kg a spotřeba 11-13l LPG s tím, že auto nešetřím. Nebojím se předjíždět. Jezdím mimo obec 120-140km/h. Ale taky nejsem magor a využívám setrvačnost auta a zbytečně nebrzdím

09.05.2012, 13:11 |
pbjun Mlada s fiestou E85 lije 1:1, fiesta ma adaptace 25% a timto se klidne vleze do daneho pomeru. Spotreba z 6 - 6,5 vylezla na 7 - 7,5 a je to bez jednotky. Zjisti si - nismo urco vi, jake ma omega adaptace a dle toho urcis krasne pomer tak abys motoru neublizil :) Pocitej zvyseni spotreby kolem 20% realne.
NP: 2,5 V6 FL v luxusním stavu a plný výbavě a hlavně po velkým servisu.
Kiláky sedí, 2. majitel, jeden malej klepanec na zadním nárazníku, jinak beze šrámu :-)
Spíš sběratelskej kousek :oDDD
Lukasino, M.a.R.i. : sáááákra...........
Fakt:-) Jdu vrátit diplom.....
Jen podotknu, že u E85 spotřeba +10% oproti N95 funguje tak možná v ustáleném dálničním režimu a na zkušebně, za teploty a tlaku vzduchu kdy berušky lítají v 1,4 m výškách a dravci ve čtvrt kilometru :-D :-D. Ve všech přechodových režimech, v režimech startů a akcelerací jde spotřeba E85 nahoru oproti BA i víc než o 50%,m toliko praxe. Praxe válcové zkušebny na cirka 40ti autech, bez ohledu na značku a kvalitu vestavěných krabiček. Suma sumárum, až bude stát litr E85 do 10,- Kč, tak se dá začít považovat za alternativní palivo, jehož neduhy je člověk ochoten vzhledem k ceně akceptovat. Ale s nynější cenou to smysl nemá....
feee: tak to jo, to tu cenu ještě má :)
jinak jo, kdyby to stálo těch 17/18kč co bylo zprvu brno a okolí tak pak se to značně vyplatí, s touhle cenou se ušetřený peníze zpravidla vrátěj na spotřebě.....
pokud je auto opravdu přestavěný na E85 tzn umí tu vysokooktanovou věc spalovat tak v praxi to žere mín max stejně což máme odzkoušeno na grandcaravanu novym 4.0 flexi ale to je opravdu od výroby takže tam bude mapa přizpůsobená těmhle oktanům a auto si může korigovat všechno od předstihu po vstřik, pokud je to krabička tak se jedná pouze o prodloužení vstřiku na základě nějakejch dat, pokud je to jen teplota krabičky tak je to k hovnu a spotřeba pude klidně o polovinu vejš, pokud to sleduje lambdu a teplotu sanýho vzduchu tak se dá dosáhnout vklidu 10-20% neb jediný kdy to prostě musí brát značně víc je studenej motor , po zahřátí nepotřebujete ani žádnou jednotku ale bez ní studenej motor prostě startuje dlouho a reakce na plyn sou jalový......
ale co si budem povídat tak LPG je LPG
Nevim no, mě ty čísla u tý omegy přijdou šílený. Napíšu ti sem moje propočty co se LPG týče protože sem řešil nedávno to samý kvůli dojíždění do nové prace do které to mám 30km tam a 30zpátky.
BMW E38 740i motor 4,4 benzín, 8mi válec. Přestavba mě stála 32 000,- mám tam 85l nádrž s přihlim plovákem, takže do ní nacpu 80l plynu. Jezdim za 15l plynu kterej tankuju za 16.90,- Kč.
Na plnou plynu najeto to samý co na plnou benzínu tedy 450-500km. Plná benzínu mě stojí 3000,- Kč, plná plynu 1300,- Kč. Tedy 1000km ujedu na dvě plný plynu tedy 2x1300 = 2600,-
Na benzín sem 1000km ujel taky na dvě plný takže 2x3000 = 6000 takže každejch 1000km ušetřim 3400,- pokud odečtu ten trošek benzinu co to sežere než se to zahřeje ( 35 stupnu, to ma ten motor po sto metrech ) tak ušetřim 3000,-
A ted počítej. Jestli že najedu jen do práce a z práce deně 60km + něco co najezdim okolo, tak deně těch 100km najedu. Takže 1000km mám za 10dnů jak nic. Měsíc má 20 pracovních dnů takže najedu 2000km což znamená že každej měsíc ušetřim 6000,- Kč.
Instalace stála 32 000 dělěno 6000 = 5 a kousek takže když to hodně zaokrouhlim tak za 6 měsíců mám danou investici zpátky. A když to uplně přepočítám, tak při ceně 16,90 za litr LPG a ceně 38,- za litr N95 jezdim za 6,7l s autem co má 4 a pů litrový hovado pod kapotou a přez 300 koní. Můžu si vytřít prdel s kdejakym naftařem :)))))
Snad se v těch počtech vyznáš :) A na závěr jednoznačná odpověd. Dej do omegy LPG!

09.05.2012, 20:17 |
bafis Kam na ty ceny za benzin chodite ?? 38 kc/l u nas na kazdy pumpe 34 ;-)

09.05.2012, 22:26 |
MAX tvl Bafis, kde a kdy? I na poslední pumpě 40km za Ostravou směrem na Bruntál (a to už je co říct) stojí B95 asi 37,50Kč. Dneska jsem tankoval na Shellce v Hlučíně BA95 za 38,70Kč - a to žiju v tom zas...ým moravystánu.. :o)
OT: Co sem byl včera v Třeboni, tak na Shellu benzin 35,50 a v Budějcích na Shellu benzin 37,40 :) cca 25km od sebe :)

09.05.2012, 22:48 |
bafis Varnsdorf ;-) jsme primo na hranicich a je tu 6 benzinek na dvou kilometrech, musej se predhanet v cenach aby prezili a proto mame nejlevneji phm v republice :D

10.05.2012, 09:55 |
M.a.R.i | Upraveno: 2012-05-10 09:57:09
Perfekt:Ono to s tou spotřebou benzínu nebude tak horký :). Schválně si zkus natankovat třeba 20l až ti začne svítit rezerva, vyunuluj si počítadlo a budeš docela koukat kolik si to veme :). Jak jsem psal tak v -20C si klidně veme 4litry na 1O0 a v létě 1-2l na 100, což je v ceně cca 8l LPG a 2-4LPG :). Ale chápu, že tohle plynaři nepočítaj :). Mám auta na LPG už 6let, plyn mi je sympatickej a zas do něho půjdu. Ale není to zas tak černobílý :). Navíc spotřeba je v ČR kvůli nekvalitnímu LPG vyšší.
Moje počty:
Přestavba 33000 Kč.
původně spotřeba cca 11l BA95, abych nežral :)(cca 4,18 Kč/km), 38Kč/litr
teď spotřeba cca 13l LPG a 1,5 BA95 ( 2,34 Kč/km a 0,57Kč/km), 18Kč/litr a 38Kč/litr)
takže rozdíl je 1,27Kč/km (4,18Kč vs 2,91Kč). Pokud spočtu nějakou údržbu navíc jako častější měnění svíček a vzducháče, tak jsem na úspoře cca 1Kč/km. V zimě je to samozřejmě mnohem horší.
jezdím taky 30km tam a 30km zpátky do práce a nějaký pojezdy. Najedu tak 80km-100km denně. Nestěžuju si, jsem spokojenej, ale prostě to není tak růžový jak si každej myslí a plynař si namlouvá :D. Samozřejmě, pokud bych jezdil třeba 100km tam a 100km zpátky a nebo jezdil jak kokot a spotřebu měl 20l/100, tak je ta úspora mnohem zajímavější :)
Ale hřeje mě, že neplatím spotřební daň a jsem enviromental friendly :)
No moje úspora je sakra rapidní. Protože předtim sem jezdil 100% jen město a pod 21 litrů sem se nedostal. Měl sem to už za ten rok co sedmu mám spočítaný a projezdil sem měsíčně 10 000,- Kč ted jezdim 90% dálku a jezdim za 15l plynu a projezdim měsíčně 3500,- Kč takže já sem spokojenej :)
21 litrů je spíš stylem brzda-plyn, můj tatík má stejný auto a jezdí město za 13-16, dálku 9-12 podle toho jestli se kochá nebo chvátá.
né to je styl za prvý takovej že sem to vubec neřešil :) a za druhý je to způsobeno zníženejma hlavama, chipem a otevřenýma vejfukama. Dálku jezdim za 13-15 benzínu za 9.9 sem jel jednou když sem jel jak klobouk 200km v kuse 130 na tempomat :)
M.a.R.i.
a co si mám myslet pod tím tvým: " není to tak růžový"??? problém motor?Ventily? Sedla? Zima?
O jaký auta šlo? Musel jsi něco řešit po mechanické stránce oprav? (Například ty vyntily a sedla?)
Díky.
Zdeny klid, M.a.R.i. nemá japonský boxer, kde se kvůli svíčkám vyndavají přední kola:-D :-D
M.a.R.i. naráží na to, že plynaři obecně neřeší doprovodnou spotřebu benzínu pro starty a ohřátí motoru, která samozřejmě v exaktně vyjadřovaných nákladech na provoz nějaké halíře na kilometr dělá. Jenže plynaři až na výjimky nejsou tédéíčkaři a zpravidla halíře neřeší, prostě jezdí a ví že čím víc jezdí, tím líp jim to vychází a tím míň živí stát. Čím míň pak jezdí, tím víc jim můžou vadit ty "benzínové" halíře, ale realita je taková, že je vůbec není nutné řešit. Je to jen jakási zbytečná posedlost čísly, která časem vede k psychickým poruchám. Jednou jistý pan konstruktér řekl "čím víc provozních parametrů a údajů necháte zákazníka v autě sledovat, tím častěji vás bude obtěžovat neexistujícími problémy, závadami, smyšlenými či vydedukovanými pseudoporuchami, a místo aby se těšil a užíval života, stane se otrokem vlastní techniky". Je na tom hodně pravdy.....
Jj, denní jízdy 4km do práce s plynem moc nezachráníme - zvlášť v zimě.
Na druhou stranu když se v zimě škrabe, tak než oškrabu, tak většinou se už přepne na LPG - neumím si pak představit, že by to dělalo 4L/100km benzínu.