Dobrý den,
jsem tu nový a chci se s Vámi podělit o zkušenosti s ekomagnetizerem.
Jde o toto zařízení:
[ Link ] Používám automobil Škoda Favorit, r. v.12/90 tedy klasický karburátor s minimem elektroniky.
Dlouhodobě mě začala štvát vysoká spotřeba (až 15 l/100 km). Nejdříve jsem koupil bavlněný vzduchový filtr K&N, k tomu nerezový koncový tlumič výfuku Soieta, zapalovací svíčky Denso Iridium Power a dostal jsem se asi tak na 12 litrů. To bylo stále dost, tak jsem nakonec ještě nechal vyměnit průtokový termostat (byl špatný a kvůli studené vodě nevypínal sytič) a dostal jsem se tak kolem 10 litrů na 100 km. Ještě jsem nechal vyměnit rozvodové tyčky sacích ventilů za hliníkové a zároveň se seřídili ventily (už to bylo potřeba). Tento krok se na spotřebě neprojevil skoro vůbec, ale z výfuku už nešel tak pronikavý zápach po spáleném (nebo spíše nespáleném) palivu. Nakonec jsem nechal vyměnit ještě termoventil a obohacovač 2. stupně a spotřeba klesla úplně rekordně na 6,4 l/100 km. Bylo to při delší cestě, tedy rozhodně ne jen po městě, ovšem po cestách plných zatáček, kde 5. stupeň skoro nebyl a muselo se často řadit. Ještě podotýkám, že od jara letošního roku používám do benzínu přísadu VIF super benzín.
A jak jsem se dostal k ekomagnetizeru? Nejdříve jsem hledal způsob, jak ochránit spotřebiče jako je boiler nebo pračka před vodním kamenem. Bohužel výměna hořčíkové katody u našeho boileru asi nepřipadá v úvahu. V kotelně je nízký strop a prý se mění z vrchu. A tak jsem našel magnet na vodu, resp. na vodovodní potrubí. Něco už jsem o tom slyšel, prý to funguje a tak jsem to koupil. 2 Magnety jsem dal na vodovodní přívod (na hadici) a po jednom magnetu před boiler, pračku a myčku nádobí. A výsledek? Z pračky dříve byl cítit takový zápach (spíše asi po chlóru) a to přestalo. Voda, jak při pití, tak při sprchování mi přijde mnohem více osvěžující a hlavně – dost trpím na ekzém a po sprchování mi kůže často svěděla. Od té doby, světe div se, nesvědí! Takže to asi vážně něco dělá. Nevím, jestli to vážně odstraní vodní kámen, ale mám novou varnou konvici, tak časem uvidím.
No, a když už jsem viděl ty magnety na vodu, tak jsem zahlédnul i magnety na úpravu paliva. Nejdříve jsem si přečetl různá webová fóra. Jenže většinou jsem se jen dozvěděl, že je to blbost, že kdyby to byla pravda, tak už se to montuje v automobilkách anebo věty typu:„Lojza si to koupil, po týdnu nepoznal rozdíl, tak to vyhodil…:-)“ To mi nestačilo. Je mi jasné, že i kdyby to fungovalo, tak prodejci paliv budou tvrdit, že to nemá žádný význam. Je to stejné, jako kdybychom chtěli, aby ČEZ nestavěl další elektrárny, popř. ty současné nerozšiřoval, jen udržoval a modernizoval a za ušetřené peníze lidem dotoval nákup solárních panelů pro ohřev vody. Každý má dnes “plná ústa“ ekologie, doma máme úsporné žárovky, úsporné spotřebiče, ale kdyby si každá domácnost dala “kapitalistický závazek,“ že sníží spotřebu elektrické energie třeba o 500 KW ročně, tak to by energetici nechtěli. Nejde mi o pouštění energie ze solárek do sítě a následné předražování energii, ale o šetření energii a přírody. Jenže energetici chtějí, aby lidé spotřebovali co nejvíce KW a hlavně ať to zaplatí. Oni mile rádi postaví třeba dalších 10 elektráren a bude jim jedno, že např. elektromobily a elektroskutry jezdí na energii z uhelných elektráren. Takže slova věhlasných chemiků na téma magnet na palivo neberu – jeden z nich nedávno tvrdil, že benzín prý má dobu použitelnosti 3 měsíce a do té doby by se měl spotřebovat. Mám doma benzín starý i 5 let a také pořád stejně dobře funguje…
Také mnozí argumentují tím, že benzín není magnetický. Proboha, ještě že není! Kdyby benzín šel magnetem přitáhnout, tak, jako jde třeba šroubovák, tak by se asi dostal v hadici k 1. magnetu a dál by ho to nepustilo…:-)! Když Vám na rehabilitaci nechají působit magnet třeba na nohu po zlomenině, tak také nepotřebujete mít magnetické kosti. A pokud tam máte šrouby, tak buď nerez nebo Titan či co, nejsem zdravotník, tak přesně nevím. Ale rozhodně ne obyčejná ocel, ta by rezavěla…
Magnetické pole má nějaký vliv na okolí – může vám poškodit platební kartu, když jsem s ním prošel kolem staré CRT televize, tak se měnily barvy, možná i zmate GPS navigaci (to vyzkoušené nemám). Tak proč by neměl mít vliv na palivo?
Ovšem ruku na srdce – i kdyby všechno, co je o tom psáno, byla pravda, opravdu to potřebujeme? K čemu je běžnému řidiči zvýšení konstrukční rychlosti vozidla? A vůbec, kolik lidí si myslí, že výkon = rychlost? To si možná může myslet nějaký kluk ze základní školy, který jezdí po poli na pionýru. Výkon je přece síla, proto je udáván ve Wattech!
Protože rád experimentuji a do nádrže občas přidám trochu etanolu E85 (u Favorita max. 15 litrů na plnou nádrž Naturalu), čekal jsem, že dojde např. k lepšímu promísení paliva na molekulární úrovni. Více jsem od toho nečekal. Výsledek mě velmi překvapil. Asi po ujetí 50 km došlo k viditelnému nárůstu výkonu. Zatím jsem nepoznal žádnou úsporu paliva, protože jsem s tím dělal takové blbosti, jako třeba na 4. stupeň motor podtočit pod 1000 otáček a pak prudkým přidáním plynu zkusil auto oživit - a šlo to i bez podřazení. Jinak jsem si všimnul, že tam, kde jsem dříve musel podřadit třeba na dvojku, tak mohu nechat trojku… Prostě já jsem spokojený.
Na druhou stranu na netu se dají najít videa s testy, kde se jasně ukazuje, že je to podvod. Jen mě překvapuje, že u mě to funguje (tedy alespoň trochu). Také si říkám, jestli to opravdu nějak neroztrhne molekuly paliva, které se pak lépe smísí s kyslíkem. A díky bavlněnému filtru se ho tam dostane více. Pravdou je, že i kdyby ty molekuly tam třeba tančily čardáš, tak je mi to jedno. Hlavně že jsem spokojený, že to funguje. A to jak na vodě, tak u paliva.
S pozdravem
JENDA