Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > No ty kr*vo....

 o Navštíveno 5801x o
o 27.02.2012, 18:52 | luda551
Mazec, jak málo stačí.... R.I.P

[ Link ]


o 27.02.2012, 18:56 | Unihero
a ku*va.
o 27.02.2012, 18:59 | Jozzo
není to fejk?
o 27.02.2012, 19:00 | Crimson
osud ..
o 27.02.2012, 19:19 | CVakk
ukrutný ///
o 27.02.2012, 19:21 | tykeev
neskutečná morda...
o 27.02.2012, 19:24 | Pekys
co by na tom bylo fejk? Normálně ho rozprášil, což při 100 není žádnej problém.

Prostě chyba, osudová.
o 27.02.2012, 19:34 | mikevr6
ty blaho,ale cumim ze se ta navara tak rozlitala,to nema esp nebo neco podobne? S esp je tohleto skoro nemozne...
o 27.02.2012, 19:34 | Downland
K certu to je hrozny :(

Od doby co mi poprve v zivote umrel nekdo z rodiny se ve me neco zmenilo :/ Od te doby proste kdyz vidim jak nekdo umira nebo takovato videa tak je mi vzdy fakt desne a neumim si predstavit to co prozivaj pozustali :(

Proste smrt v rodine nebo blizkych nepreju nikomu ani nejhorsimu nepriteli :/ Fakt ze sem na to vubec klikal :/
o 27.02.2012, 19:37 | Pekys
nejhorší na tom je, jak málo stačí a jak jsou fatální následky. Stát se to může kdekoliv, kdykoliv, komukoliv.

po zkušenosti s autem v protisměru tyhle silnice bez svodidel nemám vůbec rád.
o 27.02.2012, 19:40 | BMWE30
když jsem na to kouknul poprvé nevěřil jsem. Proto jsem si to pustil po druhé a snažil jsem se očima ten kamión zastavit (i když za to on nemohl), ale zhoda náhod tomu dala svoje. Je to vážně hrůza
o 27.02.2012, 19:59 | IT-master
mě poser:( stačí trochu víc tý břečky pod kolama a už to jede:( navíc se to může stát kdykoli komukoli:(

jednou jsem tekhle viděl v protisměru předjíždět borca a když se dostal mimo stopu na tu břečku tak mu to ujelo prdelí málem ohobloval 5 aut v koloně kde jsem byli mi a zapíchl to do plotu autobazáče takže byl v cajku ale měl kliku že tam zrovna nebyl pangejt...
o 27.02.2012, 20:06 | Only_One
a smutný je, že v celým zasraně velkým vesmíru tomu chudákovi stačil 1,5metru a minul by tu dodávku :-((
o 27.02.2012, 20:13 | HIGHTOWER
Ten z té dodávky se podruhé narodil, z Navary asi sbírali na hodně místech a kdo ví zda posbírali celého :-(
Tohle se mi stalo asi 2-3x, naštěstí jsem vždy zareagoval jak to šlo nejlépe, sevřít prdel, noha z plynu, nebrzdit a pomaloučku rovnat volant a modlit se, aby se to se mnou nesmýklo a vracet se zpátky do vyjetých kolejí, jakákoli jiná varianta je min. kolotoč :-(
o 27.02.2012, 20:27 | Tuner#2
Fuj, ošklivé a smutné pro rodinu :-/

Ale myslet si, že by tomu ESP pomohlo může fakt jen dnešní ovečka myslící si, že fyzika byla jen nudný předmět na ZŠ a od doby pana Bosche v autech už neplatí... Ach jo...
o 27.02.2012, 20:38 | H-Honza (M)
ty woe to je jak z transformers... masakr.
Tyhle pickupy ani esp nemivaji, tezko rict jestli jel jen na zadek, tak se na tech srackach neni cemu divit.
o 27.02.2012, 20:42 | mr.brain
Naštěstí tam byl ten řidič sám... S tím ESP jako T2 ;)
o 27.02.2012, 20:55 | TT | Upraveno: 2012-02-27 20:56:39
Nehody na silnici M-7 v okrese Petushki kraje Vladimíra nedaleko obce Omutischi únoru 24. Nissan Navara vůz pro nadcházející vydané v rámci Freightliner.
Řidič Nissan, aktuální jedné noze, a zjistil, součástí ...
Dívka napsala, že viděla v tomto videu, jak její přítel zemřel. Jmenoval se Alexander, řekl, že byl dobrý chlap, zkušený řidič. Jel jsem domů ke své ženě a 2. dítě ...
24.února se stalo. Pohřeb v 12:30 dne 28. února v Balashikha ... Tělo není uveden v márnici ..... my (přátelé) hledá informace o této nehodě, den před .. je to tragédie pro nás ... Je to takový žal. "
Dnes, oni kopírovat video a ukázal své ženě ... Obecně platí, že všichni v šoku. Nikdo nechápe, jak to všechno stalo. Zde je věc - když si napsat shrnutí a komentář, někdy není vidět, jak žijí lidé, ale když osobní prvek, najednou se objeví ... Obecně platí, že problémy a rozbitých životů ...
Na 300 metrů od místa nehody odst. silnice M-7, Moskva - Ufa u obce Omutischi) 3. listopadu 2007 zemřel Alexander Dedjushko herec, jeho manželka a 8-rok-starý syn. Jeho Toyota Picnic je i zde na levé straně na nadcházející prodej, i když ne bokem, ale čelem. Silnice byla v roce sníh byl sníh. Pak napište, že na Toyota je více či méně zachovalé jen zadní kola a zadní světla, a pozůstatky těl šel a sbíral kousky. Lidé, kteří jezdí tam, říká, že prohnilé místo tam ...

Popis nehody z translatoru...
o 27.02.2012, 21:19 | radek.613
ESP by v tomto případě svým zásahem vůbec ničemu nepomohlo, protože v téhle břečce jsou z auta sáňky ať je asistentama přecpané nebo ne....Je to děsivé video, nicméně může udělat službu v tom, že ti kdo ho vidí začnou na silnici svá auta konečně řídit a ne věřit tajemným zkratkám z prospektů, že je jakési asistentní krabičky vytáhnou z takovýhle situací jako Jamse Bonda.... kulové, spíš tu situaci zhorší, protože není nic horšího pro řidiče, než nemít své auto pod kontrolou a když selže fyzika, nepomůže nic.....
o 27.02.2012, 21:23 | Kesam
Ty vole to byla morda.
o 27.02.2012, 21:32 | mikevr6
Tuner2:Psal jsem to tam protoze Navaru neznam tak nevim jestli neco podobneho ma,to ze nevis jak funguje esp se nedivim kdyz to skoda 120 jaksi postrada,muzu te ujisti ze napriklad Audi a4 rok 2005 a vys se zaplnutym esp to pri takovehle rychlosti proste neudela a muzes se snazit sebevic,drive sem tomu taky neveril ale po tom co se mnou delal kamarad co ma zminovanou a4 tak sem se nestihal divit a to bylo ve vetsi rychlosti a bylo cilene vyvolat ten smyk.Esp neni vsemocne ale tomu co se tady stalo by podle mne na 99% zabranit dokazalo.Tak si ty kecy o oveckach nech na skoda virt forum.
o 27.02.2012, 21:37 | mikevr6
o 27.02.2012, 21:39 | Mr.Scully
V tomhle konkrétním případě by ESP podle mě pomohlo, jen kdyby do břečky vjel rovně. Jakmile se roztočí a trochu zpanikaří (což zpanikaří asi skoro každej), tak je vymalováno.
o 27.02.2012, 21:40 | Samantus
mikevr6: Doufam ze az nekde pojedes a budes na to spolehat, tak pojedes sam a co nejdal ode me... Ty skodo 120 :-D
o 27.02.2012, 21:44 | Kotass
Je pravda, že v Mostě na polygonu jsem bez ESP na těch fóliích lítal v hodinách pořád a mohl jsem mít ruce rychlý jak jsem chtěl .. kamarád s novým Passatem to ani na odtrhový plošině nebyl schopnej dostat do smyku .. takže ano, fyziku neojebeš, ale ESP rozhodně pomůže mírným zásahem na začátku smyku zlepšit situaci, která by korekcí řidiče dopadla jako ve videu.
o 27.02.2012, 21:46 | mikevr6
Samantus:ja auto s esp nemam takze jaksi nemam spolehat na co a jak sem psal vyse tak jsem tomu kdysi taky neveril jak to funguje a byl to pro mne jenom dalsi nesmyslnej vynalez v aute.Schvalne nekomu rekni at ti to predvede a pak tu neco pis az budes mit osobni skusenost.To esp prave tomu roztoceni zabranuje velice dobre a jak rikam opravdu jsem do te doby netusil jak dobre to funguje.Samozrejmne je blbost na to spolehat a je treba ridit hlavne hlavou ale popirat tu ucinost tehle systemu opravdu nelze a to co jde projet se zapnutym esp jaksi z vypnutym nelze.
Tady na tom videu je to lepe ukazano.
[ Link ]
o 27.02.2012, 21:47 | Samantus
Mike... tak to sme dva :-)
o 27.02.2012, 21:49 | Nismo.Power
no nic hezkýho :(

každopádně ESP by v tomhle případě regulérně zabralo (divim se že v navaře nebylo) stejně tak jako by tam pomoh zkušenej řidič....

nutno podotknout jak který ESP, nějaký sou vymatlaný že to auto stejně rozhoděj (kupř audi a8 ta má balanc dost smutnej)....
o 27.02.2012, 21:54 | mikevr6
No ale nerikam ze bych ho nekdy za destiveho pocasi v emtrojce nechtel ale bohuzel mi tam nedali ani protiprokluz tak je to na vode celkem sranda :)
o 27.02.2012, 21:57 | Nismo.Power
mike : samozřejmě lze projet skoro stejně bez ESP to co s nim ale musí se s autem umět a vědět co udělá..... pak se tomu dá zabránit ale samozřejmě ty jako řidič neovlivníš přibrždění jednoho kola to dá rozum..... ale řidiš s dostatkem rozumu vykroutí průser skoro jako elektronika..... řidič co nemá zkušenost tak stačí stejně tak jako zde na videu dáš o 0,5s pozdějc kontra a dopadlo tak jak to dopadlo.... přitom to očividně zavinil sníh mezi pruhama do kterýho bokem najel a ten ho strhnul do protisměru což se snažil vybrat ale bohůžel moc tudíž jedno auto napravo kterýho poslalo na druhou stranu což ale opět moh vybrat kdyby zatočil což už neudělal nebo alespon moh přidat co to šlo a vyklidit se do tý škarpy což by ho asi trefil na zadek takže velká pravděpodobnost přežít...
smutný no leč častý ale málokdy natočený na videu.....
o 27.02.2012, 22:03 | mikevr6
Ja vim ze skusenej ridic by to snad mohl ustat nebo by to podchytil vcas a tomu smyku zabranil ale projet na snehu utazenou zatacku tak jako s esp podle mne nelze,ty jako ridic totiz muzes pouze reagovat na prichazejici smyk kdezto esp mu pribrzdovanim ruznych kol dokaze zabranit nebo ho oddalit.Na mokru a suchu bude ridic asi rychlejsi ale na snehu urcite ne.
o 27.02.2012, 22:08 | Nismo.Power | Upraveno: 2012-02-27 22:09:44
vždycky je cesta ven..... samozřejmě liší se to od FWD RWD a AWD ale se všim se dá něco udělat jen někomu trvá to vymyslet 1s a někomu 1m a o tom to je.....
utažená zatáčka ano, tam když naletíš rychle tak s FWD seš mrtvej nejspíš, s RWD lze přidat plyn a vytlačíš se zadkem ať už sníh nebo asfalt všechno lepší než čekat co se stane a s AWD ručka a vytáhneš se rychlejc než s RWD.... samozžejmě neřikám že elektronika neni mnohem komfortnější řešení celý situace
o 27.02.2012, 22:14 | mikevr6
Nismo:jasne,myslel sem ze se bavime o FWD,s tim co si psal samozrejmne souhlasim.
o 27.02.2012, 22:48 | Pajk
Jednou jsem jel rovně s béčkovou Vectrou 2,5 benzín do mírnýho kopečka a začla mi ujíždět prdel. Snažil jsem se to srovnávat a nic. Bylo to na čerstvě napadlým sněhu. Dopadlo to tak, že jsem se za jízdy obtočil kolem kamiónu, který jel ve stejném směru (v podstatě jsem ho asi v 70 - 80km/h předjížděl)... spolujezdec byl několik cm od jeho kabiny. V tu chvíli řekl: "Hmm, tak dík!". Bylo to jeho auto v ten den koupeno. Pak jsem vletěl do škarpy. Tak do 10m začínaly svodidla. S autem nebylo nic. Zaplatil jsem jen vytáhnutí, litr flastr za dálniční známku (zrovna kolem jela PČR), pak jsem kámošovi nechal udělat komlet kontrolu a dal mu 3t, ikdyž s autem nebylo nic. No zkurvenej den, ale do života jsem si odnesl MOC!

Jednu otázku k tomu mám. Co dělat s předokolkou, které takhle začne ujíždět prdel? Auto tehdy bylo na zimních pneu. Přidat? Asi tak poslední věc, co člověka, kterej má kamión vedle sebe napadne..
o 27.02.2012, 23:14 | RedBaron
Tohle je v očích trochu zkušenějšího zadokolkáře zcela normální začátečnická chyba, mohl mít najeto kolik chtěl a říkat o něm všichni, jakej je zkušenej řidič, jenže řidič není zkušenej tím, kolikrát se takovýhle situaci v životě vyhne ale tím, kolikrát se do takovýhle situace dostane a s přehledem ji ustojí.

Kontra se dává jednou, hodně rychle a plyn se přitom nikdy úplně nepouští. Pokud to nesrovnám na druhý kontra, tak jsem pako a auto jsem destabilizoval natolik, že na třetím rozkmitu se mi zamotaj ruce na volantu do vánočky, s největší pravděpodobností už s tím neudělám vůbec nic a je lepší nekontrovat a auto pustit do hodin, protože ač v hodinách, tak putuje původním směrem díky setrvačnosti, ne do kamionu na úplně druhý půlce silnice...

Až mi bude zase partička mravokárců nadávat, co jsem za hovado, proč jezdím v zimě driftem každou druhou zatáčku, do který vidím a na suchu okresky 200, tak proto, abych nad takovouhle situací mohl jenom škubnout volantem a mávnout rukou, protože jsem je řešil 1000x. Já vím, zní to hnusně a samolibě. Co naplat.

Nikomu bych tohle nepřál, takhle se rozložit na prvočástice i se slavným a všemocným SUV...
o 27.02.2012, 23:31 | Nismo.Power
RB : tak tak..... nechtěl sem to psát ale taky mi to příjde dost začátečnícká chyba ač je psáno že byl zkušenej (což samo můžou jen řikat)....

já si takhle naběh před půl rokem s omegou houpavou.... závod s TDi závodníkem a na spojce směr štěrboholy jak se najíždí na lanovej most tak ve 180ti sem vzal tu levou zatáčku ale nájezd na most je hrbol tudíž skokánek v týhle rychlosti..... přiznám se že sem se trochu leknul protože mi uletěl ve 180ti ve škopku starym zadek a to dost solidně ale na druhý kontra sem jí srovnal a na měl sem úsměv od ucha k uchu....
takovýhle situace prostě člověk řeší pořád...

o 27.02.2012, 23:59 | Kamil07
RedBaron: S tím plně souhlasím a taky se tím řídím.
Je mi jasné, že záleží na mnoha faktorech, ale určitě je lepší to mít naučené a dělat věci automaticky, než jezdit klobouka a když se něco stane, tak čumět jak puk a v lepším případě volat odtahovku.

A k hádce o ESP, myslím si, že je to určitě funkční věc a mnohokrát jsem až čuměl jak dobře funguje.
o 28.02.2012, 00:05 | RedBaron
ESP si myslím, že by zrovna tady asi zachránilo život, protože tohle nebyl žádný výlet daleko za hranu schopností auta, jen špatná práce s volantem několikrát po sobě.
o 28.02.2012, 00:51 | Proffesor_W
Fast and Furious 6 Prague North short drifter :D Nismo driftujici ve 180kmh na jizni spojce s dvoulitrovou omegou v automatu po tokio style chase s TDi :D , situace ktere resi kazdou chvili :D
o 28.02.2012, 00:56 | Nismo.Power
Prof : né každou chvíly ale víš jak..... zase takový to jak co jede a že tohle je mrdka a jemu to jede vocpoda.... z toho nic jinýho vzniknout nemohlo ale bůček to byl kvalitní to pravda jest..... samozřejmě bylo prázdno na spojce ;-))
o 28.02.2012, 01:11 | patryck
kluci když tady tyhle vaše příhody poslouchám nechce se mi tomu věřit,je mi 22 mám papíry 4 roky 160 000 km bez jedinýho škrábnutí auta, mám auto bez abs a čehokoliv elektornickýho, jezdim denně, slunečno, déšť, sníh, led a za celou dobu jsem žádnou takovouhle situaci neřešil, jezdim prostě hlavou tak tyhle situaci ani řešit nepotřebuju
o 28.02.2012, 01:29 | Nismo.Power
patryck : tak si tohle nenech stoupnout do hlavy hlavně....
a možná přeštaď jezdit kanálama ..... za 160k nepotkat krizovku nebo že ti to tam někdo foukne to máš asi kliku v zadku.....

třeba dneska ráno jedu asi 2-3m za S5 audi do kopce (po kolejích sic vim že se to nemá ale S5 jela taky) a u krajnice stálo mondeo který se bez servítek a bez blinkru rozjelo že se přes ty dvoje koleje a silnici z kostek otočí..... očividně ho nenapadlo že za nim by mohly bejt auta..... S5 to do něj málem poslala a já málem do S5.... oba jsme ho řádně vytroubily a já zdvihnul i prostředníček protože takovýhle kokoti nemaj v praze co pohledávat (Sko SPZ)....

no a takovejch situací je pořád hromada takže si važ toho že je nemáš, já bych se nedopočítal kolikrát mi tam někdo vlítnul, vyjel z protisměru či brzdil do mě zezadu že sem se uhybal.....
o 28.02.2012, 02:20 | MAX | Upraveno: 2012-02-28 02:21:58
Taky si myslím, že by tomu ESP nebo nějaký protiprokluz trochu pomohl. Tyhle pick-upy jsou v zimě celkem k ničemu - náhon na lehkej zadek (i když navara má možná stabilně náhon na předek, pak 4x4 auto a 4x4 natvrdo?).
V jednom autě mám jen ABS a když ho chci (v rámci nácviku na sněhu někde v noci na široké prázdné cestě nebo parkovišti) poslat do smyku, tak stačí dvakrát trhnout volantem pod plynem a už se otáčí. U druhého to ASR nebo ESP docela přibrzďuje, takže je docela těžké to urvat a roztočit - tedy pokud člověk nevletí v nějaké nesmyslné rychlosti do zatáčky na sněhu, kde jej prostě odstředivá síla bez ohledu na cokoli vykopne ven.. Tam je jasné, že fyziku neoblafne žádná elektronika. Ale tohle je zrovna ten případ, kdy by mu ESP začalo přibrzďovat kola už při nájezdu do té břečky, takže by ho to tak nerozhodilo. Otázka je, jestli to Navara má - v základu to není ani u Pathfindera..
o 28.02.2012, 08:04 | Dudelina
Jj, ESP by dost pravděpodobně zabránilo - chytí právě ten počáteční moment, kdy se ještě nemusí kdovíjak korigovat. Když už to pak jde bokem, tak ESP nepomůže, to je jasný.
ESP nemám, ale když jsme jeli s kámošovo C5 na lyže, tak jsme v jedné serpentině vypínali, v druhé zase zapínali a byl to dost velkej rozdíl.
o 28.02.2012, 08:16 | H-Honza (M)
no tyhle názory ohledně ESP zase zaváněji chytračením...
Máme ve firmě ročního hiluxe v social verzi bez ESP.
Je s tim v zimě sranda, ale jen v nizkých rychlostech, na takových sračkách jako jede on bych s tím rozhodně neměl odvahu jet takhle, nemluvě o tom že jet v takových sračkách na RWD když si můžu dát 4x4 může jen debil.
Když byla toyka v servisu, dostali jsme půjčenou full vybavenou verzi s ESP, a to auto se i s RWD chová úplně jinak, přece jen od jeho prvního použití už pár let uplynulo, a ty dnesni uz funguji trochu lip, což zřejmě pár lidí žijících v pravěku nechápe....
o 28.02.2012, 08:50 | Zdeny60
Nestačím se divit nad názory některých jedinců.
A klidně se do mě můžete zase pustit, já jsem zvyklej.

Nismo - tohle je nio comment, to je prostě hazard, co píšeš, ten Nissna - na silnici sníh, koleje jak pro pendolino, neuklizený, to video to zkresluje a on jel jako by bylo léto, redBaron - jen ti závidím, že "tohle" umíš, bohžel kolem cets je hafol křížů, co zbyly po těch, co si mysleli, že to maj v malík...
Patryck - ano, jezdit s hlavou, o tom to je, já jezdím od roku 78 a mám hodně kilomterů na to, abyhc mohl říct,m že jsem v autě něco zažil a DN vlastní vinou jsem dosud neměl (ale bohužel 3 cizím zavinění ano - a ve všech případech šlo o to, že do mě zezadu najel blb, co jednou čuměl, kam neměl, podruhý zaspal a po třetí do mě zarazil náklad VV vozíku), ale jakmile je na silnici sníh a provoz, je to pro mě signíl k absolutně maximální obezřetnosti, protože těch, kteří tohle nechtějí vidět, přibývá geomtrickou řadou. Jestli jsou zblbí marketingovými žvásty o spáse zvané ESP a o tom, že díky němu v autě přestane působit jakékoliv riziko, to nevím, ale jisté je, že řada takových přestává používat mozek!

Sˇkoda každého života, bohužel, v těchto situacéch je většina nehod takových, kdy na to doplatí i neviunný účastník a to je to, z čeho já mám opravdu hrůzu, protože 3x jsem zažil, co to je, když na tebe někdo letí a ty nemůžeš udělt nic, protože už není ten čas. A tu poslední ránu z 17.6 loňskýho roku mám dosud v úších a v očích. A proč? jen proto, že za volnat sednul člověk, který nebyl schopen rozpoznat, co je bezpečnéa co je už za hranicíé bezpečnosti. Viz onen Nisan.

A ESP?? Možná t něčemu pomůže, ale lepší je jezdit tak, abych jeho funkci radši ani nemusel zažít.

A klidně mi nadávejte za moralizování, ono tím se už život vrátiot stejn nedá. Ale možná, že to někomu třebas pomůže a uvědomí si - hlavně te´d, v tutuo dobu, kdy zase padá sníh a vidět je na 50 metrů, že dálnice není závodní dráha a osobák není speciál na okruhu a 99% řidičů jsou jelita, kteří jsou rádi, že jedou(včetně mě, abych se zařadil mezi majoritu).
o 28.02.2012, 08:54 | Zdeny60
A ještě poznámku, co si myslím už delší dobu, ale dosud jsem nenašl odvahu svůj názor někde prezentovat - mám pocit, že být ve stejném okamžiku ve stejném místě obyčejný osobák a ne vysoká neforemná krabice, nestalo by se asi nic. Takže můj názor je, že veškerý SUV či crossovery nebo off-roady mají tak mizerný jizdní vlastnosti, jako jsem viděli zde a teď. A dokldem je toho soused a jeho XC 90, která "dokáže" na rovině takový divy, že se tomu diví i moje žena. A počítám, že auta typu X3/5, ML3xx a pod budou na tom stejně. Vysoký těžiště, penumatiky jak salámy, čili adheze nulová a k k tomu váha jako naložený vlak, to pak asi fakt není ta pravá konstelace.
o 28.02.2012, 08:58 | crestik
...je celkem funny porovnávat názory teoretiků, a těch, co už s ESP něco vyzkoušeli v praxi :-)
o 28.02.2012, 09:01 | clown | Upraveno: 2012-02-28 09:01:48
ESP neni vselek ..
na promrzlem kopci s ESP / ASR nevyjedu (octavia II)
na tom samem kopci jsem vyjel s problemy s Octavii I a Fabii I .. obe ESP/ASR prvni generace

a s Fordem Galaxy bez problemu (bez ASR) :)

takze manzelku na hory uz nevozim OII, kde mam naftu zadarmo, ale hezky jede svym fordikem, protoze to je 1. benzinovy, takze to i po dvou dnech stani natoci
2. jen tak se to pred kopcem nelekne
o 28.02.2012, 09:40 | soray
Me zkusenosti s ESP/ASR (Megane III):
ASR, pkud se potrebuje clovek nekde vyhrabat, tak je absolutne na nic, lepsi vypnout. Naopak, pokud jede clovek vetsi rychlosti po silnici/dalnici a vjede na kluzky povrch, tak prinos veliky.
ESP - dokud jsem si nekoupil auto s ESP, neveril jsem, jak dobre to funguje. Za dobu, co MIII mam, jsem se 2 dostal do krizovky (jednou hluboka louze na dalnici, ktera ve tme nebyla vubec videt; podruhe letos opet v noci na dalnici najeti ze sucha do navateho snehu) a krome zpomaleni a rozsvicene kontrolky na palubce se nestalo nic. Letos jsem ESP zkousel i cilene kdyz byl snih a dalo mi hodne prace to auto utrhnout, v beznem provozu rozhodne za hranici pudu sebezachovy.
Na druhou stranu souhlasim s nazorem, ze ESP neni vselek a lepsi jezdit opatrne.
o 28.02.2012, 09:42 | soray
Jeste jsem zapomel dodat jednu velikou vyhodu. ESP/ASR dokaze poznat sebemensi prokluz (naledi) a upozorni ridice daleko drive, nez je schopen to zaregistrovat sam - tohle mi uz mnohokrat pomohlo.
o 28.02.2012, 09:57 | hanzz
to je zas debata :)

Toho týpka v Navaře by v tomhle případě patrně nazachránilo ani ESP ani 4x4 (jestli ho neměl zapnutý). On udělal chybu, že vyjel do té břečky, která ho začala stahovat doleva a on zbrkle strhnul volant doprava, kde se ke své životní smůle potkal s tou dodávkou, od které se tak nešťastně odrazil do protisměru. Potom už s tím nemohl nic dělat.

To ale neznamená, že v 99% jiných případech není sistence ESP nebo pohon 4x4 jasnou výhodou. Oboje dokáže takové chyby včas eliminovat. Každopádně základem je předvídavá a obezřetná jízda, která odbodným chybám předchází. Není také od věci chápat, jak ESP funguje a v případě jeho zásahu se s ním neprat :)


Jenom lituju, že zdejší řidiči-polobozi svůj nesmírný vesmírný talent marní v běžném provozu a nejezdí alespoň nějaké amatérské závody, při kterých by mohli uplatnit svoji nadpozemskou řidičskou zručnost a své obří zkušenosti, které se vymykají chápání nás - běžných řidičů smrtelníků :o)
o 28.02.2012, 10:16 | Nismo.Power
hanzz : břečka tě dokáže rozhodit pouze v případě že netušíš co to je co to může udělat nebo tim že telefonuješ což bych se zde ani nedivil pokud by tak bylo.....
tuhle těžkou pixlu to jen tak nerozhodí trocha sněhu....

já osobně se vyžívám v zimě v tom že všichni jedou v kolejích a já zásadně plužim a rozhazuju sníh uprostřed vozovky mezi pruhama místo silničářů který nestíhaj a kvůli lidem co musej předjet kterény co tam jedou jakoby měly letní gumy...... a nikdy sem něměl krizovku tim že sem jel klidně víc než 100 půlkou auta ve sračkách.....s cadillacem nikdy díky váze, s omegou kupř. to trochu cukne a snaží se jí táhnout ale lehká taky neni a zimáky má nový..... přiznávám že s lehkejma autama tohle moc nepraktikuju ..... vozum jako fabia a vůbec celá tahle malá třída aut ta je v tomhle totálně na nic a pokaždý když se s tim do toho vjede tak to s tim cloumá.....

ESP by v tomhle prostě pomohlo už jen proto že on dal volant víc doprava než měl zprvu a ESP by v tomhle na rovině rozhodně nenechalo utýct zadek a pomalu by auta otáčelo kolem osy doprava skoro bez ohledu na to jak moc směřoval volant doprava....

jinak samozřejmě správný ESP funguje tak že kam člověk nasměruje volant tam auto jede....
o 28.02.2012, 10:25 | mrazik
No ja to snad radsi ani komentovat nebudu, ale nektere jedince bych snad ani nechtel potkat na ceste, protoze jak napsal Zdeny, tech jsou plne prikopy. Mam v aute veskere elektronicke vymozenosti a jezdim podle toho, abych je nepotreboval, ale muze nastat situace, kdy je potrebiovat budu a budu za ne velice rad.
o 28.02.2012, 10:31 | Dudelina
hanzz:
Ano, velice zde teoretizujeme - ale od toho fora jsou ne? :)
Nicméně jsem stále přesvědčen, že by zde ESP pomohlo, právě přibržděním pravého kola, aby dorovnalo přibrždění levých tou břečkou.

Ad. Ovečky + fyzika + ESP: opět omílané téma, myslím, že většina lidí ani neví co to dělá, oni prostě používají auto jako nástroj k dopravě do práce - že bych někdy někoho zaslechl říkat: "A teď vole čum, jak to rozhulím, protože mám ESP..." no nevím. Právě pro tyto lidi (ženy :) )je ESP určitě dobrá věc. Nebo platíte např. své ženě kurzy na polygonu?

Jezdit rozumně, předvídavě, nespoléhat na elektroniku, ale určitě se jí nebránit.
o 28.02.2012, 10:32 | Tuner#2
mikevr6: Budeš se divit, ale jak ESP funguje moc dobře vím, v C-Maxu s kterým jezdím taky je a po kravnutí na sněhu můžu říct jen to, že je to dobré auto na cestování, ale jinak zlatý malý a lehký auta bez ESP, neb tohle je tak neohrabaný, že to až bolí... Ano ono to snese víc, ale to je právě ten falešný pocit, že fyzika byla opravdu pro mnohé jen ten nudný přemět na ZŠ, ale pak když se ta mez překročí, tak je hotovo a bohužel v mnohem vyšší rychlosti s fatálním následkem a přístrojovkou osvícenou jak vánoční stromeček...

Nismo: Chuck bledne závistí nad Tvýma postama...
o 28.02.2012, 10:47 | Nismo.Power
T2 : nejezdim tak abych tyhle el. věci potřeboval a když je krizovka poradim si s tim i bez toho......

ale co mě třeba sere že u STS se nedá ESP vypnout vůbec..... občas by člověk chtěl si někde zablbnout ale nejde to, ESP jsme zkoušely rozhodit na ledovce mezi polema a v 90ti člověk může škubat volantam zleva doprava jak je libo ale nemá to ani trochu tendenci se rozhodit..... to samý jak řikám sem zkusil právě s A8 a ani sem nemusel jet tak rychle a už sem tvořil hodiny....... což třeba dobrej poznatek v tom že neni limuzína jako limuzína a že i těžký auto se může chovat jako lehčí kde to je pro ESP menší námaha auto srovnat než korigovat mastodonta...

každopádně i tak platí že váha vs. šířka gumy dělá svoje takže nelze zatracovat jak lehký auta tak těžký protože obojí se dokáže na sněhu chovat zcela stejně akorát každý má jinou styčnou plochu.....
o 28.02.2012, 11:10 | assassin
mikeVR6:to tvoje prvni video je tak trosku divny srovnani, ty auta s vyplym ESP tam evidentne v tom slalomu jedou rychleji, resp stale zrychluji, proti tem se zaplym esp co jedou konst. rychlost. navic se ti bez ESP nesnazi ridit, proste neda kontra ani nic, proste krouti volantem jako na suchu... tzn to simuluje uplnou lamu co by si asi na snih nemela troufnout vyjet...

H-Honza: ackoliv souhlasim ze ESP by v tomto pripade dost mozna pomohlo, ze by za to mohlo RWD.. asi leda ze by se v tom najeti do brecky lekl a pustil plyn, ale myslim ze uz to bylo na tak vysokej kvalt ze to nebrzdi ty zadni kola tak vyrazne aby je to utrhlo. Nejsem si jistej, ale tyhle 4kolky co maji 4x4 razeny ..tzn nemaj mezinapravovej diff asi nejsou delany abys s tim 4x4 jel treba po takovehle dalnici 80kmh+ .. nebo se pletu?

jinak me osobne na tyhle rozsoleny brecce dela auto hrozny veci, sice teda dverma napred trenuju jak pise RB, ale v tomhle pripade by me nenapadlo jet takhle rychle v rychlym, plazil bych se v pomalym a daval bacha na stopu abych do te brecky nevjel... tak trosku si myslim ze tam hral svou roli pocit falesnyho bezpeci velkyho SUV.

jo a co se tu davaj ruzny videa ukazujici zazracnou funkci ESP... vsechny ty videa jsou na vode nebo na snehu... tam se da s trochou zkusenosti ovladat i auto i bez ESP... tyhle povrchy jsou celkem citelny. to jak se chova auto na tehle rozsolene brecce je uplne neco jinyho a obavam se ze to dokaze ESP systemum taky slusne zamotat hlavu...
o 28.02.2012, 11:26 | Nismo.Power
odkdy je rozsolená břečka nebezpečná ? sníh je nebezpečnej a led..... sůl jedině dobře to zlepší trakci dost razantně....
ESP hlavu jen tak nezamotáš.... ono se nad situací zamaslí 100x za vteřinu což je tvoje reakční doba.... pokud neni hloupý po soft stránce tak je to jednoduchá fyzika do kterýho kola kopne a do kterýho ne a přesně ví jaký otáčky maj jednotlivý kola kam směřuje auto a kam chce směřovat řidič.... (pokud samozřejmě řidič neni idiot a nasměruje volant tam kam chce jet)
o 28.02.2012, 11:27 | Freerider
Já si to přečetl od začátku až do konce.
Ta nehoda - to je prostě smůla...
Ale já bych chtěl říct, že mám doma dva typy aut (RWD a FWD) - Omega a OII FL. ESP a ASR pomůže, ale všelék to rozhodně není a na vyhrabání to vypínám, protože se nikam nedostanu.
Zadohrab - jezdím jako Red Baron (až tedy na těch 200 na okreskách - na to nemám koule...), ale pokud to situace dovolí, tak zatáčky bokem. Ale pokud bych v Omeze s těžkým V6 vpředu chytil takovou sračku, bylo by to pravděpodobně hodně nepříjemný. Dle mě rozhoduje rozložení váhy v autě a to Omega má mizerný, podobně jako Navara...
Jak psal Nismo - takovou podobnou situaci mám za sebou taky (sice jsem nezávodil), ale do zatáčky jsem vlítnul rychleji, než bylo nutný a dobrý (asi 140 km/h) a přesně v půlce točky byla příčná vlna. Ne, že mi ustřelila prdel, ta mi rovnou zmizela neznámo kam :oDD Srovnal jsem to na druhej, ale klika byla obrovská, že nic nejelo, protože bych dopadl úplně stejně jako ten Nissan. Ta hranice mezi zvládnutím a nezvládnutím je kurevsky tenká - stačí půl vteřiny, která to buď vytáhne z průseru nebo pošle ještě do většího a myslím, že člověk není nikdy 100% připravenej. Asi jsem zbytečně posranej, ale poslední rok jezdím skoro klobouka, protože se upřímně bojím, že se něco posere a já někoho sestřelím (viz. vlákno o chodci a sněhu)...
o 28.02.2012, 11:33 | hanzz
to Nismo: No vidíš, já naopak považuju sníh za naprosto předvídatelný a bez problémů sjízdný povrh. Na rozdíl od rozsolený břečky, která lepí gumy a je kluzká jako mejdlo :)
o 28.02.2012, 11:39 | mikevr6
Tuner2:pisu nekde ze je esp vsemocne a ze muze ridic ignorovat fyzikalni zakony? Ty plati porad ale esp je posune o poradnej kus dale a ten kdo je bezmozek tak pro toho to muze mit fatalni nasledky.Jinak to esp je v tech autech proto aby predchazelo podobnym situacim jako na videu a to ze nekdo si zahrava s tim ze ma preci esp a nic se mu nemuze stat je pouze jeho problem.Kazdopadne se tomuhle systemu neda uprit to ze dokaze hodne krizovych situaci bez problemu ustat a myslim ze i v tom videu nahore by to tu situaci ustalo a nic by se nestalo.
Assasin:v tom druhem videu je to ukazano lepe,jde tam jasne videt jak pribrzdenim kol na jedne strane zabrani autu v pretacivem smyku a vyjeti z vozovky.
o 28.02.2012, 11:43 | Rudi
taky dobrý
[ Link ]
o 28.02.2012, 11:50 | Nismo.Power
Freerider : za mě teda rozhodně omega má xkrát lepší rozložení váhy než veškerý BMW.... omega je naprosto předvídatelná, čtu v ní jak v knize s obrázkama a přesně víš kam ti v danou chvíly putuje zadek a ani nemusíš držet volant a omega si hází sama kontra přesně takový jako potřebuješ narozdíl od jinejch rwd který si taky sice hnou volantem ale málo.... ačasovej prostor na druhý kontra je u omegy tak velkej že bych si stihnul i dát kafe mezi tim......za mě se rozhodně na sněhu chová daleko ale daleko líp než nějaká e46 a možná i proto že má negativní geometrii při zatáčení a brzdění což jako první auto ve svojí třídě měla Ačková omega a Bčko jí má taky....
vpodstatě na sněhu mám prostě plnej a jen si koruguju volantem takže dost často jedu rovně ale bokem... a nemám z ní strach že by mě vypekla nějak a taky to nedělá.... zimy sem se trochu bál kor s tim že nemá ani TC ani svor ale nakonec sem nadmíru spokojenej neb rozjede se to víceméně všude bezproblému i na ledu do kopce, zabrzdí to taky, zatáčí to intuitivně prostě na pohodu....

hanzz : jo sníh je předvídatelnej samo ale klouže mnohem víc ;-)
o 28.02.2012, 11:50 | M.a.R.i
Ke konci jsem to už ani nečetl, ale zajímavá diskuze.

To s tím ESP myslíte vážně?
V autě mám VSC, což je ESP s ASR. Zkoušel jsem na ledovce a sněhu na letišti auto utrhnout od 0km/h do 65km/h, pod plynem (zadohrab), bez plynu, různě ho rozházet a prostě se to nedá :).
Samozřejmě netvrdím, že díky VSC v životě nedostanu smyk, ale v drtivý většině případů to pomůže a jsem si téměř jistej, že kdyby Navara měla dobře fungující ESP, tak se to nestane.
o 28.02.2012, 11:57 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 11:58:45
Nismo: Ano rozsolená břečka je to nejhorší hned po ledu o kterém nevíš když je jinak všude "sucho". Čerstvý sní a nebo i led o kterém víš je daleko, daleko bezpečnější a čitelnější...

mikevr6: O to se tu můžem je dohadovat a pořád to bude jen kdyby apod. Já si nemyslím, že by to jeho situaci kdy vjel na kraj břečky/sněhu nějak spásně vyřešilo a proto jsem reagoval na začátku na ten Tvůj bolmot a už vůbec nechápu proč do toho taháš 120cky a skoda virt...
o 28.02.2012, 12:07 | Freerider
Nismo: Jenže to platí v případě čtyřválce.
U V6 už to tak úplně není, V6 je o téměř metrák těžší na předek a to je dle mě hodně...
o 28.02.2012, 12:08 | mikevr6
Tuner2:a proc ty mne nazivas oveckou ktera nevi jak funguje fyzika? Ja s esp skusenosti mam a proto sem tu zdelil svuj nazor na tuhle situaci nacez od tebe prislo osoceni ze jsem ovce co veri reklamnim kecum a to mi prislo jako nazor nekoho kdo s timhle nema zadnou skusenost.
o 28.02.2012, 12:10 | kadel21
to assassin: a nebude to na tom videu spis naopak, ze ten co jede bez ESP jede konstatni rychlosti a ten s ESP diky zasahu (pribrzdovani jednotlivych kol) holt trosku zpomali?
to Nismo: ta Omega musi bejt ale auto :-). Ja ji mel, stejnou jako ty, akorat manual a 3x sem byl v kopci v prdeli, kdyz pod popraskem snehu byl led. Jezdila dobre, ale rikat, ze to vyjede vsechno to bych si teda netrouf.

Kadel
o 28.02.2012, 12:12 | CervinVega
Nismo- Omega ma nejlepsi vyvazeni, kolikrat ji Opel chtel nasadit do DTM a LeMans, jako primou konkurenci druhemu nejlepsimu autu na svete (Caddy STS)...
o 28.02.2012, 12:26 | Freerider
Cervin :oDDDD

Kadel: pokud je pod popraškem led, tak mám občas problém vyjet i s Terranem. Většina 2WD s tím bude
mít problém taky, takže to není jen problém RWD.
Všechno to nevyjede, ale pro mě je měřítkem, zda se vyhrabu v zimě k chalupě a na barák.
o 28.02.2012, 12:31 | RedBaron
Nismo, ty jsi zase mimo, kolik jsi toho s E46 najezdil? Rád bych řekl, že jsou dneska lepší auta, jenom je pořád nevidím, ať se svezu s čím se svezu, bejvám vždycky zklamanej. Omeze můžu přiznat lepší pohodlí a prostor a to je tak všechno. Jinak má E46 lepší úplně všechno - tuhost karosérie, odolnost proti korozi, motory, brzdy a právě hlavně naladění podvozku, čitelnost, vyvážení 50/50 a ovladatelnost.

Tady jedna turbodieselová jebka: [ Link ]
o 28.02.2012, 12:38 | assassin
nismo: cece tohle je uz je pomerne silna kava cos vypotil... jeste jeden dotaz, vojin kefalin co si predstavujete pod tim "negativni geometrie" ?

kadel: jo toho s ESP brzdi system, ale tak proc bych proboha na snehu bez ESP stal na plynu a furt se to snazil rozjizdet, proc bych pri naznaku smyku nedal kontra? proste ten bez esp ridi asi jako kdyby do toho auta posadili 5ti lety dite a jeste holku aby ten rozdil vyniknul, na tom holym snehu a na slalomu by totiz slusnejsi ridic bez ESP to projel temer stejne, dost mozna i rychleji - proste uplne nesmyslnej pripad jak ukazat vyhody. ta deska co ti utrhne kola do smyku na polygonech .. kde zalezi na rychlosti reakce.. tam nema ani zkusenej ridic na ESP sanci, otazka je jestli pri bezny jizde nastavaj tyhle situace, kdy ti z niceho nic nekdo "ukradne" zadni kola...


o 28.02.2012, 12:45 | kadel21
to Freerider: no to asi jo, ale rek bych ze RWD je v tomhle nejhorsi (krom aut jako S120 ktere tam ma aspon motor nad tema kolama). S FWD se mi taky stalo, ze sem nevyjel, ale kdyz ne popredu tak sem to aspon vycouval (udelal sem si z toho S120 :-))
Cervin: :-)
Kadel
o 28.02.2012, 12:49 | RedBaron
Klasická koncepce je nejhorší při rozjezdu na kluzkém povrchu, o tom žádná. Ale při jízdě je ovladatelná mnohem líp než předokolka když za volantem nesedí extra jelito.

Když jsou na silnici pruhy břečky, tak je normální, že se přejíždějí bez přidávání nebo ubírání plynu, v tu chvíli pracujou jenom nápravy a řízení a koncepce v tu chvíli nehraje žádnou roli.
o 28.02.2012, 12:50 | kadel21
to assassin: tak asi tam posadili "prumernyho" ridice a ne driftera, proste lama s esp a lama bez esp, takhle to chapu ja to porovnani no :-)
Kadel
o 28.02.2012, 12:53 | Dave1984
Nismo zase plodí :-DDDD Chlapče, více přemýšlej, než něco napíšeš...Z počátku jsem si myslel, že máš rozum, ale v poslední době mě udivuješ...

U té nehody je to docela jasné, dodávka s lehkým zádkem a náhonem na zadek, prostě zazmatkoval a utrhnul to a už s tím se nedá moc udělat...ESP je perfektní věc, ale fyzikální zákony platí pro všechny...Sám mám ESP a zvykl jsem si na něj, ale určitě na něj spoléhat nebudu..
o 28.02.2012, 13:07 | CervinVega
ESP ma taky urcitou hysterezni smycku systemu (cidlo hlasi prokluz kola, el blok povoli/pribrzdi pres hydraulicky clen-prodelva, cidlo hlasi...), jsou situace, kdy je naopak schopne auto rozkmitat (hlavne prvni verze, napr. v Okte I), klasicky pripad vrstva vody na dalnici
o 28.02.2012, 13:12 | RedBaron
CervinVega: Tak to už musí bejt pěknej kalup, pocitově největší zásahy od ESP cítím až ve chvíli, kdy systém porovnává směr volantu a údaje z gyro senzoru, jinak jen klasický protiprokluz lehce přibrzdí nebo povolí tah motoru.
o 28.02.2012, 13:22 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 13:26:05
mikevr6: Já Tě ovečkou nenazval, psal jsem, že si to myslím obecně o lidech pro které je tenhle systém spása - já si to nemyslím, tenhle systém je naopak hodně, hodně zrádný tím, že posune práh myšlení, že mám vládu nad autem tak daleko, že když se překročí, tak ho 99,9% lidí nebude umět vyřešit!!! Zatímco u auta bez ESP Tě to prostě vyplaší při prvním prudším přidání plynu či brždění což zkouším několikrát za cestu, zda se nezměnil povrch a dle toho jedeš...

Já nezatracuju to, že to nefunguje, ono to funguje, ale problém a velký problém je v posunutí smýšlení drtivé většiny uživatelů, kteří neznají co je to zkusit si limit a reálnou fyziku v podobě brnknu si o brzdu, kola blokujou tak prostě zvolním apod...
o 28.02.2012, 14:02 | mikevr6
Tuner2:Ja mnel kdysi taky takovej nazor,dokad jsem to nevyskousel realne a za mne na snehu atd urcite lepsi auto s esp.To ze nekdo jezdi az za limit je pouze jeho problem,esp te podrzi ale ma i sve hranice a ty by nikdo nemel prekracovat nebo pokouset kde az jsou pokud chce teda jezdit bezpecne a zbytecne neriskovat.
o 28.02.2012, 14:15 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 14:16:39
mikevr6: Co je to nikdy nepřekročit hranice ESP? Jak se to pozná? Evidentně mě vůbec nechápeš... Zkus si přečíst můj poslední post a zamyslet se nad tím co je horší. Zda být uchlácholen pocitem že ono to jede jak po kolejích a nebo při prvním najetí do břečky dostat přes prsty zacukáním auta, následně zkusíš přibrdit když už je auto v klidu, zjistíž že to fakt klouže hodně a tomu přizpůsobíš rychlost? Dneska u novýc aut poznáš, že to klouže až hodně pozdě a většinou jen kopáním ABS do pedálu což je už pozdě řešit situaci kam si díky uchlácholení a ESP přilítnul 2 x rychleji než Ti "posránkové" bez ESP v pravým, kteří zjistili že to klouže hned...
o 28.02.2012, 14:19 | .mycTD
ten s nissanem pres prsty dostal, ale evidentne mu to moc neprospelo.
o 28.02.2012, 14:29 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 14:32:37
.mycTD: Ten s Nissanem jel evidentně moc rychle na to co zvládne a jaké byli podmínky na cestě... Když je takhle, tak prostě nemůžu ject svých 65mil jako za sucha navíc třeba na letních gumách... Podle Vás je asi s podivem, že můj děda odjezdil celý život na OR 6 celou zimu, táta a já celou zimu na OR 34 s autama bez ESP a bez jediné nehody. Já říkám, ne není to s podivem, prostě přízpůsobíš jízdu stavu a povaze vozovky. To dneska neumí nikdo, když vidím ty šampóny s jednou rukou na volantu jak letí na mokru a tlačí auto před sebou na 1,5 - 2m tak kde to jsme?

To jsem jediný kdo nevidím problém v tom, že nemám auto s ESP, ale v tom jací jsou tu řidiči?

Nemám víc co dodat, snad někdo smysl toho co jsem napsal v 13:22 pochopí...
o 28.02.2012, 14:41 | CervinVega
omfg, ja si tu shade120 snad poridim, same vyhody a pozitiva...
o 28.02.2012, 14:44 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 14:46:35
OMG, kde tu píšu o 120cce? píšu s autama bez ESP... (jen na okraj 120ckou jezdím jen když je léto a sucho)
o 28.02.2012, 14:47 | Dudelina
1) Od začátku se tu řeší případ z videa - já říkám (nemohu to potvrdit, je to můj názor), že by se to s ESP nestalo (ten prvni cuk vlevo by to odchytlo). Ty říkáš, že by nepomohlo (taky to nemůžeš potvrdit) - můžem tu takto debatovat ještě léta.

2) Pak se to samozřejmě svezlo úplně jinam a už se tu opět řeší kraviny.
Nevím, jak ESP NORMÁLNÍHO člověka uchlácholí, když to bliká jako blázen.
Když jede ko*ot, tak jestli má, nebo nemá ESP je úplně jedno.

3) Já odjezdil nějaký zimy na letních 155/80 a světe div se bez nehody.
Naši dědové zase říkali našim otcům, že jezdili bez pásů a tak pohodička.
I tak jsem ale rád za nynější Dunlopy 3D, ABS - už kvůli ženě, protože ona je prostě uživatel vozu.
o 28.02.2012, 14:53 | mikevr6
Ty asi jezdis jinejma autama nez ja nebo ja nevim,ja teda rozhodne poznam i v novych autech ze to klouze a taky tomu prizpusobuju rychlost,taky uz mam neco odjeto a nejaky roky tekze zbytecne neriskuju a nesnazim se ostatnim ukazat ze ja to umim project rychleji.Pokud bys mnel skusenost s novymi auty nikdy bys tu nepsal to ze v brecce jede auto jak po kolejich atd.Kupodivu ono jede uplne stejne a taky sebou zaskube nebo cukne a jeste k tomu ti zacne blikat do ksichtu kontrolka aby jsi i ten kdo nepozna ze se s autem neco deje vedel ze ma zpomalit a ze uz muselo zasahovat esp.Rozdil je ale v tom ze u auta bez esp musi ridic okamzite tu situaci resit a nekdo bez skusenosti ji muze jeste zhorsit kdezto tady to esp udela za nej a mnohem lepe nez by to dokazal on.Ridic nema moznost ovladat kazde kolo zvlast podle toho jestli ma trakci nebo ne,nemuze poznat tak rychle ze se nekde kolo protaci a nebo blokuje tak jako cidlo ktere si spocita rozdil v otaceni kola atd.
A ohledne toho abs,co je za rozdil poznat jak to klouze kdyz mi kopne do pedalu abs nebo kdyz ucitim ze mam blokle kola? U obojiho poznam ze to klouze kdezto s abs muzu stat na brzde a auto je porad riditelne?
U obou aut si muzes zjistit stav vozovky pribrzdenim atd a tomu prizpusobit svoji rychlost.Esp je jenom zachrana sit ktera te ma podrzet kdyz uz jsi to fakt prehnal.To ale proc si to prehnal je ciste na tobe,nic te nenuti jet riskantne.
A jak se pozna hranice esp? Jet proste tak jako kdyby tam esp nebylo davat si bacha na cestu a prizpusobit jizdu stavu a povaze vozovky.To ze nekdo nekam vleti rychle neni tim ze by ho nejak chlacholilo esp ale tim ze je idiot a jede proste jak magor.
o 28.02.2012, 14:56 | Adler
kurna posledni dobou jak tak koukam je tu strasne moderni psat porad o ovcich atd...nechápu ...

Tuner by me zajimalo kolik km toho tvuj deda a tatik najezdili na tech OR zazracich ... nemel by jsis e branit pokroku.
Myslim ze 90% fora by raci v tomto pocasi delsi streku jela v modernim autem v esp asr abs nez v nejakym starym pekaci

Zima se da odjezdit i na letnich kdyz nato prijde...






o 28.02.2012, 14:57 | petis
Hodne to vypadá že se pán nevenoval. Ten první cuk vypadá jako leknutí a s druhým cuknutím vjel do břečky. Divný je že auto předním i to co kamerovalo jelo bezproblemu. Tod muj názor.

Třeba to byly i zdravotní potíže, a to pak muže mít ASR/ESP milion a jsou mu k prdu.
o 28.02.2012, 15:00 | assassin
mikevr6 : ono to bylo mysleno tak ze dnesni ridic uz vlastne do auta bez esp nesedne, tudiz se mu pak spatne odhaduje co je to "ject moc rychle" .. protoze dokud to zvlada ESP vypada to relativne v klidu.. jen blika kontrolka, kdyz uz to je za, ze uz si esp nevi rady uz neni moc prostoru cokoliv delat. A blikajici kontrolka proste pro nektery lidi je slabej vychovnej argument..

cervin: tak ted uz se v tom ztracim, 120cu nebo omegu?
o 28.02.2012, 15:10 | mikevr6
Assasin:Ja vim ze to tak myslel ale to nejde davat za vinu esp ale dnesnimu ridici,tak to tady taky pisu.
o 28.02.2012, 15:34 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 15:36:39
Adler: Děda celej život, táta půl života a já na tom jezdil třeba na střední a to bylo ve Volyni kde o sníh nebyla nouze. Na OR 34 jsem jezdil pak ještě asi 5 let než se do Žlutky kuchlo a koupilo se jiné auto na ježdění, kde už nás systém dotlačil používat zimní/letní... Všechny naše auta mají tak 10 - 15tkm za rok jen pro představu.

assassin: Alespoň někdo...

mikevr6: To je otázka komu to dát za vinu? ;) Jinak jsem rád, že pochopeno alespoň hloubka mé myšleny byť spolu nemusíme úplně souhlasit v tom jak je to "prospěšné".
o 28.02.2012, 15:54 | Harryp
Tuner2: Taky jsem začínal na OR34, ale to bylo před mnoha léty a teď jsem rád za novodobou obuv auta a za ESP a jeho podružné pomocníky. Nicméně já na to šel většinou tak, že když jsem kupoval nové auto, tak sem jej pořádně otestoval na nějakém odlehlém místě, kde se němůže nic zásadního stát. (zejména tedy na vodě, sněhu, ledu) Celkem bych byl pro, aby se v autoškolách povinně jezdilo na polygony a takové situace se testovaly. Příjde mě to smysluplnější než učení mnoha kravin v teoretické části...

Jinak tunere2, vzhledem k tomu, jak se tady rozčiluješ na kravinama, tak by mě zajímalo co říkáš na změny produkce Panasonicu pro rok 2012 ? :-) viz. např. [ Link ]
o 28.02.2012, 16:00 | Kamil07
S těmi polygony v autoškolách souhlasím.
o 28.02.2012, 16:07 | assassin
jinak kdybych musel jezdit spousty km rocne tak bych si taky koupil nakej moderni tank s ESP.. dneska jsou lidi nuceny travit na urcitejch pozicich v aute fakt moc casu a to riziko tim roste, at uz tim ze jsou na silnici casteji, ve spicce, v mistech ktery nemaj najety, jedou unaveni, ve stresu...

takhle kdyz jedu jen vikendove tak se muzu soustredit i na ovladani stary prasivky bez bezpecnostnich prvku.

tzn chapu ze pro bezny uzivatele jsou tyhle prvky prinosem, ale asi by meli lidi co dneska zacinaj delat autoskolu na 120ce nebo podobny "pastice" aby meli predstavu o tom kolik z te "fyziky" ta moderni auta zamaskuji.
o 28.02.2012, 16:24 | Tuner#2
Harryp: Ani já se pokroku nebráním a mnohdy ho přijmu s radostí, ale všeho s mírou a thle elektronické berličky opravdu dělají z běžných uživatelů čím dál horší řidiče a to je fakt...

S polygonem či plochou kde můžu zkusit co auto udělá to by bylo jedině dobře.

Já se tady nerozčiluju, já pouze debatuju mezi tím co programuju sat. když mám volnou chvilku. Fóra neberu jako něco kvůli čemu se má člověk rozčilovat - ještě to tak, mě na to stačí pracovat s lidma - občas je to boj, ale to sám víš :-D Add. Panasonic jo něco už jsem slyšel z vývoje, kde je pár známých a jen doufám, že to Panasonic s plazmou vydrží déle... Já tomu LCD na chuť asi nepřijdu...
o 28.02.2012, 17:12 | hopa26
Já přidám jednu čerstvou zkušenost s ESP.
Nejsem žádný rychlý jezdec,ale s Yetim jsem byl před 14 dny při hustém sněžení-břečce na silnici v příkopě,ani jsem nevěděl jak.
Jezdil jsem s hodně auty,žádné ESP nemělo,ale při smyku,kdy jsem začal "postaru" auto rovnat kontra pohybem volantu se mi najednou splašilo pod rukama.
Jel jsem necelých 50km/h ,úsek 1km od domu,takže si troufám říct,že to tam dobře znám a přesto jsem byl ve škarpě natotata. Autu se nic nestalo,má to ten obrněnej spodek za příplatek,takže jsem se nechal potupně vytáhnout XC90tkou kamaráda,který se smál,až mu tekli slzy.Se slovy: "Vidíš ty píčo,já Ti povídám kup si čtyrkolku,budeš ji potřebovat,ale ty né,ty si ze všech nejchytřejší." Pokračoval jsem dál,podstatně opatrněji,vděčen za zkušenost,že nejsem nejlepší ridič na světě a ani milion všelikakejch technických vymožeností mne před pádem do škrapy neuchrání.

Píšu to hlavně proto,že už mám docela dost smyků za sebou,kontrolovaných,kdy je radost,když se auto chová tak jak má,ale pak nastane situace,že se to podle naučeného scénáře chovat přestane.
o 28.02.2012, 17:20 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-28 17:21:24
hopa26: NJ ale Ty máš Yetiho a to je tady hodnoceno jako popelnice na odpadky roztlačená kamarádem viz. jiný topic. Holt sis měl koupit Omegu ;)))

Sorry ale musel jsem... a jinak díky za pěkný příspěvek.
o 28.02.2012, 19:29 | Freerider
Chlapi, nedělejte si z Omegy prdel, jóóó.... :oDD
Já mám tři, to je jak kdybyste Thullovi napsali 7x :-)
Řeknu to takhle. V žádným případě není Omega nejlepší auto na světě. Ale pohodlím strčí mnohé dnešní vozy do kapsy. Jízdní vlastnosti - už jsem to tu kdysi psal, tak jen refresh - prostě je to auto stavěný na dálniční provoz. To, že do toho dali nešťastnej 2.0 16v byl sňatek z rozumu. Do Omegy patří V6, i když jeho kontrukce je kvalitativně diskutabilní. Ale na druhou stranu, ta auta, pokud jsou udržovaná jsou naprosto bez problémů. Je to 10let starej pekáč, tak od toho nečekám zázraky, ale spíš jsem příjemně překvapen.
Když už se Omega utrhne do hodin, tak je konec.
Red Baron tady reagoval na Nisma a flame s E46. Já dávám Baronovi za pravdu. s E46 jsem najezdil relativně málo (cca 20 tisíc km), ale jediný, co je na Omeze lepší je prostor, cena dílů a pohodlí. Jinak E46 je kvalitativně o třídu výš.
Jsem blázen do Omegy a dokud půjdou sehnat a servisovat, budu v nich jezdit. Je to pro mě srdeční záležitost, ale ani náhodou to auto nebudu vychvalovat do nebes, protože svoje mouchy má.
To video je prostě klasický příklad toho, kdy se to utrhlo v nejméně vhodný okamžik. ESP nebo ASR by mu dle mého pomohlo při tom prvním zavlnění, pak už asi ne.
Se zadohraby mám odjeto cca 300 tis. km a vím, že když se prostě utrhne dvoutunový auto do hodin, tak už to horko těžko jde srovnat. Schopnosti řidiče jsou o tom, zda ten moment pozná a dokáže na něj zareagovat, takže zatáčku projede bokem a nebo to nedokáže a rozbije si šňupák v lepším případě. Bokem se jezdit dá a RWD mi párkrát pomohlo opravdu v tom, že jsem si nerozbil držku, ale párkrát to taky mělo opačný efekt a asi třikrát jsem se v podstatě modlil.
Kadel - asi máš pravdu, ono mi to už nepřijde :o)
o 28.02.2012, 20:49 | nocarret
nečetl jsem to celý ale s ESP by to ustál, nevím zda už to tu někdo rozebíral, problém je v tom že málo lidí ví jak to ESP funguje a hlavně jak s nim zacházet když se dojde na problém
o 28.02.2012, 20:57 | Tendr
nocarret: Pustit volant a zavřít oči?
o 28.02.2012, 20:59 | nocarret | Upraveno: 2012-02-28 21:00:53
.-))) jo to je přesně vono...
o 29.02.2012, 02:25 | MAX | Upraveno: 2012-02-29 02:39:02
Hehe - takže jako SORAY, DUDELINA a potažmo REDBARON.
ESP toho umí hodně, ale nezachrání Vás v zatáčce na ledě - auto prostě jede rovně po tečně vlivem setrvačné síly, která díky ledu překonala adhezi držící auto na silnici.. Tam vám leda kopne párkrát ABS do pedálu aby jste věděli, že je to v prdeli.. V této situaci by mu asi pomohlo - jeho rozhodilo najetí do té břečky - jedno poháněné kolo se ve vysoké rychlosti dostalo do něčeho co jej zbrzdilo (sněhová břečka na okrajích kolejí) zatímco druhé poháněné kolo dál žene auto dopředu - efekt je stejný jako u zatáčení pásových vozidel - jeden pás brzdí, druhý se točí a zatáčí celým tankem.. Kdyby tam bylo ESP (stačilo by i ASR) tak by mu to začalo přibrzďovat kolo, které adhezi mělo a jen by ho to zpomalilo - blikající kontrolka by mu řekla, že to přehnal a aby si dával majzla a nesnažil se ASR přetlačit plynem, protože pak by mohl urvat i to "držící" kolo.. Pokud ovšem nebylo kluzko i pod druhým kolem natolik, že vzhledem k rychlosti už šel zadek do smyku rovnou při zbrždění toho levého kola v té sračce..
Co se týče toho videa mezi kužely - pravdu má asi KADEL21 - podle mě to auto s ESP jede pomaleji prostě proto, že to to ESP samo přibrzďuje natolik, aby zvládlo držet stopu určenou volantem - ESP to pozná dřív než řidič, takže zatím co ESP už brzdí, ten druhý bez ESP jede pořád stejně rychle, až dostane smyk..
Což je taky odpověď na hádku mezi TUNERem a MIKEVR6 - jezdím hodně (a 15.000km najedu tak za zimu, ne za celý rok jako Tuner, proto bych si letní gumy v zimě nedovolil ani kdyby to zákon dovoloval) takže z toho pramení i jeho pocit jistoty v autě bez ESP.. Má asi čas se tomu věnovat a drifty zvládat. Kdyby jezdil denně několik set kilometrů ve shěhu, asi by ho to po 150-té zatáčce - před kterou bržděním zkouší povrch - přestalo bavit a únavou a vypětím by na konci cesty nebyl schopen odvést ještě nějakou smysluplnou práci. Nedej bože jak by to přibrzďování neustále zkoušel na dálnici na cestě z Prahy do Bratislavy a zpět ideálně 3x týdně na letních.. I z auta s ESP vypadnu vyšťavený jako citron..
Na druhou stranu mě jízda v autě s ESP nechlácholí a nenavádí k prasárnám - to dělají bezmozci. Naopak, kolikrát mě samotného i při relativně obezřetné jízdě překvapí probliknuvší kontrolka prokluzu, byť jen na chvíli. U auta bez ESP to nepoznám hned - to může být, až už se kloužu, což někdy může být pozdě. Ne každý totiž má čas a prostor se učit driftovat a smyky zvládat jako někteří tady a jejich první takový smyk může být i poslední.. A tam mi to ESP pomůže - vyřeší počínající problém (pokud fakt jedu s rozumem a nesnažím se popírat fyzikální zákony) a zároveň mě upozorní, že cesta je špatná a abych ještě více zpomalil - ne že můžu jet dál stejně bez obav, že to za mne odřídí.
A abych co 100 metrů testoval povrch bržděním, jestli se náhodou nezměnil, to bych asi nikam nedojel - ne že bych to nedělal, ale to spíš jen tam, kde to trochu čekám, abych se ujistil, že mám fakt ještě víc zpomalit, nebo už rovnou zastavit..
Jinak pokud bych měl takový nájezd jako Tuner - tak bych dodnes zřejmě vydržel bez ESP ale ne bez pořádných zimáků.. To je podle mne o hubu skoro vždy a můžeš jet jako úplně posranej. Jednou to prostě ujede, a kontra moc nepomůže, protože v protisměru bude mít někdo ten samý problém - náhoda je blbec a neštěstí nechodí po horách..
o 29.02.2012, 02:50 | MAX
Takže ad Tuner - ze mne nedělají elektronické berličky horšího řidiče - naopak jsem opatrnější, protože mě blikání kontrolky (zatímco auto to zvládlo s nepatrným přibrzděním) upozorní na to, že cesta je místy kluzká víc, než je vhodné vzhledem k rychlosti, kterou jedu - zatímco v autě bez ESP si toho nemusím ani všimnout, pokud zrovna nebrzdím, nebo nejedu v zatáčce, kde cítím, že to začíná ujíždět..
o 29.02.2012, 06:59 | tykeev
kdybych měl tolik času jako MAX na sepsání svého názoru, tak bych se s ním plně ztotožnil :-)
o 29.02.2012, 07:25 | hanzz
Další výhoda auta s ESP: Po celodenní zimní jízdě a nájezdu několika set km v autě s ESP je řidič natolik svěží, že v 2:25 hod. napíše dlouhý a smysluplný příspěvek na fórum. Kdyby jel bez ESP, tak už dávno chrní v posteli jako vyšťavený citrón ;)
o 29.02.2012, 08:21 | Tuner#2
MAX: V hodně věcech souhlas a jen mě mrzí, že to opět vyznělo jinak než jsem myslel... Opakuju, nezatracuju určitou funkčnost ESP, neschvaluju v dnešní uspěchané době jezdit v zimě na letních, ale v čem se neschodnem je ten falešný pocit bezpečí a to, že to lidi dělá jen horšíma řidičema... Ve Fordu jsem to párkrát zažil, člověk tam ani tak nevnímá skutečnou rychlost a pak je na průser a to mnohem větší průser zaděláno...
o 29.02.2012, 09:03 | .mycTD
ja zase myslim, ze neni treba vyznam tve reakce stacet kamkoliv jinam, soude dle reakci tu myslenku asi kazdy pochopil.

27.02.2012, 20:27 | Tuner#2
Ale myslet si, že by tomu ESP pomohlo může fakt jen dnešní ovečka myslící si, že fyzika byla jen nudný předmět na ZŠ a od doby pana Bosche v autech už neplatí... Ach jo...

o 29.02.2012, 09:20 | RedBaron
Já jsem ten poslední, kdo by řadil ESP nad řidičské umění ale zrovna tomu pánovi v tom videu by se to auto ani nezavlnilo a nezačal by dělat ty hlouposti, které tam předvedl a které ve finále skončily rozložením auta i pána na prvočinitele o kamion...
o 29.02.2012, 10:10 | Tuner#2
.mycTD: Ano to souhlasí, akorát si to chce přečíst i další moje posty a najít podstatu jak jsem to myslel, ale to se od Tebe nedá čekat jak už jsem se mnohokrát přesvědčil ;))

Redbaron: Já bych na to dle videa nechal zpracovat znalecký posudek - nejlépe tři, ale obávám se, že ani ty posudky se neshodnou ;))
o 29.02.2012, 15:46 | clown
taky bych se PO..

[ Link ]
o 29.02.2012, 15:47 | clown
o 29.02.2012, 16:41 | IT-master
jo, tohle video znám. přiznám se, že bych se asi pos*al na jeho místě...dobrej mazec
o 29.02.2012, 17:10 | Tuner#2
NJ truckeři, to jsou profíci, ti rozhodně nepotřebují ESP :))))

[ Link ]
o 29.02.2012, 17:12 | IT-master
jj, taky podobné známé hovado:)
o 29.02.2012, 23:11 | MAX | Upraveno: 2012-02-29 23:23:08
Hanzz - tak tak.. :o)

Tuner - já právě popírám tu Tvou myšlenku o tom, že - "ten falešný pocit bezpečí a to, že to lidi dělá jen horšíma řidičema" - právě že to ESP mě kolikrát "vystraší" i tam, kde bych si toho u auta bez ESP ani nevšiml. A nebo by to byl rovnou větší problém a pak mi auto bez ESP v takové situaci rovnou kopne do volantu, a kdybych ho pořádně nedržel, tak mnou smýkne do protivky, jako se mi to stalo nedávno, když jsem si to šinul 70-kou na čtyřproudovce za městem a vjel jedním kolem do nějaké zamrzlé díry na cestě, ve které byla zmrzlá voda. Kolo se protočilo a druhé v záběru mi cuklo s volantem - už jsem to rovnal.. Být to namrzlé i jinde, už by mě to asi rozhodilo. V případě ESP mi to přibrzdí to protáčející se kolo okamžitě, motor se přidusí a já vím, že tam byl nějaký problém.. A nemusím rovnou nacvičovat drifty v provoze. Ono je dobré se naučit jezdit v autě bez ESP, jenže ta hranice, kdy je to "školní smyk" který se naučíme zvládat a možné smrtelné nebezpečí v případě, že se sejde pár nepříznivých okolností (chvilka nepozornosti, úzká cesta, zatáčka, v protisměru auto, nebo strom u cesty) velmi tenká a něčí první smyk tak může být i poslední..
Když je někdo bezmozek a podle toho jezdí, tak je mu většinou fuk, jestli má nebo nemá ESP - většinou mu stačí silné auto a kolikrát ani to není třeba..
o 01.03.2012, 00:52 | MAX
Abychom to odlehčili - tady jedno zimní video s kamionem s lepším koncem.. :-) [ Link ]
o 01.03.2012, 01:04 | Kamil07
Tohle zazit a jeste to mit natocene, tak uz nikdy nesednu do auta.
Tomu se rika stesti v nestesti.
o 01.03.2012, 01:22 | signum
Ani jsem to nedočetl do konce,ale dospěl jsem k názoru,že mám prostě špatný auto. Nenajde se tu někdo,kdo vymění X5 4,4i za jakoukoliv Omegu? Teda nejlíp dvoulitrovou. :o).Jo, a musím případného zájemce upozornit,že X5 je hnusná a je to strašný lenochod.
o 01.03.2012, 07:01 | CervinVega
signum-a budem delat sprinty az poridim tu Shade :-)
o 01.03.2012, 07:31 | tykeev
tak to poslední video je neskutečný...
jestli to prospal a viděl to poprvý až na videu, tak je možná rád, že u toho "nebyl" vzhůru
o 01.03.2012, 15:35 | M.a.R.i
A co říkáte na tohle? Pomohlo by ESP? :). Možná to tu už je, nejdou mi v práci odkazy na youtube.

Nepochopím proč nezabrzdil a poslal to do tý škarpy, asi omdlel bo co.

[ Link ]
o 01.03.2012, 17:05 | tykeev
No, každopádně měl úplně stejný štěstí jako ten nahoře, že to nechytil na bok...

Hlavně mi neleze do hlavy, že s tím volantem tak škubnul při tom zařazování, když k tomu neměl důvod...
o 01.03.2012, 17:33 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-03-01 17:33:47
MAX: V tomhle se neschodnem, ale Tvůj názor Tě neberu, třeba mě v budoucnu něco přesvědčí o opaku ;))

M.a.R.i. Taky to není na youtube, to sem ani vložit nejde...

tykeev: Něco tam leželo čemu se chtěl vyhnout. Každopádně nechápu proč po otočce nezabrzdil a sjel do pangejtu?
o 01.03.2012, 18:59 | hopa26
tykeev: v 0:10 je něco na silnici,vypadá že se chtěl vyhnout.Krapet nešťastně.
o 01.03.2012, 21:22 | kadel21
třeba nebyl připoutanej a po tý otočce seděl na uplně jiný sedačce pak. Kámoš takhle taky jednou vystoupil uplně z jinejch dveří než nastoupil :-)
Kadel
o 01.03.2012, 21:59 | crestik
možná to byl někdo s vyšším levelem, než někteří místní, a jenom se snažil dostat pryč z cesty s provozem, je jedno kudyma ;-) Od klávesnice to sice vypadá nesmyslně, ale kdyby zastavil, vteřinu se rozmýšlel, kde vlastně je a kam má uhnout, tak možná skončí jak ten s tím SUV nahoře
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3405 sekund.