
Navštíveno 2098x

Budu na E90 dávat 18" alu (které byly k autu) a teď je třeba koupit pneu. Problém je, že v TP je napsáno:
8J = 225/40/18
8.5J = 255/35/18
Pochopitelně, že dvě alu jsou 8J a zbylé jsou 8.5J. Nicméně nehodlám kupovat předražené 255/35/18 dle TP, ale chci koupit čtyři stejné 225/40/18. Může s tím být problém na STK nebo v případě pojistné události? Vím, že už se na fóru řešila situace, kdy si lidi dávají kola nezapsaná v TP. Tohle je předpokládám výrazně "mírnější" varianta, ale pořád asi stopro podle předpisů není?
nevím teda jak u novějších bmw,ale u starších e46 mě dělal bordel protiskluz nebo jak se to menuje,když sem dal o 2cm menší než tam měly bejt. stk a havarijko sem neřešil.
Protiskluz podle mě může dělat problémy, pokud je výška pneumatiky jiná, ale u těchto dvou rozměrů je prakticky totožná, jde tu jen o odlišnou šířku ráfku. Fyzicky to určitě problém nebude, jde mi jen o "papírování", kdyby cokoliv.
Pokud to nikdo vyloženě kontrolovat nebude, nic se nestane. Pokud třeba nabouráš a budeš chtít zaplatit škodu z havarijka a bude aktivní likvidátor pojišťovny... ale to víš sám ;)
tak kup co tam má bejt a máš klid,vždyť jetý pneu není takovej baťoh a je to ;-) anebo toho super bavoráka prodej,kup si koktu a budeš mít na gumy a spoustu dalších věcí :-DDDD

27.03.2012, 22:16 |
Augi Mr.Scully: Víš, jak je to o té opičce a banánkách? ;-)
To je jasný, že opice se musí krmit, ale když jsem doteď za sadu gum dával 10k a najednou si mám vybrat, jestli koupit gumy za 12k nebo 15k, tak přeci jenom bych radši těch 12k, měl jsem za poslední měsíc výdajů, že asi budu žrát trávu :-)
mr.brain - jinými slovy pokud je rozměr pneu sice správný, ale nasazen na ráfku o trochu širším, tak je to taktéž proti předpisům?

28.03.2012, 07:15 |
jok3r Mr.Scully: Ja myslim ze podle predpisu bys mel dodrzovat i kombinace gum a disku jak pisou v TP ale zjistil sem ze na felde kde sou vsechny kola uz ze salonu to stejne nesedi na ET :D
heh,řešit u auta v týhle cenovce rozdíl 3k za sadu gum..
no jako Augi
je to videt, ze jsou vzadu 8,5J ?
vsechny 4 stejne a nic neres, bude to vypadat uplne normalne, ty 255 jsou nesmyslne siroke... muzes zkusit i 235/40 dozadu, rozdil je malej (neco jako oblibena kombinace 215/45 predek a 225/45 zadek v R17)
Jako CervinVega... kdyz sem jezdil na coupe,mel sem pneu 215/45/17 vpredu a vzadu 225/45/17. Nikde nic netahalo,ridilo se velmi pekne.Pak sem nasadil totozne pneu co vzadu dopredu o rozmeru 225/45/17 a na silnici v kolejich sem auto velmi zretelne honil,tahalo to jako blazen. To jen k tomu,ze tato kombinace opravdu funguje. Nicmene,na Tve auto bych dal jak rikas 225/40/18. Ty siroke pneu vzdadu jsou vyborne na suchu,na vode si to rika vylozene o aquaplaning .
Kdyz pak vsak dojde na havarii ci pojistnou udalost,tak gumy se u nekterych pojistoven pisou,na STK se to taky kontroluje pokud nemas zname.... to uz je kazdeho riziko..zkusil bych si ty pneu zapsat dodatecne ..
Co je mi divne,to musis mit i na zimu takovou sirku zadnich pneu?
cupra.165 - letní a zimní se tam tuším nerozlišujou. Takže na 8.5J 18" prostě musí být 255/35. Jinak zima mě netrápí, na tu mám 17" alu, takže 225/45/17" dle TP (stejné jsem měl i na E46 330i).
Buď si nechám ty 225/40 pneu zapsat do TP dodatečně nebo si prostě seženu dvě 255/35 někde ve slevě. Každej si myslí, že když má někdo BMW, tak neřeší spotřebu ve městě 13/100 nebo gumy za 16-18k, ale vzhledem k tomu, že jsem měl za poslední tři měsíce neplánované výdaje a opravy v řádech mnoha desítek tisíc, tak to v tuhle danou chvíli prostě řešit musím :-/
i bez ohledu na cenu bych si na svoje auto 255 nedal, ma to jen negativa - tahani v kolejich (plavani zadku), vyssi hmotnost, rychlejsi ojeti kraju behounu, na vode traga... a na suchu to zbytecne trapis pri pokusu o drift :-)
Tak zbyde jen zápis 225/40/18 na zadní nápravě na TP, což znamená několik tisíc Kč pro Invelt kvůli vystavení A4 typového listu, ne?
netusim, bud mi to nekdo napsal podle neceho jinyho nebo jsem to neresil, pokud mas schvaleny 225/45R17, logicky by u soudu soudni znalec prokazal, ze 225/40R18 nemaji vliv na pripadnou nehodu
No já mám schválený 225/40 vepředu, ale nemám je schválený vzadu (přední a zadní alu mají jinou šířku - 8J vs. 8.5J). Tam by to prokazování, že šířka 225 na 8J vyjde nastejno jako na 8.5J, bylo asi složitější...
CV: tak mi vysvetli, proc bmw tyhle pneu doporucuje na zadek? To jsou takovi blbci ze nevi ze to ma same negativa?:o)
Osobne se drzim doporuceni vyrobce na obou autech, zrovna taky resim obuti ztka - taky r18..

30.03.2012, 10:33 |
Mr.Scully | Upraveno: 2012-03-30 10:33:52
Já s hrůzou právě zjistil, že podle TP a podle stávajících zimních alu (17", ale také 8.5J) bych musel mít 255 na zadku i v zimě. Což nepřichází vůbec v úvahu, už s gumou 225 nevyjedu se zadním náhonem z 5cm "závěje"...
Takže na to seru a udělám to podle CervinVega, dám všude 225/40/18 a dodatečně si seženu případně zápis do TP, abych to měl pojištěný. Pokud vím, tak na 8.5J budou 225 vypadat v pohodě, míval jsem to tak tuším i na E46.
225 na 8,5 je uplne v klidu...
Martyn- mozne ze to a) dobre vypada b) vzdy priplatkova vybava (tezko nekomu za nekrestansky love prodaji "tramvaj" paket) c) dosahnou s tim deklarovaneho zrychleni d) na suchu to bude stabilnejsi (pro prumerneho ridice je lepsi to nepretocit tak snadno v zatacce a kontrolka trakce neblika tolik)
s M3 jsem jezdil i na 205/50R17 a krom prudkeho rozjezdu problem s trakci nebyl (bylo citit, ze to trochu prokluzuje na 1-2ku), na 225/45 to bylo v pohode
jen muj nazor a zkusenost, nikomu to nevnucuju, rozhodnete se podle sebe...