
Navštíveno 3881x

Kamarád mého známého, vlastní Porsche 911(997), kdy s tímto má docela vážný problém. Údajně je u vozidel této značky doporučováno, aby se dobíjela baterka jedenkrát za týden pokud se s ním delší dobu nejezdí, zda je to pravda nevím. Ten kluk s ním nejel asi 14 dní a poté když k němu přišel, tak auto nenastarovalo, pouze naběhly kontrolky, ale startér neotočil. Vzhledem k tomu, že vlastní větší autodopravu, tak nechal baterku dobít nějakou nabíječkou na náklaďáky a od té doby se již nerozsvítí ani jedna kontrolka a to ani po nandání úplně nové baterky. Je možné, že by vyhořelo, nějaké hlavní relátko, nebo pojistka?. Nevěděl by někdo kde jsou v tomto autě všechny pojistky a relátka?
náklaďáky mají 24V soustavu, ne?
no ty vole to je teda FAIL... :-/
Předpokládám, že to dobíjel, když byla baterka v autě...

19.04.2012, 14:16 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-04-19 14:17:13
Pustit 24V do 12V auta pokud nechal připojenou baterku byl opravdu nápad k nezaplacení...
Pokud byla alespoň baterka odpojená, tak je nejspíš jen KO baterka.
Jinak ano, auto s kterým se "nejezdí" se doporučuje mít na udržovací nabíječce. To není výmysl Porsche ale výrobců baterií a údajně se tím prodlouží životnost baterie, pro kterou je nejlepší trvalé používání/dobíjení. Já ovšem na zimu odpojím baterku, po zimě jen dobiju a v létě to stojí mnohdy i 3 týdny a bez problémů už 7. rok. Možná je to i tím, že baterku mám předimenzovanou.
Tuner: Tak Tobě to pojede i na baterku do strojku na ražničí :DD
walish: Díky vysoké kopresi si tím nejsme tak úplně jistej... Otočit s tím ráčnou není žádná sranda nehledě na tu elektrárnu v kufru ;)
Fotku kamaráta prosím, taká fakulta sa musí vidieť :-D
muSlim: tu nemám, já ho ani sám neviděl.
To vůbec nevím, zda byla baterka odpojená a ani nevím, jestli tu nabíječku, někdo přepnul na 12V. Předpokládejme, že ano.
Otázka je je možné, aby bylo vyšluslé jen nějaké relé, nebo pojistka?.
Tam bude asi hodně možných variant závady.
Potřeboval, bych vědět, kde jsou všechny pojistky a relátka.
No poistkovky predpokladám klasicky pod volantom, alebo u spolujazdca ni?
no TVL...

Problém s elektrikou. Já sem se nedávno tak debilně vytrestal, ale tak, že až si přečtete jak, tak mě budete mít za takovýho debila, že to až není možný. Každopádně auto už je pryč ...
Měním žárovku ve stropním světýlku a nedopatřením (což sem zprvu nevěděl), sem zohnul kontakty tak nešikovně, že se dotkly kastle. Otevřu dveře a nic. Mrknu na pojistku a spálená. Aha, vyměním ji, říkám si. Jenže, byla tam 15A a já měl jen 20A volnou. Tak sem ji tam dal, zaklapl pojistkovku a jal se zkoušet dál.
Světlo nesvítilo a zadní lampičky jen slabě. Smrad jak sviňa a ze stropnice se začal valit kouř. Mkrnu do pojistkovky a pojistka horká, uložení pojistky měkké teplem. Vyndal sem ji a začal sem zjišťovat škody.
Celej plusák pro palubku (osvětlení, palubka a čudlíky, autorádio, etc) speklej. Takže komplet rozborka a výměna drátů. 4 hodiny v prdeli, zbytečná práce a to jen kvůli tomu, že sem udělal základní elektrikářskou chybu - dal sem silnější pojistku než tam měla být.
Když sem to zjistil, tak moc mě hanba fackovala, že sem měl náladu chodit kanálama.
Ale proti tomu Porsche to je ještě laláček. Jo jo, chybama se holt člověk učí.
Ja uz takhle jednou zachranoval auto ktery se nabijelo, akorat pan jaksi zapomnel, ze plus ma dat na plus a prepoloval to.
Vysledek? Polovina jednotek v aute KO (motorova, volantova, podvolantova, atd.), budiky KO, ovladac klimy KO, radio KO, zesilovac KO, atd. atd. :)
to by mě nenapadlo, že v dnešní době to není nějak chráněný proti přepolování a nebo proti vyššímu napětí.
Když už se tu řeší ta elektrika... Můžu nechat zapojenou baterku v autě a nabíjet jí? Do teďka jsem jí vždycky raději vyndal.
Milhauzz: hehe, to znám :). Na ducatu mi pořád hoří pojistka na větrák topení, tak tam vždycky dám tu nejsilnější co je :). Kabely drží, akorát je spálenej plast kolem pojistky :). Ale na mojí omluvu, plast už byl spálenej když jsem auto kupoval a větrák používám jenom chvilku, než začne něco smrdět :D. A po jízdě pojistku vyndám. Holt lenost no, autem skoro nejezdím, tak jsem příčinu zatím neřešil.
To jako auta nemaji nejakou prepetovou pojistku na tyhle pripady?

19.04.2012, 16:34 |
clown

19.04.2012, 16:34 |
clown

19.04.2012, 16:34 |
clown

19.04.2012, 16:34 |
clown
clown: tohle mi hlava nebere. To muselo nějak explodovat, jinak by si snad majitel červenýho golfu popojel a nebo auto odtlačil.

19.04.2012, 16:48 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-04-19 16:49:03
M.a.R.i.: To by mě zajímalo jak bys to chtěl udělat? Až bude všechno takto chráněno, tak ta společnost fakticky už zdegeneruje :-/
Já bych podat žalobu, pokud to Porsche nemá v návodu ;)) sorry za OT.
Jinak Davide, stačí najít návod Porsche, tady to máš na straně 261:
[ Link ]
no já nevím, ale baterky do tater kámoš nabijí 12V -sic ta nabiječka je kvůli proudům co yt abterky uměj trochu větší kisna... protože tam jsou baterky zapojeny do serie což je 2x12V=24...
Na ten jsem koukal Honzo, ale moc tomu nerozumím, potřeboval bych to v češtině.

19.04.2012, 17:01 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-04-19 17:02:27
Čemu nerozumíš? Pojistky to má dole u levé nohy, odkreješ koberec, vycvakneš a seš u nich. Pak zkoukneš jednu po druhé, případně raději vyměníš (už se mě stalo, že nožovka byla okem OK a přitom byla KO) a to je asi tak vše co pro to laik může udělat. Víc bych do toho nehrabal, pokud jsou to takový experti jak jsi psal...
Co jsem koukal do toho navodu, tak jsem pochopil, ze baterka je nekde v prdeli blbe pristupna pod nejakym deklem, tak se pro pripad potreby startu na to jde pres pojistkovku, plusanec je na nejakym specialnim plugu a minus si ukostris na pantu dveri. Stranky 261 a 267.
No pokud po 14 dnech nenastaartoval ma nejakej problem v elektrice.
My pred mesicem vytahli 911 boxter 2009 z nevytapene garaze kde stal od listopadu a naskocil na prvni start. Sice tocil dyl,ale baterka ok.
BATMAN: Počkej, tak co jste teda vlastně vytáhli za auto?
911 a nebo Boxter? :-O
Jinak jako tappaja, má to takhle hodně sportovních aut, baterka je někde na podlaze co nejníž kvůli těžišti ;)
hmm tak sry,v tomhhle se moc nevyznam,myslel jsem si ze boxster je nejak "podtyp" 911ky.
V tom pripade beru zpet,pokracujte v diskusi o nabijeni baterii :-)
vetsina ty elektroniky zkousne bezny prepeti.. na 16-18 je to designovany, 20to asi jeste zkousne... jestli ta nabijecka je delana na nabijeni 24V tzn baterek v serii, nebo snad dokonce jako start zdroj, tak tam muze lizt napeti dost pres 24V.... jako dimenzovat elektroniku v osobnim aute na to aby to zkouslo nabijeni nabijeckou na nakladak? to uz by se to skoro mohlo dimenzovat na pripojeni 220V rovnou ze zasuvky... nula na minus, faze na plus.... :)
na prepolovani miva vetsina elektroniky na vstupu nejakou ochranu, aspon diodu.. tzn staci vymenit jen ta.
kazdopadne nechat nabijet porsche "mechanikum" od nakladaku... to chce kus odvahy, trosku sem si ale myslel ze majitele 911 tek neservisuji podle rad z diskuznich for :) preci jen auto za tri mice....
solidní fail.... má velkou autodopravu ale IQ moc nepobral stejně jako další polovina majitelů 911 :))

19.04.2012, 20:48 |
JP jj, lidi co pobrali nejvíc IQ sedlaj dvacetiletý béčkový Omegy, Fiesty, Golfy vgétéíčku a podobný kočáry, to ví každej a neni to nutný připomínat.
No.............OT, ale minulej tejden jsem mezi Benátkama/jizerou a Jiřicema v jedný, ....tak trošku pro neznalce jedovatější(ale nezdá se) válet hezký Porsche ......stopro 911... spíše poslední model.....hezká bleděmodrá barva s oranžovými kresbami............no válet se za zatáčkou v poli......zezačátku je mírná a pak bohužel fest utáhne....a vynáší......stodvacet se dá projet, ale to už človek nemá moc pudusebezáchovy. Dle mě ten motor vzadu s poháněnou zadní nápravou neměl dlouho.....nebo tomu nerozuměl.
no kategorizovat IQ dle auta co mi stojí před barákem je zoufalý počin pánové, velmi zoufalý ....
NP má vždy vyřešen IQ test dříve než je zadaný.Jinak nechtěl bych být jak jeden člen co má sportovní vůz a shání co nejlevnější gumy...........
mě se líbí co je tu členů, kterým by se v podstatě žádnej fail v životě nemoh stát :)

20.04.2012, 12:37 |
clown pepe :)))))
JP : pořád radši sedlat prastarýho němce než prastarýho itala ne ? :) jinak jasný nvybrat největší plečky co sem kdy měl a vypsat to umí každej ;-)
jak řikám tak polovina lidí co vylyze z 911 bejvaj zmrdi který si na to poctivě nevydělaly prostě, půlka tý půlky je zpravidla zlatokopka s IQ bublajícího bahna a 5kq mejkapu na ksichtě :) zbylá půlka si 911 koupí protože na ní má a chce to pro jízdní vlastnosti......
jinak jako pepe... IQ testy neřešim neb vim odpovědi dřív než test je vymyšlen ;-))
NO a čo si predstavujes pod takým íkvétestom

20.04.2012, 14:20 |
JP Nismo.Power: Můj prastarej Ital ještě neni ani teenager:D. Nebylo to o tom vybrat největší plečky co jsi měl, ono proti tý 911 je plečka cokoliv co jsi kdy měl ty nebo já, že:). V jakymkoliv autě kterýho bylo vyrobeno alespoň 10 kusů jezděj s vysokou pravděpodobností i blbý lidi, je logický že 911 nijak nevybočuje z řady.
Nás taky 911 (996)potrápila s elektrikou ,něco podobnýho co píšeš ty ,a kdy sme to celý rozvrtaly našel se dodělávanej alarm s odpojovačem a satelitnim vyhledávánim,ale tak pasecky dobastlenej že je div že to vůbec před tim jezdilo .... ,tak se odpojovač vyřadil a bylo to ok , co si vzopmínám tak ještě odešla cívka na starteru (za pár stovek ,koncern) a jinak poršák spolehlivej a dobíjený to je skoro pořád protože toho moc nenajezdí

21.04.2012, 07:27 |
Sau Když sa tu řeší Porsche, mně teď známý co ho má tvrdil, že měření emisí sa na Porsche nemože dělat v kterémkoliv místě, kde sa emise měří ale mosí byt na to specializované, licencované pracoviště. Tvrdil že na emise mosel do autorizáku Porsche. To jako fakt ? Mně sa to zdá jako kravina. Snad je tomu měřáku jedno, kterému autu sa do výfuku ta sonda strčí, nebo ne ?
Sau: jestli spis maji pro Porsche podklady, to je treba casty problem u US aut... ;o)

21.04.2012, 07:47 |
Sau Netuším jak to tam funguje, sem byl na emisách 1x v životě :) Enom sa mě to zdálo jako hodně zvláštní.
A jde o to jestli to zvladne obsluha. Pred vic nez deseti rokama sem videl jak merili BMW. Bylo na dilne, otevreli motor, chvilku bojovali s plastdeklem nad motorem a pak se na to vysrali a nabastlili na to nejak emise z Feldy:)
Sau: měla by to být pravda, ale prý jde o první měření po 4 letech, pak, když už to má vydanou emisní kartičku tak už to jde udělat na každé emisní stanici, nevím proč také jsem to nepochopil. Ale soused co má Porsche Cayenne tak musel také do Porsche nikdo to neudělal, teď má 2 roky Ferrari 599, tak na tom to udělá také jen autorizák.
Nevim jak první ale my sme všechny technický dělaly tady na místnim stkáčku a všechno bylo ok .
19.04.2012, 21:08 | Lucni.konik
Tu zatáčku znám jako své boty :-D Tam už skončilo aut z obou stran jízdy a i na obou stranách pole, horší je od Jiřic, zavíračka neskutečná, kdo nestihne včas brzdit skončí vlevo, kdo na to dupne až moc, skončí pravo :-D Holt ostrá zatáčka z obou stran z kopce, a v zimě, nebo spíš když je jen tak -1°C a namrzne to, je to jasné... Navíc je to dolů do pole 2 m sráz, končívá se na střeše, nebo kolek po X kotrmelcích... Ale pokud se je potřeba letět - na majáky - dá se projet i 130 k/h, jen musí být sucho, nikdo nikde a správně najet...
víděl jsem tam se válet taky ledacos, ale tohle zatím bylo to nejdražší.......