
Navštíveno 4821x


20.03.2012, 23:11 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-03-20 23:12:05
Tak opět ve fofru pár dotazů...
1. Je nějaká norma nebo doporučení kolik bodovek na 1m2 nebo dle rozměrů místnosti? Představa je klasická objimka a do toho "žárovka" na 230V asi LEDky. Co jsem se tak vyptával, tak názory se dost liší :-/
2. Jak ideálně udělat ostění? Okna mám zapěněné s cca. 1 - 1,5cm mezerou a na oknech jsou parotěsné pásky. Takže zaříznu přebytečnou pěnu, nalepím parotěsnou pásku na zdivo dle obrázku to červené. Následně nalepím APU lišty na okno, usadím plastové rohy a je otázka co s výplní špalety?
a) obyčejně nahodit/natáhnout, dneska prý ty spešl omítky zvládnou i 3cm
b) nalepit tam polystyren třeba 2cm, ale otázka je zda to nebude něco časem dělat? Čím lepit a co pak na povrch toho polystyrenu?
c) známej tam prý dává sádrokarton na pěnu, nalepí a má krásnou rovinu, nalepí roh, zasíťkuje, štuk a hotovo. Myslíte že je to dobré řešení?
3. Jakou skladnu omítky na Ytong? Je mě jasné, že lepidlo, perlinka a štuk, ale otázka je od koho, co mám poptávat, co je kvalitní a co ne? U štuku mám asi jasno 651čku na to jsme dnes koukali a vyhovuje nám drsnější povrch, ono se to stejně časem zamaluje.
4. Jak správně udělat podklad pod parapet? Padli návrhy to dobetonovat, ale tím dle mě tam vznikne tepelný most jako prase. Já jsem spíš pro tam dát extrudovaný polystyren a pouze ten min. rozdíl už dodělat na míru aby tam parapet sednul přesně pod rám.
Díky všem za rady.


21.03.2012, 01:20 |
MAX CO se ostění týče, tak se to dělá tak, jak máš na obrázku - tedy pokud je ten EPS z venkovní strany.Pak na to navazuje zateplení stěny v hrubším rozměru (10-15cm dle výpočtu projektanta). Já to tedy nám z praxe, když se zateplují paneláky, a tam se parapety podbetonovávaly - opět přes to příjde zateplení, takže v tomhle případě (panelák) se tepelný most nekoná..

21.03.2012, 01:24 |
MAX Pokud to máš jako z vnitřní strany, tak netuším :-) ale EPS se tam podle mě nedává - klasika ytong, pokud se mění okna za stará a jsou tam okolo díry, u novostavby teď ani nevím, jak to chlapci řeší.. Možná ten sádrokarton bude lepší volba..
sádroš a na to štuk? pokud sádru tak stopro zelenou, stěrku a roh na špaletky a štuk na stěnu pokoje. ale lepší řešení našroubovat do okna ukončovačku na sádru, nasadit sádru a pak teprve zapenit. nemusíš řešit vzniklou trhlinku mezi sádrou a rámem.
Pro doplnění řeším ostění vevnitř, na fasádu je zatím čas a tam je mě to tak nějak jasné, polyš a silným se to přetáhne ;)

21.03.2012, 09:35 |
Tea špalety: dát 6mm APU, kovové rohy a nahodit jádrovkou 2cm nebo natáhnout sádrovku. XPS přitáhnout pouze zvenčí na špalety. XPS zevnitř nedávat, pouze pod parapet, je tam více místa, nalepit PU pěnou. u thermu toto řeší K-tvarovky s XPS, u ytongu je tohle asi nej řešení.
omítka: sádrovou stěrku a poté s SDK podhledem vymalovat 12mmStorchem, udělá stejný pomeranč. Sádrovka je pružná s nízkým difuzním odporem.
parapet: dával jsem na PU pěnu XPS a na to dlažbu, velký lesklý plotny, mám je vyhřívané.

21.03.2012, 10:21 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-03-21 10:22:48
Taky se mě nejvíc líbí klasické "nahození"
Takže k oknu nalepit APU lištu.
Roh opravdu kovový? Někdo mě říkal raději plastový...
A nahodit/natáhnout.
Omítka. Takže říkáte sádrovku jo? Ta se dává bez perlinky jen jedné vrstvě? Drží to? Nepraská to? Pak teda jen vymalovat? Od koho to vzít (Rigips, cemix, baumit atd.)?
Parapet jasný, nalepit pěnou XPS a na to budu mít dřevěný (takový ten hotový zalaminovaný parapet). Jen nějak nechápu to vyhřívání? To tam máš nějaký odporový drát?
Chlapi a co to osvětlení? Dneska jsem projel prodejny v Plzni a zamotaná hlava ještě víc :-/

21.03.2012, 17:00 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-03-21 17:01:43
Tak jsem si o tom něco přečetl, zavolal i na infolinku Ytongu a opravdu to směřuje k sádrovce...
Teď je otázka dokážem to se zedníkem sami (dělá tu klasiku) a nebo je lepší strojní? Má někdo tip na firmu z okolí Rokycan/Plzně na ty strojní?
Co jsem tak četl dává se ale větší vrstva, to budu mít utopené krabice na elektriku :-/ dával jsem je prakticky zároveň se zdivem.

21.03.2012, 19:30 |
Haja Normy pro osvětlení jednotlivých místností v RD jsou. Měl by to řešit projekt elektroinstalace kde by jsi měl mít navrženy i světla. Nikdo to ale nikdy nekontroloval kolik máš v místnosti luxů takže to záleží na vlastním uvážení kolik světel v místnosti bude. Při použití LED žárovek bych si dával pozor na to, že pokud je světlo ovládáno z více míst tak se stává že v kabelech se naindukuje malé napětí které stačí k zažehnutí LEDky a to potom Ledky blikají i při vypnutém stavu.
K problému utopených krabic jsou tři řešení:
1)vysekat a znovu zasádrovat
2)použít nástavný rámeček např.:NR 68/6
3)při montáži vypodložit zásuvky, vypínače matičkama nebo podložkama.
Pánové, nakousli jste to a teď bez reakcí? prosím, prosím ;))

22.03.2012, 23:34 |
Tea Osvětlení, záleží dle barevnosti a členitosti interiéru, velmi orientačně platí 10W nebo 140lm na m2 u bílé zdi. Bodovky používám kanlux gavi s halogenem philips ecobulbnebotaknějak 14w/205lm.
Špalety - kovový roh - pozink, na tenkovrstvý se prodávaj speciální, jsou dražší.
Krabice neřešit, běžně jsou od 0 do -20mm u obkladů, řeší se pytlíkem matiček M4 a podložkami.
Sádrovka, dělal jsem s rimatem ruční i strojní a ty ruční si prostě musíš zkusit, není to velká věda, ale je to něco úplně jiného neš štuk, především v tuhnutí a následném kletování povrchu, znám hodně lidí, co si na tom vylámali zuby. Rigips dělal školení přímo na stavbě: technik přiveze vercajk, matroš a ukáže ti třeba jednu stěnu, nevím jestli to ještě dělají. Na strojní sádrovku v tenké vrstvě svépomocí zapomeň, to je sebevražda a průser v jednom, to jedině firma co to umí.
Vyhřívaný parapety mám kvůli rosení trojskel při podlahovce, nemám rekuperaci a nehodlám větrata 5xdenně, je to v podstatě samoregulační topný kabel na XPS a pod dlažbou.
sádrovkou myslíte sádrovou omítku?
to bych nechtěl ani za zlatý prase. vždycky, když jsem se v kterýmkoliv projektu setkal se sádrovou omítkou, tak to bylo prezentováno jako nadstandard, lepší než klasickej štuk. vypadá to super (za předpokladu, že to dělá řemeslník co to umí), ale pak z hlediska uživatele? stačilo se blbě otočit s bundou a štrejchnout do toho zipem a hned to je vidět. chodili jsme kolem toho jak kolem svatýho obrázku ve strachu z jakýhokliv kontaktu...
Samozřejmě pokud to neumím, tak natáhnout normal tenkovrstvou omítku.
Chlapi tak já nevím, všichni mě od sádrových omítek spíš odrazujou!!!
Známej ve stavebninách taky a to je mají od Hasitu skladem (nějaká 150tka), že prý se s tím blbě dělá (má to jiný průběh tuhnutí) a bez perlinky prý hrozí označení tvárnic :-/
Takže asi bude klasika lepidlo, perlinka a štuk. Zabiju to tím hodně? Jaké lepidlo a štuk, výrobce? Nebo je to jedno?
Já už se z těch omítek po....
Dneska přišel táta s tím, že jeho dlouholetý kamarád co se v tom pohybuje by šel cestou přivést pěkný červený písek s trochou bílého a do toho multibat. Napřed zdi našpricovat bílým s cementem a pak natáhnout klasickou směs červeného s multibatem a ve finále naštukovat. Udělá se vrszva kolem 8mm a má to takhle ségra 10let bez síťky a nikde nic nepraská...
Co Vy na to?

11.04.2012, 23:48 |
Tea Sádrová omítka: velmi nízký difuzní odpor, schopnost regulovat vlhkost v interiéru, obecně vlhčí vzduch než štuk. Od 4mm tlouštky je schopna podchytit objemové změny Ytongu.
Lepidlo s perlinkou: až o dva řády vyšší difuzní odpor (čím lepší lepidlo, tím vyšší), nutnost dvou kroků: lepidlo a štuk.
Klasika jádro se štukem, pochybuji, že by ses vešel do 8mm, to je tak špric, pokud ho nestříkaš koštětem, samotný štuk rozhodně nepobere objemové změny Ytongu.
Koukni ještě na Salith.
Ještě taková perlička k tý sádrovce, bydleli jsme v pár let baráku s klasickým štukem za komančů postavenej a dcera měla celoročně problémy s dýchacíma cestama, klidně 10 x antibiotika do roka. Po přestěhování do novýho se sádrovkou ty problémy naprosto ustaly, jako když utne. Samozřejmě nemusí to být tím, ale je pravda, že sádrovka udržuje vlhčí klima, což zase třeba někdy může být problém třeba s plísněma.
Tea: Když to nebude 8, ale třeba 10mm ničemu to nevadí. Jak říkám u ségry se to tak dělalo a za 10 let jediná prasklina kom přechodů stropu (sádrokarton) což je jasné. Zatím se mě to upřímně líbí nejvíc je to klasika co máme i doma.
Chlapi, já nevím s tou sádrovkou. Koupil jsem na zkoušku dva metráky Cemixu. Je to pro ruční i strojní omítání. Natáhl jsem to (před tím penetrace) na Ytong na podzim s tím, že uvidím, co to udělá. Dokud to bylo mokrý, fackoval jsem se, protože obrysy tvárnic pod tím byly opravdu vidět, ale v okamžiku, kdy to uschlo, není vidět vůbec nic.
Dělal jsem to tak, že dva dny předem penetrace, pak natáhnout najednou ve vrstvě 4-5 mm. V okamžiku, kdy to zavadlo, tak jsem to rozfilcoval a je to krásně rovný.

12.04.2012, 11:41 |
art A co jeden z klasických postupů...Sádrová stěrka (tedy i s lepidlem a perlinkou)? To tě neláká vůbec? S tím máš pak sjednocený povrch s případnými SDK konstrukcemi (asi strop máš určitě SDK, pak případné stěny a jiné..) nemusíš to mít tak v ruce jako sádrovou omítku..