
Navštíveno 11091x

Vybírám nástupce a mám tyto vyvolený:
ST220 rv.2002
Alfa 159 2,4JTD rv. 2005
Accord 2.0i rv.2003
Všechyn auta jsou ve verzy kombi. Nejvic se priklanim k ST ale mám strach ze spolehlivosti? Treba se nekdo vyjadri ke spolehlivosti u vsech techto aut a slabým místům.
Zaleží co chceš...
Osobně bych vybíral buď 159ku nebo Accorda.
159 lépe pojede, menší spotřeba, lepší vzhled, ale možný komplikace s dieslem, atd.
Accord bude parádní držák, bude to spíš nudnější auto se kterým nebudeš mít starosti.
Tak to vidím já :) Osobně bych volil 159ku, protože by mě accord asi unudil :D

23.04.2012, 12:28 |
Kamil07 | Upraveno: 2012-04-23 12:29:10
Mondeo ST220 měl manolo, nalítal s ním celkem dost km, tak mu zkus napsat o nějaké info.
Co vím, tak měl nějaké problémy s motorem a oprava byla za dost mastnou cenovku. Ale jinak fajn svezení s rozumnou spotřebou.
ST220 má mělkou olejovou vanu a když se s ním jezdí jako dobytek, odlévá se olej od sacího koše a tedy padá tlak oleje. Když je uživatel navíc antitechnický typ nebo si to pořídí jen na machrování, lehce tuto výrobní vadu "přehlédne" a přidře to....
radek.613: A pomůže přelít olejovou náplň o 1 litr nad horní rysku? ;-)
ST dost poruchový, resp. velice těžký sehnat v tuhle dobu nějakej nedomrdanej kus..... motory jak píše radek, stačí táhlá zatáčka pod plynem a skončíš jak alfa romeo....přelejt o litr sice pomůže týhle vadě ale vyvolá další a horší :)))
alfa.... to nevim to asi okomentuje někdo jinej.....
acord.....sice pojede hůř než obojí ale za mě designově z těhle třech je nejpovedenější....spotřeba bude mezi alfou a fordem a jízdní vlastnosti bezvadnej kompromis mezi sportem a komfortem s timhle dvojlitrem.... sice pomalej ale zase neni poruchovej no...... ford je exot prostě a alfa rychlejší žere míň ale nechtěj aby se posrala :)
diky za postehy ;) Trochu jsem googlil a ST ma tvrdy a nizky podvozek + to cu tu pisete je ST z kola ven. Zacinam se priklanet k te honde, jelikoz chci spolehlive auto, ktere me nenecha nekde v pr*** z niceho nic. Jeste bych asi zahrnul u accordu i motor 2,4i ma uz aspon nejaky konik a zere da se rict stejne jak 2.0i. Jak by se snasel tento motor a LPG?
Mě ST220 přišlo celkem dobře vyvážené, co se týká podvozku, ale každý na to má svůj názor.

23.04.2012, 18:02 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2012-04-23 18:04:05
Jednoznačně tedy Accorda 2.4. A ohledně papání, určitě nebude brát tolik jako ST220 :-)
Jinak Accord je asi takový nejhezčí :-), 159 oproti ST220 a Accordu je dost menší, hlavně uvnitř, ne?

23.04.2012, 18:41 |
Tendr | Upraveno: 2012-04-23 18:44:33
taky bych se přikláněl k Hondě a když už tak určitě 2.4 ;-)

23.04.2012, 20:44 |
Tomas Ja som mal pred rokom uvahu medzi Accordom a Avensisom, nakoniec som sa rozhodol pre Accord Tourer 2,4 a nelutujem.
Tak mám alfu 159, asi 2roky přesně ve 2,4JTDm a jsem spokojený, vyndal jsem DPF filtr a auto funguje spolehlivě.
Jde o to co chceš, Alfa je ve vnitř o proti Honde, kterou má kamarád o dost menší, takže si to chce rozmyslet, na co to auto chceš.
Tak jste me nahlodali pekne na hondicku 2,4 :) Musim se jet na nejakou podivat, na fotkach vypada starsne velka a zadek nevabne. Libi se mi tento kousek
[ Link ] ale bohuzel je to jen 2.0i ale zas uz ma LPG a barva mu slusi:) Jenze vypada ze se prodava asi dlouho, dle zimnich fotek. Ja od auta ted ocekavam hlavne spolehlivost a aby to nebyla pokladnicka, ktera chce tisice kazdej druhej mesic za nejaky dil (mimo spotrebni) Jets ejsem se docetl, ze u tech accordu odchazi řidici jednotka, nebo je to u starší generace?

24.04.2012, 07:21 |
H-Honza (M) | Upraveno: 2012-04-24 07:26:37
mel jsem ST220, a ja bych z toho vyberu zase volil forda. Je nejvetsi, vnitrni prostor je proti te alfe opravdu jinde. Nevim jak zavazadelnik, ten ma i accord velikej, ale prostor kolem ridice bych rekl vychazi zase lip ve prospech mondea. Koupil jsem ojete, a co jsem ho mel nic vazneho se nevysralo, nez jsem ho koupil precetl jsem si par diskuzi o tom aute, takze me neprekvapilo, ze me potkalo to, na co si stezuji ostatni, ale asi mam na tohle jiny pohled, protoze ac se menilo par dilu, beru to jako beznou vec u ojeteho auta. Menil jsem volnobezny ventil na sani, pac to houkalo, pazvuky z toho motoru lezly opravdu jako bych mel v sani hejno sov, a byl problem se zadnima brzdovyma trmenama, ktery jsem koupil novy. Co jsem ho videl naposled mozna nachylnejsi na korozi vyfukoveho systemu, coz se da resit nakupem sprovniho nerez vyfuku za vcelku drobne. Jinak pohodlny auto, skvely Recaro sedacky, prijemnej podvozek - ve srovnani s dnesnima umlacenyma podvozkama v koncernovych autech. Nechapu kdo resi u "sportovni" verze nizsi a tvrdsi podvozek, je to pitomost, ze je nizsi me nijak neomezovalo, a tvrdsi... ja rikam ze lip odladenej a pohodlnejsi jak II octavie nebo treba i ted co muzu srovnat A6tkove audi s obyc podvozkem.
Spotreba kolem 10l benzinu, motor ma peknej zvuk, coz Ti naftova alfa ani s 5ti valcem rozhodne nenabidne. Navic zadny starosti s dvouhmotou, vstrikama, turbem, DPF a nevim cim vsim jeste, tady bych videl v benzinovym motoru velkou vyhodu. Ona se ta vidina uspor s naftovym motorem muze rychle rozplynout, ted to pocituju na vlastni kuzi.
Alfu jsem mel s jinou motorizaci - 1,9JTD 88kw, auto jsem koupil s 134t km na tacho, na nasich silnicich trpelo, coz se projevovalo neustalyma investicema do podvozku, ramena, naboje kol, ale vzhledem k tomu jak vypadaji silnice nic nenormalniho, proste spotrebni material, ktery ale bohuzel nepatri mezi dostupny a levny.
Alfa je moc hezka, bavilo me s ni jezdit i s tim slabym naftovym motorem, zpracovani a kvalita materialu je na dobre urovni, ale dost mi vadilo ze i kdyz to byl kombik, tak mi to prislo spis jako auto 2+2 nez 5ti mistne, mam 189cm, a kdyz jsem si pohodlne sedl vepredu, za me si nikdo nesedl, ani se tam nedala dat detska sedacka. Par mesicu po prodeji odesly vstrikovace,coz ted s tim kupujicim resime...
Accorda bych volil asi jako nejvic rozumnou variantu, o nem vim jen z doslechu od lidi co ho maji, auto bez investic, spolehlive, jednoduche. Jenze taky neatraktivni, bez zamereni na ridice. Uvazoval jsem o ni, chtel jsem koupil 2,4rku v sedanu, mel jsem ji pujcenou na par dni a to auto me vubec nicim nechytilo, proto jsem sahl po tom mondeu.
Jinak mondeo ST220 prodava aTTim, muzes mu napsat, myslim ze je to slusnej kousek a bylo za peknou cenu.
H-Honza: pekne napsano az na Accord
neatraktivni, bez zamereni na ridice???
suprova dvactyrka a rizeni, ktery je hodnoceny jako jedno z nej na trhu?
nemel si nejakej vylitanej kus?
Ano, neatraktivní. Ničím nenadchne, ničím neurazí, prostě funguje, dokonale, sterilně japonsky. Emoce nula. To že teo řízení hodnotí nějací novináři jako jedno z nej na trhu neznamená nic v porovnání s osobní zkušeností. Podvozek ST220 je oproti Accordu plná nůše komunikativnosti a zábavy. Je to o osobních preferencích....
Máme 2.4 accorda, rok 2008, jeden z posledních 7. generace. Najeto aktuálně 170k, zatím bez jediný poruchy. Jen kupuješ benzín a jezdíš :)
Průměrná spotřeba 8,1 a to ji nikdo nešetří. Olej to taky nežere, jak nás strašili zpočátku v servisu. Za mě spolehlivý auto se slušným výkonem, rozumnou spotřebou a velkým kufrem...
radek.613: hmm, tak to asi jeste nejakej patek zustanu u Primery P11 :-)
radek.613: Zajímalo by mě, jestli humpolácky jednoduché přelití olejové náplně vyřeší problém s odléváním od sacího koše, viz můj dotaz výše. Na olejem přelitý motor jsem totiž slyšel tisíc teorií, ale nepotkal ani jeden, kterému by to někdy opravdu uškodilo.

24.04.2012, 14:13 |
H-Honza (M) | Upraveno: 2012-04-24 14:13:44
accorda jsem chtel vzit od majitele salonu hondy tady v lipe, byl to vymazlenej cervenej sedan, s 2,4 iVTEC a manualem.
Nevim, snad rozmazlenej predchozima autama jsem proste v accordu marne hledal jedinnej duvod proc si ho koupit, predchozi saab 9-5 aero ktery jezdil za stejny benzin a byl dynamikou trochu jinde byl pro me zabavnejsi auto, koukatelnejsi, pohodlnejsi, a hlavne mel aspon nejaky kouzlo.
Accord je bohuzel moc tuctovej, zadne emoce, je to jednoduchy, nenarocny auto se kterym rozhodne neudelas chybu pokud hledas neco spolehliveho na jezdeni. Nekrade se, levne dily,nicmene pokud budu smirenej se spotrebou 10l benzinu, koupim si neco s cim bude i trochu zabava.
Přelití to neřeší, pokusy byly a marné. Řeší to hlubší vana, kdy je pod sacím košem "zásobárna" oleje a přidaný vlnolam proti odlivu. Obecně přelití vadí prakticky jen mechanicky - větší ztráty v pohybovém ústrojí (a to je tomu motoru tak nějak jedno, není to 1.1 pičfuk downsize)a vyšší tlak par v klikové skříni, se kterým se musí poprat řízené odvzdušnění (blok není otevřený do atmosféry). Nicméně co jsme u X i S typů s původní mělkou vanou koukali, i pokusně přelitému motoru v hodně ostrých serpentinách padá tlak oleje, pod tím košem ke dnu vany je prostě málo místa a dynamika pohybu té náplně není přelitím zase tak vylepšitelná..... ale samo znám minimálně devět lidí, co ta auta používají normálním způsobem na normální ježdění, navykli si používat kvalitní olej a dosud nic nepřidřeli...
H-Honza: diky za upresneni, pri budoucim vyberu myslim, ze mi to pomuze :-)
Kluci diky moc za informace, jsem rad ze jsem se dozvedel nove veci. Ted uz bude jen na me jak se rozhoupnu :)
radek.613: A jaguarská vana přímo nepasuje? Nebo je tam celý systém vyřešen jinak?
Nepasuje, protože Jaguar má vlastní nápravu a Ford taky (to pro chronické rejpaly, co Xtypu říkají "Mondeo"), takže hlubší kocouří vanu na ST220 nejde dát.
Tak po dlouhém rozhodování jsem odřekl prodej auta a nechám si svou E46 touring 330 LPG ;) Propocitaval jsem si to po finanční stránce a dospěl jsem k závěru, že raděj dám pár kaček do oprav a budu na tom líp než s nějakou novou pokladnickou. A auto v takové výbavě co mám teď nemá ani jedno z těchto adeptu.
Pokud nejde o velikost kufru,zustal bych u brambory. Prekvapilo mi,ze accord nezaujal po strance rizeni..vsude ho chvalili