
Navštíveno 9459x

Jeden dotaz ohledně výkonu u Octavie 1.9 Tdi 66kW, má najeto cca 70tkm, má ji pořád jeden majitel od nového vozu. S autem se jezdí běžným zbůsobem dle pravidel, řazeno tak do 2.500 ot/min. Problém s autem je ten, že se nechce roztočit přes 3000 ot/min a je takové utahané. Je možné, že by byl problém s váhou vzduchu nebo by se mělo vyčistit turbo?. Auto nehulí, od cca 1600 ot/min zabere turbo normálně.
Případně, kde by mohl být ještě problém.
jsem totál laik, ale mám 81kw TDi jedno doma. Jak se s tím jezdí za 5 litrů .o) tak "přirejzá" turbo. Vypnu zapnu klíček a je to cajk. Občas potřebuje i nafta pořádně protáhnout ... za mě turbo, rozebrat, nic neulomit, vyčistit - na pár měsíců to možná pomůže - pak to bude zase - neříkám jezdit do červenejch, ale vyloženě tenhle důchodcovskej styl jízdy je podle mě na turbo jak dělaný
ja jsem teoretik a lehce praktik :D
mam O1 tdi 66 kw 2002 tzn ze mam turbo s naklonem lopatek. doporucuje se minimalne jednou za mesic turbo protahnout a samozdrejme dochladit [at nezatuhne regulace naklonu]
do O1 pred fl to 66kw nemeli takze to neni potreba...
jinak se turbo muze "odpojit" a pak staci jen vypnout motor nastartovat a zase jede.
nebude treba spatne zajeta? tou ukazkovou jizdou... ?
dragster: pořádně temu dej nažrat , chce to protahnůt trubky a vyhnat pavůků.
MazliG: 66kw je blbuvzdorný , nemá to naklápjání lopatek jak 81
na diagnostice jsi byl? rekl bych ze pada do nouzaku, mozna vaha
jura.j: tusim ze od 01 nebo 02 ma i 66 naklapeni lopatek
sprasený koncern vw skundil neskunditelný motor, to je konec
66kw ma naklon lopatek ale od r. 2001

30.04.2012, 16:34 |
TROY :D já mám 81kw a naklápění od 97 roku :))
Nicméně obecné tyhle fény jsou zanesený apod. Pokud netáhne můžou bejt taky v perdeli hadičky podtlakový - je toho víc no :)

30.04.2012, 16:50 |
Olda O1 66kW po FL už náklon zamozřejmě má.. Jibak tady bude nejspíš problém právě v turbu že si zalehlo.. takže buď pořádně protáhnout a když nepomůže, tak nechat vyčistit (je to lepší aby si nic neposral ikdyž na tom prd je) a zkusit po čistce. Mělo by to pomoci. Kdyby né, tak hledat dál. měl jsi to na diag.?
Asi bych vymenil filtry, resetnul ŘJ odpojenim baterie na par minut a pak tomu par dni daval na frak. Nejlepe natankovat Vervu Diesel. Teprve pote bych resil co dal (praskla hadice turba,zkusil ocistit vahu vzduchu,VAG....)
Na diagnostice to bylo, tam to nevyhazuje chybu žádnou. Zajeté to bylo dobře, chodila normálně dle tachometru 200km/h, ale od cca 25tkm, se s tím jezdí jen takový klobouk a teď prostě od 2500ot/min stratí chuť jít nahoru a nejde a nejde. Třeba na 2r.st. se ještě jakž tak do 3500ot/min roztočí, ale 3 a 4 r.st, už je to mrtvola. Osobně si myslím, že bude také zasrané turbo.
Tenhle motor měl už náklon lopatek?, myslel jsem že pouze 81kW.
myslel jsem že má obtokové turbo jen motor 1Z, ahu ve 3 golfu, toledu, ventu, ibize.
že pak už všechny motory 66 kw mají naklápění lopatek.

30.04.2012, 17:48 |
Chris Alh,Asv,afn maju vgt
Agr,1z,ahu maju obtok

30.04.2012, 18:51 |
TROY pokud vag nic neukáže = mechanika
to samý jsem měl též a nakonec zapeklý lopatky :) a netáhlo to - 11o na 5tku a sotva to jelo. Ted nový turbo a táhne to luxusně
Na diagnostiku teďkom jsem to řešil taky. Turbo mi vyčistily rozhýbali a promázli a za necelých 14dní to samé, čili když jsem chtěl předjíždět většinoiui do kopečka, ale i po rovince vytočil jsem to kolem 3 000 ot/min a motor najednou šel do nouzáku. Po opětovém startu vše oka. Vyměnil jsem Váhu vzduchu + ventil N75, protože mi na diagnostice psalo, že mám vysoké tlaky a právě tenhle ventil reguluje tlaky. Jinak běžný problém - Turbo, Váha, N75 (elektromagnetický ventil) , N18 (zase opak N75 čili podtlaky).
Tohle do nouzáku nejde, to jede pořád, ale nemá to od 2500ot/min sílu, leze to strasně dlouho do otáček, zkusíme turbo.
Zkusil bych vahu. Kamos mel neco podobnyho, od 3000ot jakoby to bylo bez turba a byla to vaha vzduchu
Samozřejmě to chce na VAG, jinak to je jenom tlachání o ničem, ale tohle projev KO váhy, která to nehodí do nouzáku, jenom na mizerně jede.
Samozřejmě základem dlouhověkosti tohohle motoru je EGR pryč a občas prohnat do otáček, jinak nezmar. Posere se všechno kolem, ale motor jede, jede a jede.
je potreba to nekdy protahnout a ne stim jezdit jak svatecni ridic.A naklapeni lopatek ma jen nejakej typ motoru.
všichni tady opakujete to samé. Chyba v podtlacích a naklápění lopatek hodí auto do nouzáku, tohle jenom blbě jede. Tedy buď je pod plynovým pedálem zapadlá flaška s pitím nebo KO váha.
Tommas: flaška pod plynovým pedálem není, to jsem koukal. Když jí dáš plný plyn tak od těch 2500 ot nahoru neleze, strašně pomalu bez zátahu.
Pokud bude chyba v podtlacích nebo v naklápění lopatek, tak by šla v ždy do nouzáku?
VAG je základ, prostě tam bude napsaný co to je. Vrtat se v turbu bez toho, abys auto píchnul na VAG je pitomost:-))
Za sebe bych prostě šel jako první po váze, podtlaky to hází do nouzáku prakticky pořád, co jsem zažil.
Na VAGu to bylo včera, opět, žádnou chybu to nehodilo, projeté všechny čidla, ventilky, za jízdy udělaný graf a nic. Zkusil jsem ji i protáhnout 100km pořád 3500-4000ot/min a nic(a dalo to hodně úsilí vůbec to v těhle otáčkách udržet).
Dnes vyměněn naftový filtr, žádná změna, vyčistěn EGR a nic (jinak bylo zkoušeno i s odpojením EGR, začalo víc pískat turbo ve spodních otáčkách a byl z toho zvukově víc traktor, ale jinak nic od 2500ot/min zase mrtvo)
Zkusím ještě vyměnit čidlo měřiče hmotnosti vzduchu.
Nevíte jaké má mít správné číslo od BOSCHe pro motor AGR 66kW r.v.2001?
KO váha. Odpoj ji a projeď to, pokud to bude stejné, je to jasné;)
walish: ta na VAG nevyhazovala žádnou chybu, až když jsem ji odpojil tak vyhodil že je na ni chyba, je pravda, že po odpojení jsem ji neprojel, jen nechal běžet, zda nebude kouřit a nic.

07.05.2012, 17:17 |
Chris skusal si nalogovat 1-3-11 alebo 1-4-11 kanaly od 1500 -4000 otaciek, ci tlaci ako ma? ci vstrekovace idu ako maju atd? a po prekroceni coho ti vlastne hadze do nudzaku ? pravdepodobne mas nejake cidlo vadne a ukazuje hodnoty mimo meraneho rozsahu a hadze do nudzaku, skus to a hod logy, co to vlastne robi
walish: měl si pravdu.
Tak dáno jiné čidlo váhy vzduchu a vše ok. Dnes přišla komplet nová váha, jaká tam má být a dána do auta, už to zase jezdí tak jak má.
Jinak tedy poznatek mám ten, že VAG chybu nevyhodil a auto ani nehulilo. A to se na VAGu projelo vážně vše i vstřikovače.
no vida, tak hlavně,že vyřešeno.
Jinak Ti odešla nějak brzo,ne? Vždyť jí máš skoro novou...
walish: to ale neni jeho auto, cti poradne :D
Furt nějaké formality :D A stejně, 70tkm a mrtvá váha? Nic moc teda :))
Walish: Auto vlastní táta, má najeto 61000km přesně a váha mrtvá, to mě zarazilo taky.