Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Plnění klimatizací

 o Navštíveno 10324x o
o 09.04.2012, 12:55 | bobmasitr
Ahoj, kde se dá v Plzni nechat naplnit klima a za jaký ceny, netušíte? Díky moc


o 09.04.2012, 20:18 | bartosek
sem sice z vesnice, ale tady ti to naplní každý opravář ledniček za poloviční cenu než jakýkoliv servis.
o 09.04.2012, 20:23 | bobmasitr
No vůbec netuším co ta sranda stojí
o 09.04.2012, 20:49 | Kubais
záleží i kolik ti toho naplní
o 09.04.2012, 20:50 | bobmasitr
Prostě auto nechladí, asi je ušlá klima.
o 09.04.2012, 20:59 | Downland
nevim ja se moc nevyznam ale u nas do forda jen doplnoval a stalo to kolem 700+- uz si to moc nepamatuju a dezinfekci nam delal :)

Horsi by bylo kdyby nekde utikala ta napln a nebo neco s kompresorem bo co to tam pohani :)
o 09.04.2012, 21:00 | bobmasitr
Je to taky na forda Mondeo 1.8Td 2000 kompresor a vše okolo je v pořádku, jen neni dlouho plněná. Už to skoro nic nedává :(
o 09.04.2012, 21:01 | Kubais
Většinou se to plní formou automatu, napíchne se mašina na okruh, asi půl hodinu to furt cosi testuje a pak až probíhá samotné plnění.
o 09.04.2012, 21:02 | bobmasitr
No a někdo z okolí plzně či plzenák? Kdo to dělá?
o 09.04.2012, 21:05 | Unihero
moje zkušennost:
jednou jsem si nechal naplnit klimatizaci v pneuservisu, taková ta plnička jak byla jednou v akci v autoklelly a trvalo to snad 2 hodiny a vydržela mi náplň 2 měsíce a bylo po ní.

jezdím ted k jednomu týpkovi(plní klimatizace do ledniček, v kravíně do chladících mechanismů apod), ten mi to naplnil už před 2 lety(ted třetí léto to bude) a stále funguje prefektně...
cena? : nic známej mu dá flašku domácí pálenky.
pozor a to se plnila klimatizace u auta které je staré 18 let :)
takže žádné servisy ale jak bylo řečeno zde výše, nějakého člověka kdo se zabývá plněním klimatizací do ledniček...
o 09.04.2012, 21:05 | Downland | Upraveno: 2012-04-09 21:07:02
bobmasitr: vubec netusim kde tam u vas ale na 100% u horsovskeho tyna ale to je krapitek z ruky :D jo ale ono se to jen neplni ne on to ten stroj i nak vycisti nebo neco takoveho tu napln myslim
o 09.04.2012, 21:07 | bobmasitr
takže pro usporu financí se mám zaměřit na plnění ledniček ano?
o 09.04.2012, 21:10 | Downland
urcite ne myslim ze se vyplati nekde kde to delaji vydezinfikujou trubky aby nesmrdela atd atd
o 09.04.2012, 21:11 | bobmasitr
OK musím někoho najít , jelikož takový ty komerční servisy co to plní za 2000 nechci
o 09.04.2012, 21:26 | petis | Upraveno: 2012-04-09 21:27:24
dezinfekci si koupíš a uděláš sám. A někdo kdo plní ledničky a bude mít stejný chladivo a přechodky na ventilky se určitě najde. Hlavně otom bude vedet víc než nejakej servis co má jen mašinu a ta to udělá vše zanej:-)
o 09.04.2012, 22:04 | Nora
při plnění se nedoplňuje jen chladivo, ale taky olej, mám obavy, že opravář ledniček bude umět doplnit olej a bude vědět jaký. o kontrastní látce to samé.
o 09.04.2012, 22:17 | petis
Nora: to co jsi napsal doufám nemyslíš vážně?
Každý chladivo/kompresor má svuj olej. Takže v Atěch s R134 bude olej stejnej. Nevidím duvod proč by ho opravář nemel mít když ho bude lejt i do ledniček. Kontrastní latka? kčemu? je nejakej unik? Pak ho dokáže najít taky.
o 09.04.2012, 22:35 | Pluto
JJ, Petis mluví pravdu. Chladivo R134a (u aut nejrozšířenější chladivo) má stejný olej ať je to lednička, průmyslové chlazení nebo autoklima... Když ti zdrhne chladivo, tak olej zůstává v okruhu (neodtěkává) pokud tedy dírka nebude tak, že by vytekl... Co se týče barviva, tak není na škodu, protože jakmile se někde únik vytvoří, tak o něm hned víš. Jinak samo nejdelší proces na plnění je vakuování. No, a o desinfekci se nemusím vyjadřovat, protože se nedesinfikují trubky, ale výparník a to z důvodu, že na něm kondensuje voda a ta časem začne logicky plesnivět a smrdět :-)
o 10.04.2012, 00:17 | Nora
Ano myslím to vážně, každý kompresor chce svůj olej, neříkám že ho do ledničky není taky potřeba, ale je jich více druhů pro systémy s R134a: ISO 46, ISO 100, ISO 150.... Olej se taky doplňuje průběžně, část oleje se totiž vysaje při odsátí starého chladiva, při pravidelnému doplnění chladiva se přidává 5% nového oleje z kapacity systému. Při výměně jednotlivých komponent se přidává více dle tabulek. Ono je toho více co se má dělat při běžném servisu klimatizace, ale většinou to nikdo neřeší. Plničky pro klimatizace prodávám přes 6 let a těch školení a případů z praxe jsem už pár zažil...
o 10.04.2012, 00:22 | fredy
Takže jediné velké plus servisního dopknění je taky ten, že ti přesně zváží kolik tam toho máš a taky kolik tam dle tabulek toho má být a doplní to na předepsanou hodnotu, což ti franta od ledniček ai neudělá... Cena e odvíjí právě podle množství doplňovaného média.
o 10.04.2012, 08:48 | Nora
fredy: chladivo je ta nejméně významná část v ceně plnění. Olej a kontrastní látka jsou drahé a převážnou část ceny tvoří amortizace plničky. Ty nejzákladnější se prodávají od 60 tis bez DPH až po 200 tis.
o 10.04.2012, 08:59 | petis
Nora: Takže znovu. Co má ta plnička jinýho oproti opraváři? Když to bude opravář s přechodkama na autoventilky, bude mít i vše ostatní okolo. Opraář neokáže odsát chladivo? Nedokáže ho zvážit? Nedokáže si zpočítat kolik chybí?
Tohle mi příde stejný jsako diskuse na tema CNC. Před 20 lety klimatizace nebyly nebo co? Nebo je asi nikdo neopravoval:-)))
Je hezký že prodáváš plničky ale víš něco o chadařině jako takový?
o 10.04.2012, 09:22 | Nora
petis: já psal něco o odsátí chladiva a vážení?? Čti pořádně. Umím pracovat jak s plničkou, tak se samostatnou vývěvou, budíkama a váhou. Umí opravář ledniček odvážit a přidat olej a kontrastní látku? Před 20 lety se používalo ještě chladivo R12 neboli freon, R134a přišla povinně až v roce 1995. Srovnávat systém klimatizace dnes a před 20lety je hodně odvážné. Ty víš o klimatizacích něco víc? Rád se přiučím...
o 10.04.2012, 11:03 | petis
Když si odmyslím elektroventily, dvouzonový čtyř zonový klimatizace tak je okruch pořád stejněj. Nebo snad je rozdíl v okruhu pro R12 a pro R134a? Když ovšem pominu velikosti vyparníku a kondenzátoru, potrubí, nastavení nastřiku až po množství chladiva, druh oleje. U okruhu na R12tku se taky musel dolpnovat olej, taky kompresor nebežel nasucho. Nebo se snad vymyslelo neco jinýho? Nejaký perpetum mobile který se musí servisvat jen na plničce? Na každým štítku by melo být množství chladiva, druh chladiva, druh oleje a jeho množství. Když píšeš že se doplnuje 5% oleje, tak se to dá asi zpočítat ne, kolik ho doplnit.
Odsátí chladiva. Když nemluvíš onem, tak ho asi zřejme neodsáváš, Tak ja zjistíš kolik uniklo?
Kontrastní látka. Jak psal Pluták, je dobrá vec, Ale není to neco co musí v okruhu být..
Necháme to bejt at si každej udělá obrázek sám.
o 10.04.2012, 11:06 | Ravo
Já jsem někde četl, že slavná EU má zakázat i R134a a má přijít místo toho nějáký agresivní (při styku s teplem) a hlavně mnooohem dražší HFO1234yf (díky ti Honeywelli a DuPonte).
Jen doufám, že ten přechod bude pozvolný a bude delší než životnost mého auta (10 let) a servisy do aut kde byl z prvovýroby R134a budou pořád doplňovat toto.
o 10.04.2012, 23:01 | Pluto
Nora: To jsou mi novinky... Opravář ledniček nedovede odsát chladivo a doplnit olej nebo barvivo? Tak to by mě potom zajímalo, co na tý ledničce opravuje. Žárovku? A doufám, že ti něco říká pojem váha a přečerpávačka, mj. snad povinná výbava každýho chlaďaře :-) Prostě asi takhle. Opravář ledniček ti klimu udělá líp, než kdejakej jouda se školením na plničce autoklimatizací za 200tis., která vznikla proto, aby to mohl dělat každej bez Certifikace na zacházení s chladivem, protože to opravdu není žádná prdel...
o 10.04.2012, 23:02 | Pluto
S tou R134a to nebude tak horký. Stále stavíme nové Penny, kde R134a pořád používáme...
o 02.05.2013, 21:12 | kupis
Chtěl bych probudit tohle téma...sháním někoho v plzni nebo okolí, kdo dokáže vyměnit spojku na kompresoru klimatizace na Mondeu MK3. Neznáte někoho šikovnýho, kdo si to vyndá, vymění spojku, vše to složí a naplní...? a aby to nestálo ranec.
o 03.05.2013, 07:22 | Jozzo
zajímavá diskuze...
o 16.07.2013, 21:10 | mr.brain
Tak taky oživým... Doplnění klimy v ČB? Resp. zvážení množství chladiva, případně doplnění a doplnění oleje. Náplň je tam cca 6 let, pokud vím, nikdo na té klimě žádný servis nedělal. Díky :)
o 18.07.2013, 06:58 | mr.brain
Tak chladivo r1234yf už se má dávat do aut... Mercedes to odmítnul a vypadá to zajímavě. Taky bych chtěl mít s jednou firmou duopol na výrobu chladiva do klimatizací aut, to musí bejt kšeft.

[ Link ]
o 19.07.2013, 00:39 | Pluto | Upraveno: 2013-07-19 00:39:45
R134a pojede ještě nějaký čas. EU je prašivina...
Mr.Brain: Máš mail... Klimatizaci umím dělat. Pro AHC členy za 500,-Kč komplet (chladivo, olej, barva, měření výkonu kompresoru...) Jsem z Třeboně 606 637 222 ...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3368 sekund.