Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Svíčky LPG

 o Navštíveno 13641x o
o 27.02.2012, 10:52 | PK
Ahoj, mám E39 530i krátce přestavěnou na plyn. Dával sem nový svíčky podle orig. katalogu BMW a to Bosh FGR7DQP+. Jsou čtyřbodový, ale pořád to není ono. Plynař mi doporučuje dát nějaký NGK jednobod (asi se ani pro moje auto nedělají) a snížit vzdálenost elektrod, nebo tam dát laserový. Což se mi při tý ceně za kus moc nechce. Pár plynařů tu je a i jeden odborník, tak by mě zajímalo, co používáte do svých aut - origo, laser, nějaký iridiový apod?

Předem díky za rady :)


o 27.02.2012, 10:59 | radek.613
1/ BOSCH neumí svíčky a nikdy neuměl, vyzkoušeno a ověřeno na desítkách nejrůznějších aut
2/ čtyřbod má pevnou elektrodovou vzdálenost což může být problém, neboť směs LPG se vzduchem vyžaduje vyšší zapalovací napětí, tedy energii jiskry. Proto jsou vhodnější jednoelektrodové svíčky, kde lze elektrodovou vzdáleností hýbat.
3/ Obecně platí, a to z důvodu nikoli funkce-nefunkce, ale z důvodu výdrže a spolehlivosti, že je vhodné o 0,1 mm zmenšit elektrodovou vzdálenost oproti originálu. Benzínu je to jedno a tím snížením zcela zdarma získáme vyšší energii výboje, aniž bychom vyšší energii požadovali po cívkách či kabelech...
4/ laser, platina, stříbro, apodobné ptákoviny jen tahají peníze z kapsy, aniž by pro provoz měly pozitivní a rentabilní přínos
5/ NGK není na LPG taky žádný extra přeborník, ale je pravda že oproti BOSCHi jsou "zlaté"
6/ nárokům LPG a toho motoru spolehlivě s obr rezervou vyhoví klasické jednobodové svíčky s měděnou střední elektrodou, v ceně do 35 Kč za kus, poctivě měněné každých 15tis km a s nimi udržování zbytku zapalovací soupravy v řádném stavu (cívky, kabely)
o 27.02.2012, 11:00 | M.a.R.i
Super, zrovna řeším to samé, tak se mi hodí info. Dnes zjistím podle diagnostiky, jestli jsou svíčky KO a jelikož jich potřebuju 8, tak by mě taky zajímalo, jestli stačí nějaký levný Boschky 70-90kč/ks a nebo něco lepšího
o 27.02.2012, 11:01 | Lukasino
Mari: dej si facku :D
o 27.02.2012, 11:06 | petis
Lukasino:-))))
Ještě nemám LPG, Ale chystám se na nej. Osobne kupuju originál svíčky který tam maj bejt. Takže dá se říct jak píše Radek
o 27.02.2012, 11:09 | Only_One
To M.a.R.i diagnostikou myslíš to že vezmeš svíčák a vyšroubuješ je ven? :-))
o 27.02.2012, 11:10 | PK | Upraveno: 2012-02-27 11:11:53
Radku díky za info, dal sem je tam kvůli referencím z netu a taky, že je doporučuje i samo BMW. Máš přímo nějaký konkrétní typ na danou svíčku, nebo z toho nemám dělat až takovou vědu a koupit něco jednobodovýho? Co máš třeba vyzkoušený, že funguje tak jak má, konkrétně třeba i v baworáckých motorech?

Petis: Přímo BMW právě prodává jako origo tyhle bosch čtyřbodový a NGK taky čtyřbodový, jiný alternativy jsem zatím nenašel.
o 27.02.2012, 11:17 | Dudelina | Upraveno: 2012-02-27 11:19:16
Tak jsem zase vyjímka :)
Jezdím BOSCH 20tkm a v poho - nyní budu taky měnit, tak zkusim origo EYQUEM.

Jinak můj plynař říka přesně co radek - plyn potřebuje větší "ránu" od jiskry - tzn. menší vzdálenost elektrody. Na vícebody se vyprdnout.
o 27.02.2012, 11:18 | petis
PK: Nevím jak stěma 4bodovejma, ty jsem nikdy nemel, Ale když Radek píše že je na LPG nej jednobod asi bych ho poslech. Alternativa za ty 4body musí existovat.

Kdysi dávno když mel brácha Range Rovera 3,5 V8 tak to byla na svíčky kurva. Dali se tam Brisky a po 10km bylo ponich. Tak se za hříšný peníze tenkrát koupili NGK V-line a ty fungovaly perfektne. V Pandě to samý Brisky naprd V-line super. Ted v Jeepu mám originály Champion ale z HO motoru kterej je výkonejší. A taky super.
o 27.02.2012, 11:22 | M.a.R.i
Lukasino: A proč :)? Když jsem to psal, tak tu ještě Radkovo koment nebyl.

Only_One: Jsem trubkoid a nerozmím tomu. Ani ještě nevím jestli jsou svíčky KO, ale podle SVAčka to je pravděpodobný. Ptal jsem se nezávisle 3 mechaniků a všichni mi řekli, že prý se optickou kontrolou nezjistí jestli je svíčka 100% OK. A dneska bych měl jet do místní firmy na diagnostiku ŘJ LPG systému, prý se to pozná :).
o 27.02.2012, 11:33 | radek.613
Vyzkoušené/nevyzkoušené - to chce zkusit :-D Nicméně pro 530i, kde jsou běžně trojbody s tepelnou hodnotou "15" bych začal DR15YC od Brisku, světově nejuniverzálnější a nejfunkčnější svíčka pro miliony aplikací bez ohledu na značku a uvidí se. Další v pořadí, eventuelně, NGK s drážkou (tuším BCPR7E?), a nakonec Beru (typ z hlavy nevím, kdyžtak najdu, hlavně ne "Ultra", to jsou čtyřbody). To je tzv. "svatá trojice" nejméně problematických svíček. Prim v nespolehlivosti a problémech drtivě a jednoznačně má BOSCH, z dálky následovaný Championem....
o 27.02.2012, 11:35 | Lukasino
Mari: ja si to myslel, ze jsi to asi necetl, ale vypada to proste vtipne :) Radek jako prvni napise ze Bosche nebrat a Ty... ;o)))) Bylo to jen popichnuti, nic vaznyho ;o))
o 27.02.2012, 11:35 | radek.613
Jinak je obecně vhodné, když už se plynuje, dát hned, bez ohledu jak "nové" to je, nový vzduchový filtr a nové svíce, někdy i (tam kde jsou) VN kabely, protože plynofikací začíná nová etapa života motoru a líp se pak řeší případné problémy, nebo právě užívá svatý klid. Sice to je ke zplynění investice navíc, ale zase člověk začíná "s čistým štítem" a to se taky počítá.
o 27.02.2012, 11:36 | JA | Upraveno: 2012-02-27 11:40:09
na všech 6ti lpg co sem měl nebo mám jsem dal originály, jen jsem zmenšil odtrh. a po 10tisícíc sem dal nový a není problém...v klidu jsem jel Brisky
takže jako radek
o 27.02.2012, 14:32 | PK | Upraveno: 2012-02-27 14:36:01
Petis: čtyřbody právě půjdou pryč a místo nich hledám nějakou alternativu - jednobod a zajímalo mě, jestli dát obyč a jaký, nebo nějaký laser, iridiový apod...

Radek.613: Kouknu na ty, co jsi mi vypsal a vyzkoušíme je. Díky. Filtr sme měnili taky.

JA: U mýho motoru jsou origo právě ty čtyřbody, jak už sem psal vějš. Než jsem je tam dal, tak sem hledal všechno možný a většinou je chválili a že motor na lpg s nima funguje v pohodě. Samozřejmost je kratší interval výměny. U mě bohužel nejdou tak, jak mají, tak půjdou do světa, daj se jednobody a uvidí se.
o 27.02.2012, 14:42 | radek.613
Vícebodové svíčky mají smysl na benzín a nejvíc na studený benzín, kdy možnost přeskoku na jednom z X míst úspěšně eliminuje problematickou homogenitu směsi benzínu a vzduchu. Jak se to jednou ohřeje, k zapalování pak už klidně stačí korkový špunt s prostrčeným svářecím drátem :) Problémy s promísením směsi se však u sekvenčního vstřiku plynné fáze LPG vzduchu nevyskytují, směs je homogenní sama o sobě a proto stačí bytelnější jednobodové svíčky.
o 27.02.2012, 15:00 | PK
Už jsem na ty svíčky koukal a zkusím tam ty Brisk, cenově se vejdu do 50 Kč za kus, když je vemu v Kelly, který mám za barákem. Uvidíme, jak se osvědčí. Měnit budu za tu cenu nových klidně po 10 tis. :)
o 27.02.2012, 15:33 | M.a.R.i
Můžu mít další trubkoidní dotaz? :D

Podle čeho zjistím, že mi tam budou svíčky pasovat a správně fungovat? Musím dodržet jenom průměr, stoupání a délku závitu?
o 27.02.2012, 16:51 | Ravo
ještě těsnění sedla (konus/podložka), polohu jistřiště atd atd.

Prostě si najdi tabulku u výrobce, každý z nich uvádí svoje ekvivalentní výrobky pro ten který motor a je to.
o 27.02.2012, 16:53 | M.a.R.i
ok :). Já, že jsem zkusil autokelly a tam mají jenom Bosch a Champion pro můj motor.

Samozřejmě je ideální najít svíčky přímo pro danej model a rok. Ale předpokládám, že když mám kód motoru 1UZ-FE, kterej se dával do více aut a najdu svíčky pro tenhle typ motoru se stejným výkonem, tak tam půjdou ne?
o 27.02.2012, 19:56 | radek.613
musíš hlavně!!! dodržet tepelnou hodnotu....
o 27.02.2012, 20:05 | radek.613
Co koukám Mari do katalogu, tak kupř.od Brisku DR15YP-1 což je standardní dlouhozávitová svíčka s podložkou, tepelná hodnota 15, vysunutá střední elektroda, platinový potah elektrod a odtrh 1.0 mm. Takže pokud si to myslím správně, klidně můžeš zkusit favoriťácké DR15YC a odtrh jim dát 0.9 mm :)
o 27.02.2012, 20:06 | M.a.R.i
díky :)
o 27.02.2012, 20:07 | radek.613
Od NGK Ti tam pak pasují BKR6E, jak řada V-line, tak klasické BKR6ES. Taktéž dát odtrh 0.9 mm.
o 28.02.2012, 12:37 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-02-28 12:39:12
Tak vzhledem k ceně vyzkouším ty Brisky z favorita :), protože stále nevím jestli budou svíčky KO.

Radek: Jseš si jistej tím odtrhem 0,9mm. Svíčky jsem nikdy neřešil, takže se absolutně neorientuju, ale třeba tady v autokelly mají pro můj model svíčky s odtrhem 0,7 - 1,1 viz [ Link ] ==

A taky mi není zcela jasný, jak docílím přesnosti při nastavení odtrhu :), takže to raději šoupnu mechanikovi.
o 28.02.2012, 12:53 | RedBaron
Měrkou woe :o) 0,9 je přesně uprostřed toho rozmezí, co jsi psal (0,7 - 1,1), tak kde je problém?
o 28.02.2012, 12:54 | M.a.R.i
ok :), právě, že nevím, jestli je nějakej problém :D. Svíčkám fakt nerozumím a asi si o nich ani nechci nic studovat a proto jsem se zeptal.
o 28.02.2012, 13:09 | mr.brain
:D Odtrhu docílíš tak, že vezmeš listovou měrku - vložíš jí mezi elektrody - lehce poklepeš na tu plechovou elektrodu a tím vymezíš vůli na tloušťku měrky. Hotovo :-D odtrh nastaven dle měrky :-D Fakt na tom nic není ;) A je to přesně jak psal radek - dodržet tepelnou hodnotu, to je nejdůležitější.
o 28.02.2012, 21:42 | JA
no kámouš od Coubala dal 0.7 jako odzkoušené...
o 28.02.2012, 22:54 | radek.613
Elektrodová vzdálenost je různá v různých kompresních objemech spalovacích prostorů hlavy válce. Primárn platí, že čím menší prostor nebo čím kratší zdvih pístu, stačí menší odtrh, než když je kompresní prostor velký (vrtání) či dlouhý zdvih. Vzhledem k tomu, že originál předpis tam má Mari 1mm, pod 0,8 mm bych nešel, protože to už se to i na volnoběh bude třepat jako drahej pes, příliš malý odtrh vnáší do chodu motoru neklid...
o 28.02.2012, 23:13 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-02-28 23:15:46
Díky za osvětu :). Asi se na to vrhnu teda sám. Sorry, že se ptám jako blbec. Ale stačí teda starý svíčky vyšroubovat, udělat na novej odtrh 0,9mm pomocí listový měrky ( [ Link ] ), poté nový svíčky našroubovat a šmitec? Našel jsem doma nějakou starou 3bodovou svíčku a čumím, že ten plechovej bazmek kterej se sklepává je docela masivní, abych to nepokonil :D.

Nevadí, když nedodržím utahovací moment, neboť nemám momentovej klíč? Nedotahujou se pak svíčky časem? Případně nepřipravujou se ještě jinak, než nastavením odtrhu?
o 28.02.2012, 23:49 | Ravo | Upraveno: 2012-02-28 23:54:12
Vícebodobá svíčka má ty plechy masivnější, ty snad ani nejsou sklepat. Až uvidíš klasickou jednobod, tak to pochopíš, je to kostrukčně jiný. Odkaz na měrky je ok, vyber tu správnou a sklepávej. Já když pamatuju časy fichtlů, tak jsme ani žádný měrky neměli, sklepávali jsme to od oka :)
Ohledně momentu na svíčky - pokud si nevěříš a nemáš trošku cit v ruce a nedokážeš to odhadnout jakej moment děláš, tak si to nech udělat někým jiným nebo si pořiď momenťák. Je pravda, že zlomená svíčka nebo vyrvaný závit v hlavě je hodně nepříjemná komplikace. Dobrý je mít svíčkovej ořech na golu - prodlouženej aby ses dobře dostal do hlavy a s gumou co drží svíčku vevnitř kolmo.
Já osobně jsem momenťák používal jen na utahování hlavy, zbytek dělám od ruky, ale nedělám zásadní opravy (i když sundání a nandání hlavy je už docela zásah :) Možná bych ho použil ještě někde na nápravě (ložiska atd), ale to jsem si doma ještě sám nikdy nedělal. Kupovat je to blbost, kvalitní je drahej.

Ale řekl bych, že místní mechoši poradí víc, já se tím neživím a mám to spíš pro zábavu/občas nutnost (vlastnil jsem Š100, Š105, Š130, Favo, Feldu...)
o 28.02.2012, 23:53 | petis
Tuším že dotáhnout rukou a pak o 90° utáhnout
o 29.02.2012, 08:01 | radek.613
Ano, pro svíčky s podložkou optimálně max půl otáčky klíčem, následně po utažení rukou.

P.S. Svíčky s konusem maximálně!!! osminu otáčky, ba i méně.
o 29.02.2012, 08:54 | Knightey-
radek.613: a ten odtrh mam zmensit i trebas na Denso Iridium IK22? Nebo tam uz je tak miniaturni, ze to nema smysl? .)
o 29.02.2012, 09:22 | radek.613
Jedna svíčka = milion možných aplikací, tisíce možných motorů.... odtrh elektrod je konstrukční záležitost vždy konkrétního motoru a před montáží svíček do něj je nutné jej vždy zkontrolovat, či dle potřeby upravit. To že výrobce s nějakým fixně nastaveným odtrhem ty svíčky balí do krabiček a prodává, tak to pro praxi vůbec nic neznamená. Např. zde vzpomínaná DR15YC - když ji koupíš, má nastaveno 0,7 mm (nejběžnější odtrh). Když ji dávám do motoru AJ6, nastavuju 0.9, když jde do fáčka (135), zůstává 0,7, když jde do 613 (E1/I), nastavuju 0,9, když jde do Isuzu (4EF?), nastavuju 0,8, atd.... prostě elektrodová vzdálenost patří "k motoru", nikoli "ke svíčce"
o 29.02.2012, 10:30 | Knightey-
Aha, takze k tomu memu, do ktereho si montoval LPG.
A8 D2 facelift 4.2i AQF je motor, rv 99.
o 29.02.2012, 11:41 | radek.613
Mno, nejbližší katalog po ruce a hle - DR15TC origoš tříbody, opět je nahradí favorití DR15YC :)

P.S. Jednoznačně se tu potvrzuje, že normální dospělé motory napříč spektrem automobilismu, od Audi po Toyotu, vždy vystačí s úplně normálníma svíčkama a nepotřebují ke svému chodu hyper-tuzing laserové a vesmírné technologie za stokoruny a tisícíkoruny, jako přepnuté vyhoněné moderní motůrky v objemech 0,5 až 2 litry plné kurvítek a hovadin, tlačících z nich nesmyslné výkony na hranici mechanických možností....
o 29.02.2012, 13:16 | PK
Radku já ještě jen pro ujištění, mám tam origoš tříbody jako Knightey, jak si mi už psal. Když sem kouknoul i na ostatní co mi Brisk dopopručuje podle katalogu, tak všechny mají odtrh 0.8, tím pádem pokud tam nacpu ty favorití DR15YC, který mají odtrh nastavený na 0.7 nemusím už nic zmenšovat, že ano? Nebo ho mám ještě o ten milimetr sklepnout? Díky.
o 29.02.2012, 21:54 | PK
Tak jsou tam s odtrhem 0.6, zatim se zdá vše ok. Ale když sem je přinesl plynařovi, at mi srazí odtrh, tak nechápal, co sem to koupil za mr*ky, Brisk prý nejhorší a nechápe jak mi je někdo mohl doporučit...(prý se jednalo o někoho, kdo s tím nemá zkušenosti :) ) za 15 tis. dám nový a během tý doby uvidíme jak se osvědčí :) Poslední dobou fakt začínám chytat nervy na místní mechaniky, všechno abych jim říkal několikrát a stejně se nedočkám kýženého výsledku. Pomalu si začínám servisovat auto sám a asi i u toho zůstanu...
o 01.03.2012, 06:50 | Knightey-
PK: jinak ne o milimetr ale o 0.1mm :D

radek.613: to bylo na me s tou svickou z toho facka? nebo na toho brambora jak se zde ptal PK? :)

Asi horko tezko sezenu nekde dokumentaci ohledne tech IK22 a nastaveni toho odrthu co?
Ja je proste vyndal z krabicek a dal je tam, odtrh me nenapadlo vubec nastavovat abych pravdu rekl :/
o 01.03.2012, 07:52 | radek.613
29.02.2012 11:41 : pro Knighteyho :)

PK: 0,7 jsi klidně mohl nechat. Pana plynaře pozdravuj, a ať počká se soudem svíček na praktickou zkušenost kolik toho najedou a jak budou vypadat a jaký z toho vyjde rating cena/kilometráž/výdrž. Ono je snadné a v této zemi jedinečným folklorem na vše české nadávat a prohlašovat to za klump, v tom jsme antinacionalisticky "mistři světa". Jenže pravda bývá opačná, to že Brisk nechce za svíčku 500,- a nebalí ji do krabičky s hustonápisem "tuning" a "+100PS" nutně neznamená, že by jeho produkty byly špatné. Já tu fabriku znám dost let, v ní i lidi z vývoje a nepřijde mi že by nevěděli co dělají......
o 01.03.2012, 07:53 | PK
Jasně že ne o milimetr, to sem se trochu upsal :D Jinak si myslím, že to bylo určený tobě, mě už je poradil o pár řádků víš :)
o 01.03.2012, 08:00 | PK | Upraveno: 2012-03-01 08:08:14
Při další výměně je teda nechám na těch 0.7 mm. On mi hlavně pořád cpal ty laserový, nic jinýho podle něj nemělo cenu. Hlavní argument byla výdrž těch svíček kolem 60000, s cenou ale přes 3000 kč dohromady. Když jsem mu řekl, že tam mám origo, tak ty nejdřív vydrží kolem 30000, potom už jen 10000 a budu rád a poŕád snižoval ten interval, aby to vypadalo, že laserový jsou nejlepší cestou. Když viděl, že mě stejně nezlomí, tak mi teda řekl, ať koupím obyč jednobodový svíčky od NGK - pokud se dělají na moje auto. Když vemu, že jsem ty brisky tady u nás kupoval za 270 kč 6 ks, tak za 3000 kč mám svíčky na 165000 km :) To je o "trochu" lepší než 60000 km u laserových.
o 01.03.2012, 08:00 | PK | Upraveno: 2012-03-01 08:00:45
double
o 01.03.2012, 08:17 | radek.613
No tak bodejť by je nedoporučoval, jasně že mu doma "zbyde" ze sady laserů třeba 1500, kdežto ze sady Brisků 46 korun a ani ty ne, protože jsi si je přivezl sám... :-D :-D :-D Btw, vždycky jsem myslel že plyn montují lidi zkušení a znalí konstrukce spalovacích motorů, nikoli agenti žijící z provizí za udané předražené výrobky :-D
o 01.03.2012, 08:55 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-01 08:56:20
Dneska si jdu pro Brisky, 8ks za 400kč. Kdyby se mýmu motoro nelíbili, tak bych je poslal dál, samozřejmě se slevou :). Jsou to ty svíčky na favouše.

Radek: Psal si, že origo svíčky mají 1mm, doporučoval si vždycky snížit o 0,1mm než je origo. Favoriťácký mají 0,7mm. Takže odtrh zvětším na 0,9mm? Raději se ptám jako blbec, než aby to bylo špatně :D. Bylo to LS400, rv98, 1UZ-FE 209kW.

Jinak podobná zkušenost v mototechně. Prý se mají dávat origo svíčky co tam patří, pokud je origo tříbod, tak tam prý má být tříbod a ne jednobodový Brisky, ale nakonec pán uznal, že provoz na LPG má nejspíš jiný specifika.

PK: musíš to brát s rezervou, zvyknul jsem si, že mechanik nadává na to, co neudělá sám a nebo sám nedoporučí. Už to beru s rezervou.
Byl jsem na diagnostice LPG v ČB a dozvěděl jsem se, že mám blbě navrtaný vstřiky (moc vysoko), že mám špatnej systém a navíc, že prý ani nejspíš není odladěný. Takže jsem mezi řádky pochopil, že kdybych si nechal přestavbu udělat u nich, tak jsem nadmíru spokojen :).
Přítom jsem tam jel jenom s tím, ať zjistí jestli jsou svíčky KO. Což jsem se nakonec nedozvěděl.
o 01.03.2012, 09:04 | PK | Upraveno: 2012-03-01 09:13:51
njn, taky sem si myslel, že automechanika/lpg "motnážníka" může dělat jen člověk znalej oboru, ale poslední dobou právě zjištuju, že to tak vůbec není. Kamkoliv přijedu, tak všichni na to čuměj a dělaj z BMW něco s ultra mega hardcore space technologií, kterou neznaj a nemaj s takovým autem zkušenosti. Přitom to podlě mě je normální auto s normálním spalovacím motorem a principiálně/né-li úplně stejně fungujícím jako třeba u octávky. Když sem naposled přijel za jedním mechanikem s tím, že auto nejede jak má a popsal sem mu to co to dělá, tak otevřel kapotu, nastartoval auto, čuměl chvilku do motoru a pak z něj vypadlo, že to běží normálně, kolega mu to ještě během toho jeho čumění trochu prošláp, aby se teda v tom usvědčili :D Už mě tam nikdy neuvidí :D

Mari: Ono sem taky zjistil, že na to, abych mohl dělat mechanika, mi stačí koupit zvedák, přezouvačku a vyvažovačku, k tomu jednu gola sadu, nějakej šroubovák, kterej najdu doma a hotovo :) Extra znalosti nepotřebuju - sundat kolo umí každej, vyměnit sem tam nějaký rameno, nebo čep, taky není věda...čistě manuální práce, pokud to dělá něco složitějšího (je potřeba u toho přemýšlet a mít ty znalosti), poradím povyměňovat všechno možný a nakonec se do něčeho trefím, auto bude funguvat a zákazník odjíždí o pár desítek tisícovek chudší, ale s fungujícím autem :D
o 01.03.2012, 09:07 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-01 09:22:06
:D.
Nezapomenu když jsem za mechanikem zajel s MR2 (plně nastavitelná přední a zadní náprava, původně se podvozek dělal na okruh a pak z toho udělali sériovku) Mechanik měl auto na zdviži, asi minutu čuměl na zadní nápravu a pak pronesl, že nechápe jak někdo může stvořit takovou sprasenou nápravu, že je to absolutně zbytečný, seroucí se a k ničemu. Prý zlatej golf (VW positive).

Nebo jsem byl v zimě přezouvat gumy. Mám origo 16" disky Lexus, vepředu mám velký brzdy, tak se mi tam nevejdou nalepovací závaží. Vedoucímu servisu nešlo závaží naklepnout, po 2. pokuse začal vyřvávat: "Čxxáci šikmovoký, vymýslý zase nějakou pxxxvinu, místo toho aby se drželi klasickejch osvědčenejch ráfků. Po 4.pokusu to vzdal, odhodil kladívko. To pak sebral ukrajinec co tam byl na pomocnou sílu a na 1.pokus závaží naklepnul :).

PK: s těma zkušenostma máš pravdu, spolíhaj se na to, že zákazník si myslí, že co řekne mechanik je svatý a nedovolí si mu oponovat. Pak člověk trošku znale je vyvede z míry :)
o 01.03.2012, 09:23 | PK
To byli taky pěkní "odborníci" :D
o 01.03.2012, 09:37 | tappaja | Upraveno: 2012-03-01 09:37:39
Trochu OT, ale kdyz se tu mluvilo o pneuservisu a naklepavacich zavazickach.... Dnes kazda druha vyvazovacka umi vyvazit kolo tak, aby bylo zavazi az treba za paprskem, nebo mimo drahu brzdice. Jen to obsluha musi vedet.

Jednou mi takhle clovek vyvazoval kola, a kdyz lepil asi 250tej gram, tak sem se ho na to zeptal. No ze prej tam neco takovyho je, ale ze to jeste nezkousel. Tak to nastavil a ejhle, odjizdel jsem s 15g vyvazkem v pulce disku. A jeste mu vyvazovacka pres takovej pantograf presne rekla, kam to ma lipnout...
o 02.03.2012, 09:38 | Knightey-
No tak ale jelikoz uz tam ty svicky mam, tak bych je nerad menil.
Cili da se fakt nejak zjistit jaky maji mi odtrh? Ci nemam sanci?
o 02.03.2012, 10:24 | M.a.R.i
vyšroubuješ a změříš listovou měrkou :)
o 02.03.2012, 10:42 | Knightey-
M.a.R.i: no jenze to jsou svicky na XXX motoru a ten odtrh od vyroby je nejaky standartni.
Nejak me nenapado ze bych ho mel menit nejak :(
Jedna se o tyhle [ Link ]
Odtrh by mel byt 0.8mm standartne od vyrobce svicky, cili bych mel dat na 0.7mm? :)
o 02.03.2012, 11:14 | radek.613
Jedna svíčka = desítky aplikací. Vždy je směrodatné, co předepisuje výrobce motoru, ne jak je svíčka nastavena při dodání v krabičce....
o 02.03.2012, 13:18 | RedBaron
U Boschek úplně normální věc, že koupíš osm svíček a každá má v tý krabičce ten odtrh jinej...
o 04.03.2012, 11:44 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-04 11:50:29
Svíčky vyměněny, zatím jsem zkusil jenom nastartovat a trošku vytočit při běhu na benzín. Přijde mi, že je motor klidnější, když položím ruku na vršek motoru, tak téměř není citit, že motor běží.
Jinak docela porod ta výměna a byl to jeden z momentů, kdy jsem si říkal, že bych byl šťastnej za čtyřval :D. I když kdybych měl pořádný nářadí, tak je to zfouklý za 45min. Takhle jsem to dělal 1,5h.
Jinak svíčky šly každý povolit jinou silou, ty u kabiny byli utáhlý nejmíň, asi tam měl mechanik blbej přístup a vykašlal se na to. Takže jsem každou svíčku utáhnul co to šlo, ale ne zas na krev :). Rukou utáhnout nešly, neboť jsou utopený dost hluboko.
Původní svíčky tam byly jednobodový Denso iridium. Rozumím tomu, jak koza petržely, ale přišlo mi, že maj nejlepší léta za sebou. Elektrody byly upálený do špičky a odtrh měly cca 1,05mm.
Je normální, že jedna svíčka měla čistější závit než ostatní? Nenaznačuje to něco špatnýho? Jinak elektrody a ten plíšek navrchu byl u všech svíček stejně opotřebovanej a stejně špinavej. Všechny závity byly skoro černý, asi vypeklej olej bo co.
Auto je cca 5tkm po rozvodech, měnil se řemen, všechny kladky a pumpa. Je normální, že vrchní levý kolo v kterém jezdí řemen má malinko vůli? Přijde mi, že buď v něm řemen trošku lítá a nebo se to kolo viklá. Zkusím to natočit.

Pak sem hodím foto starejch svíček a pocity z 1.jízdy :).
o 04.03.2012, 12:17 | petis
M.a.R.i: člověče ty se tu ptáš jak máš utáhnout svíčky a pak to stejně uděláš podle sebe. Má cenu pak něco psát?
Jak nešly utáhnout rukou? Jak jsi je pak tedy dotaoval ´´co to šlo´´?
o 04.03.2012, 16:17 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-04 16:19:42
petis: :D. Jelikož nemám hlubokej vořech na golu. Měl jsem ten jednodílnej svíčák, tak jsem svíčky utáhnul dokud šly lehce a pak jsem udělal půl otáčky silou no :). Aby to bylo trošku srozumitelný :).

Po testovací jízdě se mi zdá, že na LPG jde auto líp za plynem, necuká při přidání plynu. Uvídím po dlouhodobým testu :). Ale vím, že minimálně placebo efekt funguje.

Fotky svíček budou až zítra.
o 05.03.2012, 08:17 | radek.613
Jelikož stačí kousek gumové hadičky který se nastrčí na porculán svíčky a tímto se svíčka lehce, jemně, s citem a maximálně bezpečně rukou správně chytí do závitu v hlavě a rukou došroubuje, že......
o 20.03.2012, 08:32 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-20 08:33:37
Tak favorití Brisky Lexovi nechutnali. Po pár stovek ujetejch km začalo auto víc cukat, tak jsem dal nazpátek originál densa a cuká to zase decentně jako předtím. Takže nejspíš budu muset koupit Densa 400Kč/Ks :/.
V chytrý knížce jsem se dočetl, že odrh má mít lex 1,1mm, tak možná 0,9 u Brisků bylo moc málo. Co jsem měřil Densa, tak měli cca 1,05mm.
o 20.03.2012, 08:58 | RedBaron
No a není třeba hledat někde příčinu cukání? Takhle se ví, že jedny svíčky to dělají víc a druhé méně, co zbytek zapalovací soustavy, je v pořádku? Čidla natočení, jejich kabeláž, cívky atd.
o 20.03.2012, 09:05 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-20 09:06:32
RedBaron: Jasně, že to budu řešit. Už jsem domluvenej v Toyotě, že se na to kouknout. Na benzín je to OK, ale na plyn to pocukává. Možná je to opravdu svíčkama a ty Densa už jsou načatý. Netuším kolik mají najeto.

Příčinu cukání jsem řešil, proto jsem vyměnil svíčky a to nepomohlo :).
o 20.03.2012, 09:23 | PK
U mě jsou zatím ty Brisky OK, uvidíme dál
o 20.03.2012, 09:26 | M.a.R.i
EDIT:
Příčinu cukání jsem řešil, proto jsem vyměnil svíčky a to nepomohlo :).*

*snažil jsem se příjít na příčinu cukání. Aby to bylo srozumitlenější :).

PK: Uvidíš, třeba u mě za to fakt brisky nemůžou a třeba prostě mýmu motoru nechutnaj
o 20.03.2012, 14:55 | Only_One
No tak jestli si měl nastavenej špatnej odtrh na briskách tak bych se moc nedivil že to zlobí.
o 20.03.2012, 15:45 | M.a.R.i
Only_One:
Tak on ten odrh může být i menší nejspíš. Tohle jsem vyčetl z aftermarket příručky. A Radek někde našel, že odtrh má být 1mm a při provozu na LPG se o 0,1mm snižuje, takže by to mělo být OK. A psal jsem si s jedním majitelem naplynovaný LS400 a ten tam měl dokonce odtrh 0,7mm, ale to už prý měl horší studený starty.
o 10.04.2012, 14:29 | M.a.R.i
To trošku oživím. Jak už jsem psal výše, tak brisky lexu nechutnali.

Můžu koupit:

Denso SK20R11 - 350kč/ks
NGK IFR6T-11 (4589) 250kč/ks

Stačí ty NGK? Ušetřenejch 800kč bodne. Psal jsem si s majitelem jiné LS400 na plyn a prý mu tam vydrželi 80tkm. Ale nahlodává mě, že tam origo mají být Denso :D.
o 10.04.2012, 14:37 | Only_One
80tisíc na jedny svíčky? :-) a teď tu o perníkové chaloupce
o 10.04.2012, 14:38 | Only_One
Zrovna NGK jsou totiž svíčky, které moc rády plyn nemají. Mě se asi po 1000km udělal na nich taková krustička a ta svíčka přestala správně fungovat.
o 10.04.2012, 15:14 | sts
Dávám NGK na auto s plynem hodně let a hodně km.
Boschácká svíčka se mě jednou rozpadla. Ve 160 mě část izolátoru vlítla do motoru - již nikdy.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3252 sekund.